Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marie111 schreef:
Ilja000 schreef:Daar is geen eenvoudig ja of nee op te zeggen. Hangt van de situatie af, hangt van de hulpen af die je geeft. Vaak geeft de voorlezer wel een aanwijzing.
Te dicht op je voorganger is niet goed, maar continu voktes draaien ook niet, dus vandaar geen eenvoudig antwoord.
Veel plezier morgen!
Marie111 schreef:Ik ben al druk aan het zoeken geweest, maar kan het zo gauw niet meer vinden.
Ik meende laatst gehoord te hebben dat je nu hoger mag instromen dan de F6 bij de F-proefjes.
Is dat zo en waar kan ik het vinden?
Sofy schreef:Even ter aanvulling, het reglement kun je ook op de KNHS website vinden: https://www.knhs.nl/media/11566/regleme ... -brons.pdf
Muztang schreef:Ik heb laatst een proef gereden waarbij het elastiek van de veiligheidsbeugel ineens kapot ging. Ik reed wel gewoon door op een gegeven moment raakte ik mijn stijgbeugel even kwijt in galop maar daarna heb ik hem weer terug kunnen vinden. Wat betekend dit voor het aantal punten en wat moet je doen in zo'n geval?
cindyheyyou schreef:Hoi ik had een vraagje!
In september heb ik weer een FNRS proefje, F11. Ik rijd op een wat ouder paardje, hij gooit steeds zelf zijn bit naar links. Al hangen mijn teugels echt los, dan nog doet hij het. Hoe kijken jullie daar naar als jury?
Tilmar schreef:Ik kan me er niet echt wat bij voorstellen eigenlijk..
In ieder geval zoveel mogelijk gelijke verbinding houden op 2 teugels en netjes met je been naar je hand toerijden! Dus niet je teugels los gooien.
Ilja000 schreef:cindyheyyou schreef:Hoi ik had een vraagje!
In september heb ik weer een FNRS proefje, F11. Ik rijd op een wat ouder paardje, hij gooit steeds zelf zijn bit naar links. Al hangen mijn teugels echt los, dan nog doet hij het. Hoe kijken jullie daar naar als jury?
Wij kijken naar wat het paard doet en hoe jij daarop reageert en in welke mate en in hoeverre dat passend is bij dat paard.