Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:09

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:16

Marie111 schreef:
kijk ook eens in deze discussie

[MA] FNRS Zitcompetitie 2017

Heb mijn vraag daar ook gesteld! :) Nu denken zij dat dit wel kan, maar het is natuurlijk wel de jury die daar (volgensmij) uiteindelijk over beslist?
Weten jullie als FNRS jury of je voltes of extra rondjes mag rijden, of evt. Wisselen met je voorganger of degene die achter je rijdt tijdens de proef van de zitcompetitie? :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:22

Daar is geen eenvoudig ja of nee op te zeggen. Hangt van de situatie af, hangt van de hulpen af die je geeft. Vaak geeft de voorlezer wel een aanwijzing.
Te dicht op je voorganger is niet goed, maar continu voktes draaien ook niet, dus vandaar geen eenvoudig antwoord.
Veel plezier morgen!

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:00

Ilja000 schreef:
Daar is geen eenvoudig ja of nee op te zeggen. Hangt van de situatie af, hangt van de hulpen af die je geeft. Vaak geeft de voorlezer wel een aanwijzing.
Te dicht op je voorganger is niet goed, maar continu voktes draaien ook niet, dus vandaar geen eenvoudig antwoord.
Veel plezier morgen!

Begrijpbaar! :)
Bedankt voor je advies in ieder geval! We zullen wel zien hoe het loopt, maar dan weet ik van tevoren in ieder geval vast hoe ik hier op in kan spelen, mocht dit nodig zijn!

Bedankt, is erg leuk en leerzaam altijd zo'n dag! :D En tot morgen! (Aan de startlijst te zien :D)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:11

Ik ben al druk aan het zoeken geweest, maar kan het zo gauw niet meer vinden.

Ik meende laatst gehoord te hebben dat je nu hoger mag instromen dan de F6 bij de F-proefjes.
Is dat zo en waar kan ik het vinden?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:49

Marie111 schreef:
Ik ben al druk aan het zoeken geweest, maar kan het zo gauw niet meer vinden.

Ik meende laatst gehoord te hebben dat je nu hoger mag instromen dan de F6 bij de F-proefjes.
Is dat zo en waar kan ik het vinden?

Dat is zo (in overleg met je instructeur). Het staat in het reglement van het bronzen boek.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:08

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:43

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:33

Ik heb laatst een proef gereden waarbij het elastiek van de veiligheidsbeugel ineens kapot ging. Ik reed wel gewoon door op een gegeven moment raakte ik mijn stijgbeugel even kwijt in galop maar daarna heb ik hem weer terug kunnen vinden. Wat betekend dit voor het aantal punten en wat moet je doen in zo'n geval?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:03

Muztang schreef:
Ik heb laatst een proef gereden waarbij het elastiek van de veiligheidsbeugel ineens kapot ging. Ik reed wel gewoon door op een gegeven moment raakte ik mijn stijgbeugel even kwijt in galop maar daarna heb ik hem weer terug kunnen vinden. Wat betekend dit voor het aantal punten en wat moet je doen in zo'n geval?

Wel of geeb elastiek maakt in principe niet zoveel uit, de druk met je voet zet je op de onderkant van de beugel en niet op de zijkant

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:10

ja dat snap ik, maar wat doe je als het elastiek toch kapot gaat ongeacht of iemand de goede druk zet met zn voet?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:24

Wat mij betreft gewoon doorrijden.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:15

Hoi ik had een vraagje!
In september heb ik weer een FNRS proefje, F11. Ik rijd op een wat ouder paardje, hij gooit steeds zelf zijn bit naar links. Al hangen mijn teugels echt los, dan nog doet hij het. Hoe kijken jullie daar naar als jury?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:23

cindyheyyou schreef:
Hoi ik had een vraagje!
In september heb ik weer een FNRS proefje, F11. Ik rijd op een wat ouder paardje, hij gooit steeds zelf zijn bit naar links. Al hangen mijn teugels echt los, dan nog doet hij het. Hoe kijken jullie daar naar als jury?

Wij kijken naar wat het paard doet en hoe jij daarop reageert en in welke mate en in hoeverre dat passend is bij dat paard.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:23

Ik kan me er niet echt wat bij voorstellen eigenlijk..

In ieder geval zoveel mogelijk gelijke verbinding houden op 2 teugels en netjes met je been naar je hand toerijden! Dus niet je teugels los gooien.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:14

Tilmar schreef:
Ik kan me er niet echt wat bij voorstellen eigenlijk..

In ieder geval zoveel mogelijk gelijke verbinding houden op 2 teugels en netjes met je been naar je hand toerijden! Dus niet je teugels los gooien.

Ik kon mij dat ook eerst niet voorstellen, ik dacht dat het aan mezelf lag, maar mijn instructrice zei dat hij dat gewoon zelf doet. En dat ik het nooit helemaal meer 100% goed krijg. Ik zal indd proberen te doen wat je aangeeft hierboven, misschien dat het dan iets minder is.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:14

Ilja000 schreef:
cindyheyyou schreef:
Hoi ik had een vraagje!

Wij kijken naar wat het paard doet en hoe jij daarop reageert en in welke mate en in hoeverre dat passend is bij dat paard.

Okee dankjewel :)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:24

Wat vinden jullie eigenlijk van in het algemeen een extra volte rijden, omdat je paard besluit dat er bakspoken zijn of omdat er vrij weinig rem meer op zit? Want ik raak meestal dan gestrest onder het mom van dit stond niet in mijn proef, maar als je een volte mag rijden zou dat veel schelen :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:54

Wat ik er van vind doet er niet zoveel toe. Het reglement schrijft minpunten voor. Aan jou de keuze of je het die minpunten waard vind.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:33

Oh bedankt, dan weet ik dat ook weer :)

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:43

Misschien een hele rare vraag hoor.
Jureren jullie iedereen hetzelfde? Ik start zondag f3 met mijn pony. Dit omdat ik zelf nerveus ben en mijn paard de basis nog niet helemaal onder de knie heeft.
Maar ik zit dus in de f3 poule met oa een 5/6 jarig meisje. ( waarvan ik al een boos berichtje van de moeder heb mogen ontvangen )

Worden ( kleine ) kinderen anders gejureerd dan de volwassenen of is dit gelijk / even streng ?

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:55

Wat ontzettend apart? Ik rijd ook wel eens met volwassenen in de poule, maar het gaat voor mij eerder om niveau dan om leeftijd.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 23:07

Juryleden kijken naar de vaardigheden van de ruiter en toetsen die aan de eisen die gesteld worden aan een proef. Het hoort dus niet uit te maken of iemand jong, oud, groot, klein, ervaren of onervaren is.
Als Anky van Grunsven F3 wil starten en haar manegehouder gaat daarmee akkoord, dan mag dat. Denk wel dat ze ontzettend hoge punten haalt gezien haar bewezen vaardigheid tenzij ze een.heel slechte dag heeft natuurlijk.

Wat betreft het mailtje dat je hebt ontvangen: dat zou ik overleggen met de manegehouder. Dat zijn natuurlijk acties die verre van.sportief zijn. Daarnaast beslist de manegehouder hoe de wedstrijd wordt georganiseerd en.in welke poule jij rijdt.

Succes en veel plezier!

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 00:21

Bedankt voor je berichtje!

Aangezien de fnrs proeven hier best "klein" gehouden ( 3 deelnemers in de f3 ) worden zit alles bij elkaar. Volwassenen en kinderen rijden dus ook bij elkaar.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat zondag! Heb er in ieder geval zin in.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:58

Nynkefleur,
Rijden er niet nog meer volwassenen mee die dag, dat je in hun prijsuitreiking mee kunt doen? Bij ons starten de volwassenen dan achter elkaar, zodat ze niet de hele dag hoeven wachten.

heel veel succes zondag!