Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 06:08

Ehhh, je krijgt geen 229 punten voor het aanhebben van een wedstrijdtenue hoor :D
Daarvoor moet je gewoon netjes rijden.

purny

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:01

Idd. Hoogstens een puntje meer. Wij hebben deze maand een clinic. Ben wel heel benieuwd hoe het gaat. Vorige keer een mooie winst behaald met 220 punten

Debsterr87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:16

Haha nee dat klopt, maar het voelde wel "af" en daardoor iets zekerder ;) (al was ik volgens mij vroeger nooit ZO zenuwachtig := ).

MariekeRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:02

Heyy ik had net een heel bericht getypt, maar deze wou niet plaatsen dus hier even een kortere versie:

Ik heb zondag weer een proefje (f7) maar de pony waar ik op rijd gata met het inrijden altijd bokken en/of stilstaan, hierdoor krijg ik hem minder/niet goed aan het been, tijdens de proef valt hij steeds terug naar stap/draf. Hoe kan ik hem in een actief tempo laten lopen zonder dat ik heel erg zit te schoppen (Pony bokt als ik een tikje geeft (of nou ja bokken, eerst met zijn voorbenen om hoog dan zijn achterbenen en dan voorbenen weer naar beneden en dan achterbenen weer naar beneden) dus tikje lijkt mij storend voor de proef, want dan is er kans dat ik van de pony val)

Heeft iemand een idee of tip hoe ik dit kan oplossen??

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:25

Dat lijkt me een heel goede vraag voor je instructeur wij beoordelen alleen wat we in de baan zien.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:46

Misschien een onwijs stomme vraag maar oke;

Heel lang geleden heb ik proefjes gereden. Ik ben toen tot f7 2e pp gekomen. Nu heb ik mijn eigen paard en zou ik graag ook met haar fproefjes rijden. Ik wil graag f3 met haar starten, kan ik dan gewoon beter paspoortloos meedoen tot ik bij de f7 'ben' of gewoon extra stempels laten zetten?
Ook ben ik de certificaten van de theorie kwijt, zou ik die dan opnieuw moeten doen? :')

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:07

Nynkefleur schreef:

Heel lang geleden heb ik proefjes gereden. Ik ben toen tot f7 2e pp gekomen. Nu heb ik mijn eigen paard en zou ik graag ook met haar fproefjes rijden. Ik wil graag f3 met haar starten, kan ik dan gewoon beter paspoortloos meedoen tot ik bij de f7 'ben' of gewoon extra stempels laten zetten?
Ook ben ik de certificaten van de theorie kwijt, zou ik die dan opnieuw moeten doen? :')

Wat betreft de stempels kun je het beste even overleggen met het wedstrijdsecretariaat. Ieder bedrijf lost dat op eigen wijze op.
Theorie hoef je niet over te doen, de aangevraagde diploma's staan geregistreerd bij de FNRS/KNHS.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:26

Ilja000 schreef:
Nynkefleur schreef:

Wat betreft de stempels kun je het beste even overleggen met het wedstrijdsecretariaat. Ieder bedrijf lost dat op eigen wijze op.
Theorie hoef je niet over te doen, de aangevraagde diploma's staan geregistreerd bij de FNRS/KNHS.

Je kunt natuurlijk ook HC (buiten mededinging) starten.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:45

Nynkefleur schreef:

Theorie hoef je niet over te doen, de aangevraagde diploma's staan geregistreerd bij de FNRS/KNHS.[/quote]

Je kunt natuurlijk ook HC (buiten mededinging) starten.[/quote]

Ook dat is afhankelijk van.hoe het bedrijf de wedstrijd organiseert.

JanouA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:59

Hoi, ik heb zondag mijn proef (F12A) en rijd deze op een paard dat altijd met tiedeman gereden wordt. Volgens mij geeft mijn manege dit wel altijd door, maar wat is hiervan het gevolg voor mijn punten op nageeflijkheid?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:36

Volgens mij moet die eraf en mag je vanaf de f12 alleen nog met martingaal starten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:33

Hoe zit het met omruilen van je RP? Ik zou graag een nieuw paspoort willen maar wil mijn oude graag terug, kan dit gewoon?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:45

JanouA schreef:
Hoi, ik heb zondag mijn proef (F12A) en rijd deze op een paard dat altijd met tiedeman gereden wordt. Volgens mij geeft mijn manege dit wel altijd door, maar wat is hiervan het gevolg voor mijn punten op nageeflijkheid?

Vanaf de F12 is alleen een martingaal toegestaan ivm het beoorden.van de nageeflijkheid.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:45

purny schreef:
Hoe zit het met omruilen van je RP? Ik zou graag een nieuw paspoort willen maar wil mijn oude graag terug, kan dit gewoon?

Deze vraag kun je het beste stellen aan de knhs.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:02

Ik heb gewoon een nieuw rp kunnen aanvragen en mijn oude thuisgehouden toen ik van een rp tot F12 naar een ging die tot F20 kan.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:38

Hoi! :) Mijn zusje heeft vandaag voor het eerst de F12 gereden op een manegepaard, en niet gehaald met 194 punten, nu is dat nog niet eens het probleem want de proef ging ook niet goed.

Vanaf F12 is nageeflijkheid 1 van de punten op je protocol, en dit manegepaard doet dat niet constant dus is het logisch dat je daar een slecht cijfer voor krijgt. Nu viel mij wel op dat zij bij erg veel punten (denk de helft van de figuren van de hele proef) hierop afgestraft werd, en daar ook een onvoldoende kreeg met commentaar; aanleuning. Nu vroeg ik mij af op het klopt om dat zo te doen? Omdat dit punt onderaan je protocol meegenomen wordt en je hier dus toch niet elk figuur (dus heel veel keren extra) op afgestraft kan worden?

Alvast bedankt ! :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:22

Ik vind dat een ruiter in de F12 echt wel verbinding met de mond van het paard moet hebben, als dat niet zo is kunnen de figuren niet goed gereden worden.
Dus als het paard even niet nagefelijk loopt is er niets aan de hand. Heeft de ruiter boogjes in de teugels dan geef ik inderdaad ook minder punten voor de figuren.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:51

Ten eerste zijn wij er niet bij geweest en hebben niets gezien. Er zijn zoveel factoren die tot een cijfer leiden... houding en zit (ja, ook in een onderdeel), tempo, verbinding, vanaf F12 nageeflijkheid, op de letter rijden, vloeiende overgangen, effect van de hulpen, juistheid van de hulpen... etc.
Vanaf de F12 gaat de nageeflijkheid echt een grotere rol spelen, dus is het aannemelijk dat bij het ontbreken daarvan het cijfer ook lager wordt.
Heeeeeeel lang geleden leerden we zelfs: niet nageeflijk en wel keurig op de letter etc is nooit hoger dan een zes. Inmiddels zijn we daar iets soepeler in, maar er hoort wel interactie te zijn tussen paardenmond en ruiterhand.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:17

Goed om te weten! :) Bedankt voor jullie antwoorden! :D

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:56

Hee,
Ik weet niet of iemand hier dit weet maar ik kan het niet echt in de reglementen vinden van de FNRS.

Wij hebben zondag op de manege clubkampioenschappen en dankzij 2x F10 rijden sta ik 1ste in de tussenstand. Maar die wedstrijden heb ik echt aan het begin van t jaar gereden en ik heb toen mijn promotiepunt voor F10 gehaald en ik ben door gegaan met F11. Heb maar 1 wedstrijd F11 gereden.
Nu wilde ik voor het kampioenschap nog een F10 rijden omdat je 3x gereden moet hebben om deel te nemen aan het kampioenschap. Ik heb me dus gewoon opgegeven en er werd niets over gezegd, maar nu moet ik volgens de startlijst deelnemen aan F11 zondag. Heb gelijk gemailed en kreeg de reactie dat ik niet meer aan F9/F10 mag deelnemen omdat ik al F11 ben gestart.

Ergens wel logisch maar ik wist het oprecht niet en baalde er wel echt van omdat ik nooit echt mee heb gedaan aan de clubkampioenschappen. Het is ook nooit verteld overigens dus ik vind persoonlijk dat ze me dit eigenlijk niet kunnen maken :')

Weten jullie of dit klopt?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:02

Esirene schreef:
Hee,
Ik weet niet of iemand hier dit weet maar ik kan het niet echt in de reglementen vinden van de FNRS.

Wij hebben zondag op de manege clubkampioenschappen en dankzij 2x F10 rijden sta ik 1ste in de tussenstand. Maar die wedstrijden heb ik echt aan het begin van t jaar gereden en ik heb toen mijn promotiepunt voor F10 gehaald en ik ben door gegaan met F11. Heb maar 1 wedstrijd F11 gereden.
Nu wilde ik voor het kampioenschap nog een F10 rijden omdat je 3x gereden moet hebben om deel te nemen aan het kampioenschap. Ik heb me dus gewoon opgegeven en er werd niets over gezegd, maar nu moet ik volgens de startlijst deelnemen aan F11 zondag. Heb gelijk gemailed en kreeg de reactie dat ik niet meer aan F9/F10 mag deelnemen omdat ik al F11 ben gestart.

Ergens wel logisch maar ik wist het oprecht niet en baalde er wel echt van omdat ik nooit echt mee heb gedaan aan de clubkampioenschappen. Het is ook nooit verteld overigens dus ik vind persoonlijk dat ze me dit eigenlijk niet kunnen maken :')

Het kampioenschap valt onder de regels van jouw manege.
Het FNRSreglement schrijft wel voor dat je vanaf de F9 minimaal 3 pp's moet halen voordat je verder mag. Dus je mag pas met 3 pp's in de F10 naar de F11.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:14

Ilja000 schreef:
Esirene schreef:
Hee,

Het kampioenschap valt onder de regels van jouw manege.
Het FNRSreglement schrijft wel voor dat je vanaf de F9 minimaal 3 pp's moet halen voordat je verder mag. Dus je mag pas met 3 pp's in de F10 naar de F11.

Ik heb in een eerder seizoen al F10 gereden en daar winstpunt gereden dus heb wel totaal 3 PP voor F10 :)
Bedankt voor je reactie, jammer van mijn manege dat ze dit niet eerder hebben laten weten dan

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:49

Hoi, ik ga binnenkort een F-proef(F5) rijden.
Op mijn cap zit zo'n sticker met een mount voor mijn GoPro.
Krijg ik hier minpunten op of mag dit gewoon?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:11

Lijntje02 schreef:
Hoi, ik ga binnenkort een F-proef(F5) rijden.
Op mijn cap zit zo'n sticker met een mount voor mijn GoPro.
Krijg ik hier minpunten op of mag dit gewoon?

Zo lang jouw cap aan de veiligheidseisen voldoet, maakt het niet uit of er een sticker op joyw cap zit, of blingbling of niks.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:39

Hoi allemaal! :)

Ik rijd komende zondag de regiofinale van de zitcompetitie op manege Beukers, en vroeg mij af jullie misschien nog wat tips hebben, en waar de FNRS jury vooral op let (naast de punten die op het protocol staan :P ) ?

Ook vroeg ik mij af, dat mocht je een vlot en voorwaarts paard hebben (of juist een wat langzamere), mag je dan voltes rijden, of anders evt. stukken afsnijden om goed te blijven volgen en de rest van de deelnemers niet te veel te hinderen? :) Hoe kijken jullie daar naar?