FNRS Zitcompetitie 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharona95

Re: FNRS Zitcompetitie 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:21

ik werd helaas net vijfde dit jaar, er gingen er vier door! haha baalde er flink van! Vorig jaar eerste op de Finale! Zo zie je maar weer hoe het kan verschillen, had nu ook een andere categorie! En ja, ik zit nu eenmaal beter op een paard dan op een kleinere pony! denk dus niet dat het per se aan de jury moet liggen, maar meer aan je eigen dagje!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:45

_Linn_ schreef:
Toen ik zag wie onze jury was was ik aan de ene kant heel blij maar aan de andere kant ook weer niet. Een van de juryleden jureert namelijk ook wel eens bij ons op de manege. De laatste keer dat ze dat deed, had ik opeens een kreupel paard en moest ik opeens op een paard dat ik echt niet leuk vind, waar ik een jaar niet op gereden had en ik mocht ook maar 5 min inrijden. Die jury had me toen heel streng beoordeeld vond ik, ik vond dat ze echt totaal geen rekening met mijn situatie had gehouden, ik had het dus ook dik niet gehaald. Maar de keren daarvoor dat ze ons jureerde was ze echt heel goed met ook goed commentaar erbij enzo. Maarja ik dacht: zometeen herkent ze me en weet ze nog wat er toen was gebeurd enzo.... :P Maar ik ben nu toch wel weer blij met dr, want ze heeft me door laten gaan! :D

Een jury moet beoordelen wat er in de baan gebeurd, niet wat daarbuiten gebeurd. En het mooie van de Fproeven is juist dat je ze op veel verschillende paarden kunt rijden. Het zou zomaar eens kunnen dat je zelf last van stress had en daardoor niet voldoende reed. De jury hoeft daar geen rekening mee te houden, dat zou niet eerlijk zijn ten opzichte van de anderen.

Jureren is overigens een heel stuk minder persoonlijk dan veel mensen denken. Zeker tijdens zo'n zitcompetitie. Je ziet jasjes, caps, laarzen. Als jury kijk je met name naar rug, handen, benen, hulpen. Wie het is is echt niet zo boeiend. :)
Zondag dacht ik tijdens de prijsuitreiking: hee, die heb ik wel eens eerder in de baan gehad. Maar dat bedacht ik dus pas achteraf.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 17:50

Ja maar ik vind toch wel dat een jury er een beetje rekening mee kan houden als jij plotseling op een ander paard moet en maar 5 min mag inrijden....

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:53

En wat verwacht je dan? Dat je volte niet meer rond hoeft te zijn? Dat je niet meer rechtop hoeft te zitten? Dat je niet meer op de letter hoeft te rijden? Dat je geen nette overgangen meer hoeft te rijden?
Stel je voor dat een ander in jouw situatie zou zitten en jij een keurige proef had gereden. Dan zou je er waarschijnlijk heel anders over denken. Een ieder krijgt de punten die hij/zij verdient. En voor hetzelfde geld hééft de jury rekening met je gehouden, maar niet genoeg voor jouw gevoel.
En dan nog moet er beoordeeld worden wat je in de baan laat zien. En niet voldoende is niet voldoende. Heel zuur, maar waar.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:54

5 minuten vind ik wat overdreven. Ik mocht ruim een kwartier inrijden.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 18:01

Ilja000 schreef:
En wat verwacht je dan? Dat je volte niet meer rond hoeft te zijn? Dat je niet meer rechtop hoeft te zitten? Dat je niet meer op de letter hoeft te rijden? Dat je geen nette overgangen meer hoeft te rijden?
Stel je voor dat een ander in jouw situatie zou zitten en jij een keurige proef had gereden. Dan zou je er waarschijnlijk heel anders over denken. Een ieder krijgt de punten die hij/zij verdient. En voor hetzelfde geld hééft de jury rekening met je gehouden, maar niet genoeg voor jouw gevoel.
En dan nog moet er beoordeeld worden wat je in de baan laat zien. En niet voldoende is niet voldoende. Heel zuur, maar waar.

Dat paard had al gelopen voor mij en was toen niet goed voorwaarts gereden, in die 5 min tijd kreeg ik dat paard niet goed genoeg voorwaarts. Daardoor moest ik tijdens de proef wat vaker me zweep gebruiken en wat meer been geven. Nu stond er op me protecol over te grof, niet zo grof enz enz.....ik kan me paard niet achterste voren laten lopen....dus ik moet hem wel even aanpakken, als ik dat niet had gedaan dan had ik met een tempo van 1 km/uur door de bak gegaan....
En ik mocht maar 5 min, moest direct na degene die toen de proef aan het rijden was, want dat paard waar ik toen op moest moest na mij CBR lopen....en ik vroeg nog of dr niet nog 1 combinatie tussen mocht, maar dit mocht niet.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:03

Zondag moet ik! In Zwolle, heb er best zin in maar op een of andere manier ben ik er nog niet helemaal klaar voor. Heb niet gevoel dat ik heel netjes zit, terwijl ik het jaar ervoor meer had :+

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 18:06

Ikwashier schreef:
Zondag moet ik! In Zwolle, heb er best zin in maar op een of andere manier ben ik er nog niet helemaal klaar voor. Heb niet gevoel dat ik heel netjes zit, terwijl ik het jaar ervoor meer had :+

Komt vast wel goed joh! Gewoon zelfverzekerd op het paard zitten. Ik voelde me echt verwaand hoe ik zat :P Haha

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:10

_Linn_ schreef:
Ilja000 schreef:

Dat paard had al gelopen voor mij en was toen niet goed voorwaarts gereden, in die 5 min tijd kreeg ik dat paard niet goed genoeg voorwaarts. Daardoor moest ik tijdens de proef wat vaker me zweep gebruiken en wat meer been geven. Nu stond er op me protecol over te grof, niet zo grof enz enz.....ik kan me paard niet achterste voren laten lopen....dus ik moet hem wel even aanpakken, als ik dat niet had gedaan dan had ik met een tempo van 1 km/uur door de bak gegaan....
En ik mocht maar 5 min, moest direct na degene die toen de proef aan het rijden was, want dat paard waar ik toen op moest moest na mij CBR lopen....en ik vroeg nog of dr niet nog 1 combinatie tussen mocht, maar dit mocht niet.
Ja dat kan je net rot treffen. Als dit je enige ervaring is, wees blij.
Wij hebben ook paarden op de manege die als ze er zin in hebben, lekker hun eigen plannetje trekken en eens flink gaan raketten in de bak, zo heb ik er ook wel eens naast gelegen of -2 gekregen omdat het paard in de galop besloot een sprintje te trekken en regelrecht de andere kant op te spurten.
Ik rijd F14 vanaf F12 wordt nageeflijkheid verwacht. Ik heb ook wel eens een paard getroffen dat als een giraffe met zn hals loopt en waarvan je de achterbenen praktisch onmogelijk eronder gereden krijgt. Allemaal moeilijk maar op dat moment moet je er gewoon mee dealen en het beste ervan maken. De volgende keer is iemand anders aan de beurt met dat paard.

Zullen we maar ontopic gaan?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 18:14

Jah dit is gelukkig wel de enige keer geweest dat ik dit heb meegemaakt, al ging het de vorige proef weer fout met de paarden, maar toen hadden we echt een top jury van wie ik zelfs me proef over mocht doen! Maar oke, ontopic maar weer!
Ik kan soms nog steeds niet beseffen dat ik door ben!! Ik had het echt niet verwacht want er deden zoveel mensen mee!!

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:18

_Linn_ schreef:
Jah dit is gelukkig wel de enige keer geweest dat ik dit heb meegemaakt, al ging het de vorige proef weer fout met de paarden, maar toen hadden we echt een top jury van wie ik zelfs me proef over mocht doen! Maar oke, ontopic maar weer!
Ik kan soms nog steeds niet beseffen dat ik door ben!! Ik had het echt niet verwacht want er deden zoveel mensen mee!!

Ja hardstikke leuk! Ik moet nog regio rijden, spannend dus. Ik heb nogal een traditie op de 5e plaats. Want iedere keer dat ik meedeed werd ik 5e.
Nouja op 1x na dan, toen werd de regio en kwart op dezelfde dag op dezelfde manege gehouden. Toen was de kwart nog niet standaard ingevoerd maar deden ze dat vanwege het hoge aantal deelnemers. In die regio stond ik eerst 2e.. en toen had ik van paard geruild. Had ik niet moeten doen. Toen werd ik in de kwart laatste, en dat was ook 5e.

Ik wil dus af van die 5e plek en ik hoop dat het me lukt het een stuk verder te schoppen. We zullen zien.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 18:20

Nou een plekje omhoog en je bent door! Als dr ten minste in jou categorie meer dan 16 mee doen...?

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:21

_Linn_ schreef:
Nou een plekje omhoog en je bent door! Als dr ten minste in jou categorie meer dan 16 mee doen...?

Weet ik nog niet. Zal morgen even op het prikbord kijken, er hing wel al een startlijst dus dat zou ik zo kunnen bekijken :)

Dashlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:38

Is de startlijst van 26 juni er al?
ik kan hem niet vinden.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 19:40

De startlijsten komen de vrijdag voor de proeven zegmaar op de site van de fnrs te staan. Op je manege zijn ze misschien wel al te vinden.

Dashlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:43

Wat is de site van de manege dan?

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:44

Ik kan ze verder ook nog nergens vinden hoor. Wellicht dat ze alleen naar de deelnemende verenigingen zijn gemaild oid

Dashlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:44

Ja de manege heeft hem wel.
Maar wil hem graag ook zelf thuis bekijken

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:47

Dat is dus blijkbaar nog niet mogelijk, omdat hij nog niet openbaar gepubliceerd is. Dan zul je het aan iemand op je manege moeten vragen.. misschien dat die je verder kunnen helpen. En anders nog even afwachten ;)

Dashlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:48

Wanneer is hij wel te zien dan?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 19:55

Aankomende vrijdag komen ze dan op de site van de fnrs te staan.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:18

Me filmpje is eindelijk bijna helemaal geupload!! Zou hem hier plaatsen, ben er erg trots op namelijk!!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 21:04

Hier dan eindelijk me filmpje!
Ik ben degene in het bruin, dus de een na laatste. Het is af en toe een beetje geschut en je ziet soms opeens het dak in beeld maar ik ben al heel blij dat het gefilmd is!!
Oh en let niet op het gekwebbel op de achtergrond af en toe :P

Ben nog steeds heel erg trots!! :D

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:43

_Linn_ schreef:
Hier dan eindelijk me filmpje!
Ik ben degene in het bruin, dus de een na laatste. Het is af en toe een beetje geschut en je ziet soms opeens het dak in beeld maar ik ben al heel blij dat het gefilmd is!!
Oh en let niet op het gekwebbel op de achtergrond af en toe :P

Ben nog steeds heel erg trots!! :D

wow! je zit zeker wel netjes! (:
en je hebt een mooie cappp! xd

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:47

Ik ga zo je filmpje kijken!
Staat er op die startlijst ook op wie je moet? :D Of hoor je dat op de manege zelf?