Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:11

Dat hoort geen aftrek op te leveren. :n

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 06:41

Misschien was t dan zo dat je daardoor met je linkerhand over de hals zat en daardoor je paard 'stoorde' oid? Of je zweep moet heel hinderlijk omhoog gewapperd hebben :+
Maar lijkt me alsnog raar dat ze daar aftrek voor geven als daar niets specifieks over in t regelement staat (of wel? heb het niet gelezen)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 06:45

Dat zou natuurlijk kunnen maar het lijkt mij sterk. Die handeling is vrij simpel want je hebt je handen al naast elkaar dus het enige wat je hoeft te doen is je handen bij elkaar te doen, hem met je linkerhand even tussen 2 vingers vast te pakken, groeten en terugpakken. Het is echt niet zo moeilijk. :+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:17

Toch, Bellatrix, zie ik soms rare fratsen langskomen hoor! Tot zwepen die met de linkerhand aan de rechterkant ondersteboven vastgehouden worden! Het is niet moeilijk, maar ook niet moeilijk te verprutsen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:19

Ik heb het in mijn korte carrière nog niet meegemaakt. _O-

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:41

hihi, hebben er ook nog geen kindjes naar je gezwaaid, ipv te groeten?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:45

Ja, 1x. :')
Ik moest even knipperen met mijn ogen om te zien of ik het nou goed zag. _O-

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:59

Ook een vraagje , ik rij met een paard van 26 :o (eigen) , maar nou had ik laatst dat hij wat opstart probleempjes had,
Beetje onregelmatig, ik voelde het , jury zag het. Dus werd bij de jury geroepen ( zat nog in het hok met inrijden) dus ik uitgelegd van hij is 26,
Dus idd af en toe onregelmatig in het begin, de jury had er begrip voor gelukkig :o (Hij liep ABSOLUUT niet kreupel , alleen beetje onregelmatig, vond het goed van de jury dat die tijdnamen even te luisteren naar mijn verhaal , en dat ze er naar gevraagd hebben , stel je voor dat ze het niet vragen en je er op afgestraft word , of zelfs niet mag starten. Uiteindelijk toch eerste met 234 dus viel niet tegen ofso :o
Maar nu had ik een vraag aan jullie , wat zouden jullie doen in zoon situatie ?

( Mijn moeder jureert ook FNRS t/m F20 + FNRS springen/vaardigheid + KNHS B&L + KNHS springen Bt/mZZ, ik schrijf altijd, al ong 5 jaar dus ben ook stuk wijzer geworden van al dat gejureer dus vroeg me af wat jullie zouden doen.. in zo een situatie, IK zou namelijk ook gewoon vragen..)
(hoop ook een beetje mee te mogen helpen met beantwoorden van vragen.. :o weet er aardig wat vanaf , ook weet ik het regelement groot en deels uit het hoofd al een paar keer gelzen namelijkook een keer meegeweest k naar bijscholing :+
& aardig wat ervaring in het beoordelen gekregen
Alvast bedankt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:02

Ik ben even heel nieuwsgierig of je moeder ook op Bokt zit? :D

En ik zou er ook naar vragen hoor. :j

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:03

Er is een groot verschil tussen onregelmatig en kreupel. Meestal probeer ik ze gewoon het proefje uit te laten lopen en licht dan de organisatie in. Anders krijgt die ruiter ook weer stress.
Tenzij het paard echt loopt te hinken, dan vraag ik in overleg met het secretariaat of er een ander paard kan komen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:26

LaukeB schreef:
ik heb voor groeten met zweep aan de rechterkant ook wel is aftrek gehad.

Was dat echt -2 of een dikke onvoldoende? Misschien leek het of je je zweep nog in je hand had (kan soms als je ook iets scheef staat) of dat het groeten idd rommelig was.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:31

kreeg een 3 of 4.. weet niet meer precies.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:34

Bellatrix schreef:
Ik ben even heel nieuwsgierig of je moeder ook op Bokt zit? :D

En ik zou er ook naar vragen hoor. :j

Nee jammer genoeg niet , ze kijkt er wel regelmatig op :P ik zal wel eens kijken of ik der over kan halen :D

AmberM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:10

Als je je proef uit je hoofd kent, en de voorlezer maakt een fout of leest niet op tijd voor, mag jij dan toch gewoon het figuur rijden als je zeker weet dat het het juiste figuur is?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:11

Ja, dat heb ik zelf ook wel es gedaan...toen de voorlezer zag dat ik wat anders reed zag ze haar fout, maakte excuses en ging verder. :')

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:24

Ja hoor, de jury gaat er vaak zelfs vanuit dat je de proef zelf kent. Als de voorlezer een fout maakt zou ik dus zéker zelf het figuur gaan rijden. Een voorlezer is voor jou een ondersteuning, het mag ook zonder :)
Maar wat de jury doet als je door een voorlezer echt verkeerd rijdt, laat ik aan de jury hier over :P

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:45

Hallo :)
Afgelopen zondag had ik een wedstrijd (F6b) met mijn verzorgpony Paromé.
Het inrijden ging echt heel goed, hij was goed aan m'n been en liep uiteindelijk lekker ontspannen foto foto

Maar zodra ik de binnenbak in kom (met die witte hekjes) loopt hij absoluut niet fijn meer, koppie omhoog, hoeken afsnijden, hekjes ontwijken en naar buiten kijken.
Ik wist dat dit al zou gebeuren, maarja ik heb mijn vorige proefjes ook met gemak met hem gehaald, ookal liep hij zo te klungelen in de binnenbak.

Maar afgelopen zondag stond er bij elk onderdeel:
''Pony is scheef''
''Pony is scheef''
''Tegen de hand''
''Pony is scheef''
''Tegen de hand''

Juistheid der teugelhulpen: 4 ''Pony is gehele proef scheef en tdh''
Ik wist niet dat de F6 hier nu al op zou letten, ik dacht pas rond de F9 oid?

Hoe denken jullie hierover? En zou ik ooit nog op hem kunnen starten..? want ik heb gewoon niet genoeg tijd om hem in de binnenbak naar de hekjes te laten kijken en te laten ontspannen.. ;o

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:56

Ik heb je niet gezien, dus ik kan niet helemaal inschatten hoe ik gejureerd zou hebben. Maar als het inderdaad zo is dat door jouw teugelhulpen de pony de gehele proef scheef en tegen de hand is, dan vind ik dat dat ook in de F6 wel bestraft mag worden. In de F6 mag je wel verwachten dat een ruiter z'n paard met de teugelhulpen niet zodanig in de weg zit dat het paard er helemaal scheef van wordt.

Maar nogmaals ik heb je niet gezien, dus ik vind het moeilijk om er iets specifieks over te zeggen.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:37

Anoeska schreef:
Ik heb je niet gezien, dus ik kan niet helemaal inschatten hoe ik gejureerd zou hebben. Maar als het inderdaad zo is dat door jouw teugelhulpen de pony de gehele proef scheef en tegen de hand is, dan vind ik dat dat ook in de F6 wel bestraft mag worden. In de F6 mag je wel verwachten dat een ruiter z'n paard met de teugelhulpen niet zodanig in de weg zit dat het paard er helemaal scheef van wordt.

Maar nogmaals ik heb je niet gezien, dus ik vind het moeilijk om er iets specifieks over te zeggen.

Hm, ja dat is wel zo.. maar ik zat hem juist helemaal niet in de weg ;o
Had mijn teugels keurig op maat, handen op de juiste plaats.. verdere houding van ruiter was ook oké.

Maar wat moet ik dan doen, als m'n pony constant naar buiten blijft kijken en die witte hekjes probeert te ontwijken? Als ik niks doe, loopt hij zo naar de binnenhoefslag, of loopt hij gewoon naar het midden om daar stil te gaan staan en te gaan staren naar de hekjes ;p
(Ik rijd dus op de hoefslag, maar pony wilt naar binnen, naja dan houd ik hem tegen en wordt hij scheef ja..)

hihi, nouja ik snap natuurlijk ook wel dat het voor jullie moeilijk te beoordelen is, maar ik heb helaas geen filmpje van de proef zelf

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:21

Ik ga binnenkort eindelijk weer verder met mijn F-proefjes na ruim 1,5 jaar geen wedstrijd te hebben gereden.

Nu was ik eigenlijk op zoek naar hardleren chaps om die in combinatie met m'n ariats te combineren. Alleen blijk ik zulke geweldige kuiten te hebben dat dit een onmogelijke opgave is := Mag er in de FNRS gestart worden met van die zachte, niet leren chaps? Anders moet ik m'n rijlaarzen uit het stof halen en die zitten alles behalve fijn. In het regelement staat alleen chaps niets over hard leer oid.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:23

Je mag alleen met jophurs met chaps zonder franjes.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:24

Jahoor, chaps mogen gewoon. Zolang er maar geen franje aanzit.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:24

ik heb er weer één. eigenlijk moet ik in de F8 starten, nu heb ik een paard dat dat niveau niet aankan, mag ik rustig met meetelling/ punten lager starten ? of is het doortrainen geblazen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:26

Kijk dat is goed nieuws! Hoef ik tenminste niet m'n laarzen aan om daarna weer een week lang last van m'n enkels te hebben :D Franjes vind ik sowieso erg lelijk aan chaps dus die hebben ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:26

_Yasmine_ schreef:
ik heb er weer één. eigenlijk moet ik in de F8 starten, nu heb ik een paard dat dat niveau niet aankan, mag ik rustig met meetelling/ punten lager starten ? of is het doortrainen geblazen?

Waar heeft je paard dan moeite mee :) ?