Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sas66 schreef:Ik zag dat er een nieuw theorieboek uit is van de FNRS. Weet iemand of de inhoud van het boek gewijzigd is tov de vorige versie? En weet iemand of de theorie voor de F10 gewijzigd? Heb het op de manege gevraagd, maar nog niemand gevonden die een antwoord wist helaas.
Tilmar schreef:Je theorie heb je nodig voor de F10 diploma. Wij nemen het theorie examen af bij de 3e promotiepunt.
Officieel zijn er vanaf 1 januari nieuwe theorietoetsen! De antwoorden staan alleen in het nieuwe theorieboek. Toevallig van de week uitgezocht.
Binkie_Eline schreef:Ik mag zondag de F7 rijden op mijn favoriete manegepaard. Ik heb dat al een keer eerder gedaan, maar toen stond op mijn protocol dat ik teveel meebewoog met mijn bovenlichaam in de galop. Echter vind ik dat ik dan nog best stil zit, het paard neemt grote passen maar heeft niet veel sprong, waardoor het behoorlijk schommelt. Hoe kijken jullie hier naar?
Ook is het paard behoorlijk op de voorhand gereden en loopt ze dus het liefst met haar hoofd omlaag. Als ik haar oppak en stelling wil vragen gaat ze erg schudden met haar hoofd, dit is een kwestie van dat ik nog niet handig genoeg ben om haar nageeflijk te laten lopen. Hebben jullie liever dat ik met een wat langer teugeltje rijd (uiteraard genoeg contact en stuur) of dat ik de teugels korter heb en dat ze loopt te schudden met haar hoofd?
ynskek schreef:Muztang schreef:Dit jaar zijn de proeven F1 t/m F12 aangepast (brons).
Ik zie dat er nieuwe proeven komen voor de F13 t/m F20 (zilver) kan dat kloppen?
En wat houd goud dan in?
Er komt inderdaad een Zilver opleiding aan. Deze zal bestaan uit F13 t/m F15 , B/L1/L2. Hier komt ook een ruiterpaspoort voor.
Let wel, de punten in de B t/m L2 proeven tellen niet voor je officiële startpas
farahtjuh schreef:ik rij met mijn eigenpaarden de FNRS proeven op dit moment f19 met beide, wat houd dat porecies in in voor straks mijn startkaart?
ik ga straks wel starten met mijn jonge officieel in de B die wil ik niet mee nemen naar de FNRS.
al vind ik wel als ik een L2 proef rij of een FNRS f19 dat we dan al wel echt bezig zijn met de oefeningen van de M.
Anja_96 schreef:Hoe zit dan dan precies als je via de FNRS B gaat starten? Mag je dan wel op KNHS wedstrijden rijden(waar dus ook mensen met startkaart rijden), of moet je manege dan zelf de KNHS proeven laten rijden, bijvoorbeeld op dezelfde dag als de F-proeven?
Tilmar schreef:Anja_96 schreef:Hoe zit dan dan precies als je via de FNRS B gaat starten? Mag je dan wel op KNHS wedstrijden rijden(waar dus ook mensen met startkaart rijden), of moet je manege dan zelf de KNHS proeven laten rijden, bijvoorbeeld op dezelfde dag als de F-proeven?
Voor FNRS B en L heb je dus geen startpas nodig en deze worden inderdaad bij de F proeven gereden.
Je krijgt dus promotiepunten dan en geen winstpunten zoals op een KNHS wedstrijd.
lotteElb schreef:Je mag wel bij de reguliere B/L wedstrijden rijden. Echter de winstpunten worden niet geregistreerd bij de KNHS maar in je ruiterpaspoort