Yentaah schreef:Met al die nieuwe versies heb ik toch ook zo weer mijn vragen: F6.
- bij het M-E afwenden, E-F afwenden. Is het dan de bedoeling dat je net voor de E op de hoefslag bent, en bij de E afwendt of moet je het rijden als M-E-F (dus puntiger)?
- bij de verruimde draf, ik blijf er moeite mee houden, zeker omdat iedereen iets anders zegt. Moet je nu inhouden en been geven, of juist 'de half uitschuiven' en been geven? En mag je tijdens deze oefening doorzitten als je dat fijner vindt of niet?
- bij alle gebroken lijnen, ik moet waarschijnlijk op een best groot paard. Hij maakt dan ook best grote wendingen, dus echt puntig kan ik een gebroken lijn niet maken. Is het dan netjes als ik eerder wend, maar net de X niet aanraak, of dat ik hem minder puntig maak en een paar meter over de AC lijn ga, maar wel de X aanraak?
Lang verhaal, maar graag reacties
- M-E E-F is een soort mega-grote gebroken lijn.Dus neus van het paard op de E richten en wanneer je knie bij E is weer doorwenden naar F.
- Doorzitten of lichtrijden wordt aangegeven in de proef. Altijd bovenaan en mocht het voor dat ene onderdeel anders zijn, dan wordt dat bij dat ene onderdeel aangegeven. Je daar niet aan houden kan invloed hebben op de punten. De hulpen die je geeft zijn meer de vraag voor je instructeur dan de jury

- De stokmaat van een paard maakt toch niet uit bij het rijden van een figuur? Een paard is niet hoekig (klinkt als een maandverbandreclame