Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:37

Vanavond voor het eerst de F9 rijden :D
Ik heb alleen geen idee of mijn paard op de letter kan aanspringen hahah. We zien het wel, heb er vet veel zin in iig :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:38

Heb je dat niet geoefend dan?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:41

Nouja niet op dit paard helaas, want we weten pas de week van de wedstrijd op welk paard we moeten, dus ik ga het straks nog gewoon rijden. Ik denk wel dat hik het kan hoor, anders had ik hem niet als een voorkeurspaard gedaan, maar we zien wel, het is maar 1 onderdeel, dan rijden we de rest heel goed :j

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:42

sterreke98 schreef:
Nouja niet op dit paard helaas, want we weten pas de week van de wedstrijd op welk paard we moeten, dus ik ga het straks nog gewoon rijden. Ik denk wel dat hik het kan hoor, anders had ik hem niet als een voorkeurspaard gedaan, maar we zien wel, het is maar 1 onderdeel, dan rijden we de rest heel goed :j

Mogen jullie ook geen voorkeur opgeven?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:42

Best jammer want zo kun je het proefje niet op het juiste paard oefenen. Succes!!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:47

ynskek schreef:
sterreke98 schreef:

Mogen jullie ook geen voorkeur opgeven?

Jawel, sterker nog, we mogen er 3 opgeven, maar dan heb je dus 33% kans dat je op het paard rijd, waar je ook op oefent. Omdat wij om de week springen kunnen we dan lastig oefenen, en we oefenen trouwens ook bijna nooit de galop tijdens de proef, omdat we met meerdere mensen tegelijk de proef moeten rijden en niet iedereen haar paard onder controle kan houden.

Ik vind het ook wel jammer, maar het gaat vast lukken, en anders jammer dan. Weet ik dat ik die niet meer op hoef te geven :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:50

Ik ga dr bij eigen keuze opgeven van uit dat je al eerder op het dier gereden hebt en dat jou keuze de dieren zijn waar jij als ruiter fijn op kan rijden.

Als je qua keus dieren opgeeft waar je normaliter nooit op rijdt is dat ook een stuk eigen risico...

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:53

Dan heb ik het verkeerd gezegd, heb er zeker vaker op gereden hoor :j
Alleen niet de proef geoefend, maar het paard is erg fijn, ik ben alleen heeel benieuwd hoe het aanspringen gaat haha. Maar ach we gaan het zien, komt vast en zeker goed. Het gaat immers om het plezier :j

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:58

Daar hebben helemaal gelijk in. Vooral veel plezier in t rijden hebben en er van genieten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:27

Toen ik nog proefjes reed mochten we altijd de twee weken voor de wedstrijd op ons wedstrijdpaard en na het losrijden gingen we altijd de proefjes oefenen. Er waren er meer die dezelfde F reden dus konden we met 2 tegelijk de proef rijden. De rest stond dan in de hoeken. Wij vonden het niet erg om te wachten, we wilden allemaal graag even kunnen oefenen.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:34

Ik heb 24 april weer een wedstrijd! Wij oefenen altijd in de les de proefjes, het ligt er een beetje aan welke paarden meelopen of we ook de galop meepakken. Gewoon met zn allen in n rijtje en degene die de proef moet rijden voorop (als dat gaat).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:37

Dat lijkt mij onhandig. := Hoe groot is de bak en met hoeveel rijden jullie in de les?

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:40

We rijden ongeveer met zn 10en in de les, de bak is gewoon standaard grootte, ik weet niet precies de lengte. Het is niet heel onhandig, goed aangesloten blijven en je komt makkelijk uit!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:43

Met 10? :wow: In een 20x40 bak? Best krap. :=
En met zijn allen in een treintje zou ik helemaal niets vinden...alle pony's volgen dan gewoon en je hoeft niet na te denken. :+
Maar goed, iedere manege zijn ding natuurlijk. :)

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:59

Bellatrix schreef:
Met 10? :wow: In een 20x40 bak? Best krap. :=
En met zijn allen in een treintje zou ik helemaal niets vinden...alle pony's volgen dan gewoon en je hoeft niet na te denken. :+
Maar goed, iedere manege zijn ding natuurlijk. :)

Daarom rijdt degene die de proef moet rijden voorop of zo ver mogelijk naar voren :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:01

Met 10 man :wow:
Wij rijden met 4 en dat vind ik al rot := maar ik ben de enige die echt serieus rijd haha

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:17

Wij rijden met 9 tot 12 man in 20*60. Niet iedereen let even goed op, maar het gaat best goed

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:38

Bij ons op stal zijn de lessen Max 8. Vaak rond de 6 man. En dan vind ik 8 vaak druk

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:53

Ik heb zojuist de proef gedaan, 219 punten behaald :D

Proef ging niet helemaal lekker, paard was erg heet, aanspringen op de letter ging wel top haha

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:48

Gefeliciteerd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:17

Goed gedaan! Stond er nog nuttig commentaar bij?

Naover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:48

Bellatrix schreef:
Hoe bedoel je of er naar gekeken wordt? Iedereen wordt individueel beoordeeld.

Nou bij mij en het paard ziet het er een stuk slomer uit en bijv. een paar pony's bij mij op stal gaan veek vlotter maar bij het paard waar ik op rijdt gaat voor zijn doen al hard en als we dan bijv. Verruimde draf morten doen gaat hij al snel maar in vergelijking tot de rest niet omdat hun al veel vlotter zijn van zichzelf zijn, wordt daarna gekeken??

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:03

Naover schreef:
Bellatrix schreef:

Nou bij mij en het paard ziet het er een stuk slomer uit en bijv. een paar pony's bij mij op stal gaan veek vlotter maar bij het paard waar ik op rijdt gaat voor zijn doen al hard en als we dan bijv. Verruimde draf morten doen gaat hij al snel maar in vergelijking tot de rest niet omdat hun al veel vlotter zijn van zichzelf zijn, wordt daarna gekeken??

Dit is precies de reden dat wij als juryleden kijken naar wat de ruiter doet.

We zijn er voor opgeleid om te kijken naar iedere combinatie afzonderlijk en om niet te vergelijken.

Probeer de overgangen bij het verruimen duidelijk te tonen. Rijdt echt wrg maar rijdt aan het eind ook echt weer terug vanuit het verruimen naar de arbeidsdraf

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:14

Naover schreef:
Bellatrix schreef:

Het gaat er om of jij het dier waarop die zit weet te activeren. Er zijn ook paarden/pony's die snel zijn, maar totaal niet actief. En als jouw paard wat flegmatieker is, dan kijkt de jury naar wat jij er aan doet om dat te verbeteren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:55

Ik heb even een andere vraag m.b.t aanmelden.
Per 2 mei ga ik weer beginnen op mijn oude manege waar ik al heb gereden. Ik ga dan ook starten. Nu heb ik de FNRS al een tijd geleden opgezegd, maar nog mijn ruiterpaspoort thuis.
Moet ik mijzelf weer aanmelden en hoelang duurt dit voordat het allemaal weer verwerkt is? Zou ik eind mei alweer kunnen starten? En kan ik met hetzelfde ruiterpaspoort weer starten of krijg ik een nieuwe?