als je me kent weet je dat het heel anders is.

En nogmaals niet op een paar ervaringen, op veeeeeel ervaringen, maar allemaal hier opschrijven is wat veel.
Die paar voorbeelden vond ik gewoon duidelijk genoeg.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Weet je toen ik 12 was en na 4 jaar op een manege gereden te hebben mijn eigen pony kreeg, dacht ik dat ik heel best kon rijden, toen ik op mijn 24ste stopte met bij een handelaar paarden rijden kon ik supergoed rijden vond ik.
Nu ben ik 35 en heb een jaar lang bij Tyrza gereden 3/4 dagen in de week en nu weet ik dat ik nog heeeeeeel, veeeeeeel moet leren.
)
, maar zeggen wel allemaal hetzelfde.
maar zoals ik later zou leren ligt het toch echt doorgaans aan mij... 
runningkawa schreef:er staat niks neerbuigends, het word zo opgevat, dat is heel wat anders.
Mensen voelen zich meteen aangevallen, terwijl dat er nergens staat.
en nee anders als dit kan ik niet, dus helaas, daar zul je het mee moeten doen

renza schreef:Snap ook niet waarom sommige mensen zich zo aangevallen voelen, ookal ben je het er niet mee eens, waarom zou je je zo druk maken om een mening van iemand die je niet eens kent?
runningkawa schreef:en als er iemand niet de schuld geeft aan het paard, dan ben ik het wel.
Je bent geweldig ................ Rk, Sonja en ik hebben inderdaad heel veel ervaring. Je zou wat van ons kunnen leren........ maarja dan moet je er wel vanuit gaan dat het ook wel eens zo kan zijn zoals wij zeggen.
KiWiKo schreef:Slimmerik![]()
![]()
Je bent geweldig ................ Rk, Sonja en ik hebben inderdaad heel veel ervaring. Je zou wat van ons kunnen leren........ maarja dan moet je er wel vanuit gaan dat het ook wel eens zo kan zijn zoals wij zeggen.
Over 15 jaar, mag jij hetzelfde verhaaltje wat wij hier nu neertijpen ook gaan vertellen aan een tiener die denkt dat ie kan rijden na 5 jaar op manegepaarden gezeten te hebben. Want dat heb jij (hoop ik voor je) verder geleerd

shadow0 schreef:En als ik nu 1 stapje verder ga, en zeg dat het 'gemiddelde' eigen paard niet beter / gevoeliger aan de hulpen is dan de betere manegepaarden, ga ik dan te ver?
(En ik denk niet dat jullie paarden onder het 'gemiddelde eigen paard' vallen)

slimmerik schreef:Mijn vriendin heeft hetzelfde meegemaakt. Het was zelfs zo erg dat ze er helemaal niet meer op durfde. Haar ouders hebben toen het paardje 2 jaar op het land laten staan. Mijn vriendin ging ondertussen bij een manege rijden. Daar leerde ze in die tijd op de moeilijkste paarden rijden..... hoe wilder hoe mooier vond ze het. Een paar maanden terug kreeg mijn vriendin van de ouders de keus... of rijden op eigen paard of paard naar de slacht (het paard is niet verkoopbaar heeft stal, weide en trailer gebreken).
Mijn vriendin is er toen op gegaan en bij de eerste misstap die haar paard maakte (lees steigeren en bokken) heeft ze hem enorm ervan langs gegeven. Haar paard bleef stilstaan, keek verwonderd achterom en heeft sindsdien als een mak schaap gelopen. Ze rijdt hem nu iedere dag en is er kei-gek mee.
Dus wanhoop niet. Misschien dat jij er over een tijdje ook om kunt lachen. Ga het niet forceren maar probeer het langzaam op te bouwen, en misschien moet je net als mijn vriendin eerst durf krijgen op andere paarden. Ik wens je in ieder geval heel veel succes.