FNRS Zitcompetitie 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Re: FNRS Zitcompetitie 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:26

Even gekopieerd uit het Handboek 2011 voor de zitcompetitie (kregen we over de mail)

§ 3.2.2 Afgevaardigden
Vanuit de regiofinale worden er afhankelijk van het aantal deelnemers per categorie 1,2,3 of 4 deelnemers doorgestuurd naar de kwartfinale.
• Bij 1 tot en met 5 deelnemers per categorie gaat er 1 ruiter door naar de kwartfinale
• Bij 6 tot en met 10 deelnemers per categorie gaan er 2 ruiters door naar de kwartfinale
• Bij 11 tot en met 15 deelnemers per categorie gaan er 3 ruiters door naar de kwartfinale
• Bij 16 ruiters of meer per categorie gaan er 4 ruiters door naar de kwartfinale
Dit betekend dat er in totaal maximaal 168 deelnemers doorgaan naar de kwartfinale.
Deze deelnemers selecteren zich voor de halve finale. Door deelname aan de regiofinale verplicht de deelnemer zich om tevens deel te nemen aan de kwartfinale, mits hij/zij daarvoor wordt geselecteerd

§ 3.3.2 Afgevaardigden
Per kwartfinale worden er per categorie 6 deelnemers afgevaardigd naar de halve finale op Horse Event. In totaal gaan er 36 deelnemers door naar de halve finale. Door deelname aan de kwartfinale verplicht de deelnemer zich om tevens deel te nemen aan de halve finale, mits hij/zij daarvoor wordt geselecteerd.

§ 3.4.2 Afgevaardigden
Vanuit de halve finale worden er 4 deelnemers per categorie geselecteerd waardoor er in totaal 12 deelnemers door gaan naar de finale.

§ 3.5 Finale

Ook de finale vindt plaats tijdens Horse Event te Deurne. Tijdens de finale wordt er per categorie één ruiter verkozen tot ´Bestzittende FNRS Manegeruiter van het jaar 2011´.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 11:33

Maar als er in de kwartfinale per categorie 6 doorgaan en er zijn 3 categorieen, dan kom ik uit op totaal 18 deelnemers....?? Hoe komen zij dan aan 36?

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:39

Er worden 2 kwartfinales gereden in Almere en ik Emmeloord 18 + 18 = 36 ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 11:41

Ohjaaa grapje :P

fabienne1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:14

Ik kan met trots zeggen dat ik ook door ben(a) bij ons gingen er maar 3 door en van onze manege zijn er 4 door,ik zit in categorie 3
In categorie 1 hebben we er 1 door en ik categorie 2 ook 1en in categorie 3 zijn er 2 door(a)

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:26

fabienne1991 schreef:
Ik kan met trots zeggen dat ik ook door ben(a) bij ons gingen er maar 3 door en van onze manege zijn er 4 door,ik zit in categorie 3
In categorie 1 hebben we er 1 door en ik categorie 2 ook 1en in categorie 3 zijn er 2 door(a)

Gefeliciteerd! Hoeveel pnt had je?

fabienne1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:46

En ik ben van Manege Hillegersberg en we reden op Manege Oostmoer gister
Ik had 132,5 punten

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:06

Wow goede pnt zeg!!! waar ga je kwartfinale rijden dan?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:00

In Lelystad werd uitgelegd dat de ruiters een week van te voren krijgen van de FNRS of ze naar Emmeloord of Almere moeten voor de kwartfinale.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:18

Oh oke dat is dus nog afwachten dus!
Ik krijg steeds meer kriebels voor zondag pff. vanavond de proef oefenen ben benieuwd.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:55

Marie111 schreef:
In Lelystad werd uitgelegd dat de ruiters een week van te voren krijgen van de FNRS of ze naar Emmeloord of Almere moeten voor de kwartfinale.

moest je weer een formulier invullen als je door was naar de kwartfinale??

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:05

Ik heb geen formulier in hoeven vullen....

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:08

oké, was nml me blaadjes verloren (heb ze wel weer gevonden)

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:15

Ja linn dat was allemaal wel een beetje raar.
Op welk paard zat jij? er zaten meer lastige paarden tussen!!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:20

Ik zat op Ilgar, die was niet lastig gelukkig :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:37

Hoeveel punten had jij Annika?

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:23

Mijn beste vriendin is 1e geworden van haar catogorie en had de op 1 na meeste punten van de dag!! *\o/*
ze had 130.5 punten en reed op de ponyhof in catogorie 2 op Jasmijn. een andere ruiter van mijn manege moest als allereerste en omdat de jurie natuurlijk nog even moest meten en wegen met de punten had ze helaas heel weinig punten das wel jammer want ze deed het in vergelijking met andere ruiters die meer punten hadden echt goed (een aantal fnrs jurileden die met ons meewaren waren het er niet mee eens ik noem geen namen). en de rest van mijn manege hing een beetje tussen de 100 en de 120 punten.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 16:47

Ik wil ook weten hoeveelste ik ben geworden! Het staat nog steeds niet op de site van de fnrs....

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:48

ik wil ook weten hoe de rest gereden heeft :P

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:56

gefeliciteerd iedereen! (:
oeee, ik heb zin in zondagggg

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:57

MayDayParade schreef:
Mijn beste vriendin is 1e geworden van haar catogorie en had de op 1 na meeste punten van de dag!! *\o/*
ze had 130.5 punten en reed op de ponyhof in catogorie 2 op Jasmijn. een andere ruiter van mijn manege moest als allereerste en omdat de jurie natuurlijk nog even moest meten en wegen met de punten had ze helaas heel weinig punten das wel jammer want ze deed het in vergelijking met andere ruiters die meer punten hadden echt goed (een aantal fnrs jurileden die met ons meewaren waren het er niet mee eens ik noem geen namen). en de rest van mijn manege hing een beetje tussen de 100 en de 120 punten.

Wat ontzettend flauw om het weer op de jury te gooien. Het is echt niet zo dat de eerste groep benadeeld wordt omdat er nog een lijn in de punten gezet moet worden.

Verder kan ik er natuurlijk niet over oordelen omdat ik er niet bij was, maar ik vind het vreselijk stotend dat zoiets gezegd wordt over collega-juryleden. Ik mag dan ook van ganser harte hopen dat zoiets nooit en te nimmer over mij gezegd zal worden. Zulke opmerkingen zeggen meer over de ruiter dan over de jury.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 17:03

Toen ik zag wie onze jury was was ik aan de ene kant heel blij maar aan de andere kant ook weer niet. Een van de juryleden jureert namelijk ook wel eens bij ons op de manege. De laatste keer dat ze dat deed, had ik opeens een kreupel paard en moest ik opeens op een paard dat ik echt niet leuk vind, waar ik een jaar niet op gereden had en ik mocht ook maar 5 min inrijden. Die jury had me toen heel streng beoordeeld vond ik, ik vond dat ze echt totaal geen rekening met mijn situatie had gehouden, ik had het dus ook dik niet gehaald. Maar de keren daarvoor dat ze ons jureerde was ze echt heel goed met ook goed commentaar erbij enzo. Maarja ik dacht: zometeen herkent ze me en weet ze nog wat er toen was gebeurd enzo.... :P Maar ik ben nu toch wel weer blij met dr, want ze heeft me door laten gaan! :D

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:06

Och op werkelijk iedere wedstrijd wordt wel door minstens 1 iemand iets over de jury gezegd.. zo gaat dat..
Soms hebben mensen het gevoel dat hen tekort gedaan is oid.. of dat de jury misschien een voorkeur voor een vereniging heeft (kijk naar NK carrousel A-poule wat daar allemaal loskomt iedere keer)

En eerlijk is eerlijk, soms maak ik ook wel eens een opmerking. Bijv. na een FNRS proef als ik het protocol lees. Vaak vind ik dingen wel terecht, soms ben ik het ergens niet mee eens. Maar kennelijk zag het er dan anders uit voor de jury als dat het voor mij voelde. Die tegenstrijdigheden heb je ook vaak.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:09

_Linn_ schreef:
Toen ik zag wie onze jury was was ik aan de ene kant heel blij maar aan de andere kant ook weer niet. Een van de juryleden jureert namelijk ook wel eens bij ons op de manege. De laatste keer dat ze dat deed, had ik opeens een kreupel paard en moest ik opeens op een paard dat ik echt niet leuk vind, waar ik een jaar niet op gereden had en ik mocht ook maar 5 min inrijden. Die jury had me toen heel streng beoordeeld vond ik, ik vond dat ze echt totaal geen rekening met mijn situatie had gehouden, ik had het dus ook dik niet gehaald. Maar de keren daarvoor dat ze ons jureerde was ze echt heel goed met ook goed commentaar erbij enzo. Maarja ik dacht: zometeen herkent ze me en weet ze nog wat er toen was gebeurd enzo.... :P Maar ik ben nu toch wel weer blij met dr, want ze heeft me door laten gaan! :D

Juryleden gaan echt niet teveel rekening houden met vanalles. Zou wel erg lastig worden, en misschien juist subjectiever.
Ik zit bij de FNRS proeven werkelijk zovaak op een paard waar ik in geen tijden op heb gereden.
Sterker nog, ik heb het meermalen gehad dat ik een paard kreeg waar ik zelfs nog nooit op heb gezeten.

Maar dat is net zo met de zit toch ;-) het gaat immers om JOU en niet om je paard. Zowel bij zit als bij FNRS. Hoewel ze bij de FNRS wel iets meer naar de combinatie en uitvoering kijken. Al begrijp ik je 'frustratie' wel, ik vind het dan soms ook vervelend maarja dat is dan niet anders en dan hopelijk maar de volgende keer beter.

fabienne1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:15

Ik was de aller eerste gister en er waren maar 14 ruiters dus het ligt echt niet aan de jury,maar ik ben tevreden en ben benieuwd naar 3 juli hoe ik het dan ga doen,vorig jaar zat ik ook in de kwart finale en was toen 6de maar gingen er 5 door dus hoop zo dat het mij dit jaar wel lukt(a)