Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:52

Dat hangt er van af hoe jij de hulpen hebt gegeven en de pony daar op reageert :) Niet alles is even zwart/wit namelijk.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:07

Even een vraagje; als je klaar bent met je proefje (F5) en je moet de rijbaan verlaten zijn daar dan nog regels voor welke kant je op moet, of je al mag belonen etc? Belonen deed ik altijd wel in F4 enn niks van gezegd maar wil toch nog even voor de goede orde een antwoord :')

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:16

Ilja000 schreef:
Dat hangt er van af hoe jij de hulpen hebt gegeven en de pony daar op reageert :) Niet alles is even zwart/wit namelijk.

Okee dankjewel :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:37

Tot c rijden, dan links of rechts en pas belonen na de eerste hoekletter. Doe je dat bij mij niet trek ik punten af. Ik ben daar streng in.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:11

Als je in de verkeerde galop zit en dan corrigeert en weer verkeerd zit, de jury zegt 'valt terug' en niks zegt over je verkeerde galop, heeft de jury het toch fout? Ik zat verkeerd, corrigeer, zien ze als mijn fout, zit ik verkeerd zeggen ze niks. Heel kundig :P

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:17

Zoiets Had ik laatst ook. Ik zat verkeerd, nam meteen terug en sprong weer aan. (Helaas weer verkeerd)
Stond er op t protocol eerst 'te laat' en daaronder 'vg'
Denk dat ze mijn eerste aanspring moment niet gezien had..
Meteen maar even een vraag over vg omdat ik verschillende dingen hoor..

Als je pony/paard in de vg aanspringt moet je natuurlijk laten zien dat je fout zit en opnieuw aanspringen. Maar moet je blijven corrigeren als pony/paard verkeerd blijft aanspringen of na de ene x corrigeren doorgalopperen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:05

Bij mij is 1 of 2x proberen genoeg. Desnoods nog een keer proberen in de volte die daar meestal op volgt. Je hoeft niet te blijven corrigeren, dat kan ten koste gaan van de figuren erna.

Welke F reed je Cindy?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:23

xniieeenke schreef:
Als je in de verkeerde galop zit en dan corrigeert en weer verkeerd zit, de jury zegt 'valt terug' en niks zegt over je verkeerde galop, heeft de jury het toch fout? Ik zat verkeerd, corrigeer, zien ze als mijn fout, zit ik verkeerd zeggen ze niks. Heel kundig :P

Dat hangt helemaal van het niveau af of het als fout gezien wordt of niet. Helemaal goed is het natuurlijk nooit, verkeerd aanspringen :)

Verder hebben we te weinig info om dit te kunnen beoordelen. Ik heb wel eens ruiters in de baan gehad die dachten (!) dat ze verkeerd waren aangesprongen. Ik heb ook wel ruiters gehad waarbij de pony de vg zo ongemakkelijk vond dat ie uit galop viel en de ruiter dat daarom wel als poging tot herstel vond gelden. Kortom... ook niet zwart/wit.
Overigens is dit wel iets om met de jury te bespreken. Die is meestal tot een half uur na de wedstrijd aanwezig.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:25

Ilja000 schreef:
xniieeenke schreef:

Dat hangt helemaal van het niveau af of het als fout gezien wordt of niet. Helemaal goed is het natuurlijk nooit, verkeerd aanspringen :)

Verder hebben we te weinig info om dit te kunnen beoordelen. Ik heb wel eens ruiters in de baan gehad die dachten (!) dat ze verkeerd waren aangesprongen. Ik heb ook wel ruiters gehad waarbij de pony de vg zo ongemakkelijk vond dat ie uit galop viel en de ruiter dat daarom wel als poging tot herstel vond gelden. Kortom... ook niet zwart/wit.
Overigens is dit wel iets om met de jury te bespreken. Die is meestal tot een half uur na de wedstrijd aanwezig.

F5. sowieso vind ik het altijd netjes dat als je het ziet je corrigeert maar dat is dan het beeld van mij als leek.
Ik zat verkeerd, ging terug, daarna sprong ik weer aan weer verkeerd.
Jury heeft beide keren niet gezien dat ik verkeerd zat (iig niet genoteerd) maar wél dat de pony 'terugviel', terwijl ik haar terugnam.
Ik weet niet echt hoe ik 't anders uit zou moeten leggen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:31

Tja, het is natuurlijk prima dat je probeert te herstellen. En hoe de jury verder heeft gedacht kunnen wij hier natuurlijk niet voor hem/haar invullen. Net zo min als dat wij kunnen zeggen: "ohhh wat fout". Het is immers niet zo netjes om een collega op internet af te vallen ;-) Ook stel je geen duidelijk vraag in je stukje.
Wat je dus wel had kunnen doen, is direct na de wedstrijd vragen waarom de jury er voor heeft gekozen om e.e.a. zo op het protocol te zetten. Wij kunnen en mogen dat hier op internet niet voor een collega invullen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:34

De jury was nergens te bekennen, dat is dus áltijd zo bij ons. -O-

Bedankt voor de tijd om te antwoorden iig.
Het was net zo als zeggen dat iemand op het verkeerde been zit terwijl die de hele proef goed zat, zo krom was het 8)7

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:38

Vraag dan aan het secretariaat waarom de jury niet beschikbaar is voor vragen.

En wat betreft je laatste opmerking: ook die is nietszeggend en kun je van 2 kanten bekijken. Ruiters die er van overtuigd zijn dat ze op het goede been zaten... de hele proef... en dat dus niet het geval was.
Vaders die er van overtuigd zijn dat de proef van hun kind écht een pp waard was, omdat de buurvrouw dat ook vond...
Ruiters die niet begrijpen dat beenhulpen onvoldoende worden beoordeeld als een pony op beide handen in de verkeerde galop gaat...

Over ervaringen in de juryruimte kan ik inmiddels een boek vol schrijven... Ook met heel leuke voorvallen overigens :)
Kortom... het ligt niet altijd aan de jury.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:40

Ik begrijp het hoor, de jury ziet dingen op hun eigen manier.
Vaak goed, soms ontzettend stom. Kan allemaal, vandaag een momentje ontzettend stom maar voor de rest altijd wel toepasselijk commentaar.

Zal het de volgende keer even vragen dat ik er ben.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:42

Het zijn opmerkingen als deze dat ik het jammer vind dat ik als jury wel een gedragscode moet ondertekenen en ruiters niet... :+

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:43

Ilja000 schreef:
Het zijn opmerkingen als deze dat ik het jammer vind dat ik als jury wel een gedragscode moet ondertekenen en ruiters niet... :+

Dat kan. Zie niet echt iets dat ik hier verschrikkelijk fout zei.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:06

Bellatrix schreef:
Bij mij is 1 of 2x proberen genoeg. Desnoods nog een keer proberen in de volte die daar meestal op volgt. Je hoeft niet te blijven corrigeren, dat kan ten koste gaan van de figuren erna.

Welke F reed je Cindy?

Dit was een F8 proef

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:58

xniieeenke schreef:
Kan allemaal, vandaag een momentje ontzettend stom maar voor de rest altijd wel toepasselijk commentaar.

xniieeenke schreef:
Dat kan. Zie niet echt iets dat ik hier verschrikkelijk fout zei.

De bovenste quote, het is niet zo netjes om te zeggen dat jouw jury ontzettend stom is geweest, ook al was het maar een momentje. Als je problemen hebt met het jureren, dan bespreek je dat ter plekke met de jury en als die al weg is, dan kan je dat het beste aangeven bij het secretariaat. Zij weten wie er geweest is en kunnen vragen bij de jury neerleggen.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:33

Klopt het als je x aantal keer je proef niet haalt, je terug word gezet? Dat zei iemand net maar heb daar nog nooit van gehoord..
Mocht het waar zijn, na hoeveel keer is dat dan?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:53

Volgens mij niet hoor :) is hier nog nooit gebeurd voor zover ik weet

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:55

Nee hoor, dat klopt niet.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:47

Okee dankje

nana0909

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:37

hoi even een vraagje
zaterdag voor 3de keer f10 rijden en hopelijk dit x wel een promotiepunt
vorige x tijdens mij proef ree ik a-x-a grote volte daarbij moest je lichtrijden daarna vergat ik bij de a weer te gaan doorzitten door de spanning denk die ik had ik kreeg er geen commentaar over maar hoe word dit eigenlijk gezien als fout in proef of krijg je dan minder punten bij het volgende onderdeel van de proef??

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:06

Dat kan zeker worden meegenomen in het volgende onderdeel.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:06

Wedstrijdhandschoentjes he.. Als daar een (lichtgekleurde) print op zit, is dat goed?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:07

Voor mij is dat prima...als het maar lichtgekleurde handschoenen zijn...wit of crème ofzo.