Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

essteeg

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:42

En het is weer zover zondag voor de 2e keer V2, wel een andere V2, want er zijn nieuwe??? (makkelijker)
En jaa dan kom ik weer met mijn kobolt blauwe bodyprotector helemaal blits natuurlijk :D , maar mag dat op een FNRS wedstrijd?
Daarnaast moet ik in dezae proef een halve volte maken bij de E, maar moet deze om de sprong en balkes, er voor langs of om de sprong en over de balkjes???
Alvast bedank1 weer!

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:43

Over die nageeflijk, ik start momenteel L1 en reed F5 de proef ook gewoon zoals ik een L1 prowf zou doen en had wel degelijk het idee daar een voordeel aan te hebben.. (was verruit 1e..), maar dat vercsilt per jury denk ik...

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:05

Nageeflijkheid wordt niet gevraagd en niet beoordeeld. Als je het niet op de goede manier doet kan je er wel op afgestraft worden.

EvaRotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:07

De FNRS houden we graat te vriend!

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:27

Zeker! :D

ekelienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:29

Zijn er mensen die weten waar er binnenkort fnrs wedstrijden zijn? in ben opzoek in beneden NL. wil best een stuk rijden maar Friesland is echt veel te ver. Helaas mag ik niet op zondag. Ik hoor graag als jullie me kunnen helpen! Mvg

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:32

De meeste bedrijven organiseren de wedstrijden voor eigen klanten. Ik ken in Noordholland wel een aantal bedrijven waar ruiters van buiten welkom zijn. Organiseert je eigen manege geen wedstrijden?
Anders eens rondbellen bij je in de buurt. Op de site van de FNRS kun je alle aangesloten maneges vinden.

ekelienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:53

Hoi, ja ik heb contact met meerdere maneges. Op de site heb ik ook gekeken ja. Zou je (evt via PB) de manege s willen sturen die jij weet waar mensen van buiten welkom zijn? bedankt voor je reactie. Mvg

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:29

215 punten voor mijn eerste f9! Veel 6-jes. 8 zevens en 3 vijfjes :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:34

Gefeliciteerd. :D Waar waren je 5en voor? Waren die voor jou gevoel terecht?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:45

Te vroeg afwenden bij A bij t 1e onderdeel, zeker terecht

door 'n S van hand veranderen was 1e boog te klein waardoor ik niet netjes op X kwam. Ook terecht

Dan nog 2 letters te vroeg uit de galop vallen, viel ook tijdens de volte er eventjes uit, vind hem zelf ook terecht

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:47

Goed dat je het zelf ook terecht vind. :j
Lekker aan je figuren werken, komt vast goed! +:)+

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:51

Jup :) problemen liggen ook aan mijn stuurkunsten en niet aan de lenigheid en zo van paard :J ik geef sowieso nooit n paard de schuld van rijfouten.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:35

xIrlijn schreef:
Ik heb ook weer een FNRS vraag die ik zo snel niet via Google kan vinden :) Mag je een proef lager starten dan je eigenlijk rijdt? Of is dit aan de manege?

Bij ons bepaald de manege dat.
Ik mag met jonge paarden alleen mee doen maar niet voor prijs of punt. Hij vind het on eerlijk als men met meer ervaring lager start omdat wij vaker trainen en ook sneller zijn in dingen oplossen

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:52

farahtjuh schreef:
xIrlijn schreef:
Ik heb ook weer een FNRS vraag die ik zo snel niet via Google kan vinden :) Mag je een proef lager starten dan je eigenlijk rijdt? Of is dit aan de manege?

Bij ons bepaald de manege dat.
Ik mag met jonge paarden alleen mee doen maar niet voor prijs of punt. Hij vind het on eerlijk als men met meer ervaring lager start omdat wij vaker trainen en ook sneller zijn in dingen oplossen

Ja hoor, dan start je HC (buiten mededinging). Dus niet voor de prijzen en promotiepunt. Wordt nier op de manege ook wel gedaan om nieuwe paarden/pony's het proefjes rijden te leren door ervaren ruiters.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:54

Hey !
Ik heb een vraag, ik weet dat deze al vaker gesteld is, maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
Als je met een manegestartkaart knhs gaat starten: wat mag je dan?
Ik dacht namelijk dat deze niet paard gebonden is waardoor het paard niveauloos blijft en mijn punten officieel niet tellen. Dus als ik verder wil dan de L moet ik opnieuw beginnen in de B. Klopt dit? Mijn instructeur dacht namelijk van niet.
Dankjulliewel!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:38

Als je F8 bent mag je B starten en F12 L1.

Het klopt dat je opnieuw moet beginnen als je een 'echte' startkaart aanvraagt. Maar dat is alleen als je paard nooit eerder op dat niveau heeft gelopen. Je moet starten in de laagste gemeenschappelijke klasse van jou en je paard.
Stel jij rijdt je paard naar L2 met een manegestartkaart en je paard heeft nooit gestart. Dan moet je opnieuw beginnen in de B.
Maar heeft je paard ooit M gestart dan mag je L2 blijven rijden.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:42

Ah dankjewel voor de heldere uitleg! Mijn punten blijven gewoon staan, maar m'n paard krijgt de punten dus (logisch) niet. Want de startkaart staat alleen op mijn naam. Dan toch maar een normale aanvragen, mijn paard heeft nog nooit wat gestart behalve fnrs :(

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:49

Heei
Ik heb een vraagje voor de juryleden.
Op mijn protecol staat soms
-in stap de rijbaan verlaten
Of
-in vrije stap de rijbaan verlaten

Is er een verschil tussen die 2?
Wat wil de jury dan anders zien?
Voor dit onderdeel (in allebei de gevallen) heb ik vaak een 6.
Hoe zou ik hier voor nog wat hoger kunnen scoren? Voor m'n gevoel rij ik het laatste stuk netjes af en weet ik niet wat ik beter kan doen.

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:52

Nog een klrin vraagje,
als je in je proef aan het galopperen bent en je zit in de verkeerde galop. Is het dan slim om dit nog te herstellen og gewoon door de rijden?
Sommige juryleden denken dan dat m'n paard uit de galop viel als ik het herstel en dan krijg ik bijv. een 5 en van andere krijg ik een 5 als ik het niet herstel

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:31

mabelbohms schreef:
Heei
Ik heb een vraagje voor de juryleden.
Op mijn protecol staat soms
-in stap de rijbaan verlaten
Of
-in vrije stap de rijbaan verlaten

Is er een verschil tussen die 2?
Wat wil de jury dan anders zien?
Voor dit onderdeel (in allebei de gevallen) heb ik vaak een 6.
Hoe zou ik hier voor nog wat hoger kunnen scoren? Voor m'n gevoel rij ik het laatste stuk netjes af en weet ik niet wat ik beter kan doen.

Vrije stap zit tussen de arbeidsstap en stappen aan de lange teugel in. Het paard mag de hand van de ruiter volgen tot ongeveer boeghoogte. Het gaat om een actieve, ontspannen stap.
Rij netjes door tot de C en dan naar de eerste hoekletter voordat je je paard beloond/t/dt/td

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:32

In principe ook altijd minimaal 1 keer je galop te herstellen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:33

mabelbohms schreef:
Nog een klrin vraagje,
als je in je proef aan het galopperen bent en je zit in de verkeerde galop. Is het dan slim om dit nog te herstellen og gewoon door de rijden?
Sommige juryleden denken dan dat m'n paard uit de galop viel als ik het herstel en dan krijg ik bijv. een 5 en van andere krijg ik een 5 als ik het niet herstel

Minimaal 1 keer proberen te herstellen. Juryleden denken niet dat je paard uit galop valt als je wilt herstellen. Juryleden zien namelijk het verschil tussen de goede en verkeerde galop ook :) Waar je eventueel wel op kunt letten is een gecontroleerde overgang rijden als je de galop wilt herstellen, zodat het er ook uit ziet als een overgang en niet als 'uit galop vallen'.

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:54

Bedankt voor de tips!
Ga ik zeker op letten zondag met m'n proef!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:00

en als hij toch na het opnieuw aanspringen weer in de verkeerde galop gaat, hand opsteken ten teken dat jij het ook gemerkt hebt en doorrijden.