Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ekelienh

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:39

bedankt voor het meedenken, helaas is dat te ver rijden.
(omgeving Brabant , maar ben wel bereid stuk te rijden , niet meer dan een uur.)

Iemand anders nog een idee?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:48

op site van maneges kijken? Vaak hebben ze wel data van FNRSwedstrijden online staan.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:59

7 mei Nieuwegein

ekelienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:07

bedankt ynskek, maar die is vol..

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:25

hier ook nog wel een geloof ik, maar denk niet dat ze mensen van buitenaf laten starten..

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:50

Ik kijk er waarschijnlijk op de FNRS site overheen, maar ik kan het niet vinden en hoopte dat jullie dit zouden weten:

Mag je met een manegestartkaart (en ruiterpaspoort) ook nog FNRS wedstrijden rijden? Of sluit het een de ander uit? :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:20

xIrlijn schreef:
Ik kijk er waarschijnlijk op de FNRS site overheen, maar ik kan het niet vinden en hoopte dat jullie dit zouden weten:

Mag je met een manegestartkaart (en ruiterpaspoort) ook nog FNRS wedstrijden rijden? Of sluit het een de ander uit? :)

Met manegestartkaart voor de KNHS mag je gewoon nog f-proeven rijden

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:51

ynskek schreef:
xIrlijn schreef:

Met manegestartkaart voor de KNHS mag je gewoon nog f-proeven rijden

Ah super, dankjewel!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:02

Je mag alleen niet met de zitcompetitie meedoen

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:43

Heehee,
Ik rijd zondag de F11 en ik vroeg me af of er iemand nog tips heeft?:)
X

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:57

Netjes op de letter rijden, met stelling en constante verbinding.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:59

Figuren voorbereiden en afmaken, kijken waar je heengaat voor je wendt bij A...dan rij je al rechter...

yileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:24

Wie van de juryleden heeft tips voor de F4??

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 06:18

Ook proberen netjes op de letter te rijden.
Voltes rond rijden en niet te groot, die zijn altijd lastig in de f4.
Bij halsstrekken echt goed veel teugel geven.
Bij gebroken lijn 5 meter duidelijk een 'knik' tussen X en B/E. Ik zie vaak een soort vage slingerlijn.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:08

Ik maakte mijn voltes juist altijd veel te klein :p Dus zou zeggen dat je je volte mooi rond moet rijden. Als je hem te klein of te groot rijd is hij niet meer rond :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:47

KirstenHorse schreef:
Ik maakte mijn voltes juist altijd veel te klein :p Dus zou zeggen dat je je volte mooi rond moet rijden. Als je hem te klein of te groot rijd is hij niet meer rond :)

Ik zeg toch ook 'voltes rond rijden en niet te groot.'
Als jury zie ik vaker te grote of hoekige voltes dan te kleine voltes.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:29

Een te grote of te kleine volte kan nog steeds prachtig rond zijn hoor! Heeft alleen een andere diameter dan gevraagd.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:04

Ik heb ook weer een FNRS vraag die ik zo snel niet via Google kan vinden :) Mag je een proef lager starten dan je eigenlijk rijdt? Of is dit aan de manege?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:17

Dat lijkt mij inderdaad iets wat de manege moet beslissen, voor promotiepunten rijden is dan niet zo zinvol. En het is de vraag of het eerlijk is tegenover de ruiters in die lagere klasse. Het zou theoretisch makkelijker moeten zijn voor je om hoge punten te rijden.
Ook ligt het een beetje aan de reden waarom je lager wil starten: bv een jong paard of paard wat lang stil heeft gestaan.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:35

Bedankt voor je reactie! Uiteraard doe ik dan niet mee voor de prijzen of een winstpunt :) Het gaat in dit geval inderdaad om een jong paard die ik tijdens het doorzitten niet lekker over haar rug kan laten lopen (drukt rug weg, ik zit nog slechter, etc). Maar voor de ervaring wil ik het wel graag met haar proberen in een proef waarin ook stukjes lichtrijden zitten :) Maar dan ga ik eens bij de manege vragen of dit mogelijk is, bedankt in ieder geval voor het meedenken!

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:43

Even een vraagje :D
Als een paard schrikt, geven jullie dan strafpunten? Paard schrok vandaag namelijk 3 keer en kreeg daardoor in totaal -14 punten.
1e keer -2, 2e keer -4 & 3e keer -8.
Ik rijd nu F10 en ik heb nog nooit gehad dat het zo streng werd afgerekend. Daarom wil ik even vragen of hier echt regels voor zijn, of dat dit verschilt per jury. :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 06:26

Tja, dat ligt er aan wat jij onder schrikken verstaat... Doet het paard een stapje opzij of rent het de hele bak door? Je krijgt minpunten als je een vergissing rijdt in je proef, dus iets (heel) anders dan gevraagd.
Het zou bij mij van de omstandigheden afhangen wat ik ermee zou doen. Waar schrikt het paard van? Hoe gaat de ruiter daarmee om?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:16

Zodra je de lijn van de proef doorkruist krijgt je minpunten. Dus elk extra rondje, extra volte, omgedraaid etc.
Als het meerdere keren op 1 punt voorkomt wil ik nog wel eens wat door de vingers zien, maar dat hangt er vanaf hoe de ruiter het probeert op te lossen. Maar in principe mag je voor 3 keer een fout ook 3 keer strafpunten krijgen volgens het reglement. De vierde keer volgt uitsluiting.

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:49

hallo,
Over 2 weken ga ik F5 rijden (op mijn eigen pony). Wat zijn de belangrijkste punten waar de jury op let?
en nog een vraagje: kort geleden heeft een (niet meer) vriendin dat bandje waar de singelstoten doorheen moeten (dressuurzadel) kapot gemaakt, dus als ik ga rijden zit het bovenste gedeelte van de singel scheef en zit alleen vast bij de gespen. wordt ik hier ook op afgerekend?

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:35

en nog wat, de laatste tijd heb ik flink geoefend met het nagevelijk rijden en dat lukt al aardig met stap. kan je hier (als het lukt dan) extra punten voor krijgen met F5. en voor degene die wil weten HOE ik hem zo laat lopen, constant druk houden op de teugels en als hij wat buigt de druk wegnemen (maar nog wel contact).
en wat als ik in galop een volte maak (zegmaar op de linkerhand) en hij schiet naar rechts en ik krijg hem nog wel weer op de linkerhand. krijg ik daar dan ook -2 voor (waarschijnlijk wel >;) )