Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aerdenhout1 schreef:[naam] geloof mij, van alles gedaan om de kindjes te motiveren, maar je hebt ook te maken met ouders he!
Als ze ouder worden krijg je de vriendjes en het uitgaan, en dan de kindjes. wat wel heel leuk is is dat er af en toe een oud leerling terug komt waar het dan weer bij gaat kriebelen, of de kinderen van die persoon willen gaan rijden.

Cavaletto schreef:[quote}
Laten we concluderen dat veel maneges het gewoon goed voor elkaar hebben en dat deze maneges voor de minder gefortuneerde ruiters en amazones onder ons een fantastische mogelijkheid bieden te genieten van het paardrijden.
Daar valt gewoon niks concreets van te zeggen.. Juul schreef:3 keer per dag rijden worden paarden echt niet slechter van hoor! Beter 3 uur per dag lopen, dan 24/7 in een box opgesloten te zitten imo![]()
Maar Cavaletto, jij zegt precies wat velen hier denken volgens mij. En idd, laten we eerlijk wezen, je hebt goede groepslessen en slechte privélessenDaar valt gewoon niks concreets van te zeggen..
Juul schreef:Elke dag weidegang kennen ook veel privépaarden helaas niet. Dat is ook helaas in de huidige maatschappij ook geen pré als je het hebt over goede verzorging....

kirrepir schreef:moet je niet boos op juul worden
ze heeft helaas wel gelijk, zie het zelf vaak genoeg..
Trueno schreef:[naam] schreef:Elke dag weidegang kennen ook veel privépaarden helaas niet. Dat is ook helaas in de huidige maatschappij ook geen pré als je het hebt over goede verzorging....
Wat is dat voor zever
Elk paard MOET weidegang hebben, wat krijg je anders, een gevangenis. Depressieve paarden, ik zal jou eens je hele leven in je kamer (dan wel maar een kleintje) opsluiten en ik zal je elke dag er alleen uitlaten om mijn huis te poetsen.
Ik snap niet waar je dat vandaan haalt, wie een paard heeft of houdt moet voldoende weidegang hebben
En dat is idd heel spijtig, maar wel de realiteit helaas... Het wordt dus wel degelijk door velen als normaal beschouwd dat een paard in een stal hoort, met 2 uurtjes paddock per dag, 'want dan kan die ff z'n benen strekken.' .... secret01 schreef:Dit komt mij ook heel bekend voor!
Telkens weer opnieuw ruiters van een of andere manege. Ze willen een buitenrit maken, ze hebben jaren ervaring en als je dan eens buiten bent slaan ze in paniek of bakken ze er niets van.
Het is volgens mij echt niet goed om altijd in de manege te rijden. Ik denk dat je beter af bent met privélessen en af en toe eens wisselen van lesgever. Iedereen heeft wel z'n eigen tips en weetjes, dus hoe meer verschillende personen je eens lesgeven hoe meer kennis je op doet, niet?
En ik kan je ook verzekeren dat je uit 1 buitenrit of wedstrijd ook al heel wat kunt leren
Ik wil natuurlijk niet iedere manegeruiter afbreken. Het is natuurlijk wel zo dat er ook een hele hoop ruiters zijn die uitstekend rijden, waar dan ook
Blabla1980 schreef:Cavaletto schreef:Laten we concluderen dat veel maneges het gewoon goed voor elkaar hebben en dat deze maneges voor de minder gefortuneerde ruiters en amazones onder ons een fantastische mogelijkheid bieden te genieten van het paardrijden.
![]()