Dat mijn pony zoiets als dit doet is dus ook nog nooit voorgekomen en ik zet er normaliter vol vertrouwen een kind op die kan er zo mee wegrijden.
Het is een hele coole pony die ik zo een week kan laten staan in de wei en er zo weer op kan stappen. Kan er zonder zadel mee rijden, bitloos, in het bos en noem maar op, hij wordt er niet warm of koud van. Het verhaal van die dag betrof een bijna 7 jarige bomproofe pony voor wie deze aanvallende jas zelfs teveel was

Heb over mijn 3jarige eerder in het topic ook al een en ander geprobeerd duidelijk te maken aan de andere posters maar is blijkbaar niet goed gelukt nog

De enige verklaring die er is, is de omschakeling naar deze plaats waar hij fiks aan moet wennen.
Ik trek zelf altijd de deuren dicht als iemand die open laat staan (naar buiten toe) omdat ik dat een veiliger idee vind en als ik er net opzit stap ik beide kanten overal flink langs om hem alles te laten zien. Mocht hij een keer iets gek vinden kijkt hij er even naar of loopt hoogstens even scheef om het te omzeilen. Als ik iemand aan zie komen bij een deur dan ga ik even naar stap en ben oplettend dus met dat inzicht zit het verder wel snor