Het leed dat het-ontbreken-van-gezond-verstand heet...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anniee

Re: Het leed dat het-ontbreken-van-gezond-verstand heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 01:10

@ Randy ik ben ook altijd zeer oplettend, zowel in de bak als buiten en leer dat ook aan de ruiters van mijn welsh en laat het ze buiten zelfs benoemen (kijk daar verderop staat een blauw bankje, daar links in de sloot staat een reiger die op kan vliegen enz Haha! ).

Dat mijn pony zoiets als dit doet is dus ook nog nooit voorgekomen en ik zet er normaliter vol vertrouwen een kind op die kan er zo mee wegrijden.
Het is een hele coole pony die ik zo een week kan laten staan in de wei en er zo weer op kan stappen. Kan er zonder zadel mee rijden, bitloos, in het bos en noem maar op, hij wordt er niet warm of koud van. Het verhaal van die dag betrof een bijna 7 jarige bomproofe pony voor wie deze aanvallende jas zelfs teveel was Haha!

Heb over mijn 3jarige eerder in het topic ook al een en ander geprobeerd duidelijk te maken aan de andere posters maar is blijkbaar niet goed gelukt nog Knipoog
De enige verklaring die er is, is de omschakeling naar deze plaats waar hij fiks aan moet wennen.
Ik trek zelf altijd de deuren dicht als iemand die open laat staan (naar buiten toe) omdat ik dat een veiliger idee vind en als ik er net opzit stap ik beide kanten overal flink langs om hem alles te laten zien. Mocht hij een keer iets gek vinden kijkt hij er even naar of loopt hoogstens even scheef om het te omzeilen. Als ik iemand aan zie komen bij een deur dan ga ik even naar stap en ben oplettend dus met dat inzicht zit het verder wel snor Lachen

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 01:12

Moedwillig hoeft in mijn ogen niet perse met opzet te betekenen, maar vind het wel van 'moedwilligheid' getuigen als het gebeurt zonder er daarna iets van te zeggen, dat oogt niet echt per ongeluk of wel dan?

Overigens vind ik niet dat iedereen zich naar MIJ moet aanpassen maar dat mensen zich bewust moeten worden van elkaar en normale omgangsregels (al dan niet ongeschreven) moeten leren.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 01:15

anniee schreef:
Ik heb flink lopen kafferen op het meisje die dit deed en gezegd hoe weinig verstand ze had als ze zulk gedrag vertoonde. Bloos
Blijkbaar moet zij heel nodig een lesje etiquette hebben!!

Vind je het gek dat je geen antwoord kreeg. Van mij had je een opgestoken middenvinger kunnen verwachten maar een meisje uitkafferen op een manege waar je nog maar net komt kijken is imo not done en ik vind een excuus van jouw kant en een goed gesprek op zijn plaats.

Uitkafferen noem jij wel gewone omgangsvormen??

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 01:20

slimmerik schreef:
anniee schreef:
Ik heb flink lopen kafferen op het meisje die dit deed en gezegd hoe weinig verstand ze had als ze zulk gedrag vertoonde. Bloos
Blijkbaar moet zij heel nodig een lesje etiquette hebben!!

Vind je het gek dat je geen antwoord kreeg Van mij had je een opgestoken middenvinger kunnen verwachten maar een meisje uitkafferen op een manege waar je nog maar net komt kijken is imo not done en ik vind een excuus van jouw kant en een goed gesprek op zijn plaats.

Als ik flink loop te kafferen is dat niet zoals de meeste mensen lopen te kafferen want ik ben een zeer rustig persoon. Mocht ik dus een keer uit mijn slof schieten dan houd dat niet in dat ik ga schelden, schreeuwen of anderszijds me grof gedraag maar op duidelijke toon mijn mening geef. (sorry, het woord kafferen had ik dus duidelijker moeten omschrijven, heb het allemaal nogal verwoed lopen typen die dag Knipoog )

Dit was dus NADAT ik een reactie heb afgewacht. Als je van eenzelfde persoon meerdere keren zoiets hebt mag daar wel duidelijk wat van gezegd worden lijkt me.

Mocht jij die persoon zijn geweest en je zou vervolgens naar mij een middelvinger hebben opgestoken en een excuses van mij hebben verwacht dan was je echt fout geweest.

Overigens zeg ik nergens dat ik er net kom kijken, mijn ene paard staat er nog maar sinds 6 weken de andere al 1,5 jaar en ik heb er eerder ook les gereden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 01:39

Het meeste wat je schreef vind ik wel meevallen, je paard moet gewoon leren niet van alles en nog wat te schrikken. Dingen die dagelijks voorkomen, zoals een jas dat over de bakrand geslingerd wordt of een attribuut in de bak. Daar kun je andere mensen niet op aankijken, en je kunt ook niet van ze verwachten dat ze op zijden slofjes rond gaan lopen omdat jij toevallig een jong paard onder je kont hebt.

Dit doet me denken aan een wedstrijdsituatie: ik was met een kennis mee op wedstrijd. Buiten losrijden, binnen de proef. En het regende pijpestelen.
Van het trailerterrein moest je een zandplaatsje over om in de losrijbak te komen, en op dit zandplaatsje stonden de mensen verzameld die stonden te kijken naar het losrijden. Er was netjes een breed pad opengelaten voor de paarden die de bak in en uit gingen.
Kennis zet het paard stil, op 10 meter voor het zandplaatsje en schreeuwt dat iedereen zijn paraplu moest inklappen, anders zou haar paard schrikken... Nou sorry, maar nee. Ik geloof ook niet dat er maar 1 persoon was die de paraplu heeft laten zakken. En gelijk hadden ze.

Wat betreft de deur die, duidelijk zonder te kijken, open gegooid werd: asociaal en levensgevaarlijk. De persoon die het in zijn bolle hoofd zou halen dat te doen als ik langs kom rijden, is nog niet gelukkig.