Wat moet ik nou doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fraznic

Re: Wat moet ik nou doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:23

Dus de enige reden dat je niet bij manege A weg wil is omdat er 2 fijne paardjes staan en omdat ze blij zijn met dat je daar werkt.
Ik denk dat ze heus wel iemand anders kunnen vinden om daar te werken, er zijn zat meiden die dat graag willen en als jij het toch niet naar je zin hebt dan zou ik zeker niet blijven (daarbij krijg je waarschijnlijk ook niet gigantisch goed betaald)
Ja en je paardjes missen is natuurlijk niet leuk, maar het is toch ook niet leuk om ze wel te zien maar er niet op te mogen rijden, en het klinkt makkeljik gezegd, maar je komt wel weer andere fijne paardjes tegen.
Ik zou dus echt naar die andere manege gaan!!

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:37

Het is een beetje lastig verteld ik heb een stuk gelezen . Maar je zou niet boos hoeven worden op jezelf als je een pony weer leuk vind, wat maakt het uit?

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:56

ik snap je verhaal wel,
ik vind dat de manege gebruik van je maakt.. (bar uitmesten enz..)
je moet zo denken jij betaald er voor om daar te kunnen paardrijden, dus klant is koning(dus ze moeten een beetje proberen je wensen in vervulling te brengen, jij bent hun inkomen)!
denk ff goed na bij jezelf, heb je het gevoel dat je daar écht dingen goed aanleert?
ja katten onder elkaar gebeurt vaak bij maneges, ik zie het meer als jaloersie en daarom maar jou zwart maken en roddelen..

als ik jou was zou ik weg gaan bij deze manege en naar de andere gaan. daar staan ook vast wel leuke paarden, en je kunt kijken hoe het je daar bevalt Knipoog

of anders ga eens in de omgeving opzoek naar een verzorgpaard..

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 01:41

Kies maar gewoon voor manege B...
Je kan je lievelingen nog altijd gaan opzoeken en in manege B vind je ook wel paarden die je heel graag zal zien. Als daar de sfeer beter is enzo waarom zou je daar dan niet heen gaan?

Veel sterkte!

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 08:33

Ik heb je verhaal nog een keer gelezen ik snap je nu wel...
Ik vind dat je voor manege B moet gaan je krijgt altijd tog wel een nieuwe lievelingspony/paard en de sfeer is daar tog ook gezelliger Knipoog

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:44

Misschien dat je het eens kunt vertellen aan een van de manege-eigenaren?
Want dit is niet normaal, hoe die meiden met jou omgaan. Je hoort het leuk te hebben
op de manege maar op dit moment is dit niet zo bij jou..

Als de manege eigenaren er niets aan doen zou ik naar manege B gaan en daar een nieuwe
start maken. Maak wat foto's van je twee leukers, vergroot deze en zet deze op je
kamer in een lijstje ofzo. Misschien dat je dan af en toe nog eens naar die leukers kunt gaan
en lekker kunt knuffelen.

Succes ermee! Ach gut

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:10

Ik snap wat je bedoeld. Naar de manege eigenaar mischien?
En dan zeggen wat je ervan vind? verder kan ik je niet helpen sorry Knipoog

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:37

Naar de manege eigenaar gaan lijkt mij eerlijk gezegd zinloos. je hebt een paar keer aangegeven wat jij graag wilt en dat wordt niet gerespecteerd.
Je werkt er zwart of iig illegaal. Leuk als je het er naar je zin hebt, maar dat heb je niet. Nu komt dat tot uiting naar die paarden (Hanna)en dat is ook niet de bedoeling.
Je zult op de andere manege echt wel een leuk nieuw lievelingspaard vinden, en voor die paarden zelf tja..hoe hard ook maar ben je een van de velen die ze berijdt. Misschien een leuke maar als jij wegbent is er weer een ander meisje of jongen. Die missen je dus niet.

Neem netjes afscheid zodat je altijd ze eens kan komen knuffelen en vertrek naar manege B.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:45

Het lijkt er sterk op dat je gewoon gebruikt wordt. Ze vinden het alleen maar makkelijk dat ze je achter de bar kunnen zetten. Anders zouden ze er iemand voor moeten betalen! Dit komt ze dus veel beter uit.

Als ik jou was, koos ik gewoon voor de andere manege. Daar zijn veel meer mogelijkheden voor jou en je komt toch naar een manege om te rijden en met paarden bezig te zijn en niet om de bar te runnen!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:58

Ik snap niet waarom je in godsnaam nog bij Manege A. bent. Als je het zo niet naar je zin hebt tijdens de lessen en ook daarbuiten niet naar je zin hebt, terwijl je weet dat het op Manege B. wel gezellig is, waarom ga je dan niet naar Manege B.? Misschien is het niet leuk dat je dan je twee lievelingspaarden achter moet laten, maar nu kan je toch ook niet op ze rijden. En op Manege B. hebben ze vast ook leuke paarden, die na een tijdje misschien ook wel je lievelingspaard kunnen worden.

Dan wil ik nog een opmerking maken over dat je zo boos bent dat die Carla en Daniel op jouw lievelingspaarden rijden. Het zijn wel jouw lievelingspaarden, maar niet jouw eigen paarden. En aangezien jij later in de les bent gekomen, heb je maar te kiezen uit de paarden die over zijn. Zij rijden daar al vast op. Ik vind het terecht dat je daardoor niet altijd op die paarden kan rijden. Zet jezelf maar eens in hun situatie; toen jij altijd op Ginger reed in die les op donderdag en er zou dan een meisje zijn gekomen die altijd op Ginger reed en nu dus ook op haar wil rijden. Daar zou jij ook niet blij mee zijn, want jij rijdt ten slotte altijd al op haar en dat andere meisje zoekt ook maar een ander paard. Dus dat je niet op ze kan rijden, daar moet je niet boos over zijn, want andersom had jij waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan.

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:42

Ga lekker naar manege B, waar ze je wel waarderen en waar je weer kan genieten van je hobbie. Bij manege B vind je echt wel weer een paard wat je helemaal te gek vindt. Heel veel succes

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:20

Ik weet over welke manege je het hebt, rijd er zelf ook maar sommige reacties van mensen kan ik me bij die personen echt niet voorstellen. En tja, je kan niet altijd op een leuk paard zitten en je zou ook af en toe moeten afwisselen.
Succes met je beslissen.

joyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:37

ik zat ook met zo een probleem, ik koos het beste voor mij en dat is manege b in jou geval.
over het verdriet van de ponys kom je wel heen geef ze een plekje en accepteer het en ga heel veel lol maken op manege b

succes meid

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:36

Volg je gevoel. Overal zijn leuke paarden. Ik vind het raar dat ze je niet op Hanna of Ginger laten toen ik vroeger op manegepaarden reed kreeg ik elke week een ander paard/pony toegewezen. Zo leer je op allemaal verschillende paarden te rijden. Als ik jou was zou ik voor de manege kiezen waar je je het prettigst bij voelt. En maak je niet druk om die meiden uit je les ze zijn gewoon jaloers. Succes!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:19

hee, zou je neit kunnen vragen of je in een heel andere les kunt rijden ? Lachen dan kan je in een fijne les rijden en je hoeft je lievelingen neit te missen... en anders het is moeilijk maar, blyf in die les rijden en ik zou blyven vragen tot je weer op hanna zit..en die domme mensen gewoon negeren, en als ze vragen hoe oud je bent zeg je : aagh jaloerse kip ! waarom meot je alles van me weten ? :|

Sielx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:00

Ik snap het een beetje, ik zou toch naar manege De Boer gaan ook al moet je die achterlaten Op die andere manege krijg je nieuwe lievelingen! en dan kan je daar veel meer mee doen..
Anders vraag je een andere les..

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:28

Woh lang verhaal, kostte wel ff om te lezen Tong uitsteken
Die manege zoals jij t beschrijft is echt raar, klinkt alsof ze je lekker misbruiken. Want je bent 12 maar je gaat voortaan iedere vrijdag op zaterdag op de manege slapen? Welke manege doet dat nou Verward
Plus: je hebt daar een 'verzorgpaard' zoals ze dat noemen, maar je 'mag alleen de stal uitmesten'?? Scheelt de manege weer lekker in kosten voor een stalknecht Verward
Plus: een 12 jarige achter de bar? Dat is volgens mij verboden, maar goed.
En een manege is bedoeld als hobby, een plek waar je je lekker kan ontspannen enzo. Als jij moet overgeven van stress en steeds moet huilen, en als ze je als een stuk vuil behandelen, is dat dus duidelijk geen lekker vrije tijdsbesteding.
Maar wat zeggen je ouders daar dan van? Je bent 12, je hoeft toch nog niet alles alleen te beslissen?
Nja, als ik op zo'n "$&"% manege zou rijden zou ik 't wel weten Boos! wegwezen dus!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:37

Heb het hele verhaal gelezen en geloof er geen donder van. TS is nergens meer in beeld, en een 12 jarige die achter de bar staat??
En een 12 jarige die elke vrijdag nacht op stal moet blijven slapen??
Ja hoor!!!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:44

Aerdenhout1, ik dacht precies hetzelfde als jij Nagelbijten / Gniffelen

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:53

Ik zou naar manege B gaan. Ik heb zelf ook zoiets gehad. Ik reed eerst op een handelsstal met erg aardige mensen waar de "manegepaarden" handelspaarden waren die ze niet konden verkopen. Of ze waren heel lelijk. Of ze hadden een gestoorde karakter. Of allebei. Bij de meeste gelde het gestoorde karakter. De paarden stonden in hele kleinen boxen (behalve dan de pension paarden, die stonden in hele grote boxen). Er was in het begin een pony die heel lief was (ze konden hem niet verkopen omdat ie problemen had met zijn rug) en ik reed er bijna iedere week op, toen werd ik te zwaar. Toen kwam weer een andere pony (met een gestoord karakter) en alles ging rampzalig. Na een tijdje wende ik aan hem en ging het steeds beter, ik kende hem zo goed dat ik op al het verzet automatische een tegenreactie inzette en omdat ik daardoor al in kon grijpen voor dat ie moeilijk ging doen probeerde die het na een tijdje niet meer, zo konden we mooi geconcentreerd en ontspannen rijden. Toen ik me meer in paarden ging verdiepen kwam ik een paar punten tegen bij de manege die me niet zo goed bevielen: te kleine boxen geen ruwvoer geen contact met elkaar en geen liksteen. Ik stak me kop in het zand want ik wou geen andere manege ik wou mijn lievelingspony niet kwijt. Na een tijdje hoorde ik dat er in de buurt ook een andere manege was met grote boxen, ruwvoer, liksteen, contact met elkaar en een goed karakter. De enige maar was dat ik mijn lievelingspony niet kwijt wou en ik een beetje onzeker ben en de eigenaars niet zo aardig waren (en daar wordt ik nog onzekerder van). Ik ben uiteindelijk maar naar die andere manege gegaan en ik leer er veel meer en van dat onaardige gedoe valt achteraf toch nog mee. Het is moeilijk om je lievelingspony kwijt te raken, maar soms is het toch het beste. Ik had foto's van ze gemaakt maar bij mij waren ze allemaal mislukt Huilen
Laatst bijgewerkt door Louise95 op 12-01-08 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:01

Er is één dingetje dat mij opviel in je verhaal: je zegt dat je wist hoe oud die meiden zijn, omdat je in de gegevens kon snuffelen, omdat je daar werkt.
Zoiets hoor je niet te doen: snuffelen hoort niet...bah....wat heb ik daar een hekel aan.
Maar...je bent nog maar twaalf, dus ik kan me ook wel voorstellen hoe jij je voelt in de situatie.
Je kunt twee dingen doen: maak het bespreekbaar op de manege en probeer zo je situatie te verbeteren...of ga idd naar een andere manege. Ik denk dat het eerste beter is, je kunt altijd nog weg gaan....maar daar leer je wel problemen door oplossen en door weglopen niet.
Verder nog een tip: een manegepaard of pony kun je jezelf niet toe eigenen.....dat zal op een andere manege net zo zijn. Bovendien is het hartstikke leerzaam om op verschillende paarden/pony's te rijden.
Succes.

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:18

ik zou er met iemand over moet praten!!