ervaringen ponykampen de Burght en Erve Meenderinkboer en...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elliebelle

Re: ervaringen ponykampen de Burght en Erve Meenderinkboer en...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:16

Nee natuurlijk ben ik niet perfect.
Zou ik misschien een bericht terug mogen pive pb? Antwoord op mijn vraag?
dankjewel

groetjes

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:33

Hallo daar allemaal. Ik wilde gaan zeggen dat Erve Meenderinkboer wel goed was zo'n 13 of 14 jaar geleden. Toen las ik berichten van Hens.
Ik vond dat je er prima kon buiten rijden, en dat horen jullie van iemand die toen uit Bakkum ( Noord-Holland) kwam. Midden in het Noord-Hollands duinreservaat 4 kilometer van het strand af woonde ik. Ik ben er een paar weekenden geweest als hulp.
Je kan er ook prima uitgaan, bv in het Bill's Bar ( als die nog bestaat, Bill was toen net ernstig ziek geworden of overleden Verward )
Paarden daar waren prima. Dat ik er was had je Hidalgo van Hens zijn vader, een schimmel. Je had ook nog Iserlohn, Prince (een zwarte), Icoon (zijn vorige eigenaresse geloof ik(uit omgeving Utrecht) werkte er toen ook). Verder reed ik ook toen mee in die driedaagse rijtoer die iedere dag startte vanaf stal. Dus genoeg rijmogelijkheden en slaapplaatsen.

Hens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:41

Heb ik gedaan Kion, sorry had het niet gezien. Meer verstand van paarden dan van computers. Had ik dit berichtje per ongeluk naar IJp gestuurd, Sorry IJp. Bakkum, denk denk, volgens mij weet ik het al.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:50

oke!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:51

Ik zou persoonlijk niet naar de burght gaan

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 21:06

nee, daar ga ik sowieso niet heen Knipoog

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 02:02

Ik ben deze zomer met eigen paard (Tobias) naar Erve Meenderinkboer geweest. Ook voor mij was het voor het eerst dat ik het paard meenam. Tobias had een super ruime stal, altijd goed schoon en kreeg alles wat hij nodig had. Ook kon ik wanneer ik maar wilde van de buiten of binnenbak gebruik maken wanneer ik even niet meeging op buitenrit. Als je paard het niet gewend is zoveel naar buiten te gaan moet je soms dan maar even aan je paard denken he Knipoog. Elke dag mocht Tob een uurtje naar buiten en voor de rest waren we dus veel op pad.

Dat de buitenritten saai zijn heb ik ook heel anders ervaren. Nog nooit een ponykamp meegemaakt waar je zo hard kan gaan. Ben er meerdere keren geweest en elke keer weer super bevallen. Het eten is goed, de slaapplaatsen zijn goed en er hangt een goede sfeer. Ook beide bakken zijn ruim zat om makkelijk in te rijden, zelfs met een wat grotere groep.
Ik zou je niks aantrekken van de verhalen en lekker gaan Haha!!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 11:04

okee.. heel bedankt!
ik weet het nu zeker.. ik ga gewoon!

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:25

Haha misschien kom ik je nog wel tegen, wij gaan misschien dit jaar ook weer OK dan! ..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 13:04

okee Lachen

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:20

Heel veel plezier.

Hoor graag jouw ervaringen als je erweer bent!

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:36

erve meenderinkboer de nummer 1 Go jij! Go jij! echt een top manege! OK dan!
wij hadden echt vanalles gedaan en alles was super leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:29

BRT --> MA.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:59

foutje

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:02

Oké dan nu even een reactie van een "Burghtleiding" Clown

Uiteraard ben je vrij in je keuze maar ik wil toch even een paar dingen recht zetten aangezien ook anderen dit topic lezen die wellicht nog geen keuze hebben gemaakt.

Er wordt gezegd dat er 60 kinderen waren. Het maximum is 50... Maar vaak is dat rond de 45 omdat je dan mooiere groepen kan vormen. Verder maak je als gevorderde 3x pw een buitenrit en als beginnen 2x. Dat het oud is kan ik me ook niet echt wat bijvoorstellen. Kijk maar eens naar de foto's op de site www.deburght.nl Regelmatig hoor ik bij rondleidingen dat het er allemaal nog zo nieuw uit ziet namelijk.

Zo dat lucht op Lachen

Veel plezier op je ponykamp in ieder geval!

fesje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:48

Jammer dat ik dit niet eerder heb gelezen ik had je zo veel over de roosberg kunnen vertellen, ik weet zeker je mist wat!!!! Ik ben namelijk ook naar erve meenderinkboer geweest!

fesje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:35

Elsjj schreef:
Hallo beste mensen, om even een ander beeld op erve meenderinkboer te geven..
Ik komm zelf al 6 jaar bij meenderinkboer.. En over dat met zen 20en in een bak rijden.. ik heb dat nog nooit meegemaakt.. de groepen waarmee wij reden/rijden waren inderdaaad altijd ongeveer 8 man, tenzij er natuurlijk een groep is van een ponyclub die metzen allen bij elkaar in 1 groep willen ( maar dit is dan op verzoek van de groep zelf;)) Ik zelf vind ook de lessen daar wel goed hoor.. zowel voor mensen die nog nooitgereden als voor mensen die al wel jaren ervaring hebben.. de mensen zijn altijd wel gediplomeerd en hebben lange ervaring.. Bovendien is de omgeving er echt werkelijk waar top!!! er zijn zoo veel paadjes door het bos afgewisseld met lekkere galoppaden.. Dus ik weet niet of mensendie er negatieve ervaringen mee hebben iets specifieker kunenn zijn met wanneer dat was ?? of dat er mischien andere redenen waren.. en tsjaa.. over arrogante mensen die zijn overal.. dan heb je misschien net pech gehad of mensen mischien verkeerd ingeschat want je kunt nu eenmaal niet iedereen positief beoordelen...
Naja niets negatiefs hoor tegen iedereen die t er niet leuk heeft gehad.. maar voor mij blijft meenderinkboer boven andere kampen toch echt de ultieme;)

Ik vond het ook niet zo! De roosberg is veel fijner!

iisabelle6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 11:54

De Burght vind ik wel een goede manege, ik ben er 4 x op ponykamp geweest, je hebt 2x per dag les, 1 x per dag voltige,verzorging, dressuurles en springles. en nog veel meer
s' avonds doe je leuke spelletjes zoals: lol met je knol ( een soort estavette met je pony ) of mountengames, je hebt ook een bonteavond, en doen ook nog veel andere spellen in de avond.
Je word ingedeelt ( in je rijgroep) bij de kinderen die evenveel ervaring hebben als jou, dat kan je opgeven bvij het aanmelden, als je 0 tot en met 1 jaar rijd, ga je maar 1 x op buitenrit, als je 1 tot en met 1,5 jaar rijd doe je meestal 2 buitenritten, de andere jaarenervaring heb je 3 x een buitenrit. op woensdagmiddag ga je naar het dorp toe, en elke ochtend mag je de paarden helpen van stal halen en op de plaat of in het weiland zetten, ( de paarden die dan op stal staan) die mag je dan eerst bortstelen enzo. je hebt ook pimp je pony, dan mag je een pony of paard kiezen en die pimpen en dan ga je op de foto. en de lessen vind ik ook niet beginnerig, beginners die nog nooit op een pony hebben gezeten laten ze heus niet springen!
Je kan ook een proefje rijden voor je ruiterpaspoort, en je geeft als het afgelopen is een demonstratie voor je ouders. *\o/*
Kortom ik vind het een perfect weekend voor zowel paard als ruiter!
:D

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:31

Ik tem even, het is niet de bedoeling om topics van 4 jaar oud omhoog te halen.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 14:48

Hahahahaha, dit is wel een héél oud topic :P

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:58

Oud topic, dus een slotje.