Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:Ik heb ergens gelezen dat dit per 1 jan 2007 veranderde, omdat vanaf die tijd elk paard gechipt moet zijn. (of DNA)

. maar ik heb hem nu al een paar jaar.. en doe er verder eigenlijk niks meer mee
. maarja 't was wel leuk om mee te maken
. runningkawa schreef:terrortitus schreef:als je je ruiterbewijs hebt, heb je genoeg ervaring om te zien op welk paard je wel of niet naar buiten kan.
Sorry, maar nu schiet ik toch in de lach
De eisen van dat bewijs zijn zo belachelijk laag, dat je dat met 20 manege lessen kunt halen.
Kids van 12 met amper ervaring.
Sorry, maar die kunnen echt niet inschatten wat wel en niet kan.

jrxs4all schreef:runningkawa schreef:Ik heb ergens gelezen dat dit per 1 jan 2007 veranderde, omdat vanaf die tijd elk paard gechipt moet zijn. (of DNA)
Dat klopt, voor die datum was dat alleen nodig voor paarden die vervoerd (niet gereden) werden over de openbare weg. Nu is het hebben van een paspoort voor alle paarden verplicht maar je hoeft het paspoort niet altijd bij je te hebben. Alleen als het paard vervoerd wordt in een trailer of vrachtwagen o.i.d. Niet bij buitenritten.
na en dat gaat niet gebeuren want ik zie die bui al helemaal hangen.......
'
pjotrg schreef:Wow! Loopt Nederland zou echt een keer achter bij Europese regels. Dat is nieuws voor me. Ik heb de indruk dat we meestal zelfs al mijlen ver vóórlopen op zelfs maar de eruopese intenties