Paarden/pony's Leeuwarder Manege: de stand van zaken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Paarden/pony's Leeuwarder Manege: de stand van zaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:00

Ik heb al geprobeert, de zweep er gewoon bij houden. Dan gaat hij er alsnog bokkend vandoor. De andere 2 leasers rijden geloof ik wel altijd met zweep, en 1 van hun heeft hem er ook wel een tik mee gegeven. Nou, toen was de hel los gebroken! Ik probeer hem zo vriendelijk mogelijk te rijden, zodat hij niet veranderd in een manege type door die zweep.

Vanavond les!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:16

Dat paard heeft zoveel vertrouwen nodig van de ruiter die hem berijdt... Ik durf te wedden dat wat ie ook deed, daar geen tik voor op zn kont voor nodig was met de zweep... Dit paard heeft zekerheid nodig en vooral van zn ruiter en in dit geval ruiters.

Hopelijk overleggen jullie wel met elkaar hoe jullie rijden want anders wordt het paard de dupe hiervan, tis een heel eerlijk paard die je laat weten als je zelf iets fout doet maar onzeker wordt door dat soort praktijken... marisca begeleidt je hierin supergoed en daar heb je echt mazzel mee! Een wereld wordt voor je geopend!

Succes met je les!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:17

Ik ben het met Juul eens. Dat paard heeft gewoon vertrouwen nodig en dat geef je hem door bijvoorbeeld steun te geven met dat zweepje. En een tik is totaal niet nodig!! Hij reageert alleen al op de beweging!
Maar misschien dat het komt door die andere leasers.. Ik wil niet echt oordelen, maar ik vond die man vrijdag een beetje ruw. Hij trekt de teugels hard aan en geeft wel een tik. Kai kon geen kant op en ging dus bokken. Ik geloof dat die man de rodeo erg leuk vond en dus extra ging tikken. Die zweep had totaal geen zin en die tikken al helemaal niet! Misschien dat Kai nu wat vervelend reageert op die zweep, want anders bokt ie nooit. Soms doet ie een bok omdat ie geen kant opkan, dan geef je hem te hard been oid en dan bokt ie. Hij bokt eigenlijk alleen als de ruiter iets verkeerd doet, waardoor hij het alleen maar kan verhelpen door een bok te geven. Juist erg interessant, weet je wanneer je het verkeerd doet:P
Maar ik zou idd overleggen met de andere leasers. Kai is juist een paard dat echt één soort seinen door moet krijgen! Manegepaard is toch al niet echt voor hem weggelegd, maar als je consequent blijft, dan zal het veel beter gaan. Maar dat is wel moeilijk als er verschillende mensen op rijden. Daarom is het ook zo dat je in het begin Kai altijd moet losrijden en pas daarna geeft hij je aan je over. Dan weet ie dat het goed zit. En met les van Marisca kan dat haast niet fout gaan! Die laat je echt Kai leren voelen en weet precies waar de knelpunten zitten. Je kan echt heel veel van Kai leren, ik ben echt jaloers dat ik er nooit meer op kan rijden:P Maar veel succes vanavond met je les Sence! Ben blij dat jij Kai wel echt begrijpt:D Net zoals Juul en ik, he JuulLaPuuuuul??:P En doe de groetjes maar aan Marisca van Juul en mij:P:P
Groetjes Lydia

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:35

Ik ben het met lydia eens!

en het is JuuLePuul hoor lied! Tong uitsteken

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:39

Haha, oooow soooorry JuulLePuuul:P Ik ben er niet helemaal bij:P Komt van al dat leren... Echt verschrikkelijk!!! Vanavond maar even lekker paardje rijden;)

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:49

hahaah ja ik moet ook zoooooveel leren, maar heb geen zin meer!!! AAAHHHH!!! Kon gister niet ees Black rijden, morgen ook al niet, leren is even belangrijker, studiepunten!!!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:48

Mijn tentamen ging echt prut:P Is net kantje boord, dus hoop wel op een voldoende. Heb ook niet echt goed geleerd:P Vanavond wel lekker paard gereden!!!:D Op Fabel een mooi wit paardje, loopt echt heerlijk:D Hoe is het verder met Black??

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:30

Ik vind het jammer dat de anderen dan weer les krijgen van iemand anders, omdat zij het dan weer op een andere manier doen. Gisteren ging de les erg goed. Halvewege de les, gaf hij zich over aan mij (zoals jullie al zeiden). Ik had hem eerst al een beetje door, maar nu nog meer. Op een gegeven moment als wij er klaar voor zijn, zou ik best wel een wedstrijdje willen rijden. Als we een team zijn Lachen

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:09

Het is inderdaad jammer dat Kai telkens weer iemand anders op zijn rug heeft, dus duurt het een half uur voordat hij zich kan ontspannen bij jou. Maarja.. wie weet gaat het over een tijd beter.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:11

Ach, ben blij dat het er nu maar 3 zijn die er intotaal op rijden (incl. ik) en niet iedereen van de manege zeg maar!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:13

Ja, das waar. Drie is al beter dan de hele manege.. Maarja.. het is zowiezo niet een paard voor meerdere mensen... en als er nu constant mensen op rijden die niet met hem om kunnen gaan. Tijdens de lessen had ie dat niet altijd.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:14

Wat had ie niet altijd tijdens de lessen?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:16

Tijdens de lessen had ie aaaltijd iemand anders op zijn rug. Hij kreeg dus altijd verschillende signalen. Daarbij waren sommige slecht, maar gelukkig af en toe ook goede. Nu rijden er constant 3 mensen op en krijgt ie constant van de ene goede signalen en vertrouwen en door de ander worden die signalen teniet gedaan.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:20

Mja maarja, heb het helaas niet voor het kiezen. Dan zou ik hem het liefst alleen doen natuurlijk. Maar sowieso één meisje die reed bij mij in de les en reed hem neutraal zeg maar. Van mij mogen zij met zweep rijden bij hem, zolang hij er maar niet altijd op gaat bokken en er een hekel aan krijgt. Dan heb ik er ook niets meer aan om rustig met zweepje erbij te rijden, dan is dat al verpest.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:50

ja precies, je zal het ook niet kunnen veranderen. Maar het zal idd wel helpen als die anderen het zweepje ook rustiger gebruiken, dat hij er idd geen hekel aan krijgt. Want daar begint het nu op te lijken:( Ik hoop voor je dat dat wat beter wordt!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:07

Ik hoop het ook!!! Als het mag, mag je van mij best wel een keer komen om een eventjes op Kai te rijden Lachen

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:08

haha, daar hou ik je aan:P

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:11

Als het van Wilfred mag... Anders maar stiekum Tong uitsteken

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:12

Haha... Word er zo streng op gelet dan? Aan de ene kant mag natuurlijk niet zomaar jan en alleman op de paarden, maar aan de andere kant hebben ze wel gezegd dat het nu jullie 'eigen' paarden zijn!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:15

Geen idee eigenlijk. Maar het is ook niet helemaal eerlijk tegenover de andere leasers natuurlijk. Maar voor één keertje kan best Lachen

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:18

Nee idd, das waar. Je moet ook je medeleasers te vriend houden:D

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:21

Ghehe ja, anders zou het nog wel eens heel lastig kunnen worden.

Waarom ben je eigenlijk niet gaan leasen? Vanwege de kosten of gewoon,…

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:24

Ik wilde heel graag leasen! Maarja.. ik studeer in Utrecht, dus ben alleen in het weekend in Leeuwarden. Het is dus voor mij niet te doen, tenzij ik 1 uur op vrijdagavond rij en 2 uren op zaterdag zou rijden:P Daarom vond ik het ook zo jammer dat ze overgingen op het leaseplan, want ik kon wel makkelijk op zaterdag een uurtje les rijden. Maar helaas pindakaas.. niks aan te doen:)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:26

Nee inderdaad. Maar het is ook wel leuk dat je nu ergens anders rijd, dan leer je weer andere paarden kennen. Kan ook leuk zijn toch!! Lachen Ik vond het wel ontzettend jammer toen ik het hoorde van de manege, dat ze zouden stoppen. Maar ik was al van plan Kai voor een maandje te huren. En toen later hoorde ik het pas van leasen, dus eigenlijk kwam dit erg goed uit.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:31

Ja inderdaad, voor de ene een super plan, voor de ander helaas niet. Ik vind het idd ook leuk om nu ergens anders te rijden hoor, en nieuwe mensen en paarden te leren kennen. maar goed, als je al zo lang op een manege rond hebt gelopen, is dat gewoon moeilijk. Ik mis die toppaarden en de lessen van Marisca!! Die zijn zo goed, dat mis ik echt:) maarja.. het is niet anders dus moet je er maar het beste van maken:D