Ik ben het met Juul eens. Dat paard heeft gewoon vertrouwen nodig en dat geef je hem door bijvoorbeeld steun te geven met dat zweepje. En een tik is totaal niet nodig!! Hij reageert alleen al op de beweging!
Maar misschien dat het komt door die andere leasers.. Ik wil niet echt oordelen, maar ik vond die man vrijdag een beetje ruw. Hij trekt de teugels hard aan en geeft wel een tik. Kai kon geen kant op en ging dus bokken. Ik geloof dat die man de rodeo erg leuk vond en dus extra ging tikken. Die zweep had totaal geen zin en die tikken al helemaal niet! Misschien dat Kai nu wat vervelend reageert op die zweep, want anders bokt ie nooit. Soms doet ie een bok omdat ie geen kant opkan, dan geef je hem te hard been oid en dan bokt ie. Hij bokt eigenlijk alleen als de ruiter iets verkeerd doet, waardoor hij het alleen maar kan verhelpen door een bok te geven. Juist erg interessant, weet je wanneer je het verkeerd doet:P
Maar ik zou idd overleggen met de andere leasers. Kai is juist een paard dat echt één soort seinen door moet krijgen! Manegepaard is toch al niet echt voor hem weggelegd, maar als je consequent blijft, dan zal het veel beter gaan. Maar dat is wel moeilijk als er verschillende mensen op rijden. Daarom is het ook zo dat je in het begin Kai altijd moet losrijden en pas daarna geeft hij je aan je over. Dan weet ie dat het goed zit. En met les van Marisca kan dat haast niet fout gaan! Die laat je echt Kai leren voelen en weet precies waar de knelpunten zitten. Je kan echt heel veel van Kai leren, ik ben echt jaloers dat ik er nooit meer op kan rijden:P Maar veel succes vanavond met je les Sence! Ben blij dat jij Kai wel echt begrijpt:D Net zoals Juul en ik, he JuulLaPuuuuul??:P En doe de groetjes maar aan Marisca van Juul en mij:P:P
Groetjes Lydia