v Meeteren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sorro

Re: v Meeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:26

slc, ik zou je dan wel moeten kennen als ik naar de tijdspanne kijk.

slc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:47

Sorry voor late reactie maar idd ik herken je op de foto's Knipoog

Ik was degene die altijd met Mister aan de wandel was en een hele tijd op zondag het stalwerk deed.
Mocht je dat niets zeggen dan denk ik dat een springwedstrijd waar ik letterlijk gelanceerd werd door
Mister je wel wat zegt misschien Knipoog Jij reed die avond ook op hem met de wedstrijd Knipoog

nicole6767

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:24

Hoi,voor alle mensen die meededen aan het forum,manege van Meeteren,er is nu ook een hyves aangemaakt.
Ga naar hyves,meldt je aan bij manegevanmeeteren hyve en waarschijnlijk kom je daar dan allemaal oude bekende tegen,groetjes Nicole

pascale72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:09

Beetje een gat in de tijd maar ik vroeg me af of er meer kinderen zijn die problemen hebben gehad met instructeur Henk en zijn losse handjes - bij Manege van Meeteren. In de periode 1978 tot 1984.

Ik vraag me af of deze man nog met kinderen werkt.
Dat zou voorkomen moeten worden.
Groeten P.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 23:04

Ik was er vanaf 1979, toen was ik 5. En ik ben weg gegaan toen ik 12 was, dus 1986. Zelf nooit iets gemerkt van Henk zijn losse handjes. Wel achteraf veel over gehoord. Hij was tegen mij wel heel aardig, maar kan me ook niet herinneren dat ie ergens te ver zou zijn gegaan. Ben ook 5 jaar mee geweest op kamp en niks gemerkt. Jammer als dat wel zo is gelopen voor die kinderen, want je komt voor het paardrijden en een volwassene mag daar nooit misbruik van maken.

pascale72

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:05

Dank voor je reactie.
Ik vroeg me gewoon af of ik de enige ben geweest.
Ik en mijn zusje in de stal.
Hij ging in sommige opzichten zo ver; heeft zelfs mijn moeder uitgevraagd en zijn we met zijn 4-en naar Holiday on Ice gegaan. Gelukkig moest mijn moeder niks van hem weten.
Niet dat hij ver ging hoor hij deed feitelijk niks maar wél nét over de grens van wat toelaatbaar is.
Blij dat het iig bekend was en dat er geen 'zware' slachtoffers zijn gevallen.
Ik wilde het gewoon weten.
Bedankt!!!

Verder heb ik alleen maar goede herinneringen hoor aan de manege. Poetswedstrijden in de ochtenden. Prijsjes die je daarmee kon winnen. Paardje spelen met die hooitouwtjes. Die deden we dan als teugels onder onze oksels door en deden alsof we paard en berijder waren. De lievelingspony's Marianne en Pearly. Mooie tijden waren het.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 12:34

Hoi, IK zeg niet dat er geen zware slachtoffers zijn gevallen hoor, dat zou ik niet durven. Ik weet dat er wel 1 en ander is gebeurt

Hier ook goede herinneringen, net als jij. Touwtjes onder de oksels idd en paardje spelen.

Lievelingspony's zijn door de jaren weleens verandert maar; Varna, Klein Duimpje, Marianne, Ankertje en pearly waar ik diverse springwedstrijdjes mee heb gereden.
Grotere pony's in mijn tijd; Tracey, Perfection, Mister William, Chanel, Cliff, Penny, Brigitte en nog wat anderen natuurlijk. Tiger reed ook wel mee in de les bij ons.
Ach, kan zoveel namen noemen, ook de eigen pony's, de paarden etc. Heb er goede herinneringen aan en dat komt denk ik ook, omdat ik toen jong was en je de helft niet meekrijgt zoals later of nu.

pascale72

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:01

Ja toenertijd dacht ik er niet over na.
Maar nu kan ik me er erg boos om maken!!

Leuk, we hebben zelfde periode daar gereden. Ik iets eerder.
Lekker ravotten op de weg naar Baambrugge.
Voor mij was het een uitstapje iedere week want ik woon(de) in Amsterdamse Pijp.
We vertrokken om 7 uur in de ochtend met de bus en de metro naar Holendrecht en dan weer een bus.
En dan kwamen we 's avonds om 8 uur weer thuis. Helemaal naar de paarden ruikend.
Groetjes

Pascale.

kroone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:58

Ik heb in de tijd van 1992 tot 1998 (meen ik) bij v. Meeteren gereden. Beste manege ooit. Héeele goede herinneringen aan. Nooit meer een stal gevonden met dezelfde sfeer, leuke pony's/ paarden als bij v. Meeteren.
Heb de tijd ook meegemaakt dat het in handen kwam van een nieuwe eigenaar die er de Solist Hoeve van had gemaakt. Binnen een jaar na de overname brandde het gedeeltelijk af en werd het een privé-stal.
Maar heb er een supertijd gehad.
Toen ik begon met rijden kreeg ik bij de pony's les van Franka op zaterdagmiddag, bij de paarden kreeg ik op de zaterdagochtend les van Hèlen als ik het me goed herinner. Zaterdags was ik er de hele dag te vinden. Supergezellig en leuk!
Bij de pony's waren mijn favorieten, Mister William en Laramy. Bij de paarden waren Donald en Montana en Boomerang mijn lievelingen.
Ulke v. Meeteren kan ik me nog heel goed herinneren.
Ik hoop dat er mensen reageren die ook zaterdags les hadden bij v. Meeteren in de tijd dat ik er kwam.

Groeten,
L4A

Antoinette75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:23

Wow wat leuk om dit topic tegen te komen.
Ik herken alle pony/paarden namen.
Mijn favoriet was Mr. William.
Mijn 1e les was op Varna , in 1982 , onlangs zijn mijn dochters begonnen met rijden en kwamen alle herinneringen weer boven.

Ik heb tot 1987 bij van Meeteren gereden , wat een geweldige tijd.
Was er elk weekend van s'morgens vroeg tot begin van de avond .
De stiekeme sigaretjes herinner ik me ook :D
De logeerpartijtjes bij zowel Patricia vM als buurmeisje Patricia P ( als ik met beide van Ulke les had , riep hij PP of PVM )

Heb een korte tijd les gehad van Marty , ook van Wendy ,Esther en Henk , van wie ik overigens geen last had, maar ken wel de verhalen.

De ponykampen ( ik herinner me Voorthuizen , en Epe )
De pony paas ritten in Hilversum???

Later huurden mijn ouders Robby.
Heb ook een aantal wedstrijden op Tiger gereden.
Verder voor springwedstrijden op
Mister en Robby.

Mijn pa heeft nog een tijdje in het bestuur gezeten ook kocht hij de prijzen in.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 16:10

Ha, leuk!!! Weet het nog wel inderdaad. Varna heb ik ook veel op gereden en Marianne, Klein Duimpje, Ankertje en Pearly natuurlijk :) Grote kant vond ik niks toen. Heb ooit op Perfection gereden, Tracey en Rikkie? Maar vond dat te groot allemaal.
Ben 5x op kamp geweest oa in Zeeland in N br, Ommen en de rest moet ik verder graven.

Roken was achteraf bloedlink natuurlijk in een trailer met stro. Of achter de kasten en het springmateriaal bij de ponystallen :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:18

Ik zie het topic nu pas maar ook ik heb bij van Meeteren pony gereden. Ik begon er pas rond 1990 en tot zo 1995. Was altijd erg leuk.

Toen ik voor mijn middelbare school stage moest lopen ben ik er terug gegaan maar was het van een nieuwe eigenaar maar hoe de naam was ben ik gelukkig vergeten := toen ik gestopt was met mijn stage is het niet veel later "afgebrand" zo jammer het voelde echt als vroeger toen ik er naar jaren weer terug kwam :D

Laramy die staat me nog heel goed in mijn geheugen en ja ik had op zaterdag en woensdagmiddag altijd les.