Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toen ik jonger was had ik wel zelf m'n poetskistje mee en halster met touw. Later voor wedstrijden een wit shabrakje maar tegenwoordig gebruik ik de spullen van de manege. Onyx88 schreef:Er zijn zo weinig mensen die echt goed weten of een zadel past of niet! Wel een hoop mensen die beweren het te weten. Ik vind het erg als een paard pijn in zijn rug krijgt door onwetendheid van andere mensen...
Onyx88 schreef:Wat een toeval![]()
Maar vind je het zelf ook niet een ietsiepietsie raar om een zadel voor een manegepaard te kopen? Wat vinden je ouders hiervan?
zadel tweedehands aangeboden, NB in mn eigen dorp.. Toen zijn we gaan passen mbv mensen die er verstand van hebben! Het zadel lag super en ik vond hem super zitten + we konden het eens worden over de prijs... Ik bedoel ik ga geen zadel kopen van 1500 euro ofzo, liever een goed gebruikt tweedehands zadel 
lexlover schreef:Ze heeft geen klachten.. Maar ze gaat dat zadel der echt niet opgooien al het niet past..
Ik bedoel, als zei dat nou lekkerder vind rijden, zie ik het probleem er niet van in hoor ?!
Die bontjes werken niet altijd hoor !
en ik wat serieuzer dressuur kan rijden! 
omdat ieder toch z'n eigen punt blijft volhouden..

Daar raakte ik pas aan verslaafd toen Max (mijn Haf) van mij was.
Ik sta sinds een week op een andere manege met Max, Manege Bakker (www.manege.nl). Hier hebben ze gewoon prima dekjes op, van HH. Ze hebben ook allemaal nog een oud, dik afgeknipt dekje eronder, als een soort onderlegger zeg maar.
Op de manege waar ik hiervoor stond, Manege Meeuwenoord, (is verkocht sinds 15 nov. en bestaat dus niet meer
) hadden alle manegepaarden een HH dekje en een Kentaur zadelbontje op. Ook allemaal supergoede merken, zoals Kieffer en Stubben voornamelijk.

Ik heb nog niet gezegt dat ik mij zou durven vertonen met een eigen zadel op een manegepaard
en allemaal dat soort dinge..
Nou ja, ik wil misschien wel eigen poetsspullen kopen, want dat vind ik dan wel leuk, maar dekjes en alles gebruik ik gewoon van de manege
) bandages, peesjes
Ik lijd nogal aan een koopverslaving, gelukkig heb nu een eigen paard die ik kan versieren
_Micha_ schreef:Nee heb ik nooit gedaan ik vind het ook de grootste onzin
Ik heb een keer gezien dat iemand complete uitrusting had : hoofstel dekje ander bit, ow en als toppunt een eigen zadel
Welshcobfan schreef:Als ik een manege had hoefde de klantjes echt niet aan te komen met eigen bandages, borstels etc: wie weet welke paarden er mee in aanraking zijn geweest en welke ziektes die hadden...