Manege's op Texel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vliendertje

Re: Manege's op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:56

mellamoshan schreef:
ik ben ook bij kikkert geweest. was hardstikke leuk. je gaat eerst door het bos, dan stukje duin en vervolgens over het strand.
als het nivo van je mederuiters het toelaat, ga jeook lekker racen over het strand.
paarden staan daar overdag in stand en in de avond gaan ze naar het weiland. (kan je je ook voor opgeven om ze mee te rijden naar het weiland. is een stapritje van een 3 kwartier zonder zadel)
prijs weet ik niet meer, mar de begeleiding was toen echt heel gezellig! Haha!

Bergeleiding is idd. erg gezellig!
De paarden gaan 's avonds mee naar oude dijkje ( weiland bij huis ) en pony's op de manege zelf in een weiland!
Ritten weet ik niet wat het kost, maar naar het weiland rijden is gewoon lekker stappen ( als je mee wilt, mag je gewoon mee! )

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:59

jups! die ervaringen had ik ook!
nou je het zegt blijven idd de meeste pony's daar, en de paarden gaan mee! (is al een tijdje geleden voor mij Knipoog )

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:02

Ik ben er een weekendje komen 'werken' en al is een dag helpen op wedstrijd ( poew, niet te doen.. een dagje naar texel, is voor ons 3 uur rijden om op de boot te komen! ) en nog een keer een weekend...
( heb ook op 't oude dijkje geslapen ) instructrice komt daar erg vaak ( en al lang! Al een jaartje of 30 ) dus mocht ik ook een keer mee.. Lachen

Pony's gaan in de winter trouwens ook op 'winter rust' en worden ze echt allemaal! ergens anders naar toe verhuist!

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:04

ik ben deze vakantie ook naar texel geweest, ook naar de koog en ik heb een bosrit gemaakt bij manege Elzenhof.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:05

nonixjuh schreef:
Ik ben er een weekendje komen 'werken' en al is een dag helpen op wedstrijd ( poew, niet te doen.. een dagje naar texel, is voor ons 3 uur rijden om op de boot te komen! ) en nog een keer een weekend...
( heb ook op 't oude dijkje geslapen ) instructrice komt daar erg vaak ( en al lang! Al een jaartje of 30 ) dus mocht ik ook een keer mee.. Lachen

Pony's gaan in de winter trouwens ook op 'winter rust' en worden ze echt allemaal! ergens anders naar toe verhuist!

jah dat wist ik jah! is echt heerlijk voor die beesten daar! een vriendin van mij kon het goed vinden met die leiding en eigenaresse. leuke mensen allemaal die echt super voor de paardjes zijn!

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:44

Ik ben weer terug, ik ben er niet aan toe gekomen om ee nbuitenrit te maken, maar ik ben wel veel ruiterpaarden tegengekomen die idd ERG smal zijn.. Ik zie mezelf daar niet met de menkar langs gaan?

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:07

margot123 schreef:
ik ben deze vakantie ook naar texel geweest, ook naar de koog en ik heb een bosrit gemaakt bij manege Elzenhof.

Op welk paard heb je gereden?

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:11

hey allemaal. ff dit topic door geneusd, maar ik ben eigenlijk op zoek naar info over een boerderij op texel.. (eagle ranch ofzo?)
wie weet hier meer over?

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:49

vroeger de arend als ik het me goed herinner!

Heretique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:54

Yannuh schreef:
Klopt dat die ernaast is. Maar ik was toen naar manege Elzenhof gegaan, omdat dat een FNRS-manege was.
En ik was ook nog ergens anders wezen kijken, maar dat leek ons niet zo. Ik weet alleen niet meer welke manege dat was.

De elzenhof rijdt geen FNRS.. ze zijn er lang geleden lid van geweest, maar zijn ze nu niet meer.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:40

Toen ik daar was, nog wel. Is ook al wel een poos geleden. Tong uitsteken Ze hadden geloof ik 1 ster...

Heretique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:31

Yannuh schreef:
Toen ik daar was, nog wel. Is ook al wel een poos geleden. Tong uitsteken Ze hadden geloof ik 1 ster...

Ja, ze hebben het laten staan, maar ze zijn er geen lid meer van officieel! echt zo raar! =O ik kom elk jaar bij Kikkert, want bij Elxenhof laten ze de laatste tijd ook begeleiding meelopen die NIET gediplomeerd was! dat vind ik echt raar! =O ik raadt iedereen aan bij Kikkert te rijden, die zullen dat niet doen. =)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:55

Citaat:
Ellebel schreef:

We gaan ieder jaar met een stel van de manege naar Texel en gaan dan bij Kikkert rijden. Nog nooit slechte ervaringen gehad en de strandrit is echt even heerlijk uitwaaien.

Citaat:
Quote:

ALS je bij manege de kikkert gaat rijden ;; Ga dan niet op zo'n lichte haflinger... dier krijg je niet vooruit...!!

Citaat:
Hier moet ik toch even iets rechtzetten Die haflinger (is volgens mij trouwens geen zuivere haf) heet Emandia en komt bij ons van stal. Ik heb er ooit een springwedstrijd mee gewonnen omdat ik de snelste tijd had Ze kan het heus wel hoor, ze doet alleen net of ze achterlijk is

Citaat:
& is super lief
Ze is ook een voltige paard.
Zelfs de kleinste kinderen kunnen op Emandia galloperen,
Omdat ze onwijs lief is.

*opgelucht*
Dat moest er even uit

Ik heb op Emandia me 2 strandritten dit jaar gemaakt Haha!
Helemaal geweldig, ze is echt zoo liief
& idd de kleinste kinderen kunnen er gewoon opweg Knipoog
Emandia is mijn schat (L)
Maar de lichtste halflinger daar is Anterra hoorw !
Anterra vind ik minder leuk dn Emandia Haha!

maximehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:26

heey allemaal ik rij nu al 3 jaar bij manege elzen hof ze hebben daar super haflingers en de strantrit kan ik je echt aanraden!! en wat ik afraad is manege de kikkert ik heb gehoord dat ze daar een pony hadden de achter het prikkeldaraad is blijfen hangen dat beestje was tot bijna of het bod kaal Huilen (bij de kootholte) ze hebben dat beestje 1 week laten rusten en habben hem toen weer in de 2 uurs strant rit geplaatst!! Boos! dat beestje was helemaal verpest en is naar de slager gegaan en oohh ja ik mag volgend jaar misschien al 2de begelijder mee Pling Bloos (op manege elzen hof dan!!) Cool

ooh ja nog ff wat foto's!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maximehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:28

Yannuh schreef:

ze doen niet meer aan sterren wand ze zakken alleen maar Tong uitsteken

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:06

[quote="maximehorse"]
heey allemaal ik rij nu al 3 jaar bij manege elzen hof ze hebben daar super haflingers en de strantrit kan ik je echt aanraden!! en wat ik afraad is manege de kikkert ik heb gehoord dat ze daar een pony hadden de achter het prikkeldaraad is blijfen hangen dat beestje was tot bijna of het bod kaal Huilen (bij de kootholte) ze hebben dat beestje 1 week laten rusten en habben hem toen weer in de 2 uurs strant rit geplaatst!! Boos! dat beestje was helemaal verpest en is naar de slager gegaan en oohh ja ik mag volgend jaar misschien al 2de begelijder mee Pling Bloos (op manege elzen hof dan!!) Cool

ooh ja nog ff wat foto's!!

Wacht even... Dat klopt niet!
Kikkert is 99% paard vriendelijk... 'Van horen zeggen' betekend dus niet dat het waar is..
Ze kunnen je ook vanalles aangepraat hebben!

Zo kan ik ook zeggen:
ik heb gehoord dat ze bij elzenhof paarden hebben mishandelt en de dierenbescherming er een paar weg heeft gehaald, omdat ze bijna dood waren en een 3 uur duurende buitenrit hadden gemaakt.
Gelooft iedereen als ik dat zou zeggen.. Koe

Broodje aap dus..

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:40

maximehorse schreef:

Vork Ja wat jij wil....
En ze hebben een ander paard ook maar naar de slager gedaan omdat hij 2x in in jaar kreupel was geworden... GELOOF JE HET ZELF??
Ik vind het niet kunnen dat jij zomaar een conclusie trekt over een manege als je verhalen hoort waarvan je absoluut niet weet of ze waar zijn....

Iemand gaf een haflinger een tikje met de zweep en ik kan dan zeggen dat ze bij Elzenhof haflingers mishandelen (gewoon om wat boeiends te vertellen te hebben)... een ander zegt tegen de volgende van ja en de dierenbescherming is er geweest.. en weer de volgende zegt dat er al 2 overleden waren voor de dierenbescherming kwam etc.... En uiteindelijk komt het verhaal bijv bij jou en jij zet op internet dat je het mensen afraad naar Elzenhof te gaan omdat er al verschillende haflingers zijn overleden door dierenmishandeling daar en er al meerderen zijn overleden...

Beetje oneerlijk vind je niet?

Even voor de duidelijkheid: ik zeg absoluut niet dat Elzenhof een slechte manege...
Ik wil alleen maar zeggen dat je niet iets moet beweren als je niet zeker weet dat het zo is...

Ik ken verschillende mensen bij de Kikkert en vanuit mijn manege gaan er vele elk jaar naar Texel voor strandritten en een weekend verblijf...
Allemaal super verhalen... En de paarden en pony's worden daar gewoon goed verzorgd en Vork er is natuurlijk verschil tussen in het prikkeldraad komen en een klein wondje hebben, of helemaal tot het bot kaal... Ik heb klein vermoeden dat enkele mensen sterk hebben overdreven toen ze je dat verhaal vertelde Knipoog

Als je nog maar 3 jaar rijdt, mag je dan al mee als begeleider, klinkt me niet echt in de oren als gediplomeerde begeleiding, en dus de veiligheid van ruiter en paard ??? (of rijdt je langer? als 2e begeleider, wil hopelijk wel zeggen dat er een 1e begeleider is met veel ervaring en evt diploma??)
Laatst bijgewerkt door Fico_91 op 13-11-06 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:43

Manege Kikkert, is vlak bij de Koog. In de vakanties werk ik er meestal. Strandritten zijn er voor zeer gevorderde ruiters en duren 2 uur. Er zijn paarden en pony's beschikbaar. Hoop dat het je op een idee brengt. Haha!

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:57

Ik heb een paar jaar geleden ook een strandrit gemaakt bij manege de Kikkert, leuke paarden goede begelijding en een heerlijke rit! ik zat op alwin, echt een leuk pony'tje! Mijn vader zat op een nogal langzame haflinger Nagelbijten / Gniffelen
je gaat echt een paar stukken heel hard galopperen echt heerlijk!

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:07

ik heb ooit is gereden bij een manege aan de mienterglop volgens mij, weet iemand daar iets van?
Stonden een paar fjorden, tinkers en nog wat andere soorten pony's.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:09

Flip schreef:
Ik heb een paar jaar geleden ook een strandrit gemaakt bij manege de Kikkert, leuke paarden goede begelijding en een heerlijke rit! ik zat op alwin, echt een leuk pony'tje! Mijn vader zat op een nogal langzame haflinger Nagelbijten / Gniffelen
je gaat echt een paar stukken heel hard galopperen echt heerlijk!

Alwin is nu verkocht, vond het ook een leuke pony Scheve mond

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:33

Ik heb vorig jaar (2005) samen met mijn vriendin, bijna een maand op manege elzenhof gewerkt. Echt TOP was het daar!!!!!!!!!!
Super toffe manege. De paarden worden daar super verzorgd, ze staan daar dan wel de hele dag in een stand (waar ik zelf helemaal niet van houd), maar 's avond mogen ze lekker het land op. Waar heel veel hooi op ze ligt te wachten. Ze worden goed verzorgd, krijgen goed te eten enz.
De paarden zijn idd niet super snel maar wel heeeel braaf en betrouwbaar. En ik moet zeggen dat ik dat liever zulke paarden mee heb, dan van die heethoofden. Ik vind dat pas onverantwoordelijk. Er zal maar wat gebeuren, dan had je het kunnen verkomen. Ik vind dat je op zulke maneges waar je zul ritten mee maakt, je gewoon hele makke paarden moet hebben. Als de paarden het strand zagen werden ze al wat drukker en waren ze nog best vlot. Nogmaals ik vind dat veiligheid voorop staat!
Ik was trouwens weg van Marco, die kon nog wel eens gek doen! Clown

Ik vond manege kikkert niks, maar dat is mijn mening, ieder zijn eigen mening.Ik vond dat de paarden niet goed verzord werden. Ze waren veel te dun, stonden 's avonds als ze niet mee mochten naar huis. op een een klein stukje land, wat eigelijk geen land te noemen was. Het was echt een gote modder boel, waar de paarden moesten vechten om bij wat eten te kunnen. En ja ze konden wel hard, soms iets TE! Heb zelfs mee gemaakt dat er paarden zonder ruiters terug kwamen, en ie beesten helemaal over de zeik waren. Genoeg zat meegemaakt dat de ik ze tegen kwam in het bos en dat ze de paarden niet meer konden stoppen. Nee over het welzijn van die paarden was ik niet echt goed te spreken. Maar zo heeft iedereen daar zijn/ haar eigen mening over. Het is maar net waar je van houd, wat je belangrijk vind en waar je naar op zoek bent.

Maar ik zou naar elzenhof gaan!!! Bloos Haha!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:42

Dat is joun mening!
Maar dan mag ik wel andwoorden he? Haha!

Niet alle paarden zijn dun. Ze zien er goed uit, maar hoe zou het anders: Hele jaar door ritten maken...
's winters ( nu dus ) gaan ze met z'n alleen op de wei, waar dus ook vast wel zat gras te vinden is!
het vechten voor eten 'savonds weet ik zo niet... maar er komt genoeg te eten in de bakken!
Ze beschikken gewoon niet over een wei..
De paarden gaan 'savonds naar huis, want daar kunnen niet alle pony's heen natuurlijk!
En wat is er mis met een beetje pit in de paarden? Als je voor een rustig ritje gaat, kun je beter bij elzenhof gaan.. ( maar bij kikkert vást ook wel! )
Maar voor een lekkere stevige vlotte buitenrit ben je zeker bij kikkert op z'n plek! 'Waar je naar opzoek bent' dus!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:29

Haha, tuurlijk mag je antwoorden!
Net wat ik in mijn vorige berichtje zei, het is idd maar net wat je belangrijk vind en waar je naar op zoek bent. Heb jij zin een een stuk racen en lekker uit je dak gaan. Dan zit je idd bij kikkert goed. Bij elzenhof ga je ook wel hard maar niet zo hard. Ik houd zelf ook van hele felle paarden die lekker gek doen. Maar als ik een rit aan het begeleiden ben dan heb ik toch liever hele rustig paarden achter me zitten. Maar ieder zijn eigen mening.
Wat ik in mijn vorige berichtje zei, dat is wat ik zelf gezien heb. Verder kan ik niet over die manege oordelen, aangezien ik de manege verder niet ken. Knipoog

kraampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:31

kels schreef:
Hoi,

Ik ga maandag naar texel, en we willen graag een strandrit maken Bloos . Nu heb ik een aantal vragen ,omdat ik niet meteen bij de eerste de beste manege een strandrit wil gaan maken.
Welke manege's zitten er in de buurt van De Koog?
En wat zijn de prijzen?
Moet je vooraf laten zien wat je kunt?
Worden de paarden goed behandeld?
Is het tuig goed?

Ik ben 2 weken geleden naar texel geweest. Heb gereden bij manege de kikkert. Goede begeleiding op het strand, leuke paarden. De strandrit voor een paard kost 24 euro voor 2 uur. Wat het kost voor een pony weet ik zo niet.
Maar ga zeker een strandrit maken, is de moeite waard!!!!! Pling
Ze vragen je wat voor ervaring je hebt met paardrijden.
Het tuig is prima in orde. En de paarden worden prima behandeld, kan niet anders zeggen.