manege de paardenhoeve in bergen op zoom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Re: manege de paardenhoeve in bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:33

Tsjaa over die lessen van dat ernaast moeten lopen en die strafregels. weet t ook niet precies.Maar denk toch ook niet dat ze zoiets verzinnen toch ? Zal vast wel iets van waar zijn. Ze zitten ook niet in de zelfde les..

Maarja, Ik zou ook eventjes verder kijken dan als ik jou was. Voor je dochtertje is groepsles misschien wel erg leuk. Misschien wel leuker dan priveles ? Zitten best veel maneges / stallen in deze buurt. Dus op zich wel genoeg keuze..

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:09

Carrera schreef:
Als ik dit dus lees word alles onder een C pony dus niet gezien als pony want die kunnen het tempo in een ponyles niet bijhouden. Beetje minderwaardige gedachten eigenlijk Verdrietig Helaas is dit dus het beleid op die manege en zal dus mijn keus voor deze manege niet boven aan staan. Verder had ik gehoord dat de paarden en pony´s weinig in de weide kunnen ivm dazen en horsels klopt dit ook?

Nee, ze worden wel gezien als volwaardige pony, maar hun passen zijn kleiner dus ligt hun tempo lager. Maar ik snap dat dit tegen de borst stuit hoor.

De paarden en pony's staan 's ochtends buiten, in de winter staan ze in de paddock en in de zomer op het weiland. De pony's gaan meestal een uurtje of vier naar de wei, en worden er dan rond half twaalf weer uit gehaald. Je kan dan zelf je pony 's middags ook nog op de wei zetten als je wil. Met horzels heeft dat weinig te maken. Die zitten er wel, maar veel paarden gaan gewoon naar buiten met een vliegendeken.
Het klopt dus dat ze niet zo heel veel op de wei komen (vergeleken met bijvoorbeeld 24-7 weidegang) maar ze houden de paarden in ieder geval niet binnen vanwege horzels.. Lachen
(maar kan me voorstellen dat als je een stal zoekt met veel weidegang, je dan ergens anders wil staan)

depaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:04

elmo1 schreef:
Ik heb er 7 jaar gestaan met eerst een D- pony en daarna een E- pony, ze komen dagelijks zo'n 3 uur op de weide zomer en winter, dit was voor ons uiteindelijk toch te weinig en daarom zijn we verhuisd, tevens liepen onze meningen over bepaalde zaken uiteindelijk te ver uiteen om nog tevreden samen te werken

Karen

ik ben het helemaal met jou eens .
ik heb er ook 4 jaar gestaan .
ben blij dat ik weg ben daar .
mvg corlien

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:23

Het lijkt wel of hier alleen mensen zijn die wég zijn bij de Paardenhoeve, terwijl er ook heel veel mensen staan/rijden die wel tevreden zijn. Ik vind dit topic een beetje een vertekend beeld geven, of in ieder geval eenzijdig..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:37

Tsjaa de meningen zijn gewoon verdeeld.Maar ik moet toegeven dat die van mij ook niet happy waren daar op stal.Veel te veel binnen en weinig mogelijkheid om echt te kunnen rijden vanwege de lessen toen.

mn nichtje heeft er ook gereden (zit ook op bokt) maar die is er ook gestopt..
nu je het zo zegt ken ik eigenlijk heel veel mensen die er weg zijn gegaan ipv er nog rijden jah. Van die er toen met mij in pension hebben gestaan staan er denk ik ook geen meer..

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:05

Wij hebben er jaren met plezier gestaan, anders was het ook geen 7 jaar geworden Knipoog
maar wat vandaag voor iemand de juiste plek is, kan dat morgen niet meer zijn.
Mensen ontwikkelen zich en leren continu nieuwe dingen en dan kan je op een gegeven moment tot de conclusie komen dat de goede plek van gisteren , vandaag niet meer voldoet.
Iedereen is altijd op zoek naar iets beters, en voor ons paard bleek het 24 uur buiten kunnen zijn in een rustige omgeving met lieve mensen om hem heen gewoon beter.
Dat neemt niet weg dat er veel mensen nog steeds naar volle tevredenheid op de paardenhoeve zijn blijven staan.
Het is maar net wat er bij je past, Cool

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:56

elmo1 schreef:
Wij hebben er jaren met plezier gestaan, anders was het ook geen 7 jaar geworden Knipoog
maar wat vandaag voor iemand de juiste plek is, kan dat morgen niet meer zijn.
Mensen ontwikkelen zich en leren continu nieuwe dingen en dan kan je op een gegeven moment tot de conclusie komen dat de goede plek van gisteren , vandaag niet meer voldoet.
Iedereen is altijd op zoek naar iets beters, en voor ons paard bleek het 24 uur buiten kunnen zijn in een rustige omgeving met lieve mensen om hem heen gewoon beter.
Dat neemt niet weg dat er veel mensen nog steeds naar volle tevredenheid op de paardenhoeve zijn blijven staan.
Het is maar net wat er bij je past, Cool

Dat snap ik, als ik zelf een paard had zou ik hem ook liever 24 uur per dag op de wei hebben Lachen

Maar dat zegt inderdaad niet dat de manege slecht is.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:01

Hooii Clown

Ik heb daar gekeken, om te kijken of ik daar wou rijden Knipoog
ik vond niet dat je echt wat leerde van de lessen(vond ik zelf Koe )
, dus ben toen naar hoogerheide gegaan Knipoog
Maar het leek me wel een gezellig manege/pensionstalling Knipoog Ja Haha!

Carrera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:13

Ik vond het daar er ook erg leuk en gezellig uit zien en het stond dus best hoog op mijn lijstje als mogelijke plaats voor onze shet. Echter dat de shet niet mee mag doen in de groepslessen is voor mij een rede om niet te gaan en ik zeg dus ook niet die manege is slecht. Ik ben hier ten slotte na een tip van iemand wel wezen kijken en die had erg goede ervaringen er mee. Ik vind het zelfs jammer er niet heen te kunnen omdat het een manege is waar veel kinderen rijden wat ook weer leuk is en ik sluit ook echt niet uit dat ik misschien in de toekomst daar ooit nog eens terecht ga komen.

Denk dat wat de een als prettig ervaart de ander als akelig kan ervaren dus is zo iets zeer persoonlijk.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:15

Tja.. Ik ben meer voor zoveel mogelijk buiten.. En niet maar een paar uur. Verder lijkt het me best een leuke manege. Lachen

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 11:25

Somebitch schreef:
Tja.. Ik ben meer voor zoveel mogelijk buiten.. En niet maar een paar uur. Verder lijkt het me best een leuke manege. Lachen

hier ben ik het emee eens. Alhoewel ik wel wil dat Bo en Brayz 's nachts binnen staan.

Ik heb ook dingen gehoord van de lessen van Penny, schijnbaar mag je maar vanaf 1 kant afwenden(de lange zijde met de ramen) en als je 3x op het verkeerde been licht rijdt wordt je de les uitgezet(maar hier let ze schijnbaar niet zo op)
Hoorde ik van een vriendin die in mijn oude les rijdt.

Leuk dat Toby en Bono er nog zijn, ik vond ze altijd zo leuk en Bono rijdt heerlijk!Bij mij in de les waren ze allemaal bang voor Bono omdat ie altijd met z'n oren naar achter ging als je voor zijn stal stond. Ging je erin staan stonden de oren weer meteen goed Vork

Ik vind het trouwens wel jammer dat Minke weg is, kon het altijd wel met haar vinden. Maar hoorde dat ze al ergens weer een baan heeft Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:26

TJa, mijn pony staat 's nachts ook binnen. Behalve in de zomer. Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:32

Mistralleke schreef:
Ik heb ook dingen gehoord van de lessen van Penny, schijnbaar mag je maar vanaf 1 kant afwenden(de lange zijde met de ramen)

Ja precies dat vertelde die meiden hier ook !!

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 12:38

Arabian_Girl schreef:
Mistralleke schreef:
Ik heb ook dingen gehoord van de lessen van Penny, schijnbaar mag je maar vanaf 1 kant afwenden(de lange zijde met de ramen)

Ja precies dat vertelde die meiden hier ook !!

Ik vind het maar rare regels. Als ik het zo hoor.. geef mij maar Minke Clown

edit: las net iets over dat er hier alleen maar mensen zouden zitten die weg zijn van de paardenhoeve. Ik moet eelrijk zijn: Ik ben er idd weg maar ik heb er een geweldige ponytijd gehad hoor! Ik had een leuke les etc. maar met mijn verzorgpaardje had ik gewoon de kans om privéles te krijgen en gewoon vaker daar naar toe te kunnen. Bovendien vind ik dat ze leuke paarden en pony's hebben en door de vele buitenritten heb ik geleerd hoe ik correct moest buitenrijden. Dus er is me zeker genoeg geleerd. Het is alleen jammer dat de groepen in de lessen zo groot waren(zijn?) mja het is gewoon een drukke manege.En zoals ik al zei; ik heb liever dat mijn vzpaardje lekker veel buitenstaan.

Mja ik vond het wel een gezellige tijd Haha!

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:27

Kennen jullie toevallig enen chantal die daar stage loopt oid. Ze komt daar nu weer. Ze was een hele tijd terug daar weggestuurd..weten jullie over wie ik t heb ?

depaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:00

ja ik weet denk ik wel wie dat is hoezo???????

maar ik heb er ook met plezier gestaan hoor .
maar precies wat elmo 1 zegt wat vandaag goed is is morgen minder .
en ik vind dat als ze iets met je afspreken en ze komen dat niet na vind ik jammer wand je betaald de hooftprijs .
nu sta ik voor een prikkie en niks is te veel .
en het is zeker jammer minke is een hele leuke meid echt zonde voor de manege dat die weg is gegaan .

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:21

Arabian_Girl schreef:
wat ik wel hoor van hun is dat de lessen erg streng zijn en niet meer echt leuk. dat ze voor straf als ze verkeerd afwenden een rondje ernaast moete lopen..en allemaal strafregels moeten schrijven van haar.

Vind dat best raar want je betaald toch voor je les en je doet het toch voor je lol. niet om er naast te lopen en strafregels te moeten schrijven.

Sorry ik zei eerst dat er geen strafregels waren, maar je had helemaal gelijk Bloos! hoorde het toevallig vandaag! Maar of ze die nou serieus zou willen hebben, of het meer als een soort loos dreigement bedoelt weet ik niet hoor Tong uitsteken de kinderen geloven het in ieder geval.. Scheve mond

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:21

virgin_lady schreef:
Kennen jullie toevallig enen chantal die daar stage loopt oid. Ze komt daar nu weer. Ze was een hele tijd terug daar weggestuurd..weten jullie over wie ik t heb ?

Jaa.. die loopt op dinsdag stage toch?

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:24

Een meisje die ik ken die heeft al 3 keer een rondje ernaast moeten lopen van haar en dus idd strafregels moeten schrijven !! ze meent het dus nog echt. ik zou dat niet pikken hoor.ik zou zeggen weetje wat ik betaal hier om te rijden !!

op welke dag weet ik niet precies.dacht wel dinsdag of woensdag ja.ze rijd daar de paarden in en door toch ?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:27

virgin_lady schreef:
op welke dag weet ik niet precies.dacht wel dinsdag of woensdag ja.ze rijd daar de paarden in en door toch ?

Neeejoh.. Ze zet paarden binnen/buiten enzo dat soort klusjes net als andere stagiaires..
Ze rijden op de manege helemaal geen paarden meer in nu, en paarden doorrijden doet Mark zelf..

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:35

ohhh !!!! ze vertelde mij dat ze daar een lastig paard moest rijden omdat die veel stijgerde. misschien bedoelde ze gewoon rijden dan ? of mogen stagaires dat daar ook niet.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:38

Jawel ze mogen wel rijden Lachen op manegepaarden of soms een paard van Mark en Vivian! Misschien bedoelde ze dan een stout manegepaard ofzo..? Tong uitsteken

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:41

hahaha ja wie weet.ze overdrijft/liegt nog wel eens veel dus daar kan het ook aan liggen hoor dat ze stoer wil doen en opscheppen. Knipoog
ik geloofde eerst ook niet dat ze daar weer kwam hoor want ze had daar ruzie gehad en was weggestuurd toen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:45

Oke dan, dat had ik al vaker gehoord ja (van dat wegsturen) al weet ik niet t verhaal hoor..
Maar ze komt echt Tong uitsteken en ze doet t ook best wel goed volgens mij..

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:47

Rij je zelf daar ook op de manege? of ben je ook een stagaire?
hahaha dat valt me dan nog mee dat ze echt komt. zal nog wel eens het preciese verhaal van dat wegsturen vragen.