besmanninck hoeve

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 18:25

zo dat is een mooie hengst

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:39

Oehh Dux en Surtur zijn zooo mooi!! Mocht ze poetsen voordat ze de trailer ingingen, ze gingen op wedstrijd met de zoon van de mensen van daaro.. Ik helemaal blij, haha

Heb daar op Osk gereden, maar dies nu verkocht geloof ik Wel jammer, was echt een stoer beestje.. Kent iemand Osk? Behalve Christellie en DjuckieMjöll

Offtopic: @ DjuckieMjöll: Haaai! Lang niet gesproken, hoe gaat t met je paardjes?

Rytm

Re: besmanninck hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:52

Hoe is het eigenlijk, of kent iemand Or? (O met puntjes erop dan)
Dat was een veulen in '99. Heel pittig ding, rende elke keer onder het draad door achter mama aan.
Een vosje..

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:44

Hei Maatjuh, volgens mij was ik er ook in 99, maar ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. Ör is namelijk de moeder van Von, die in 99 geboren is. En Von rende inderdaad steeds onder het draad door. Volgens mij had Von toen nog geen naam. Kan me wel herinneren dat Gerrit daar niet zo blij mee was, dat geren:)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:03

Oja je hebt gelijk, het was inderdaad altijd "het veulen van Or"..
Naja iig, die is leeuuk!

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 09:48

leuk dat er zoveel bokkers zijn geweest,ik kijk al helemaal uit naar mijn weekend

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:42

Heel veel plezier, ik ben benieuwd hoe je het gaat hebben:) Ik ben van plan er in de zomer/na de zomer of wanneer er ook maar rond de zomer een weekend is weer naar toe te gaan. Met mijn nichtjes. Het vervelende is dat we eigenlijk alleen in de zomer kunnen: ik zit in Noorwegen en mijn nichtje gaat naar Nieuw Zeeland!

Glossi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:53

Snoevie schreef:
nou geen 50 kg hoor,maar ik hoorde dat er ook volwassen kerels van 80 kg op rijden(al lijkt mij dat veel hoor)en je ziet het ook op hun website,dat er een volwassen vent op die beestjes rijdt

Zal je nu wel schrikken: Een topruiter op IJsland weegt 210 kilo. Maar die rijd dan wel op hele stevige ijsco's

Ik ben ook een aantal keren bij de bes geweest. Ziet er erg verzorgt uit, leuke paarden en aardige mensen.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:47

Snoevie schreef:
nou geen 50 kg hoor,maar ik hoorde dat er ook volwassen kerels van 80 kg op rijden(al lijkt mij dat veel hoor)en je ziet het ook op hun website,dat er een volwassen vent op die beestjes rijdt

Die beesten zijn echt super sterk hoor.. 80kg is voor hun ook nog erg weinig volges mij.. Als je bedenkt dat sommige kleine welshjes nog 80 kg op hun rug kunnen dragen, kvraag me af wat dan het maximum gewicht is wat op hun kan.. Maar zeker wel meer dan 80 kg. dat weet ik bijna wel zeker

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:49

christellie schreef:
Ik vond het niet zo leuk. Begeleiding was niet aardig. We hebben bijna niet gereden, 1 uurtje per dag ofzo. Ok, het was heel erg warm, maar ze hebben bijna geen moeite gedaan om ons bijvoorbeeld 's avonds te laten rijden. We gingen trouwens wel op dagtocht van 11 tot 3, terwijl het 30 graden was. Slaat toch nergens op? Verder hebben we bijna elke middag liggen zonnen in het gras...daar ga je niet voor op ponykamp toch?
Maar...de paarden waren wel echt SUPERGAAF. Ik had nog nooit echt getölt, en dat is zo fijn !!! en op de töltbaan was natuurlijk ook geweldig...

BTW DuckyMjöll, ben jij Tessel? Of zusje (naam vergeten, sorry :p )

Tsja, wij hadden t nou eenmaal niet zo geweldig getroffen die week.. Maar twas opzich wel gezellig.. (wil je dr nog een aaibaai? ) En paarden waren idd geweldig!

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:05

Heeft iemand zin in wat foto's van vorige zomer? (geen kamp, gewoon een rit... hoewel, wel tijdens het kamp)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:19

Ja, ben benieuwd!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:24

Ik ben er ooit één keertje geweest. Dit was nog wel op hun oude locatie. De paardjes waren heel erg leuk. Ik heb op een zwarte merrie gereden, genaamd Stjarna. Een vriendin van mij reed op Kvika.
Het was een leuk eervaring, dat tolten enzo. De pony's waren allemala best wakker, wel braaf.

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:20

Dit was voor een buitenrit in juni/juli geloof ik. Durfde mijn camera niet mee te nemen onderweg, want ik had 'm toen pas 1 dag!

Afbeelding
Mijn nichtje met Sigrùn

Afbeelding
Stjarna en Mjølnir

Afbeelding
Erla

Afbeelding
Stjarna en Mjølnir nog een keer...

Afbeelding
Olina

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:58

Het is hartstikke leuk op de Besmanninck hoeve en over de paarden hoef jij je geen zorgen te maken.Gerrit kan erg goed het juiste paard bij de juiste persoon plaatsen
De ijslanders zijn erg leuk en zeker fijn om te rijden.Ik kom daar eens in de zoveel tijd en ken zo nog van toen ze in Ommen zaten...ijslanders zijn namelijk erg verslavend .Vandaar dat ik er nu zelf een heb.
Maar het leuke van de BM-hoeve is wel dat je daar ook als volwassene lekker op "ponnie kamp"kan .Lekker een weekendje met de ijslanders op stap.Zeer mooi gebied om te rijden trouwens....enne...Gerrit kan lekker koken .

Alvast heel veel plezier!!

Groetjes,Tinky

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:33

@ Tinky12: Hehe beetje jammer dat wij Gerrit alleen op de toltbaan gezien hebben. Maar tis idd een fijne vent

@ MaiMai: Leuke foto's! Sigrun, Stjarna, Erla en Olina liepen bij ons ook mee gelofik

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:17

Ik zit net zelf nog eens die foto's te bekijken en zie dat de paarden er wel wat suffig op staan. Dat zijn ze normaal niet hoor, maar het was rond de dertig graden die dag. We hebben dan ook een vrij rustige buitenrit moeten maken, veel door het bos om de schaduw op te zoeken:)

@Naimz: ik zag dat je naar Osk vroeg, is dat die bruine? Die is wel gaaf ja, maar ze is er inderdaad niet meer geloof ik...

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:19

Zijn er trouwens ook mensen die zich Lauga kunnen herinneren? Die stond op de Besmanninck Hoeve toen ze nog in Ommen zaten. Ze was geloof ik pensionpaard maar liep ook mee in de lessen, als ik het me goed herinner. Echt een lieverd, en als je d'r een beetje leerde kennen behoorlijk flot!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:24

aah! besmannick hoeve is

helemaal geweldig daar!

afgelopen zomer op kampgeweest daar (was wel de oudste van iedereen (A) ) en daarvoor ook al een keer, maar echt heel gezellig!
leuk paardenvolk, goede paarden, super omgeving..

volgend jaar gaak weer.

ja zeker doen dus

osk is er nog wel trouwens, tenminste van de zomer nog wel!

ik reed op Vön!

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:26

sigrun is verkocht..

enne ör, ja dat is gerrit's beste fokmerrie hè?!
daar komt dux ook uit

*zucht, wish i was in friesland *

Rijlaarsdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:34

lauga, ja die ken ik nog wel!
een witje was het, toen volgens mij al niet super jong meer.
nu herinner ik me ook ineens svala een hele ouwe ijsco gerrit's eerste ijslander was het dacht ik. in 92' was ze al iets van 28 ofzo dus ze zal nu wel naar de eeuwige jacht velden zijn...
gr.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:38

Besmanninck Hoeve is leuk!!
Ikzelf heb op Flugsvin(vos) gereden, wat ik echt een geweldige merrie vond/vindt. Superbraaf en kon heerlijk tolten
Mijn zus reed op Sigrun(vosbonte merrie), m'n moeder op Olina(chocobruine merrie) en m'n andere zus op Isold(schimmelmerrie).

Flugsvinn tolte het lekkerste en Sigrun vond ik erg mooi
Mijn zussen waren al eerder geweest, en toen hadden ze op Pila en Rhafftina(zeg Raptina, ik weet ook niet meer precies hoef je het schrijft) gereden.
Ik vond het wel vrij duur, en de rit was niet veel aan, wij gingen met dat meisje en die wilde maar 50 meter galopperen en 3 kwartier pauze houden Nou dat was echt nergens voor nodig!! Een rengalopje had ik wel willen maken op Flugsvinn Ze kon ook echt keihard tolten, heerlijk

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 16:55

klinkt leuk allemaal zeg,nog iets meer dan een week wachten

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:26

@Kvika, klopt, Lauga was toen 19 geloof ik. Svala is overleden waar ik bij was, in 98,99 of 2000... Weet t niet meer precies Snoevie, heel veel plezier, ik zou zo met je mee willen

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:35

Mijn paard heb ik daar ook gekocht
Ik vind het een hele mooie IJslanderstal, ziet er allemaal goed uit enzo. Wie kent mijn Jarl allemaal? Hij heeft verschillende periodes bij hun gestaan. Jarl is een grote bruine IJslanderruin en nu 18 jaar oud. HIj is vierganger met een niet al te makkelijke tölt. Ik geloof dat hij Jan Sanders paard is geweest. HIj heeft witte sokken en kroonranden en een paar kleine witte vlekjes. Hij is vrij sterk.

Afbeelding

ALvast bedankt