Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jetjuh schreef:De hollandsche manege natuurlijk!!! De laatste tijd wordt er echt goed les gegeven, er staan goede paarden, ook van verschillende niveau's, en ik leer heb daar echt goed leren rijden (les daar nog steeds natuurlijk). Het is daar gezellig, mooie beestjes, goede lessen, ik ben er blij mee.....
Rytir schreef:Ik heb op nogal wat manege's gereden rond Amsterdam! De leukste manege was Ruiterstichting Amstelveen maar die is er een hele tijd geleden mee gestopt.
Nieuw- Amstelland vond ik echt vre-se-lijk! Toen mijn manege stopte heb ik o.a. daar een proeflesje gevolgd. We reden met z'n 16en (voor het mooie bedrag van €17,-!!! wel al een paar jaartjes geleden). Er waren veel manegepaarden en stallen en ze moesten eerst op een plattegrondje kijken waar mijn paard en zadel te vinden waren. De paardenindeling voor een les staat in de computer, en een sfeer van nul komma nul. Ik heb altijd op kleine, gezellige manege's gereden waar je én goed les krijgt én het gezellig is na de les!
Leo3hoekje schreef:Rytir schreef:Ik heb op nogal wat manege's gereden rond Amsterdam! De leukste manege was Ruiterstichting Amstelveen maar die is er een hele tijd geleden mee gestopt.
Nieuw- Amstelland vond ik echt vre-se-lijk! Toen mijn manege stopte heb ik o.a. daar een proeflesje gevolgd. We reden met z'n 16en (voor het mooie bedrag van €17,-!!! wel al een paar jaartjes geleden). Er waren veel manegepaarden en stallen en ze moesten eerst op een plattegrondje kijken waar mijn paard en zadel te vinden waren. De paardenindeling voor een les staat in de computer, en een sfeer van nul komma nul. Ik heb altijd op kleine, gezellige manege's gereden waar je én goed les krijgt én het gezellig is na de les!
nou dit heb ik dus ook!!! ik heb ook bij Con (stichting ruiterschool amstelveen) gereden en daarna bij amstelland, maar vond amstelland ook niks, je werd op alfabetische (of hoe je dat ook schrijft) volgorde ingedeeld en ze kende me naam niet eens. het koste enorm veel geld en elke week waren er weer nieuwe paarden bij of ze waren weer verplaatst... om gek van te worden...
daarna heb ik bij ponymanege equito gereden, leuke gezellige manege!!! Ik was zelf op zoek naar iets meer het gevoel van een eigen paard dus ben ik een paard gaan bijrijden. maar daar moest ik ook mee stoppen.
toen heb ik bij de doordravers gereden. maar dat werkte ook niet voor mij, moest ik in het begin altijd met iemand samen rijden, maar diegene had nooit tijd
wel heel goed les gehad daar trouwens (van een prive instructrice)
nu rij ik op manege (naja ik lease daar een pony) Funny Horse op de oosteinderweg in Aalsmeer (net op het randje van amstelveen) is een leuke manege vind ik.
Jamie_88 schreef:Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd hoe het met Cupido gaat. Hij stond eerst op manege Phillip Dros in Barendrecht, maar is mee verhuist naar Amsterdam...
Rytir schreef:Ik heb op nogal wat manege's gereden rond Amsterdam! De leukste manege was Ruiterstichting Amstelveen maar die is er een hele tijd geleden mee gestopt.
Ik heb ook een proefles gehad op de Jong manege, ik ben toen ingedeeld op een te laag niveau dus heb me de hele les verveeld. Ook op de Amsterdamse manege (in het Amsterdamse bos) heb ik gereden, maar dat was ook niks. Wederom een grote groep, ontzettend duur en een grote bende.
Er is wel een manege waar ik ontzettend positief over ben; manege geuzeneiland in geuzeveld/ osdorp (http://www.manege-geuzeeiland.nl geloof ik). Het is klein maar gezellig. Ze rijden voornamelijk in de buitenbak, er is wel een binnebak maar die is heel klein. De lessen zijn klein, het maximum aantal voor een les is 7 personen maar meestal rijd je met z'n vieren of vijven. De instructeurs weten waar ze het over hebben en de paarden hebben redelijk wat kwaliteit. De zadels zijn supernetjes (en ze hebben lamsvellen onderleggers, ieder een eigen poetsset etc). Omdat het een kleine manege is kent iedereen elkaar wel. Het is een vrijwilligersmanege en er wordt dus van je verwacht dat je meehelpt met de verzorging. Dit houdt in: zelf opzadelen, voeren en de bak aanharken. Voordeel is dat je daarom een ontzettend lage contributie betaald ( ik geloof iets van €23 of €24,- ofzo) per maand en dan mag je iedere week drie kwartier in je les rijden. Je kunt ook een keertje voor een relatief laag bedrag privéles volgen op een manege paard (zo'n privéles is volgens mij nog goedkoper dan een gewone les op Nieuw Amstelland) Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de paarden in stands staan. Ze zijn geloof ik wel bezig met plannen voor nieuwe stallen. Ze hebben bijvoorbeeld wel een klein weitje waar de paarden lekker in kunnen.