Leukste manege omgeving Amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Leukste manege omgeving Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:38

nee voor jou is het logisch,je betaald voor een les om te leren,maar een enkele keer vind ik het ook wel leuk om naar buiten te gaan,voor de afwisseling.
wel moeilijk,want ik rij er zo lang........

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 23:18

De hollandsche manege natuurlijk!!! De laatste tijd wordt er echt goed les gegeven, er staan goede paarden, ook van verschillende niveau's, en ik leer heb daar echt goed leren rijden (les daar nog steeds natuurlijk). Het is daar gezellig, mooie beestjes, goede lessen, ik ben er blij mee.....

moon001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:31

ik heb vroeger op manege geuzeneiland gereden vanaf mijn 7e tot mijn 16e ofzo.
Dit was wel in de tijd van Zera, maar ook van Paula, Santy (mijn allerliefste mopje, helaas overleden), beau cheste, pannonier, romeo en nog veel meer.
Het is een leuke manege maar niet echt profesioneel. Maar om te beginnen met rijden is het prima. Ik heb het altijd jammer gevonden dat de lessen maar 3 kwartier duren en dat je toen de tijd geen privelessen kon rijden.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 22:27

Ik ga voor manege Spaarnwoude. Niet in Amsterdam, maar niet ver weg. Ze hebben ook buitenritten. Als er mensen van andere manege's komen met carrouselwedstrijden, kijken ze altijd met verbazing naar onze manege paarden. Ze denken dan dat het privepaarden zijn.

Ik heb ook 3 maanden op Amstelland gereden, maar kon niet echt aarden daar. Vond het ook (sorry) een kakmanege. ik ben daar gestopt en weer terug naar Spaarnwoude gegaan (was daar ook nog niet echt weg). Ik was daar 2e bijrijdster van een privepaard en moest gewoon betalen als of ik op een manegepaard rijd, terwijl ik de eigenares ook moets betalen. Dit vind ik stom.
Een oude instructrice van Spaarnwoude geeft daar nu wel les. Petra. Jammer dat ze bij ons weg ging.

http://groups.msn.com/manegespaarnwoude

honey22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:17

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 19:28

@bonte
Tja iedereen zijn mening maar hoezo kak?

lhOve_Pablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:49

Nou De Leukste Manege Van OMgeving Amsterdam Is Tog Egt Manege Spaarwoude
Egt Super Paarden En Pony's
Onzettend Goede Instricteurs
Je Kan Dressuur En Springen En Onzettend Goede Buiterij Mogelijkheden!!
En Je Kan Paarden/Pony's Leasen!!
De Site: http://groups.msn.com/manegespaarnwoude
XxXxX Priscilla En Hoefjes Pablo

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:48

jetjuh schreef:
De hollandsche manege natuurlijk!!! De laatste tijd wordt er echt goed les gegeven, er staan goede paarden, ook van verschillende niveau's, en ik leer heb daar echt goed leren rijden (les daar nog steeds natuurlijk). Het is daar gezellig, mooie beestjes, goede lessen, ik ben er blij mee.....

staat Cupido nog op die manege, zoja, hoe is het met hem?

Leo3hoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:00

Rytir schreef:
Ik heb op nogal wat manege's gereden rond Amsterdam! De leukste manege was Ruiterstichting Amstelveen maar die is er een hele tijd geleden mee gestopt.

Nieuw- Amstelland vond ik echt vre-se-lijk! Toen mijn manege stopte heb ik o.a. daar een proeflesje gevolgd. We reden met z'n 16en (voor het mooie bedrag van €17,-!!! wel al een paar jaartjes geleden). Er waren veel manegepaarden en stallen en ze moesten eerst op een plattegrondje kijken waar mijn paard en zadel te vinden waren. De paardenindeling voor een les staat in de computer, en een sfeer van nul komma nul. Ik heb altijd op kleine, gezellige manege's gereden waar je én goed les krijgt én het gezellig is na de les!

nou dit heb ik dus ook!!! ik heb ook bij Con (stichting ruiterschool amstelveen) gereden en daarna bij amstelland, maar vond amstelland ook niks, je werd op alfabetische (of hoe je dat ook schrijft) volgorde ingedeeld en ze kende me naam niet eens. het koste enorm veel geld en elke week waren er weer nieuwe paarden bij of ze waren weer verplaatst... om gek van te worden...

daarna heb ik bij ponymanege equito gereden, leuke gezellige manege!!! Ik was zelf op zoek naar iets meer het gevoel van een eigen paard dus ben ik een paard gaan bijrijden. maar daar moest ik ook mee stoppen.
toen heb ik bij de doordravers gereden. maar dat werkte ook niet voor mij, moest ik in het begin altijd met iemand samen rijden, maar diegene had nooit tijd
wel heel goed les gehad daar trouwens (van een prive instructrice)

nu rij ik op manege (naja ik lease daar een pony) Funny Horse op de oosteinderweg in Aalsmeer (net op het randje van amstelveen) is een leuke manege vind ik.

Jamie_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:45

Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd hoe het met Cupido gaat. Hij stond eerst op manege Phillip Dros in Barendrecht, maar is mee verhuist naar Amsterdam...

mutsjefluts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 10:11

Iemand die op manege de Ruif rijdt en die misschien foto's van Fury, Goldy, Dustin, Droopy en Spooky hebben?
Ook foto's van rond 1994 zou ik erg leuk vinden om te zien, toen reed ik daar.

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 10:43

Leo3hoekje schreef:
Rytir schreef:
Ik heb op nogal wat manege's gereden rond Amsterdam! De leukste manege was Ruiterstichting Amstelveen maar die is er een hele tijd geleden mee gestopt.

Nieuw- Amstelland vond ik echt vre-se-lijk! Toen mijn manege stopte heb ik o.a. daar een proeflesje gevolgd. We reden met z'n 16en (voor het mooie bedrag van €17,-!!! wel al een paar jaartjes geleden). Er waren veel manegepaarden en stallen en ze moesten eerst op een plattegrondje kijken waar mijn paard en zadel te vinden waren. De paardenindeling voor een les staat in de computer, en een sfeer van nul komma nul. Ik heb altijd op kleine, gezellige manege's gereden waar je én goed les krijgt én het gezellig is na de les!

nou dit heb ik dus ook!!! ik heb ook bij Con (stichting ruiterschool amstelveen) gereden en daarna bij amstelland, maar vond amstelland ook niks, je werd op alfabetische (of hoe je dat ook schrijft) volgorde ingedeeld en ze kende me naam niet eens. het koste enorm veel geld en elke week waren er weer nieuwe paarden bij of ze waren weer verplaatst... om gek van te worden...

daarna heb ik bij ponymanege equito gereden, leuke gezellige manege!!! Ik was zelf op zoek naar iets meer het gevoel van een eigen paard dus ben ik een paard gaan bijrijden. maar daar moest ik ook mee stoppen.
toen heb ik bij de doordravers gereden. maar dat werkte ook niet voor mij, moest ik in het begin altijd met iemand samen rijden, maar diegene had nooit tijd
wel heel goed les gehad daar trouwens (van een prive instructrice)

nu rij ik op manege (naja ik lease daar een pony) Funny Horse op de oosteinderweg in Aalsmeer (net op het randje van amstelveen) is een leuke manege vind ik.

TJa het boeit mij niet of ik op alfabtische volgorde ben ingedeeld of niet...ik wil weten op welk paard ik zit.Ik weet waar de paarden staan omdat ik er regelmatig kom.En als ze van plaats zijn gewisseld zeggen ze dat.en ALLE paardenzadels en hoofdstlelen hangen ALLEMAAL in de paardenzadelkamer.En van die pony's die in de paardenstal staan is al het tuig ook in die zadelkamer...De rest van de pony's staat in een apart gedeelte mt een aparte zadelkamer.Over de sfeer : Tja..ik vind het er erg gezellig ik heb mijn vriendinnen daar..Ik ik help er elke zondag vast.En iedereen kent mijn naam.Tijdens mijn 1e les daar ook al meteen.Bij de hollandsche manege waar ik heb gereden werd ik bijde pony's naam genoemd.Ik weet niet of dat nog steds zo is.Wel vin dik dat de hollandsche manege goede lessen geeft.
Tjah en over nieuw amstelland..ik vind het een erg leuke manege maar misschien komt dat ook wel omdat ze me kennen...maar kan me niet voorstellen dat ze na 2 lessen nog je naam niet weten.Reed je wel in een vaste les zoja bij wie?
Als ik aankom bij de manege in dke antine en loop naar de computer zeggen ze al meteen ee Eem jij zit op ....Gaia bijvoorbeeld.
Als ik op zondag help is het ook hartstikeke leuk...ik kom aan help voeren dol wat met de stalhulpen...Erg gezellig.

JD22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 12:26

Hoi,

nou ik rij inmiddels op Manege Nieuw Amstelland. Ik heb een les gehad op de Amsterdamse manege en op manege de Ruijf. De Amsterdamse manege vond ik helemaal niks! De paarden staan in donkere stoffige stallen, ze verveelden zich ook te pletter. Ze hebben alleen 1 binnenbak geen buitenbak. Ik had er een priveles omdat ik een tijd niet had gereden maar dat was echt niks, ik merkte toen ik een priveles had op manege Nieuw Amstelland dat het stukken beter ging, werd beter lesgegeven. Ik heb ook laatst een lesje gevolgd op de Ruijf, ik had mijn niveau aangegeven door de telefoon (rij nog niet helemaal geweldig maar wel gewoon galopperen in de les, wijken etc.) werd ik in een beginnersles gezet! Heb me nog nooit zo verveeld, mochten geen figuren maken, alleen achter elkaar aan hobbelen en geen galop. Ik merkte ook dat ik gelijk een stuk minder goed reed, haha. Tevens mag je de paarden op de Ruijf niet zelf opzadelen en poesten, ze worden voor je opgezadeld zelfs in de volwassenenles! De paarden stonden in hun stal al 20 min. met hun zadel en hoofdstel om te wachten totdat de les begon. De paarden die de volgende les moesten rijden moesten eerst allemaal de stallen terug in om te drinken en dan weer allemaal eruit naar de bak. Nee, ik ben nooit meer terug geweest. Manege Nieuw Amstelland vind ik zelf erg prettig, instructrices allemaal erg aardig, privelessen worden ook goed gegeven. Ik rij zelf in een minst gevorderd les maar mogen wel zelfstandig rijden. Paarden poesten we zelf en zadelen we zelf op, daarna eventueel afspoelen onder de douche of afsponsen. Stallen zien er allemaal mooi uit, de meeste stallen zijn buitenstallen, sommige paarden kijken lekker het bos in. Kortom, heb aardig wat maneges bezocht (Geuzenveld even gekeken maar leek me niks) en dit lijkt me de beste en leukste manege.

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:11

En gelijk heb je haha..Nieuw amstelland is de leuskte manege die ik ken!Ik vind het er ook erg fijn leuke instructrices enzo...Ik krijg les van Vanessa en soms van Pippi.En soms springles bij Mady.We gaan ook in de zomer het bos in dat vind ik ook een+punt.Van wie kreeg je je priveles?Van jamila?Ze is zooo aardig

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:02

Ik ken alle genoemde maneges en nog veel meer, ik woon precies midden in de regio, ik heb tot mijn 15e op een manege gereden en heb daarna 5 jaar privépaarden bereden en privéles gehad, ik zou je daarom ook aanbevelen: Zoek een bijrijdpaard en neem privéles, daar leer je veel meer van dan 1 x in de week op een manege rijden. En ik zal wel veel mensen tegen me krijgen maar het is echt zo. Op een manege betaal je namelijk een bedrag en zit je met zijn 10en in 1 les. Als je een bijrijdpaard neemt kost het je alleen privéles, en krijg je ALLEEN les. Ook rijd je niet op afgestompte (door het drijven) manegepaarden en leer je goed stil zitten. Dat is me op een manege nooit geleerd. Op dressuuronline.nl is een hele discussie geweest over mensen die in een manege hebben gereden en 90% van de mensen zei pas hebben geleerd echt goed te rijden nadat ze van de manege af waren! Ik hoop dat je of een uitzondering treft of echt op zoek gaat naar een bijrijdpaard, je voordeel is dat je dan ook vaak wedstrijden en buitenritten mag rijden. Op marktplaats plaza etc staan er plenty in deze regio.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 00:04

Jamie_88 schreef:
Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd hoe het met Cupido gaat. Hij stond eerst op manege Phillip Dros in Barendrecht, maar is mee verhuist naar Amsterdam...

Cupido is er nog steeds. Het is een hele fijne pony. Af en toe heeft hij wel zijn grapjes (wil niet afwenden bij een beginner, wil altijd met zijn hoofd op de billen van een andere pony lopen) maar het is een fijn en lief paardje. Hij geniet nu een maandje vakantie op een wei, daarna is er op de Hollandsche nog een weekje ponykamp en dan beiginnen de lessen weer. Ik zal hem een knuffel geven, en als hij er weer is, zal ik een foto van hem maken en die hier plaatsen!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:55

Voor een reclamespot voor SENSE DIEETMARGARINE waarin ik moest galopperen over het strand (met Yvonne van Gennip) hebben de makers toen paarden van Philip Dros geleend (voor hij naar barendrecht vertrok)... Een trakehner bruine, een zwarte (Frits ofzo?) en nog een vosje...

Grappig...

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:35

[quote="JD22"]Hoi,

Ik heb ook laatst een lesje gevolgd op de Ruijf, ik had mijn niveau aangegeven door de telefoon (rij nog niet helemaal geweldig maar wel gewoon galopperen in de les, wijken etc.) werd ik in een beginnersles gezet! Heb me nog nooit zo verveeld, mochten geen figuren maken, alleen achter elkaar aan hobbelen en geen galop. Ik merkte ook dat ik gelijk een stuk minder goed reed, haha. Tevens mag je de paarden op de Ruijf niet zelf opzadelen en poesten, ze worden voor je opgezadeld zelfs in de volwassenenles! De paarden stonden in hun stal al 20 min. met hun zadel en hoofdstel om te wachten totdat de les begon. De paarden die de volgende les moesten rijden moesten eerst allemaal de stallen terug in om te drinken en dan weer allemaal eruit naar de bak. Nee, ik ben nooit meer terug geweest. [quote]

Nou, ik kom inmiddels al een aardige tijd op de Ruif, en dit is duidelijk een moment opname. Was je misschien tijdens de zomer geweest? Dan worden de lessen vaak samengevoegd en dan kan het dus gebeuren dat het niveau niet klopt. In welke les reed je?(dag + tijd) want er is geloof ik maar 1 les die in een rijtje rijdt...en op welk paard?

Paarden opzadelen mag je zeker zelf doen, graag zelfs. Vind het stalpersoneel alleen maar fijn hoor. Ik rijd zelf op een privepaard, maar in mijn les zadelen ook de manegeruiters allemaal zelf op hoor. En na de les wordt er ook afgesponst.

En dat de paarden tussen de lessen door naar stal gaan om te drinken gebeurd bij mijn weten alleen als het erg heet is. En ik snap niet echt wat daar op tegen is. (neem tenminste aan dat de lessen dan ook wat langer door gingen, zo gaat dat normaal in ieder geval wel).

Dus je hebt volgens mij echt een vertekend beeld gekregen, maarja,manege nieuw Amstelland is ook leuk. Vind het alleen jammer dat je zo'n indruk hebt gekregen

ymkessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:11

Ik rijd deze week precies 9 jaar op manege geuzeneiland. Ik vind het een top manege.
Van de paarden leer je veel, omdat de paarden allemaal hun eigen gebreken hebben. Ze zijn niet allemaal zo braaf en zo leer je uiteindelijk op elk pard rijden.
De groep waar ik zit is erg gezellig en mijn instructeur is super! En het het nog redelijk goedkop ook!

ymkessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:15

Rytir schreef:

Ik heb ook een proefles gehad op de Jong manege, ik ben toen ingedeeld op een te laag niveau dus heb me de hele les verveeld. Ook op de Amsterdamse manege (in het Amsterdamse bos) heb ik gereden, maar dat was ook niks. Wederom een grote groep, ontzettend duur en een grote bende.

Er is wel een manege waar ik ontzettend positief over ben; manege geuzeneiland in geuzeveld/ osdorp (http://www.manege-geuzeeiland.nl geloof ik). Het is klein maar gezellig. Ze rijden voornamelijk in de buitenbak, er is wel een binnebak maar die is heel klein. De lessen zijn klein, het maximum aantal voor een les is 7 personen maar meestal rijd je met z'n vieren of vijven. De instructeurs weten waar ze het over hebben en de paarden hebben redelijk wat kwaliteit. De zadels zijn supernetjes (en ze hebben lamsvellen onderleggers, ieder een eigen poetsset etc). Omdat het een kleine manege is kent iedereen elkaar wel. Het is een vrijwilligersmanege en er wordt dus van je verwacht dat je meehelpt met de verzorging. Dit houdt in: zelf opzadelen, voeren en de bak aanharken. Voordeel is dat je daarom een ontzettend lage contributie betaald ( ik geloof iets van €23 of €24,- ofzo) per maand en dan mag je iedere week drie kwartier in je les rijden. Je kunt ook een keertje voor een relatief laag bedrag privéles volgen op een manege paard (zo'n privéles is volgens mij nog goedkoper dan een gewone les op Nieuw Amstelland) Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de paarden in stands staan. Ze zijn geloof ik wel bezig met plannen voor nieuwe stallen. Ze hebben bijvoorbeeld wel een klein weitje waar de paarden lekker in kunnen.

Ik vind het geen nadeel dat de paarden in stands staan. Tuurlijk, het is wel een beetje klein en daarom zou ik ze ook graag een grotere box gunnen, maar qua contact is het voor de paarden heel fijn. Iedereen staat met elkaar in contact, ze kunnen elkaar zien horen voelen proeven en ruiken. Dit vind ik een voordeel.
Er zijn wel plannen voor grotere boxen, maar ze weten nog niet hoe ze dat voor elkaar moeten krijgen.