Ponykamp tFjordenpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

showteam

Re: Ponykamp tFjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 19:07

Ik vond de ezels (willen en schatje) Zoooooo leuk

Flaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:31

haffielover ik ga over 2 nachtjes :D:D:D coowl he btr wel btr weer hoor

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:47

ooooh ik ebn jaloers op jou Flaps, ik nog 17 hele nachtjes, hmmpff.... naja wil je een kus aan Snippie, Nonja en Spirit geven voor me? enne wil graag weten of Wicky nog leeft haha, arm oud hondje

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 23:15

Nee, Wicky hebben ze van de winter/voorjaar in laten slapen. Ze was nog ouder en zieliger geworden. Ze vonden het best moeilijk om de beslissing te nemen.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:25

maar als je zag hoe wicky erbij liep had hij denk ik ook niet meer te lan door kunnen lopen:(

ik vind het zo jammer dat de ezls weg zijn

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:43

De ezels zijn niet weg, alleen de muildieren zijn wel verkocht (voorlopig staan deze er ook nog).

love_bonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 11:02

heej .. Ik ben er 2 jaar geleden geweest.. En vond het heel erg leuk.. We gingen kei hard in galop over de zandvlaktes >> dat was wel gaaf,, maar indd met zun 50-en in kei harde galop is niet egt heel verantwoordelijk! Ik reed eerst op Sylvester (ijslander) maar een ander meisje kon niet op zoon pony rijden,, en toen moesten we wisslen.. Nu heb ik nog steeds nooit op een ijslander gereden,, terwijl mij dat wel gaaf lijk!!
Veel plezier !!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 11:05

Je gaat toch ook nooit met z'n 50-en over de zandvlakte? Of reden jullie met 3 groepen tegelijk?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:48

ach gossie, arme Wicky. hebebn ze nog een nieuw hondje erbij genomen of niet?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 08:16

Nee, dat hebben ze op dit moment niet.

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 16:59

Lise81 schreef:
Nee, dat hebben ze op dit moment niet.

Ik ben net terug van kamp...
Was zooooooooooo GAAF!\

ECHT GEWELDIG!

DE LEDING was SUPERZ aardig! Christa, Chantal, Rianne en Jet: BEDANKT, JULLIE ZIJN ZUPER!

enne...er is een nieuwe hond, een rotweiler genaamd Nikki.

kusz,
Marissa

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:11

Nikki was er vorig jaar al op wie heb je gereden?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:27

haha ik wou net zeggen:D Nikki konden we al:D

Super leuk dat je het zo naar je zin heb gehad!! vertel alles

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 17:33

Ik reed op Saffier... een SUPER LIEVE MOOJE pinto merrie... met een heel schattig en brutaal veulentje... (hij knaagde de hele tijd aan me:P)

We hebben elke dag 2 uur gereden door de bossen. Gegalopeerd over de zandvlakte en door smalle bospaadjes...was echt zooo leuk. Ook de dagtocht die we op dinsdag hadden was zeer geslaagd...!!! GEWELDIG! Wat ook erg tof was , was met je paard t water in! echt stoer!

ik snap echt niet waarom mensen zeggen dat de leiding stom is, dat je vieze chocomel op MOET drinken... slaat nergens op! De leiding was echt geweldig en altijd in voor eenlolletje! en die chocomel was lekker en als je het niet lustte hoef je he took niet te drinke!

Ik mis Saffier heel erg... gelukkig bestaan er foto's!

Volgend jaar weer!! zeker weten!!

xxx
Marissa

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 19:56

heej is de dagtocht dit jaar op dinsdag, vorig jaar was ie elke woensdag Saffier lijkt me ook echt een leuk beest, grappig van dat veulentje normaal zijn ze wat bangig tegenover mensen

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:09

het fjordenpaard daar ben ik vorig jaar ook geweest als je van buitenrijden houd daar naar toe gaan. ik heb daar een super week gehad. alleen ik en mijn vriendin waren in de laatste groep ingedeelt. terwel we al 4 a 5 jaar paard reden . dat was iets minder maar voor de rest was het leuk.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:12

Ligt er niet alleen aan hoe je rijd hoor! in de eerste instantie kijken ze naar het paard waar je op rijd.

Vet leuk joh! ik had ook gehoord dat ze de dagtocht verplaatst hadden omdat het woensdag slecht weer zou worden!!

ben jalours op de mensen die nu zijn die hebben pas mooi weer:)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:27

Mooi weer is ook niet fijn hoor, dan is het erg warm en stoffig! Ik ben nl in een hittegolf daar geweest, en het was wel leuk, maar om te rijden was het minder...

Kan iemand mij de Meeneemlijst mailen/pben? Ik kan er nl niet op klikken.

Littll_Miie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:38

ik ben er geloof ik 3 of 4 jaar geleden geweest ..
Het was er heel gezellig en we hadden een leuke groep de leiding was ook aardig alleen ik vond wel dat somige paarden erg slecht verzorgt waren ..
Ik reed op een hele leuke pony : Yes !!
Die was wel goed verzorgt opzich maar werd ook een paar keer verhuurt tussendoor ..
Een vriendin van me reeed op een pony die al 3 jaar in de wei stond en nooit wat mee gedaan werd .. die moest dus ineens een week lopen !!
Sonder conditie ..

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:49

tja, ze kunnen niet alle pony's en paarden gebruiken. en welke waren niet goed verzorgd dan? ze hebben 150 paarden, ze gebruiken meestal de makkelijkere paardjes voor de verhuur, en Yes is een makkelijker paardje, ze kan het wel aan hoor. maa dat paardje daar die 3 jaar niet had gereden he. als ze er weer op gingen rijden, dan zouden ze ook elke dag gaan rijden, want aan het eind van de week, was het paardje zeker wel een stuk sneller of niet soms, was het soms Whisper???

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:54

hoi,

ik ben al heel wat jaartjes terug ook naar het fjordenpaard geweest. vond t er opzich wel leuk en dan van die bedorve chocolademelk was bij mij iig niet waar. vond ook de leiding wel aardig hoor! en wij werden elke ochtend wakker gemaakt door het balken van een ezelhengst en een liedje van Anouk geloof ik

wat ik wel heel zielig vond was dat ik een dagtocht moest maken op een pony die een veulen had en toen we aan t eind van de dag terugkwamen liep het melk gewoon uit haar uiers, zo erg stond ze op knappen, ik vind dat je dat niet kan doen als ze nog van zulke jonge veulens hebben! Ook werd er één van de 'moeder' midden in de week verkocht zodat en een meisje opeens midden in de week een ander paard kreeg en t veulen de rest van de week de hele dag bij t hek stond te gillen. het veulen was denk ik net 3 maanden oud! ook was er een fjordenmerrie waarbij wel 4 veulens stonden te drinken van wie de moeder verkocht was dat waren dus mn nare ervaringen.

voor de rest vond ik t eigenlijk best een leuk kamp! de paarden waren ook erg lief < er waren geen bijter oid. en er is de mogelijkheid je eigen paard mee te nemen.

kweeniemeer welk jaar ik was, volgens mij het jaar dat schatje (dat is toch dat ezeltje?) werd geboren.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:54

Ik hoor wel meer van zulke ervaringen met het rijden op drachtige merries enz. maar ik heb zelf vorig jaar ook op een merrie gereden die een veulen had maar geen last gehad van druppelende uiers!

Wel was het heel lief dat sommige veulens bij meerdere drinken! dan kwam er weer een moeder hetland in en liepen ze er met ze tween opaf! ookal kwam ze eigen moeder daarna haha!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 09:16

Dat is idd wel zo, op de dagrit lopen de moeders helemaal te spuiten. Wij hebben toen een aantal gemolken bij de pauze, de melk gewoon weg laten lopen (wel een beetje geproefd natuurlijk ). Dan liepen ze gelijk wat beter en vlotter door.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:50

Ik ben er een aantal jaren geleden ook heen geweest met een eigen paard. Ik moet eerlijk zeggen dta ik het maar niks vond. De paarden werden over het algemeen niet echt goed verzorgd en we ging buitenrijden met idd 50 mensen. Dit vond ik echt onverantwoord en het ergste was dat de leiding vrolijk vooorop galopeerde en zich niets aantrok van de kinderen (dit hoeft natuurlij knu niet zo meer te zijn ) De omgeving is wel erg mooi. Maar over de stal waar mijn paard instond heb ik neit echt een goed woord over. Hij was smerig te klein en er lag nog strond in van het vorige paard. IK vond de mensen wel leuk, maar ik zou er niet snel weer heengaan.

Corine veel plezier he ik wist niet dat jij leiding kon geven

originean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 16:35

ik ben er ongeveer 5 jaar terug geweest en ik vond alleen het rijden leuk maar daar is dan ook alles mee gezegt.
vechten om een plakje boterhamworst voor op brood, telefoon inleveren, nou echt hoor het was echt een strafkamp daar.
en ik vond ook dat de leiding het erg hoog in hun bol hadden hoor.
en de paarden die er 5 jaar terug stonden zijn allemaal naar de slacht (dat heb ik tenminste gehoord weet niet of het waar is)
maar er staat er geen 1 meer van toen.
en ze worden idd niet zo goed verzorgd, en ook niet goed ingereden ,je word er zo op gezet en lekker een buitenritje terwijl je pony geen conditie heeft nou echt ik raad het je af om erheen te gaan, als het er nog net zo is al;s 5 jaar geleden

groetjes angela