Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ThaGirl schreef:ik ben wezen rijden bij Manege Grol. De strandrit van 1,5 uur was erg gaaf!
Maar de paarden werden (naar mijn inzicht) zo slecht behandeld! Ze hadden eerst een rit om 18.30 tot 20.00 en daarna werden ze met zadel en hoofdstel en al in een stand gezet. en daar werden ze om 20.30 weer uitgehaald om vervolgens nog eens met (ren)galop over het strand te rijden. Je zou verwachten dat een gezond paard toch een aardige gang in de galop heeft, en de groep wil volgen. Maar deze paarden(en niet alleen die gene waar ik op reed, maar álle paarden) konden niet eens de begeleidster (met eigen paard) bij houden!
je zag de ribben en botten gewoon zitten van de paarden. Voor mij reed een haflingerpony, die zijn over t algemeen lekker stevig, maar deze was zo dun dat je zn heupen kon zien zitten!
Yavanna schreef:ThaGirl schreef:ik ben wezen rijden bij Manege Grol. De strandrit van 1,5 uur was erg gaaf!
Maar de paarden werden (naar mijn inzicht) zo slecht behandeld! Ze hadden eerst een rit om 18.30 tot 20.00 en daarna werden ze met zadel en hoofdstel en al in een stand gezet. en daar werden ze om 20.30 weer uitgehaald om vervolgens nog eens met (ren)galop over het strand te rijden. Je zou verwachten dat een gezond paard toch een aardige gang in de galop heeft, en de groep wil volgen. Maar deze paarden(en niet alleen die gene waar ik op reed, maar álle paarden) konden niet eens de begeleidster (met eigen paard) bij houden!
je zag de ribben en botten gewoon zitten van de paarden. Voor mij reed een haflingerpony, die zijn over t algemeen lekker stevig, maar deze was zo dun dat je zn heupen kon zien zitten!
Én mag ik vragen wanneer jij bent geweest??? Ik kom dus dagelijks op de manege, en er staat er geen een die broodmager is. De hoofdstellen gaan tussendoor uit, en de zadels blijven op. Dus nee, de paarden worden daar niet slecht behandeld. En ja, de paarden lopen veel, maar het is een bedrijf, en daar moet geld verdiend worden om alle 40 paarden eten te geven, en een goede verzorging te geven. Én aangezien er zomers honderden toeristen zijn die ook een keer het strand op willen, moeten ze 8 weken erg hard werken, maar keert daarna de rust weer terug, en hebben ze zo'n 44 weken een luizeleven.
Is een paard erg moe, kreupel, ziek, drukplekken of weet ik veel wat, gaan ze op rust en komt de dierenarts, die zijn paarden daar ook heeft staan, kijken.
Maar ja, de beste stuurlui he.....

ThaGirl schreef:ik ben wezen rijden bij
Manege Grol. De strandrit van 1,5 uur was erg gaaf!

muppetmayo schreef:hey ik heb er ook 2 voor je hihi, manege grol (al eerder genoemd) en manege smit in noordwijkerhout (ookal genoemd maar stond niet bij waar deze was geloof ik)
Beide goede begeleiding vond ik. Wij gaan eens in de zoveel tijd naar smit. Ik vind het er altijd erg gezellig en leuke paardjes, zeker geen 'dooie beestjes" die braaf achter elkaar aansjokken. Ze hebben voor iedereen wel wat geloof ik.
veel plezier in ieder geval!
) de eigewijse etende haflinger
dat is me een leuk ding zeg!