Strandrit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hardi

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:23

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 16:37

Ziet er ook leuk uit zeg!!

wendy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:33

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:07

ik ben wezen rijden bij Manege Grol. De strandrit van 1,5 uur was erg gaaf!
Maar de paarden werden (naar mijn inzicht) zo slecht behandeld! Ze hadden eerst een rit om 18.30 tot 20.00 en daarna werden ze met zadel en hoofdstel en al in een stand gezet. en daar werden ze om 20.30 weer uitgehaald om vervolgens nog eens met (ren)galop over het strand te rijden. Je zou verwachten dat een gezond paard toch een aardige gang in de galop heeft, en de groep wil volgen. Maar deze paarden(en niet alleen die gene waar ik op reed, maar álle paarden) konden niet eens de begeleidster (met eigen paard) bij houden!
je zag de ribben en botten gewoon zitten van de paarden. Voor mij reed een haflingerpony, die zijn over t algemeen lekker stevig, maar deze was zo dun dat je zn heupen kon zien zitten!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 10:57

ThaGirl schreef:
Maar de paarden werden (naar mijn inzicht) zo slecht behandeld! Ze hadden eerst een rit om 18.30 tot 20.00 en daarna werden ze met zadel en hoofdstel en al in een stand gezet. en daar werden ze om 20.30 weer uitgehaald om vervolgens nog eens met (ren)galop over het strand te rijden. Je zou verwachten dat een gezond paard toch een aardige gang in de galop heeft, en de groep wil volgen. Maar deze paarden(en niet alleen die gene waar ik op reed, maar álle paarden) konden niet eens de begeleidster (met eigen paard) bij houden!
je zag de ribben en botten gewoon zitten van de paarden. Voor mij reed een haflingerpony, die zijn over t algemeen lekker stevig, maar deze was zo dun dat je zn heupen kon zien zitten!

Én mag ik vragen wanneer jij bent geweest??? Ik kom dus dagelijks op de manege, en er staat er geen een die broodmager is. De hoofdstellen gaan tussendoor uit, en de zadels blijven op. Dus nee, de paarden worden daar niet slecht behandeld. En ja, de paarden lopen veel, maar het is een bedrijf, en daar moet geld verdiend worden om alle 40 paarden eten te geven, en een goede verzorging te geven. Én aangezien er zomers honderden toeristen zijn die ook een keer het strand op willen, moeten ze 8 weken erg hard werken, maar keert daarna de rust weer terug, en hebben ze zo'n 44 weken een luizeleven.
Is een paard erg moe, kreupel, ziek, drukplekken of weet ik veel wat, gaan ze op rust en komt de dierenarts, die zijn paarden daar ook heeft staan, kijken.
Maar ja, de beste stuurlui he.....

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:47

Yavanna schreef:
ThaGirl schreef:

Én mag ik vragen wanneer jij bent geweest??? Ik kom dus dagelijks op de manege, en er staat er geen een die broodmager is. De hoofdstellen gaan tussendoor uit, en de zadels blijven op. Dus nee, de paarden worden daar niet slecht behandeld. En ja, de paarden lopen veel, maar het is een bedrijf, en daar moet geld verdiend worden om alle 40 paarden eten te geven, en een goede verzorging te geven. Én aangezien er zomers honderden toeristen zijn die ook een keer het strand op willen, moeten ze 8 weken erg hard werken, maar keert daarna de rust weer terug, en hebben ze zo'n 44 weken een luizeleven.
Is een paard erg moe, kreupel, ziek, drukplekken of weet ik veel wat, gaan ze op rust en komt de dierenarts, die zijn paarden daar ook heeft staan, kijken.
Maar ja, de beste stuurlui he.....

nou ik weet niet wat er allemaal gebeurt na het zomerseizoen, maar een erg goede indruk kreeg ik niet van deze manege.
en wat jij zegt dat ze hun hoofdstellen uit doen, da klopt niet... ik kwam aan lopen, pakt die man die buiten stond zo binnen 1 tel n paard uit zo'n stand. dus moet ie zn hoofdstel al hun hebben gehad

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:59

Ik wil ook wel graag wat zeggen over Manege Grol in Renesse.
De paardjes gaan allemaal 's nachts lekker het land in en de eigenaar let er heel goed op welk paard al vaak heeft gelopen en welke niet.
Dit soms ten onvreden van de klanten, want dan kan hun lievelingspaard niet meelopen. Ik vind dat wel heel goed.
In het zomerseizoen lopen ze inderdaad veel, maar ze krijgen ook goed te eten, worden iedere dag STUK VOOR STUK uitgebreid geborsteld en ze krijgen in het zomerseizoen omstebeurt een weekje vrij. Het is natuurlijk zo dat Renesse een badplaats is en dat de strandritten alleen 's avonds en 's ochtends vroeg gereden mogen worden, dus vandaar dat de paarden 's ochtends een rit lopen en 's avonds vaak weer. Maar vergeet niet dat deze paarden een ijzeren conditie hebben!
Voor het maken van een strandrit kan ik inderdaad wel aanraden om OF vroeg in het seizoen te gaan OF later (herstvakantie bijvoorbeeld).
Dan lopen ze weer wat minder en worden ze allemaal heel fris door hun goede conditie.
Dan kan je pas racen!
nou, maar je houdt natuurlijk altijd wel dat er iemand een slechte ervaring op doet, op welke manege dan ook.
Maar ik zou manege Grol in ieder geval wel aanbevelen.
Je kan ook vragen of je met een prive-groep mag gaan, zodat je niet in een hele grote groep terecht komt. (hoewel dit in de naseizoenen niet het geval is)
Succes met zoeken, hoop dat je een leuke strandrit mee gaat maken!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:56

ThaGirl schreef:
ik ben wezen rijden bij
Manege Grol
. De strandrit van 1,5 uur was erg gaaf!

Mag ik vragen waarom je er dan gaat rijden??????????????????????????????????????????

GwoonMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 23:06

Manege Poelenburgh is inderdaad wel leuk.
Ze rijden in niet té grote groepen en de paarden daar zijn ook oke
De rit naar het strand toe is ook mooi en variërend van bos, duin en strand. Je kan een strandrit vanaf 2 uur maken geloof ik.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:39

muppetmayo schreef:
hey ik heb er ook 2 voor je hihi, manege grol (al eerder genoemd) en manege smit in noordwijkerhout (ookal genoemd maar stond niet bij waar deze was geloof ik)
Beide goede begeleiding vond ik. Wij gaan eens in de zoveel tijd naar smit. Ik vind het er altijd erg gezellig en leuke paardjes, zeker geen 'dooie beestjes" die braaf achter elkaar aansjokken. Ze hebben voor iedereen wel wat geloof ik.
veel plezier in ieder geval!

Ik heb gister weer een groep meegenomen bij manege Smit en het was weer heerlijk!!!! Hele mooie zonsondergang en een goed strand. Ik zat weer op me lekkere wijffie, wel een manegepaard, maar zo'n scheet....Luna!!!!!!!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:09

Ik ben vanmorgen samen met Meertjuh en Apple wezen rijden op het strand bij Katwijk.
Meertjuh en ik hebben 2 paarden gehuurd van manege Jonker.Allebei hartstikke braaf maar zeker geen sulletjes.Wij hebben in ieder geval genoten van de rit.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:13

hey lunawijffie, volgens mij kennik luna wel! ik zat eerst op bram, en later nog een keer op euhhh (hoe heet ie nou ) de eigewijse etende haflinger dat is me een leuk ding zeg!
Maar doe jij ook buitenritten dan? ook op zondag? misschien ken ik je wel dan!

boomer_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:11

ik heb ook een paar keer een strandrit gemaakt! en die waren allemaal heel leuk! ik weet nie meer precies waar ut was! geloof in noord-holland verder weet ik ut nie

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:06

Hee mupetmayo,
tuurlijk ken je Luna. Dat is die grote bruine die vlak naast Bram staat, Bram staat naast Bowie, ook een haffie. Maar Bowie is een kleine dondersteen.

Ik rij alleen op woensdagavond voor, over een paar weken ga ik op woensdagavond weer les rijden......