manege VALKENBOS!! waar zijn de paarden gebleven??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mizsz_Kitty

Re: manege VALKENBOS!! waar zijn de paarden gebleven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 21:02

waar komt deze dan?
want dit was eerst ook het plan, maar toen wilde gemeente HHW liever een golfveld dan een manege, deze hoort in het bos volgens hen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:30

Ik heb daar vroeger ook nog leren rijden... (tot 3 jaar geleden, toen kreeg k een eigen paard)

Heel, heel, heel misschien staat Roy nu bij mij op stal (sinds een weekje). Dat paard lijkt er tenminste heel erg op.. Dat beestje wat nu bij mij op stal staat heeft wel vroeger op een manege gelopen heb ik gehoord en is nu ergens in de 20.
Maar nu is het een heel lief paard op stal, terwijl ik me nog vaag kan herinneren dat ie vroeger altijd beet? Maarja kan ook komen door dat ie nu niet meer o de manege staat natuurlijk. Ik zal nog wel even goed kijken..

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:49

Citaat:
Heerhugowaard krijgt weer een eigen manege
Van onze verslaggeefster
heerhugowaard-Heerhugowaard krijgt deze zomer weer een manege. Eentje waar ook beginners, en vooral kinderen, terecht kunnen. En dat is goed nieuws voor rijvereniging Phoenix, die sinds juli vorig jaar dakloos is. De 180 leden zijn voor tachtig procent kinderen, grotendeels uit Heerhugowaard afkomstig.

Exploitant H. Vos van manege Valkenbos huurde het paardenspul aan de Rustenburgerweg. De huurovereenkomst met eigenaar M. Geusebroek was al geruime tijd opgezegd en Vos ging er van uit dat hij in het recreatiegebied van Heerhugowaard Zuid een nieuwe manege zou kunnen beginnen.

De onderhandelingen met de gemeente Heerhugowaard liepen echter stuk. De exploitant kon de vraagprijs van de gemeente niet betalen en Heerhugowaard wilde de grond niet in erfpacht uitgeven. Daarmee was bedrijfsverplaatsing van de baan en stonden de ruiters van de Phoenix met lege handen. Het overgrote deel van de leden heeft geen eigen paard en was aangewezen op die van de manege.

Afgelopen zomer was onduidelijk of eigenaar Geusebroek de manege wilde voortzetten. Hij verklaarde desgevraagd wel iets met paarden te willen gaan doen maar meer te denken aan pensiondieren en enkele lessen. In principe geen manege, al trok de eigenaar zich het lot van de Phoenixkinderen aan. Die waren, zo zegt voorzitter Th. Bos van de rijvereniging, ineens hun 'tweede huis' kwijt.

Inmiddels heeft de eigenaar besloten toch weer een manege te beginnen. Daarvoor wil hij het oude onderkomen vernieuwen en uitbreiden. De gemeente Heerhugowaard heeft daar een vergunning voor afgegeven en op dit moment zijn de besprekingen over de eisen van de milieuverordening en over de brandweervoorschriften bijna afgerond. De eigenaar denkt in april met de verbouwing te beginnen.

Steenen kamer
De manege gaat De Steenen Kamer heten. Geusebroek: ,,Dat is een historische naam. Ik heb een prent uit 1910 van de gelijknamige boerderij die hier toen stond. Het feit dat deze geheel uit steen bestond, maakte het bijzonder. Ik ga die geschiedenis verder uitpluizen.''

De plannen behelzen de bouw van nieuwe stallen aan de rechterkant van het gebouw en vernieuwing van de oude aan de andere kant. Er is ruimte voor ongeveer veertig paarden. Dat zijn niet alleen paarden voor de Phoenix. Ze worden ook gebruikt om les te geven aan particulieren en er wordt ook stallingruimte verhuurd. De bestaande bak meet veertig bij twintig meter en die wil de eigenaar uitbreiden naar zestig bij twintig meter.

Gevaarlijk
Bos is blij met de plannen van Geusebroek. Van zijn leden is ongeveer de helft bij een andere manege onder dak maar hij weet zeker dat de interesse in de oude stek groot is. ,,De dichtstbijzijnde maneges zijn in Waarland, Schoorl en Egmond en daar kun je kinderen vanuit Heerhugowaard niet alleen naar toe laten fietsen. Veel te gevaarlijk. Het is fantastisch dat Heerhugowaard weer een manege krijgt.''

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 18:15

uhmzzz...hele snelle reactie van geuzenbroek...nou kan er weer opnieuw allemaal spul worden gekocht..
wel beter dat er weer watr komt, het was idd voor mensen uit hhw niet echt te doen om even naar egmond ofzo te gaan

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:17

Maar dan komt Vincent toch niet meer terug he??? Boos! Ik heb echt een hekel aan die vent!

Maar vind het opzich wel goed dat er een manege komt maar ik vind wel dat het een stuk beter moet worden. En niet maar vast gezet worden aan hun nek naast elkaar. En dan beter verzorgt. Clown Zo dat heb ik ff gezegt Cool

ilsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:41

[quote]geraldine
ome kees, geen idee waar die heen is!
rakker, is weer doorverkocht en staat nu geloof ik ergens in Drenthe.
shadow, geen idee
robbedoes, heeft een tijdje nog bij mij op stal gestaan,maar is nu?
kleine jan, Les Chevaux
madelief, Jan Glijnisweg HHW
cassandra, geen idee
roy, Bij madelief
bugs bunny, geen idee[quote]

Van de meeste paarden is al genoemd waar ze nu staan,maar dit is wat ik weet...

Ik vind het leuk dat er weer een nieuwe manege komt. Voor de kleine kinderen helemaal! Die kunnen dan eindelijk weer lekker met paardjes knuffelen en rijden enzo!

Als ik nu langs "Valkenbos" fiets ziet het er zo leeg uit enzo...terwijl het er eerst altijd zo druk en levendig was!

Ik denk trouwens dat alle paardjes uiteindelijk een goed tehuis hebben gekregen!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:34

Ik weet niet of je Deborah ook zocht, maar die staat in Oudkarspel en is van een meisje die er op de manege ook altijd op reed Lachen

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:29

Waar ergens in Oudkarpsel.. Bloos K woon in Noord-Scharwoude,, misschien dat ik wel eens langs fiets.. niet dat ik op Valkenbos ree,, maar ik weet waar het was en heb er.. eehmm 2 beginnerslessen meegreden terwijl ik al 3 jaar ree Tong uitsteken Was met school Tong uitsteken

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 06:21

Sasjuh89 schreef:
Waar ergens in Oudkarpsel.. Bloos K woon in Noord-Scharwoude,, misschien dat ik wel eens langs fiets.. niet dat ik op Valkenbos ree,, maar ik weet waar het was en heb er.. eehmm 2 beginnerslessen meegreden terwijl ik al 3 jaar ree Tong uitsteken Was met school Tong uitsteken

k heb geen idee hoe het heet Bloos tis als je over de dorpsstraat oudkarspel binnen rijd, dus voorbij dat grote kruispunt en dan na een hele tijd rechts en daar is het ergens Clown

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:52

Ik kwam laats iemand tegen die nestor nu rijd en verzorg(zoiets, was geen manege pony maar stond daar ff was een fjord) maar zij zei ook dat pino daar ging staan bij die pensionstalling en dat hij heel levendiger was geworden en dat ze dachten dat hij 20 was maar hij was nog maar 13! het gaat dus nu heel goed met hem en het word een snelle jongen aldus die mevrouw.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 17:22

wat grappig om weer es wat van nestor te horen
die heb ik toen ie half jaar was, nog maand of 4 verzorgd. stond nog een fjordje bij van zelfde leeftijd ma weet de naam nie meer Bloos

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:48

Maple Leaf, staat ook bij ons op de manege (net als Shadow, Jessy, Clint en Robbedoes), alleen heet hij nu Goofy......

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:40

Heyhey, Pling

Ik heb ff een vraagje: was die Rakker een vos met een lange bles? Knipoog Want dan staat ie in R,dam op manege de Hazelaar. Tis mijn lievelingspaard/verzorgpaardje. Haha!

Groetjes,
Marissa

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 13:19

rakker is een c pony dnek met onregelmatige bles en mooie laarsen...is t m??

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:53

hai ik kom soms op de hollandsche manege en Vincent geeft daar idd les...alleen ken ik daar geen Zadinia.
Vincent is wel grappig met dat eeuwige hoedje Tong uitsteken

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:03

TiNa_JoinTy schreef:

Verder weet ik dat Knakker
van een vriendin van een vriendin van mij is
die staat geloof ik ergens in heerhugowaard Lachen

tja das duidelijk ahha, sorrie moest hier gewoon ffies om lachen Knipoog

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:12

Lars_power schreef:
hai ik kom soms op de hollandsche manege en Vincent geeft daar idd les...alleen ken ik daar geen Zadinia.
Vincent is wel grappig met dat eeuwige hoedje Tong uitsteken

Zadinia staat wel degelijk op de Hollandsche. Ik heb haar gisteren nog voer gegeven. Ze is inmiddels 24 en loopt nog steeds met plezier haar lessen. Wie ben jij dan larspower?

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:32

annuh schreef:
Sasjuh89 schreef:

k heb geen idee hoe het heet Bloos tis als je over de dorpsstraat oudkarspel binnen rijd, dus voorbij dat grote kruispunt en dan na een hele tijd rechts en daar is het ergens Clown

Ehhmm Na die kerk met dat platte dak? Clown Hoe ziet ze eruit btw?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:26

Knakker staat nu volgens mij bij mij op stal, als ik mij niet vergis Lachen

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:40

Jubel staat nu trouwens te koop op marktplaats als gezeldschapspony

Gezocht: Huis voor pony met pensioen
Prijs: N.o.t.k
Beschrijving: Ik zoek een huis waar mijn pony kan staan als gezeldschaps pony hij heeft
namelijk al bijna ze hele leven in gezeldschap gestaan dus kan niet aleen
staan.
ik zoek een stal met weide in de zomer er kan niet meer op hem gereden worden.
ik moet hem helaas weg doen vanwegen dat ik verder wil in de paarden sport en
dit niet meer met hem kan
het gaat om
naam:jubel
leeftijd:22
heeft geen paspoort of papieren hij is heel goed in omgang met andere pony's en
doet geen vlieg kwaad zelf kinderen kunnen hem lekker poetsen en verwennen hij
vind het alemaal goed
ik zou nog wel graag af en toe langs willen komen om bij hem te kijken het
liefst beetje in de buurt maar hoe de plek waar hij komt er uit ziet is het
belangerijkst daarom zou ik dan ook van te voren langs willen komen om tekijken
groeten kirsten

Foto's:
Datum: 11-05-2005, 07:04
Gezien: 1205 keer bekeken.

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:42

Als je je e-mail adres geeft meel ik je wel een foto. Maar waarschijnlijk bedoelen wij niet dezelfde Rakker Verdrietig want de mijne heeft geen laarsjes. Knipoog

-x-x-x-Marissa

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:45

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:48

O sorry ik heb me vergist.
Rakker heeft wel 2 laarsjes bij z'n achter benen. Maar niet bij de voorbenen.

-x-x-x-Marissa

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:28

MarIsZa schreef:
Hey Radnah2,
Zou die pony van jouw als manegepony kunnen werken?
Ik rij op manege de Hazelaar in Rotterdam en we zoeken nog pony's. www.manegedehazelaar.nl

Mail me maar! Haha!
marissa_love_rakker4ever@yahoo.com

Groetjes,
Marissa

sorry het is mijn pony niet maar hij heeft op deze manege gestaan en nu zag ik hem te koop staan. Maar er staat bij dat er niet meer op gereden kan worden. Sorry!

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:41

Oke maakt niet uit hoor! Haha!