Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

amarinsjuh

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:45

ik heb ook getroffen Vingers aflikken Bloos

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 23:07

Ik ben absoluut tevreden met mijn huidige situatie Lachen

Ik mag zo vaak komen als ik wil, ik mag rijden wanneer en hoevaak ik wil, ik mag alles met de pony's doen, springen, dressuur, buitenritten je kunt het zo gek niet bedenken...Het is bijna alsof ik zelfs twee pony's heb.

Met 1 groot voordeel: ik heb er totaal geen kosten aan. Een eigen paard kan ik me niet veroorloven, en dit is dus absoluut ideaal. Ook is het heel handig dat er gewoon altijd goed voor de paarden wordt gezorgd, ook als ik eens een dag niet kan krijgen ze volop aandacht, en als ik op vakantie ben komen ze niets te kort.

Natuurlijk droom ik van een eigen paard, maar het zit er voorlopig niet in, en dan is dit veruit de beste oplossing, ik heb het echt getroffen met deze situatie Lachen En daarbij, nu wil ik niet eens een eigen paard, ik zou mijn verzorgpony's echt niet kunnen missen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:28

Ik ben zo meer dan tevreden...
Heb 1 Fjordje waar ik op kan rijden, is 'n ontzettend leuk dier Lachen
En dan nog 6 Shetjes...kan je beetje mee wandelen...ze kunstjes leren enzo...Ik vind Shetten gewoon super stoere beestjes Knipoog

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:16

Ik ook tevree....!!!

Samen met mijn vriendin een verzorgpaard! De eigenaar komt nooit en zolang wij samen de stalling e.d. betalen, is ie gewoon de hele week van ons! Echt super is dat!! We mogen er alles mee doen, lessen, wedstrijden e.d..... Haha!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:25

Ik ben hartstikke tevreden, de reden dat ik absoluut nog geen eigen paard neem is dat ik van plan ben om te gaan emigreren.

Als ik dan nu een eigen paard koop, weet ik dat ik hem binnen een paar jaar zou moeten verkopen. Kijk en dan begin je er niet aan. Zodra ik gesetteld ben in het buitenland is er altijd nog tijd om een keer een eigen paard te kopen!

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:12

hey,
ja ik ben tevreden zoals het nu is... Ik mag gewoon voor me verzorgshet zorgen, rijden enzov. En het is harstikke gezellig met Heleen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:47

Ik ben tevreden, maar het is echt om te oefenen met jonkies, ik verzorg er nu eentje van 3,5, ik ben met hem begonnen omdat ik ooit een jonkie wil waar nog niks mee is gedaan, dan komt ervaring best wel van pas Knipoog .

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:04

Ik ben ook meer dan te tevreden!
Ik verzorg 4 hafjes van 10, 6, 2 en 1 jaar oud. De eigenaar heeft ze meer voor de fok en in de zomer rijd hij ze voor de kar. Ik ben dus de enige samen met nog iemand die de hafjes rijd. Ik rijd de 10-jarige Famke, we zijn nu wat aan het dressuren en dat gaat steeds beter!

Natuurlijk zou het helemaal top zijn als ze van mij was geweest, maar daar heb ik het geld en de tijd niet voor. Ik ben pas begonnen met een HBO-opleiding dus een een paard zou ik zeker niet kunnen betalen. Daarom vind ik dit ideaal! Ik kan rijden wanneer ik wil, bijna alles mag.
Ik ben echt super tevreden! Haha!

myrthekatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:51

heej,
ik ben erg tevreden met dat ik een verzorgpaard heb.
Ik mag er veel mee doen, en af en toe lijkt het net een klein
beetje je eigen paard Tong uitsteken
Ik droom er nog wel van om een eigen paard te krijgen,
maar ten eerste vind ik het heel erg moeilijk om weg te
gaan bij mijn verzorgpaardje, en ik heb ook niet elke dag
de tijd.
Dus ik hou het voorlopig maar lekker op een verzorgpaard Haha!
Kuzzz Myrthe

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:18

Ik rij op het moment twee paarden voor andere mensen. Dit vind ik erg leuk om te doen, maar nog steeds droom ik van een eigen paard ja Haha!
Maar goed, nu is dat nog niet te combineren met school, plus dat ik er geen geld voor heb, dus is deze situatie wel erg makkelijk. Ja

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:55

Natuurlijk is en blijft mn grote droom een eigen paard te hebben. Maar wegens geld en tijd zit dat er gewoon niet in, en dat besef ik ook. Dus ik ben heel tevreden met wat ik nu heb, superlieve meid waarvan ik haar paardje 3 dagen per week doe. Alles kan, alles mag en ik heb 't écht getroffen! Ook met paard trouwens Knipoog

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:25

Ik moet bekennen dat ik niet helemaal tevreden ben.

Ik zit nu in de 'proeftijd' van een nieuwe verzorgpony. Leuk beestje! Nog jong etcetera. Ik mag 2 dagen rijden, en dat moet ik zelf betalen (60 euro).
Omdat paardrijden nou eenmaal mijn passie is, moet ik me elke maand weer in bochten wringen om het geld bij elkaar te krijgen.

Mijn oude (eigenlijk huidige) verzorgpony, rijd/reed ik 1x per week, dat is ook niet veel, hiervoor betaal ik 30 euro per maand.
2 dagen, of 1 dag rijden is natuurlijk leuk, maar ik kijk toch (helaas) jaloers naar mensen die meer kunnen rijden zonder elke maand wakker te liggen om het geld.
(dit alles met 1x per week manegeles)

Een eigen paard zal er wel nooit in zitten (misschien later, als ik op me zelf woon en volwassen ben), ik zal altijd van een eigen paard blijven dromen...

Het stomste is dat ik elke dag weer naar de paarden toe wil, maar ik ben een uur verwijderd van de manege. Ik ben en blijf een stadsmeisje.

Groetjes!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:37

Ik ben absoluut tevreden met mijn verzorgpaard Olga! Ik mag echt zo wat alles met haar, de eigenares doet zelfs heel veel voor mij. Ik mag Olga altijd rijden, heel soms rijdt er wel eens een ander op, maar ik krijg voorrang, ik zou wedstrijden moge rijden met haar, les nemen zoveel ik wil en tsja, gewoon bijna alles dus Haha!. Het is ook heel leuk omdat haar dochter ook paardrijdt.
Ik ben daar wel verzorgster, maar eigenlijk zijn het twee hele goede vrienden geworden.

Maar mijn droom zal toch altijd een eigen paard blijven, gewoon omdat dat echt van jezelf is. Nu gaat het heel goed enzo, maar je weet nooit wat gaat komen, uiteindelijk is het niet je eigen paard en het laatste woord heb je er nooit over. Dat is toch wel hetgene dat ergens inmijn achterhoofd speelt. Maar daar heb ik nu dus geen last van en ik blijf lekker zitten waar ik zit Haha!.

Edit: Ik moet er ook niets voor betalen, enkel lesgeld en clubgeld. Verder koop ik wel eens spulletjes.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:54

ontevreden.

ik heb nergens tijd voor, het is teveel nu, als ik straks mn eigen paard kan kopen, heb ik veel meer tijd over voor andere dingen. daarbij is de situatie nu gewoon(ja sorry) k*t. ik wil hier zo snel mogelijk vanaf!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 01:02

Dromen dromen dromen..
Altijd dromen..

Verzorgpaard is leuk, maar de wens om een eigen paard te hebben, waarover ik alles mag beslissen en kopen en doen, dat is toch wel het streven. Voorlopig zit het er financieel nog niet in (wie weet na de staatsloterij van 29 maart Haha! )..
Dus laten we het voorlopig zo.. de eigenaren van mijn verzorgpaardenbeest werken beide bijna fulltime, en zo help ik hun uit hun tijdnood, en hun mijn van mijn paardloosheid Haha!
Voorlopig nog mooi opgelost... maar dat eigen paard gaat er echt komen..

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:22

ik ben tevreden met wat ik te verzorgen heb
ik heb 2 lieve verzorg ponys en ik vind het toch wel beter denk ik want ik hoef er niet voor te betalen en al zou je een eigenpaardje nemen moet je er wel voor betalen enzo
kijk soms is een dekje kopen kost niet zo veel als de stalling hoefsmit enzo Lachen
dus ik ben tevreden met wat ik heb Haha!

_Clien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:02

hey
ik ben super tevreden Lachen, ik verzorg nu 1 paard waar ik op mag rijden en alles mag doen ongeveer Lachen

Ik denk dat ik nu nog niet genoeg tijd hebvoor een eigen paard maar wil het zeker nog wel, maar nu ben ik suuuuper blij met mn verzorgpaard Haha!:D

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:31

Op het moment rijdt ik 3 paardjes: een haf waarmee ik naar buiten ga, een D pony waarmee ik een allround rijdt ( Rona op bokt) en ik les nog met een paard in de springles.

Ik ben achteraf erg blij dat mijn ouders me geen paard gekocht hebben toen ik kleiner was want ik heb het prima naar mijn zin zo. Ik kan goed opschieten met de eigenaars, er zijn geen hoge kosten en de manege is gezellig. Kortom wat wil je nog meer Haha!

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 14:00

Ik ben hardstikke tevreden!
Ik mag alles doen met Vicky zolang het niet op donderdag of zaterdag is Lachen En als ik dan stiekem toch even langs kom vinden ze dat alleen maar leuk..
Ik heb geen tijd voor een eigen paard (zit op een intensieve HBO studie, heb Pfeiffer en nu ook nog stage..) en kom dan ook heel verschillend langs. Verder heb ik er ook het geld niet voor..
Wie weet later ooit, als ik werk en tijd zat zou hebben. Ik zou in elk geval geen eigen paard willen hebben wat ik niet goed kan verzorgen! Dus voor mij is dit helemaal prima!

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:40

hey,

ik mag echt niet klagen met mijn verzorgpaarden, daarnaast rijd ik ook nog paarden bij een boer.
Wel droom ( wordt wel steeds meer werkelijkheid) van een eigen paard. Heb nu al 3x gehad dat om vanalles en nog wat de afspraken niet na werden gekomen vanuit de eigenaar van de paarden.
Dit is heel vervelend. Vele jaren werk om de paarden fatsoenlijk gereden te krijgen en dan mag je opzouten om een bagger reden. Of dat de paaarden op het niveau zijn waar de eigenaar ze wilde hebben, dat afgespoken is dat je nu wedstrijden mag gaan rijden maar ipv daarvan je te horen krijgt: ja, ik wil haar weer zelf gaan rijden.
Of dat ik plots 'te ver weg' woon en te weinig tijd heb en daarom niet hoef te komen....... Boos! Boos! Boos!
Terwijl ze toen het paard niet goed te berijden was, 'lekker dichtbij' woonde, en 'je hoeft niet iedere dag te komen' was.... Boos!

Om die redenen hoop ik toch op een eigen paard ( of een eigenaar die de afspraken WEL nakomt )

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:54

Zou later wel een eigen paardje willen, zou er ook wel de tijd voor hebben, maar heb er sowieso het geld niet voor en ben nu ook helemaal tevreden. Kan zo vaak komen als ik wil en doen wat ik wil (rijden af en toe omdat ze nog jong is). Maar volgend jaar wordt ze gedekt en mocht ze daarna nog een keer veulentje krijgen en ik kan het tegen die tijd wel betalen, wie weet ... (niet dat ik m'n verzorgpaard wil missen, hoop dat ik die dan ook nog gedeeltelijk zou kunnen blijven doen, maar dan kan ik wel het huis uit en dat zit er nu niet in Knipoog ).

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:16

ik ben dik tevreden
het lijkt behoorlijk alsof het me eigenpony is
ik mag in principe allles in overleg natuurlijk maargoed
en nou heb ik niet de kosten maar wel de lusten ook voordeel Haha!
ojaa en ik heb al horen vallen dat ze misschien als 1 van de pony's dood gaat er een groot paard komt of een nieuwe haflinger Haha! dus ik kan dan mooi verder gaan met het verzorgen daar Knipoog

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:56

Ja, ben heel blij met hoe ik nu zit, maar moet zeggen dat ik het ook flink heb getroffen Haha!

Verzorg al 4 jaar op dezelfde stal, waar de paarden die ik verzorg, praktisch eigen paarden kunnenb eschouwd worden. Ik ben de enige die er mee bezig is, alleen heb ik er geen kosten aan verder Haha!

Nadeel is dat ik wel veel paarden heb verloren, uit het oog heb verloren en dat soort dingen... Dat is het allergrootste nadeel... De eigenaar kan ze zo van de ene op andere dag verkopen, hij/zij blijft beslissen over het paard wat er mee gebeurd enzo... Heeft voro nogal vreselijk nare situaties gezorgd... Maar daarnaast, ik heb de rust en vooral vrijheid daar op stal, en dat vindt ik heerlijk, kan ik niet meer zonder. Eigen paard zou ik dat niet snel meer krijgen, met pensioen stallen enzo.

Met NIekje ben ik ook dik tevreden. Jaja, ik verzorg op twee stallen Haha! Niekje mag ik ook veel mee, en rijdt ik vooral buiten mee. Heerlijk. Vrij gelaten, maar toch hoef ik niet zelf belangrijke beslissingen e.d. te nemen. Beetje tegenstrijdig met wat ik hier boven vertel, maar er is dan ook een groot verschil in het doen en laten van de eigenaren.

Ik verzorg 2 paarde, op 2 verschillende stallen. En als ik een keertje niet kan, geen tijd heb, geen zin, kan ik gewoon afbellen (of niet komen) en dan hoef ik me verder niet veel zorgen te maken. had ik een eigen paard, moest ik vervangen zoeken etc etc.

Toch blijft de droom wel hoor, een eigen paard!! Het kriebeld nu weer heel erg... Omdat het nu zo klikt met een van de paardjes... En ik die eigenlijk niet kwijt wil... Maar goed, tijd en geld gebrek is niet echt een goede combie met een eigen paard natuurlijk.
Later als ik groot ben Knipoog, genoeg tijd heb, een vast ritme in mijn leven (nu opleidingen, veranderingen etc) en ook een vast en groot genoeg inkomen heb, komt er zeker een eigen paard. Tot die tijd ben ik heel blij met verzorgpaardjes.

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:17

Ik heb tien jaar lang een eigen paard gehad en het einde is niet bepaald goed geweest (atrose en langdurig behandelen). Ik zou wel weer een eigen paard willen hebben, maar wil ook graag andere dingen (kinderen etc.) Nu heb ik een verzorgpaard die ik net zo lang ken als mijn eigen paard voor 5 dagen in de week en mag alles doen. Ik ben tevreden, maar blijf altijd een beetje bang dat de eigenaar ermee stopt, omdat ze zelf nog maar twee dagen komt en zelfs dan nog niet rijdt. Ze zegt dat ze haar niet kan verkopen, omdat ze geen goede gewrichten heeft en dat is ook de reden waarom ik haar niet overneem, misschien egoistisch.... maar zoals het nu is, perfect!!

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:23

Ik had 2 verzorgponys.. mocht ik alles wel meedoen! toen droomde ik niet van een eigen paard, Vond het super zo! Maar nu zijn ze verkocht en nu droom ik ook van een eigen paard en mijn droom komt uit Haha!