paardje moet blijven

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:27

DnG op m&m staat geen enkel paard 2 dagen stil. Hoogstens 1 dagje dat ie op stal moet blijven. en zelfs dát betwijfel ik. Want ze mogen geloof ik, voor de lessen een aantal uren buiten en worden dan een uurtje voor de lessen weer binnen gehaalt, als je vroeg kwam mocht je zelfs jou 'lieveling' uit de weide halen Lachen

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:30

Wat is m&m???

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:35

ik gok op een andere manege daar in de buurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:30

pharagirlke schreef:
ktt is de afkorting van kattevenia.

Als ik zie hoe jullie tegen elkaar doen (zielig kind, trutje.....) vind ik dat bijzonder kinderachtig voor mensen van ongeveer 18.

en tuurlijk komt dit door de discussie rond ultra, maar sommige dingen oa die teksten van DnG hebben niets met het onderwerp te maken, bij die laatste vrag ik me trouwens ook af op wíe ze nou eigenlijk reageert Verward

Maar het probleem is natuurlijk dat jij waarschijnlijk de echte situatie niet kent .. Als iemand altijd op jou zit te vitten en weet ik veel, zelfs als je bijna als enige je best doet om te zorgen dat die paarden het beter hebben nog steeds commentaar hebben en die gaat dan nog eens in een forum zeggen waar heel veel mensen komen die jouw niet kennen dat jij een trut bent, hoe reageer jij daar dan op? Dan wordt het jou op een bepaald moment ook teveel denk ik? (of misschien vind je het leuk en normaal om trut genoemd te worden).
Hoe weet jij trouwens hoe oud de mensen zijn die hier komen? Wie zegt dat ze niet allemaal 10-12 jaar zijn?

Ik vind gewoon niet dat je op een forum stemmen moet gaan verzamelen zodat een pony waar je zelf niet op durft te rijden moet blijven, terwijl het voor die pony veel beter is als die een eigen baasje heeft waar die goed verzorgd wordt en voldoende beweging/aandacht krijgt .. (maar dat is dus mijn mening).

En als die teksten van DnG er niks mee te maken hebben dan kan je toch op die persoon zelf reageren? Moet je dan echt algemeen reageren zodat iedereen die hier reageert erbij betrokken raakt?

En dan over M&M (is inderdaad hier ergens een andere manège, al weet ik niet precies waar die ligt). Volgens mij liggen daar de weides vlak naast de manège ofzo? Op kattevenia liggen ze nogal ver en moet je met paarden de straat over en vanalles om tot de weide (voor zover je dat stuk zandgrond met een beetje gras een weide kan noemen Knipoog ) te geraken .. Je moet dus al ervaren mensen hebben (die ook tijd hebben) om die paarden te brengen, want ze zijn meestal nogal 'vrolijk' als ze naar de weide mogen (wat natuurlijk normaal is maar je kan dan bv. geen kind van 12 jaar met een paard wegsturen) en sinds dat er eens een paard is moeten afgemaakt worden nadat ze gezellig op de weide hadden gestaan hebben ze dat een tijd niet meer gedaan .. Wat heeft het voor zin om paarden op de wei te zetten als er altijd eentje kreupel (of nog erger) terugkomt?

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:24

Hallo iedereen,

SITE van Kattevenia = http://groups.msn.com/Kattevenia (staan foto's en dergelijke op van de paarden)
FORUM van Kattevenia = http://kattevenia.proboards36.com/

Het is hier dus met Bianca, sorry pharagirl om onder uw acount te reageren, ik heb nu dus na even zoeken een eigen acount aangemaakt (kreeg die mail maar niet doorgestuurt) Toch merci dat ik even uwe mocht gebruiken Lachen

Ik heb dat hier ondertussen op m'n gemakske allemaal eens gelezen... Ik ben het met sommige eens, met andere weer niet..

Dat van ultra op de manege houden, ben ik het niet mee eens, die pony heeft een eigenaar nodig, waar ze elke dag kan rijden..
Als ze elke dag bereden word door 1 persoon is dat geen probleem paard, dan gaat die niet zo bokken,steigeren of wegspringen, tuurlijk dat dat nog kan voorkomen... Zowel voor Cora en velvy, die hebben ook een vaste ruiter nodig... Ge hebt gewoon paarden die elke dag moeten lopen dat ze anders niet braaf zijn... En elk paard zal wel bokken/steigeren of wegspringen als die zo vaak opstal staat en amper uit komt... Maar ge moet er ook bij denken dat een paard geen gevaar mag zijn op een manege, dat is Ultra wel, en tuurlijk niet meer als die elke dag zou rijden, maar vind de ruiters er maar eens voor... En zoals ik al zei, de helft die er altijd op reed mag er al niet meer op van de ouders of ze durven zelf niet meer.. En een andere ruiter van een manege heeft niemand te verplichten... Zoals ze dat op onze manege wel van zin zijn... (dan spreek ik over ruiters, nie de geen die paarden verkopen of kopen)

En de paarden kunnen niet ineens hup weg zoals nu ultra, velvy en cora... De lesgevers hebben besproken welke paarden weg moeten, die een gevaar zijn, die weinig bereden worden... We hebben nog een paard op de manege staan Mieke is rond of bijna 30 jaar, die loopt soms helemaal niet in een week (maar word wel vaak uitgelaten) ze komt niet echt meer uit omdat de gevorderden een te zware les voor haar is, en de rest van de lessen (als ze mee zou lopen) staat ze in het midden... Mieke is super gelukkig als ze wordt uitgelaten en als ze in bos mag rijden.. En in de gewone lessen volgens mij niet.. (geen enkel paard loopt graag bij een manege volgens mij, spreek niet over eigenpaarden e..) Nu komt het warmer weer er (normaal Lachen )aan en dan mag Mieke weer in het bos.. Maar ze doen nu eerder Ultra, velvy en cora weg, omdat zij tegenover Mieke een gevaar zijn voor de ruiters... Mieke bokt er geen ruiter vanaf, die andere 3 wel... Dan is de keuze snel gemaakt wie er eerst weg moet he?

Dus dat gedoe om Ultra op de manege te houden zal geen zin hebben.. Dat paardje heeft het 1000x beter met 1 eigenaar dan op een manege, zoals elk ander paard het verdient 1 eigenaar of de weide op... Ik snap niet waarom ze haar dan perse op een manege willen houden.. Ik zou langs een kant wel blij zijn langs de andere kant verdrietig (als je eraan gehecht bent) En langs andere kant ga ik proberen haar te verkopen aan een goede eigenaar (als er iemand geinteresseerd zou zijn) ofwel zou ik zelf proberen om dat paard te kopen...

VB : Tessa was m'n lievelingspaard (ze is pas terug verkocht) ze stond al 2 maanden mank (ze zeggen scheinmank) ze reed soms mee in de lessen maar na de zoveel tijd mankte ze weer, ze werd wel vaak uitgelaten... maar als ze weer mankte als je haar uitliet moest ze weer voor even op stal... En ik heb haar willen kopen, is sprake van geweest, en toen hebben ze me verteld dat ik dat beter niet kon doen, Tessa had ook 1eigenaar nodig, maar Tessa zou ook een probleem hebben, daarom dat ze zo vaak mank stond... Vermits elk paard meestal wel een probleem zal hebben (ze gaan echt geen top paarden die totaal niets hebben en super goed/mooi lopen op een manege zetten dat geloof ik niet!) Dus elk paard heeft iets, dus ook zowel Ultra.. Op de linkerhand loopt ze goed, rechterhand hebben de lesgevers het gevoel dat ze pijn heeft en daarop reageerd door eens te bokken, steigeren, wegspringen, stoppen.... Dus Ultra gaat niet zonder een reden weg, oke als ze zonder een reden weg ging dan had je een reden om er kwaad enzo over te zijn...

Op een manege is het eenmaal kopen en verkopen van paarden... Zijn ze niet goed genoeg moeten ze helaas weg... Wij hebben ook een ander manege dan een ander.. Wij zijn verplicht om in de zomer 10-12 pony's te hebben, en 10-12 paarden die kunnen meelopen met beginnende ruiters... (wij hebben elke zomer 2 maanden lang ponykampen, paardenkampen, B-brevet kampen, A-brevet kampen, en nog wat kampen met paarden...) Tuurlijk dat ze dan toch in de zomer braaf zijn en in de winter niet? Ze lopen in de zomer door die kampen soms wel 6-7-8 uur (elke dag 1 uur bosrit bij) en eens het fris aan het worden is, zijn de paarden ook frisser, ze gaan ook bokken of springen om het warmer te hebben tijdens de lessen... En dan valt er vb iemand van ultra, de dag erna hebben ze dat gehoord dat er iemand van gevallen si en dan zeggen ze ja ik ga daar niet op gister is er iemand van gevallen, en zo elke dag door... Of als ze erop gingen zonder uit te laten vielen ze meestal..

I.v.m. het uitlaten : de paarden gaan elke zomer op de wei, ja allemaal!!! Onze manege is echt wel niet slecht hoor... Ook niet in verband met de paarden, ik ken veel andere manege's waar het slecht aan toe gaat, waarvoor ze gaia kunnen bellen en alle paarden kunnen komen ophalen... Zo zou dat bij ons niet zijn... Ze krijgen elke dag hun eten zelfde tijdstip, er worden dingen georganiseerd en de opbrengst gaat naar de paarden (zoals pas geweest is ik heb kaldners 2006 gemaakt met foto's van de manege paarden alle manegepaarden staan op de kalender, 2 paarden per maand.. Die heb ik dan verkocht op de manege, en per kalender had m'n 2€ winst, in totaal is er bijna 100 € winst geworden en nu krijgen ze elke vrijdag 5 kilo wortelen (niet elk paard, maar dat wordt verdeeld, elk paard en pony heeft er ongeveer 8-10 wortelen... Die paarden zijn daar echt enorm tevreden mee... In de zomer worden er vaak poetsdagen georganiseerd, vanaf dit jaar zelfs wasdagen (paarden wassen met shampoo die dat toelaten) In de zomer met die warme dagen staan de paarden op stal bezweet soms van die hitte : de paarden worden dan allemaal onder de sproeier gedaan helemaal... Na het rijden worden ze altijd afgespoten, ermee gestapt enzo... In de zomer gaan ze op wei, deze winter wouden we gaan afspreken elke maandag paarden op de wei zetten, maar dat gaat voor volgend jaar worden... De stallen zijn altijd proper (buiten sommige die echt veel mesten dat is normaal, bij elke manege) In de zomer worden de stallen geverft helemaal, de stallen zelf ontsmet tegen bacterien, dus afgespoten met de hoge druk, terwijl mogen ze op wei + uitlaten in de piste... De paarden worden nu regelmatig gepoetst.. In de zomer worden ze getoilleteerd allemaal... Er word rekening gehouden dat de meeste paarden elke dag moeten lopen, wij kunnen er niks aan doen als er op sommige dagen maar 10-12 ruiters komen rijden terwijl we 25 paarden hebben he...

Wij krijgen op onze manege geen oude paarden binnen, ze zijn meestal heel jong en nog niet 100% zadelmak of paarden die nog nooit in 1 groep hebben gereden... Of paarden die niet veel kennen op vlak van rijden...

Ik tuurlijk hebben paarden dat nodig om hun benen eens goed te kunnen strekken, hun te kunnen uitleven in een piste, en ze krijgen wel de kans ervoor hoor... Als er eens geen school is, laten ze zoveel mogelijk paarden uit, dan wordt ultra bij ons ook gelongeerd...
Ik kom om de 2 weken vrijdag om 3 uur aan op de manege, en dan kan ik 3-4 paarden uitlaten, want om half 4 krijgen ze hun eten, en dan laat ik ze opstal staan voor hun eten... En na het eten mag je ook niet meteen een paard uit z'n stal gaan halen met een volle maag om effe zich te gaan laten uitleven...

Ik heb me heel schuldig gevoelt (en heb dat nog steeds dat gevoel) Ik heb lang geen paarden op de wei willen brengen (nadat ongeval dat ze Denver hebben moeten laten inslapen omdat hij een shot had gekregen op de wei van een ander paard..) Sinds toen heb ik geen een paard meer op de wei durven brengen... Als je het verhaal wilt lezen wat er gebeurt was moet je op m'n forum gaan (die staat bovenaan) je registreren en dan onderaan gaan bij manegepaarden, avonturen en dan zwarte denver nemen!! Echt hoe vaak ik daarom gehuild heb dat ik dacht dat het mijn fout was dat ze h'm hebben moeten laten inslapen... Vaak hoor echt waar.. Een lesgever (niet mijne) zei dat ik dat ander paard (wat heeft geshot) ook maar erbij moest zetten...

Ik begrijp sabine, d&g en de bokkers van hier allemaal... Het is altijd nog anderser om te reageren op dingen die je niet kent, ik ben zelf ook zo hoor... Als je zelf de situatie in het echt meemaakt, snap je onze reacties... We willen het beste voor de manegepaarden en doen erg ons best... En het kwetst dan wel als er wordt gezegt dat wss de paarden op de 2de ofzelfs 3de plaats komen bij ons...

En nog iets : het zijn nog altijd de beheerraad, lesgevers en dergelijke die het beste weten welke paarden weg moeten en welke niet... Ze doen ook hun best voor de manegeruiters, denk eens aan wat ze allemaal organiseren (vb :wedstrijden) ze zorgen goed voor de manegepaarden en ook de eigenaarspaarden, niemand heeft daar gewoon te klagen... Ze gaan echt geen gevaarlijke paarden op de manege houden, als je met zo'n paard in de les meerijdt ,ehbben uw mederuiters ook geen les, en de meeste andere paarden doen dan nog eens onnozel mee in de lessen...

An Pharagirl, de geen die trutje zegt enzo, is nog maar 12 jaar ofzo (die noeki Lachen )

En M&M is een manege in Diepenbeek.. En de weides liggen er vlak naast ja, heb Aruba daar eens uit mogen gaan halen Lachen Dat was idd vroeger ja..

Ale ik hoop dat de bokkers het hier wat begrijpen, sorry voor m'n euhm extra lange tekst? Knipoog Clown

En zeker de site eens gaan bezoeken :d heb je een idee over welke paarden we praten en hoe ze eruit zien Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:44

ey B.

Maakt niet uit hoe oud ze zijn. Ze horen hun manieren te houden, of je nu 20 of 10 bent. m&m is de manege waar ik rijd. De weides liggen er inderdaad vlak naast. ze hebben er wel niet zooooveel weide. Kattevenia is echt een super mooie manege. Toen ik er de 1ste keer kwam had ik echt zo iets van: ooooh man das groot!

en ge moogt inderdaad helpen als ge op tijd daar zijt. Lachen Hoewel nu doen de dochters en die hun vriende da tegewoordig. Dus ja. Tenzij ge goed ligt bij hun moogt ge nie meer helpe Lachen

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:06

Ale is de pret gedaan hier..

DnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:43

ja sssssst Lachen veel reacties zijn er niemeer .. majah hopelijk dat dieje pony ne goeie thuis krijgt en dan zal die ruiter nog wel verschieten van wat voor een goe paard em heeft.. (hoop ik toch Lachen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 01:44

Nog één reactie dan Knipoog
Afgaande op de karakterbeschrijvingen die op de eerder genoemde site gegeven zijn, lijkt het mij dat de meeste paarden ofwel in de zomer teveel werk hebben, ofwel in de winter te weinig hun energie kwijt kunnen. Op drie paarden na (als ik goed geteld heb) zijn het 's winters bokkers,crossers, wegspringers of steigeraars.
Ik vind het trouwens al vreemd dat er een "zomer" en "winter"karakter beschreven wordt. Karakter is meestal niet seizoensgebonden.
In het geval van Ultra is het imo het beste als ze verkocht wordt aan iemand die wel de tijd en energie er in wil steken om het beestje elke dag beweging te geven. Blijkbaar heeft ze dat nodig.
Vergeet echter de andere paarden niet. Het lijkt mij een structureel probleem en helaas niet een één-paards-probleem, anders zouden de andere paarden ook een veel gelijkmatiger karakter hebben.

En ja, voor diegene die zich dat afvraagt, mijn kinderen hebben hier gereden...

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 18:06

GY MET U 2 VOELT U appelflap WEL STOER HE Boos!

MAN MAN GY DENKT OOK DAT GE ALLES WEET !!! he ma das ni gy meent u beide zo veel ooo kattevenia is van my

alsk eerlijk ben ik kattevenia DE ONVRIENDELIJKSTE manege ooit appelflap ge jaagt met u 23 iedereen weg jong

en ge moest een swete hoe ze over u kwebbele k hou my nu nog maar stom kinder !

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 18:07

MAN MAN GY DENKT OOK DAT GE ALLES WEET !!! he ma das ni gy meent u beide zo veel ooo kattevenia is van my

alsk eerlijk ben ik kattevenia DE ONVRIENDELIJKSTE manege ooit appelflap ge jaagt met u 23 iedereen weg jong

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:17

Noeki schreef:

Kan GE ook eens normaal schrijven. Dit is een nederlandse site, maar dat van jou is echt moeilijk te lezen!!!!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:34

Noekie, gaarne je bericht leesbaar houden door gebruik van leestekens en correct Nederlands.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:45

Noeki schreef:

Over wat en wie zijt ge in godsnaam bezig? En wat bedoelt ge met 'appelflap'?? Kunt ge misschien eens gewoon typen zodat iedereen kan volgen waar het over gaat?

Wat ik wel kan volgen is dat volgens u kattevenia de onvriendelijkste manège is die er bestaat .. maar als dat zo is, waarom kom je er dan? Sorry dat ik het zeg, maar blijf dan gewoon weg als je het toch zo tegensteekt he, en laat mensen die er niks mee te maken hebben gewoon erbuiten.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 21:35

NI VOOR U STOM KIND

IK BESLIS NOG ALTIJD OVER MIJN EIGEN

GY JAAGT GRAAG MENSEN WEG HE

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 21:36

btw als ge het nog ni door hebt heb ik het op U ONVRIENDELIJK MENS TEGE JONGERE KINDERE KUNT GE WEL OP HE ma tege leeftijdsgenoten ni he lafaard !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:40

Bon, als gij mij onvriendelijk vind dan is dat u zaak, ik weet totaal niet waar ge het over hebt.

Maar wat is dat voor zever dat ik graag mensen wegjaag, ik weet echt nie waar ge over bezig zijt hoor.

En dat ik wel tegen jongere kinderen op kan en nie tegen leeftijdsgenoten daar snap ik ook nie wat ge bedoeld.

Dus ofwel legt ge uit waar ge over bezig zijt, ofwel zwijgt ge gewoon, maar iemand een lafaard en stom kind noemen zonder reden gaat echt wel ver hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:42

Ahja, en ge moet nu echt nie denken dat ge stoer zijt of dat ik schrik van u heb omdat ge hier zo even komt doen hoor ..

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 21:43

Kijk eh ik ga ff rustig proberen te doen want ik ben kwaad ! ik weet dat ik me hier goed belachelijk gaat
Maar ik vind het zo stom dat mense die ouder dan my zijn altijd muilen tegen my ! en daar kan ik van verreken maar waar dit nu over gaat :
waat ik niet ! Bianca schreef me een drijgmail en sabine begon mee toe toen uhh jah jullie zijn wel ff ouder ! uhhh jah en dan komt dat zo over van rot ma op tis onze manege en niemand moet u en van dat allemaal nou jah ? uhh voel ik me ook niet derek blij mee he ! En bianca heeft me verwijder van t forum omdat ik iets van trutjes zij nou ja dat was gwn zodat mensen gingen stemmen maar ik dat die mense zijn tog ouder die snappen dat wel Lachen blijkbaar niet Lachen dusjah kan dit worden uitgesproken want dit is niet fun !!

xz noeki

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:55

Ik kom me ook eens bemoein als ruiter van kattevenia Haha!

Ik heb vandaag gehoord dat Ultra hoefbevangen is ...Ik hoorde dit van iemand van de beheerraad dus ik heb het niet van 1 of andere klein meisje ofzo he.
Mja,Ultra is de laatste 2 weken zo braaf in de les,ook al staat die een week stil.Vandaag mankte ze wel erg.Dus hebben ze haar op stal gezet en is Velvy uit haar stal gekomen.Die was zo lui als een teddybeer en soms sprong die opzij,maar dat was niet erg.
Cora ja dat is een ander deegje.Die is niet echt geweldig aardig beleerd of hoe zal ik het zeggen.Mss hebben die paarden een eigenaar nodig.
Maar om ff terug te komen op 'de manege ten schande te maken'.
Met al dat geruzie enz. doe je er toch wel een beetje aan mee.Alsof al die ruiters iets tegen elkaar hebben ofzo.

Ik ben ook al enkele keren op M&M geweest(heb er ponykamp gedaan)en die paarden kunnen elke dag op wei,aangezien die maar enkele meters moeten wandelen naar hun weitje.

Ook om ff terug te komen op Ultra die lang in haar stal moet staan.
Ik geef even een kringloopje hieronder:

Ultra loopt de hele week lang.Dindsdag gooit ze er eentje af.Woensdag durft niemand erop.Donderdag rijdt er iemand op,gooit er eentje af.Vrijdag staat ze stil.Zaterdag word ze bereden,valt er eentje af,op zondag durft niemand erop.

En zo gaat het door(is nu maar even een voorbeeldje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:08

Tja, zou kunnen dat ultra hoefbevangen is, maar hebben ze dat zo ineens plotseling gezien ofzo? Of hoe weten ze dat (is de veearts geweest of iets?). Ze was woensdag al mank en aangezien ze normaal nooit mankt kan het best wel dat er iets aan de hand is ..

Maar dat ze ineens braaf is in de les? Ze vallen er toch wel nog altijd van he, dat noem ik geen braaf paard ..

Velvy is gisteren ook uitgeweest, die heeft meegesprongen in de les en dat ging best wel goed .. Velvy heeft gewoon een ruiter nodig die haar kent, en dan gaat dat wel om te rijden..

En van dat ruzie, tja .. Ik heb gewoon mijn mening gezegd, ik vind niet dat je op een algemeen forum stemmen moet gaan rondselen voor een paard wat bijna niemand van hier kent, terwijl het voor dat paard veel beter is om een eigenaar te hebben .. Ik vind dat ultra, velvy & cora zeker een eigenaar verdienen .. Eigenlijk verdienen alle manègepaarden dat, maar dan wordt het wat moeilijk om mensen te leren rijden Knipoog

DnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:20

Beste ruiters/ruiterkes
deze discussie wordt intern verder uitgewerkt
haha effe zakelijk doen :-D
neenee maar mijn principe is dingen over manège moet ge hier nie gaan over zitten zagen want mensen die da hier lezen kennen de context meestal toch niet
dahaag

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:26

Kunnen we dit niet 'uitvechten' op ons eigen forum?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:28

Er moet niet 'uitgevochten' worden, op geen enkel forum .. Het komt wel allemaal in orde, alleen de betrokken partijen moeten er eens over praten en de rest moet zich er niet mee moeien Knipoog

Dus hier niks meer over wat er allemaal gebeurd op de manège, denk dat dat het beste is ...

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:30

Noeki schreef:
Kijk eh ik ga ff rustig proberen te doen want ik ben kwaad ! ik weet dat ik me hier goed belachelijk gaat
Maar ik vind het zo stom dat mense die ouder dan my zijn altijd muilen tegen my ! en daar kan ik van verreken maar waar dit nu over gaat :
waat ik niet ! Bianca schreef me een drijgmail en sabine begon mee toe toen uhh jah jullie zijn wel ff ouder ! uhhh jah en dan komt dat zo over van rot ma op tis onze manege en niemand moet u en van dat allemaal nou jah ? uhh voel ik me ook niet derek blij mee he ! En bianca heeft me verwijder van t forum omdat ik iets van trutjes zij nou ja dat was gwn zodat mensen gingen stemmen maar ik dat die mense zijn tog ouder die snappen dat wel Lachen blijkbaar niet Lachen dusjah kan dit worden uitgesproken want dit is niet fun !!

xz noeki

Lielle schreef al
Citaat:
Noekie, gaarne je bericht leesbaar houden door gebruik van leestekens en correct Nederlands.

Doe dit dan ook, want ik kan dit hierboven echt niet ontcijveren en hoe moet ik dan weten wat jij vindt