Cayenne schreef:Ik heb het gevoel dat ik dit paard eerder heb gezien, misschien op Bokt.
Hoe heet ze?
Beaugolaise
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AlwaysH schreef:Wbt hoe het paard er uit ziet. 3/4 van de manege paarden is schraal, dikke flubberbuik, of juist te dun, drukplekken, verveelde of verdrietige uitstraling.
En inderdaad, bijten, boos kijken en willen trappen is hier ook bij gepaard.
Maar waarom dit hier bespreken? Daar kan TS niks mee.
Marie_Anne schreef:AlwaysH schreef:Wbt hoe het paard er uit ziet. 3/4 van de manege paarden is schraal, dikke flubberbuik, of juist te dun, drukplekken, verveelde of verdrietige uitstraling.
Je kunt natuurlijk wel je best doen om een goede manege te zoeken en niet zomaar overal op een paard te stappen.
Dus in die zin is het goed als dit bespreken er toe leidt dat ts daar over nadenkt lijkt me.
Marie_Anne schreef:AlwaysH schreef:Wbt hoe het paard er uit ziet. 3/4 van de manege paarden is schraal, dikke flubberbuik, of juist te dun, drukplekken, verveelde of verdrietige uitstraling.
Je kunt natuurlijk wel je best doen om een goede manege te zoeken en niet zomaar overal op een paard te stappen.
Dus in die zin is het goed als dit bespreken er toe leidt dat ts daar over nadenkt lijkt me.
AlwaysH schreef:Marie_Anne schreef:Je kunt natuurlijk wel je best doen om een goede manege te zoeken en niet zomaar overal op een paard te stappen.
TS geeft aan dat het paard er nog niet lang staat. Of weet jij toevallig hoe de andere paarden in de bespiering zitten, hoe het met de voeding etc zit?
(dit is geen aanval, maar vind het gewoon niet met de vraag van TS te maken hebben)
Er loopt vast wel een los topic over manege paarden etc.
MorxIowa schreef:Het is echt niet dat ik iemand wil kwetsen, maar ik vind dat iedereen die zegt dat dit paard een "zielig hoopje" is, jullie je daar niet mee moeten moeien! Jullie kennen haar niet van karakter. Ik doe mijn uiterste best om haar te kunnen verzorgen. Ze krijgt genoeg eten en beweging. Onze instructeurs rijden zelf dressuur en er komt om de zoveel weken een ostheopaat, dierenarts en hoefsmid. Manege voldoet aan alle voorwaarden over paardenwelzijn. Stallen zijn allemaal 3 op 4m en worden om de 2 weken uitgemest. Ze is misschien wat mager maar de tijd dat ik ermee kan doorbrengen doe ik mijn uiterste best met haar.
AlwaysH schreef:AmyPony schreef:Om de 2 weken uitgemest... is dit een geintje?
Een paardenstal hoort iedere dag te worden uitgemest!!!
Ze bedoelt sowieso dat de stal elke twee weken leeggehaald wordt.
Neem aan dat er dagelijks drollen worden gebvist/wordt opgestrooid?
AlwaysH schreef:AmyPony schreef:Om de 2 weken uitgemest... is dit een geintje?
Een paardenstal hoort iedere dag te worden uitgemest!!!
Ze bedoelt sowieso dat de stal elke twee weken leeggehaald wordt.
Neem aan dat er dagelijks drollen worden gebvist/wordt opgestrooid?
maximuss schreef:Een Belgische manege die onbeperkt hooi voert, geloof dat maar niet...
Da's hier nog niet doorgedrongen en zeker niet tot bij dergelijke paardenfabrieken met 170+ boxen. Evenals vrije beweging met soortgenoten, mag je heel hard naar zoeken...
Ik zou als eigenaar/ manegehouder niet blij zijn met klanten die groentenresten geven... Het zou niet het eerste paard zijn die daar koliek van krijgt...
maximuss schreef:Een Belgische manege die onbeperkt hooi voert, geloof dat maar niet...
Da's hier nog niet doorgedrongen en zeker niet tot bij dergelijke paardenfabrieken met 170+ boxen. Evenals vrije beweging met soortgenoten, mag je heel hard naar zoeken...
Ik zou als eigenaar/ manegehouder niet blij zijn met klanten die groentenresten geven... Het zou niet het eerste paard zijn die daar koliek van krijgt...