Lesklanten vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:12

hoe oud ben je eigenlijk TS?
en wat doe/deed je qua opleiding?

Anoniem

Re: Lesklanten vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:13

Ts is 24

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:19

Opzich ben ik het niet eens met het feit dat je hoger dan L1 moet hebben gereden. Ik ken een hoop kunstenaars met jonge dieren en die veel paarden gereden hebben die meer gevoel hebben dan sommige wedstrijdruiters.

Waar ik mij wel een beetje aan stoor is jouw mentaliteit. Die hele het kost mij allemaal niks en ik erf het toch wel gedachte. Mijn vader zou mij een draai om de oren geven. Ik ben ook ooit gaan lesgeven, mijn vader en ik zijn steeds blijven rekenen. En toen we gingen rekenen voor welk bedrag per uur ik verlies draaide ben ik gestopt. Was wel een hele leuke leerzame tijd en ook jij verdiend het om te leren.

Dus vooral doen! Maar leer ervan :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:28

Ga eerst het papiertje halen, dan meelopen op een manege of andere stal om te kijken hoe je het lesgeven vind en eventueel een lesje doen. Dan kan je altijd nog kijken hoe je het vind. Doe ding voor ding ipv alles tegelijk.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:33

TS, Er zijn al de nodige opmerkingen geplaatst betreft ervaring op doen en je eigen angst, waar ik niet anders kan dan me daarbij aan te sluiten. Ik heb zelf in 2009 de ORUN gevolgd en ben nu bijna klaar met mijn Freestyle instructeur niveau 1 bij Emiel Voest. Dus als je daar specifieke dingen over wil weten, vraag gerust! Mag ook per PB. Daarnaast heb ik diverse clinics gevolgd, en ook online trainingen. Juist door in jezelf te investeren kun je een breder pakket aanbieden. Kinderen/beginners is zeker een vak apart, en is heel anders lesgeven dan volwassenen. Ik heb beide mogen doen, omdat ik de kans kreeg bij een manege om mezelf verder te ontwikkelen, waar ik heel dankbaar voor ben.

Ook ik heb een doel voor ogen met in de toekomst mijn eigen trainingsstal, maar train wel nu ook al paarden voor anderen, heb diverse paarden beleerd, en rijd dressuurmatig op M niveau (niet geklasseerd) en springen/cross BB. Zonder kapitaal en geschikte locatie is het heel lastig. En zelfs als je dat wel hebt, zijn goede verzekeringen noodzakelijk, en invalkrachten voor als jij zelf (om wat voor reden dan ook) uit de running raakt. Immers, je wil dat je bedrijf dan gewoon door kan gaan. Om die reden werk ik gewoon ernaast en ben ik dit stapje voor stapje aan het opbouwen, en of ik er ooit volledig van kan leven, dat is nog maar de vraag. Maar ik doe nu dingen waar mijn hart ligt, waar ik happy van word. Maar wel realistisch, want heb ook mezelf te onderhouden, huur te betalen etc.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 14:36

Ik ga zeker veel ervaring eerst opdoen, en een diploma. Vergeet trouwens niet dat Anky vroeger ook liever poetste en bang was voor een nieuw paard :D Zou de freestyle niveau twee goed genoeg zijn?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:43

Dus je hebt niet meer ervaring dan L1 kwa oefeningen (wat pure basis is en die is twijfelachtig gezien de topics die ik me van je herinner.) je bent zelf bang om te rijden dus je kan anderen ook niet gerust stellen... en ik weet uit voorgaande topics dat je omgang met paarden ook niet vanzelfzsprekend is. Wat wil je anderen dan precies gaan leren in je les?

Anky gaf ook geen les toen ze nog bang was om te poetsen... Dat is ze gaan doen toen ze bakken meer ervaring had om op terug te vallen dan jij nu.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:51

Top dat je meer ervaring op gaat doen en je diploma gaat halen.
Is het niet een optie daarnaast een baan te zoeken / een opleiding te volgen in een ander vakgebied?
Je hebt nog een hoop te leren en zelfs met een bak ervaring en de juiste papiertjes is het leven van de paarden een onzeker bestaan.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:53

Gucci_ schreef:
Ik ga zeker veel ervaring eerst opdoen, en een diploma. Vergeet trouwens niet dat Anky vroeger ook liever poetste en bang was voor een nieuw paard :D

Phoa - jezelf vergelijken met Anky :')

Desondanks haar angst, reed ze wel op die paarden op top niveau. Dat doe jij niet. Jij durft enkel aan longe te stappen.

Waarom begin je niet gewoon met stap 1 - meer ervaring opdoen en aan je angst werken.

Dan kan je gaan kijken naar opleiding. En dan pas druk maken over hoe je lesklanten krijgt

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:58

Ho, je eigen paard waar je bang voor bent is nu drachtig? Ik hoop toch dat je flink aan je angst gaat werken voordat dat veulen eruit floept.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:05

En bovendien hoe ga je dat doen met je angst? Als instructrice moet je toch behoorlijk sterk in je schoenen staan. Niet alleen naast je eigen paard maar bij elk paard.
Verder moet je toch echt een baan naast je instructie werk hebben. Paardenwereld verdient eenmaal niet veel

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:18

Gucci_ schreef:
Ik ga zeker veel ervaring eerst opdoen, en een diploma. Vergeet trouwens niet dat Anky vroeger ook liever poetste en bang was voor een nieuw paard :D Zou de freestyle niveau twee goed genoeg zijn?

Freestyle niveau 2 is tegenwoordig een ruiteropleiding, is dus puur om jezelf te verbeteren, en niet gericht op het lesgeven. Je mag daarmee volgens mij dan ook geen rijlessen geven/je daarvoor verzekeren. Met niveau 1 kun je verzekering afsluiten om grondwerklessen te mogen geven, maar rijden is daarin niet mee verzekerd. Met aantoonbare ervaring kan het soms wel lukken ook daarvoor een verzekering af te sluiten, maar dat is doorgaans wel iets meer dan l1 qua niveau.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:28

Hoe geloofwaardig komt een instructrice over die zelf angst heeft voor paarden?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:39

Velen blijven het maar zeggen dat je een diploma moet hebben om verzekerd te zijn; dat is onzin.

Je kan gewoon een bedrijfsrisicoverzekering afsluiten (ook voor lesgeven/paarden trainen enz) als je geen erkend diploma hebt.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:47

Brainless schreef:
Velen blijven het maar zeggen dat je een diploma moet hebben om verzekerd te zijn; dat is onzin.

Je kan gewoon een bedrijfsrisicoverzekering afsluiten (ook voor lesgeven/paarden trainen enz) als je geen erkend diploma hebt.

Welke verzekeringsmaatschappij doet dat?

Catnip

Brainless schreef:

Tot puntje bij paaltje komt, er een kind een dwarslaesie oploopt (kan zomaar gebeuren, ook als een pony struikelt), en gekeken wordt hoe kundig de instructrice nou is. Voor je 't weet kan je zelf je leven lang betalen voor je, nu levenslang gehandicapte, leskindje.

Qerty

Ik vraag me wel af of die dan puntje bij paaltje ook gaat uitkeren mocht er iets gebeuren.
De verzekering zelf is gemakkelijk afgesloten, de polis geheel na kunnen leven een stuk ingewikkelder.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:49

Qerty schreef:
Ik vraag me wel af of die dan puntje bij paaltje ook gaat uitkeren mocht er iets gebeuren.
De verzekering zelf is gemakkelijk afgesloten, de polis geheel na kunnen leven een stuk ingewikkelder.

De verzekering is ook niet makkelijk afgesloten hoor. Ik heb geen maatschappij gevonden die het doet in ieder geval.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:53

Kijk, dat scheelt al.
Ik heb er zelf eentje voor de zakelijke dienstverlening, die was vlot afgesloten, maar als ik de polis moet geloven is uitkeren een verhaal apart :)

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:02

Ik heb al 13 jaar ervaring in het afsluiten van bedrijfsmatige verzekeringen, maar ik kan geen maatschappij meer vinden die zonder het Orun diploma een verzekering wil afsluiten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:02

Brainless schreef:

tuurlijk kan dat,maar mijn verzekering waarschuwde mij juist dat idd,net zoals reeds gezegd is,dat bij iets ernstigs,er nooit zomaar uitbetaald wordt,maar gekeken wordt of het niet geweten kan worden aan incompetentie van de lesgever.
en zonder diploma's en ervaring ga jij dus dan opdraaien voor de kosten....
(was 10 jaar geleden en in belgie,geen idee of ze dit nu nog doen,aan elk ieder een verzekering geven)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 16:21

FatCat schreef:
Gucci_ schreef:
Ik ga zeker veel ervaring eerst opdoen, en een diploma. Vergeet trouwens niet dat Anky vroeger ook liever poetste en bang was voor een nieuw paard :D

Phoa - jezelf vergelijken met Anky :')

Desondanks haar angst, reed ze wel op die paarden op top niveau. Dat doe jij niet. Jij durft enkel aan longe te stappen.

Waarom begin je niet gewoon met stap 1 - meer ervaring opdoen en aan je angst werken.

Dan kan je gaan kijken naar opleiding. En dan pas druk maken over hoe je lesklanten krijgt

Dat was ze toen ze ook nog jong was, toen was ze nog geen topamazone.
Ik ben 'nog maar' 24, heb nog een heel leven voor mij, paardensport heeft geen leeftijdslimiet.

Ik wil de opleiding juist ook doen om mijzelf te verbeteren, daar zijn die opleidingen ook voor, om te leren. Ik denk wel dat ik het haal, heb m'n rijbewijs ook in een keer gehaald, maar moet toch eerlijk zeggen dat ik meer iemand ben van de theorie...
Lijkt het mij alsnog niets of wil het niet lukken, dan heb je iig toch veel geleerd en ervaring op gedaan. Het is geen ramp als het niet lukt, dan ga ik mij meer richten op de fokkerij, maar dat is geen beroep waar je de hele dag mee bezig bent, lesgeven wel.
Anders wilde ik iets in de richting van econometrie, financieel management studeren, maar diep van binnen wil ik gewoon werken met paarden, dat wist ik sinds ik ben begonnen met paardrijden.

darkadia, dat is wel fijn om te weten nu over de freestyle cursussen

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:24

En toen Anky 'nog maar' 24 was reed ze wel haar 2e OS....Die stond inderdaad op haar 8e vast liever te poetsen als dat ze erop zat, maar dat lijkt me nou niet echt vergelijkbaar, denk je wel?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:26

Als je econometrie of financieel management gaat studeren heb je later iig geld om zelf nog paard te rijden.... als je in de paarden gaat en nu al niet super talentvolle ruiter bent dan is het vooral heel veel hard buffelen voor je boterham.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:28

Een rijbewijs halen kan bijna iedereen. Daar mag je absoluut trots op zijn maar het is wel eenvoudiger vind ik dan lesgever worden.

Ik zou echt stallen/maneges zoeken war je kunt meelopen. Als bij nog geen ervaring hebt met een druk paard naar de wei brengen/ opleiden van verschillende paarden is er nog veel werk azn de winkel.