Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

deksel schreef:DesixNorris schreef:Zelf rijd ik in een les van ongeveer 12 personen, maar in de beginnerslessen die worden gegeven op de manege waar ik rijd rijden ze soms met een groep van 20-25 kinderen.. Veel te veel vind ik zelf, leer je maar weinig van..
Toevoeging: en dat in een bak van 20x40m..
20-25? Dat is toch ook helemaal niet fijn voor de paarden, rijden ze zeker in een treintje?
In mijn (beginners)les werd er mij geleerd om minstens paardlengte afstand te houden.
meestal rijden wij met ongeveer 10. Soms 8, soms inderdaad 12.nienke555 schreef:Ik rij met 4 personen in de les (zie mijn vorige bericht) en mijn ouders betalen 38 euro per maand. (Dus 12 x 38 = 456, en 456 : 52 = 8,77 euro per les). Als wij 456 per jaar betalen, vind ik 200 euro voor een kwartaal erg veel! Dan betalen diegenen per jaar dus het dubbele van wat mijn ouders betalen...
horsewiebe schreef:ik betaal 90 euro voor 10 lessen. en we rijden dan met 12/13 in een les