super gezellig ponykamp gezocht!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lauwtjuh123

Berichten: 86
Geregistreerd: 24-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:50

sardientje schreef:
Lauwtjuh123 schreef:
Stal Jacobs in Voorthuizen!

Ik begeleid hier al een paar jaar de kampen en crossen in de bossen doen we zoveel mogelijk! Elke dag zo veel mogelijk paardrijden en indien de groep het toelaat gaan we ook crossen op Kootwijkerzand!

Buitenritten, schriktraining, voltige, mennen, dressuur en springen staan ook allemaal op het programma.
We slapen in grote tenten en ik vind het altijd enorm gezellig! website is http://www.staljacobs.nl, maar je kunt beter op de facebook pagina kijken http://www.facebook.com/staljacobs.jacobs

Voor hoeveel dagen?


Maandag t/m vrijdag :)

superauke

Berichten: 174
Geregistreerd: 31-05-15
Woonplaats: Nijmegen

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:45

ponykamp ameland!!!! super leuke paardjes en ik heb heerlijk over het strand gereden!!!

drenterxx
Berichten: 1393
Geregistreerd: 20-11-13

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:25

Als je een aardig budget hebt sowieso Ponyhof Aagtekerke. Tsjonge wat kan je daar een ontzettend leuke week hebben! :)
Verder lijkt de Two Lazy Seven ranch mij ook ontzettend leuk, maar dan moet NH je natuurlijk wel liggen.

Ingrid_92

Berichten: 2834
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:30


Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:37

Klein oever balkbrug ontzettend leuk hoor ik :)

En leuke activiteiten en paarden /3

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 17:06

klein oever vind ik wel iets te druk en te groot, ik hou er van als het knus en gezellig is ;)

Sterre98

Berichten: 6347
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:44

De Treekhoeve was erg gezellig! Niet te groot en erg leerzaam :j

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:59

sterreke98 schreef:
Les Chevaux is trouwens ook erg leuk!
Veel buitenritten en erg leuke paarden.


Ja! Les Chevaux is echt een aanrader!

Marit_femke
Berichten: 46
Geregistreerd: 24-08-15

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:32

ponykamp ameland ben er 2 keer geweest, zeker aan te raden.

ook les Chevaux is erg leuk! heb er deze vakantie geholpen ;)

Yoshiko

Berichten: 158
Geregistreerd: 17-08-15

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:34

Ponykamp Ameland is inderdaad wel super, je moet wel iets hebben om jezelf te vermaken want het verschilt per kamp maar ik had 1x een kamp met best veel vrije tijd, andere kampen gewoon veel activiteiten.

Mijn favoriete pony is Wiske. :)

superauke

Berichten: 174
Geregistreerd: 31-05-15
Woonplaats: Nijmegen

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:40

of ponykamp het fjordenpaard!!! ook echt een aanrader!! :j

SennaPaardje
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:29

MelissaKB schreef:
Ik kom ook elk jaar bij het fjordenpaard. Echt een aanrader!

Hardstikke gezellig! Bosritten voor zowel de minder ervaren ruiters al de gevorderden. (Je moet wel alle basisgangen onder de knie hebben) Leuke paarden en voor iedereen wat. Een springbos, meer en een zandvlakte waar je met de kampen doorheen gaat. Elke dag 2 uur rijden en 1x een dagtocht van 5 uur. En ook extra dingetjes zoals: Zwemmen, naar het dorp, spelletjes, voltige, enz.

Het enige nadeel is idd dat de paarden daar minder goed verzorgt worden dan bijv een manege zou doen. Maar dit komt ook grotendeels omdat hun hun paarden zo natuurlijk mogelijk proberen te houden. Daardoor heeft een paard wel is een wond of gespleten hoeven maar niet zover dat het echt erg word. De paarden staan daar ook wel is 1/2 uur aan de balk voor de verhuur. Want een paard voor 1 uur terug zetten in de wei lijkt me ook niet geweldig. Langer dan dat heb ik de paarden ook nooit aan de balk zien staan.
hoi Melissa ik ben Senna en ik ben 10 ik wilde even aan jou vragen hoeveel ervaring je ervoor nodig hebt en of je het paarden poetsen en opzadelen alleen moet doen. Weet jij dat? Alvast bedankt!!!!

SennaPaardje
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:33

superauke schreef:
of ponykamp het fjordenpaard!!! ook echt een aanrader!! :j

Oo ja waarom is het zo'n aanrader? Kl vroeg dit trouwens omdat ik er heel graag heen wil maar eerst nog wat meer info wil snap je??

SennaPaardje
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:25

sardientje schreef:
hallo allemaal! ik wil graag volgend jaar( :( ) op ponykamp, alleen welk kamp is super gezellig en speciaal? ik denk dat jullie dat wel weten, want de ponykampen zijn begonnen! (of nouja, al bijna weer geëindigd... ;) ) iemand een idee? maakt niet uit welke plaats, moet wel binnen nederland zijn, en ik heb een budget van 450 euro. iemand een idee? :) groetjes


Ik weet niet Hoelang je al rijd maar het fjordenpaard en de eik zijn echt leuk!! Kijk eens op de site anders!

SennaPaardje
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:33

Hoi sardientje ik heb je reacties gelezen en ik denk dat het fjordenpaard wek iets is voor jou je gaat heel hard crossen en naar het springbos ik zou even op de site kijken succes!

cowboy7
Berichten: 31
Geregistreerd: 16-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 07:48


FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 07:57

De burght in Barneveld!

Mariett

Berichten: 4464
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:05

Ik ben ook 3 jaar geleden naar het Fjordenpaard geweest en ben er echt niet over te spreken.
De paarden worden er niet ingereden, de 'gevorderdengroep' stapt op paarden van vier die een stuk of twee keer een zadel op hun rug hebben gehad en gaan daar een buitenrit mee maken van een paar uur.
De paarden hebben nog nooit een hoefsmid gezien en hun hoeven zien er dan ook niet uit.

We hebben er één keer een paard gezien die aan het zadel ging wennen. Die kreeg een zadel op zijn rug en werd 'gelongeerd'. Toen hij niet hard genoeg ging werd er een slipper naar z'n kont gegooid.

Vervolgend werd dit paard aan zijn halster en halsband in de stal vastgemaakt, hier hebben we ook een filmpje van gemaakt. Paard volledig in paniek, maar vast in de stal.

(Brave) paarden stonden bijna de hele dag, uren achter elkaar, in de zon aan een paal voor de ritten. Wij hebben ze af en toe water gegeven als dat op was omdat de leiding het wel eens vergat.

De hond krijgt/kreeg geen hondenvoer maar de restjes van het eten van ons.

De paarden dragen de hele dag door hun halster, die soms gemaakt is met strotouwtjes. Hun bit wordt aan deze halsters vastgemaakt.
De ritten vond ik persoonlijk ook niet zo leuk, van het hele ponykamp leerde ik eigenlijk niks, we reden alleen een beetje buiten. Ik zat in de beginnersgroep terwijl ik heen beginner was en we gingen alleen maar heel erg langzaam.
De paarden van de huifkarrit moesten de hele weg lang alleen maar draven, geen stap oid, over de weg.

Ik kom daar in ieder geval nooit meer! Ik ga nu naar equixantos waar ik een hele hoop leer en de dieren geweldig verzorgt worden.
Ik hoop dat het Fjordenpaard verbeterd is sinds drie jaar geleden :)

Yoshiko

Berichten: 158
Geregistreerd: 17-08-15

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:30

Eens met Mariett

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:34

sardientje schreef:
2IJsjes schreef:
Stal 't Reelaer, ze hebben daar ponykamp, crosskamp, trektocht en treck. Even informeren welk onderdeel bij jou zo aansluiten. Het is hier echt de hele week paard, paard en nog eens paard.

Dat lijkt me ook wel wat, zou je misschien een link van de website naar me sturen? Groetjes :)


Ik heb hier een geweldige week trektocht gedaan!! echt een grote aanrader!

saphire

Berichten: 159
Geregistreerd: 17-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:07

Ik heb het zelf altijd heel erg naar mijn zin gehad bij "de Hazelhorst" in Den Ham.
Je mag/kan zelf kiezen welke kant je op wil, springen of dressuur, en daarin hebben ze instructeurs die goed opgeleid zijn en zelf ook enorm veel ervaring hebben. In de discipline die je kiest krijg je dan elke dag les(kamp is van zondag tot zaterdag) en daarnaast maak je elke dag een buiten rit in de mooie bossen in de omgeving (elke dag een andere route) één van de laatste dagen maak je een zogeheten dagrit, dan ga je tussendoor nog picknicken. Ze hebben zelf hele leuke pony's en paarden waar je op kan rijden, als je een eigen pony mee wil nemen dan is dat ook mogelijk.
Naast het rijden hebben ze ook andere leuke activiteiten, je kan zelfs Engelse les volgen als je dat zou willen.
Ik ben er vele jaren met plezier naar toe gegaan en kom er nog steeds graag.

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:57

ik ben bij manege laarburg, mini-manege hippago en de paard en ruiter instructieweken.
Laarburg vond ik wel leuk veel verschillende activiteiten en lessen, ben daar 2x geweest
mini manege hippago vond ik niet zo, ik vond ze heel hard naar de paarden en naar mij toe waren ze ook hard
de paard en ruiter instructieweken is heel duur, maar ik heb er echt veel van geleerd en verder gekomen

ItsLaura
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-09-15

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:00

Het Fjordenpaard is ontzettend leuk :j

Minion
Berichten: 28
Geregistreerd: 23-09-15

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:02

Ik ben eens bij manege Gasselte op buitenrit geweest een mijn vriendin op ponykamp.
Schijnt er super leuk te zijn!
Aardige mensen (zo ervaren 9/10 mensen dat), niet moeten maar mogen, fun hebben, elke dag buitenritten, van alles.
Echt leuk!

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:15

www.ervemeenderinkboer.nl

Vroeger veel geweest, 7 dagen, dagtocht, springen dressuur en veel buitenritten :) Lekker eten, mooie kamers met ieder een eigen badkamer.