Resistance schreef:Manege de Prinsenstad:
- ENORM weiland waar de paarden in groepsverband met zijn allen opkunnen. In de zomermaanden staan ze alleen overdag op stal, maar verder permanent buiten. 's Winters gaan ze na de lessen ook nog elke dag een tijdje naar buiten.
- Ruime boxen voor alle pony's en paarden, geen stands. Ook kunnen de paarden en pony's elkaar gewoon zien en aanraken als ze in hun box staan. Er is ook veel licht.
- Als een manegepaard of pony kreupel of ziek raakt, komt er gelijk een DA bij, en zal het dier niet gebruikt worden en goed verzorgd worden totdat het weer helemaal opgeknapt is.
- We hebben een soort van schuimrubberen dekjes. Het ziet er heel lelijk uit, maar het is heel goed voor de rug. Als er dan een onervaren ruiter op het paard of pony zijn rug zit te stuiteren, vangt het schuimrubbertje de klappen op.
- Elk dier heeft zijn eigen passende zadel en hoofdstel.
- Wasplaatsen met warm water voor in de winter, en ook een solarium erbij
- Twee normale en één grote binnenrijbaan, en een enorme buitenrijbaan + buitenspringpiste, alles met goede bodem.
- Hele goede begeleiding, geschop en onnodig slaan met zweep komt niet voor.
Er zijn veel vooroordelen over de Prinsenstad, maar geloof deze niet. Het is een geweldige manege, waar je héél goed leert rijden, en het ontzettend paardvriendelijk is. We zijn niet voor niets twee keer hippisch ondernemer van het jaar geworden.
Grappig want ik vind het altijd een gigantische stal, die voornamelijk op mensen lijkt te zijn ingericht.
Weidegang, stallen en rubberen dekjes zijn prima geregeld. Maar hun lesprogramma heb ik niet als vriendelijk ervaren. Voelde alsof ze me in een proefles vroegen het paard juist naar beneden te trekken. Toch grappig om te zien hoe ervaringen kunnen verschillen.
Laat ik er dan ook eerlijk bijzeggen dat ik maar 1 proefles genomen heb.