waar op ponykamp?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNK

Re: waar op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:49

De Eekwal, zeker weten :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:52

Ik zie hem nog niet... Dus ik noem hem ook maar....
herberg manege van Loon in Loon op Zand. Heb daar al heel veel positieve dingen over gehoord en je kan je eigen pony meenemen. En buitenritten door een prachtig natuurschoon: De loonse en drunense Duinen. Mijn paard wordt al blij als ie de geur van die bossen op snuift.... De begeleiding is er prima.

Mijn oudste was toen 10 en zij is vorig jaar naar De Burght geweest. Die was daar heel enthousiast over. Ze heeft er een leuke week gehad. Dat was haar eerste kamp.

Mijn dochters kunnen met de ponyclub op kamp naar Drenthe, maar dat vind ik te ver en te gevaarlijk. Als ik zie wat ik moet tekenen ivm de pony die dan mee gaat. :n Bij manege van Loon zou ik mijn oudste met een gerust hart achter laten. En dan weet ik dat ze een heel betrouwbare Haf of Fjord krijgt en dat ik mijn eigen pony thuis laat. Voor haar is het juist goed om eens op een ander paard te zitten.
De andere rijdt net en is 8 en klein voor de leeftijd. Dus die moet nog maar even wachten tot ze op kamp gaat. O:)

Veel plezier met het uitzoeken van je nieuwe avontuur! En dat het maar fijner mag zijn dan de vorige keer.

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:51

LiannePuthzy schreef:
het fjordenpaard wil ik niet heen, lees op de site dat het vooral heel veen buitenrijden is en niet zo zeer in de bak les
klijnoever is best duur maar lijkt mij wel leuk

Mocht je meer willen weten over kleinoever vraag dan gerust ;)

loly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:30

Hannah338 schreef:
heeft iemand ervaring met manege de roosberg in bavel?

Ik ben er dit jaar heen geweest het was heel leuk!
Veel afwisseling en zowel buitenrijden als springen als carrousel.
Ook veel geleerd. Wij haden een kleine groep van 8 maar meestal zijn het er meer :)

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:10

Ik rijd zelf al jaren op manege van Loon en vind het hartstikke leuk! Ben er ook al 10 keer op kamp geweest.. :) Je krijgt bijna elke dag les in de binnen of buitenbak, wanneer je het 'testje' haalt ga je iedere dag op buitenrit. Ook ga je een keer ringsteken op belgische knollen, voltigeren, mennen, pony's versieren enzovoort. Je hebt er ook een bonte avond en aan de einde van de week met je eigen groep een caroussel. :)

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:13

Ponyhof kan ik je echt afraden! Ik ben er zelf op kamp geweest, maar vond het echt erg tegenvallen. Zo spetterend zijn de buitenritten helemaal niet, ik heb veel betere meegemaakt. Ook hebben we maar 1x gesprongen en het ergste was dat ze echt onverantwoordelijk met de paarden omgingen. Veel hadden singelwonden en slecht passend tuig, en er waren eigenlijk teveel kinderen voor te weinig paarden waardoor veel te grote kinderen op kleine pony's moesten. Bah, ik wil er nooit meer heen.

Hondkatpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:47

Hoeve la marotte is echt heel leuk! Ik ben er al 6 keer geweest en ik ga dit jaar voor de 7e keer :)

joycekerijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:50

ik ben al een aantal keer geweest bij Manege van Loon! echt een aanrader!

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:36

ik ben toen ik 10 jaar was naar Les Cheveaux geweest, het wat niet echt heel erg leuk. Ik had een lief paard, Arina heette ze, maar ze trapte naar andere paarden. Toen we een keertje een buitenrit hadden gemaakt bleef ze galopperen tijdens het draven, ik was toen nog niet zo ervaren, en vond het heel erg spannend. Het lukte me niet om haar tegen te houden, en toen werd een begeleidster erg boos op me en schold me uit voor malloot. Het kan zijn dat dit allemaal anders is nu, maar dit is mijn mening.
Vorig jaar ben ik naar manege de Burght geweest, dat was erg leuk! (:

NinavdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:57

Ruitercentrum 't Peerdespul!
Alleen maar ijslanders, en één haflinger. Van zondagmiddag tot zaterdag. Vier dagen een dagrit, met lunch in het bos. Één dag töltles en spelletjes. In de avonden bosspellen, spookavond en bonte avond.
Kleine groepen waardoor het erg gezellig is en je iedereen goed kent Leeftijd van 10 tm 18 jaar, dat verschilt per week. Voor meer info, pb

http://peerdespul.nl/

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 21:00

ik ga naar de boschhoeve :), hoor tog veel goede verhalern over d boschoeve

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:27

Lekker laat, ik zie nu pas je reactie over ponykamp bij Poelenburgh. Jammer dat het er nu kennelijk anders aan toe gaat, toen ik er heen ging was het wel dat je bijna alle dagen 2 keer reed, en ze deden ook uitstapjes bijvoorbeeld kijken naar crosstraining etc, veel activiteiten. Ik heb me geen moment verveeld. Maar dat is alweer 10 jaar geleden, echt jammer dat het zo veranderd is... Goedkoper is het ook niet geworden.

Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben op de Boschhoeve

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:03

reelaer! superstal, superleuke trektocht en je eigen paard kan ook mee.
crosstraining vind je vast ook leuk.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:03

lourenshoeve?

kimmi10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:07

Ponykamp Klein Oever misschien? De site ziet er kinderachtig uit maar het blijkt veel leuker te zijn. Ik ga misschien ook daarheen. Volgensmij is het tot en met 16 en kan je je na die leeftijd opgeven als begeleiding :D

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:09

Manege Voorst!! De manege ligt vlakbij recreatie gebied Bussloo, waar je ook kan zwemmen op 5/10 minuten loopafstand! Erg gezellig, leuke paarden, er is 1 binnenbak, 1 buitenbak, een gezellige kantine en een weiland waar je paard alleen of in een groepje kan staan!!

anne09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:48