Manege de eenhoorn!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LicentioFide

Re: Manege de eenhoorn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:17

Was dat een bruine met bles?

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:18

Ik ben trouwens gestopt bij manege de eenhoorn

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:59

Nee Banjer was een klein schimmeltje

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:05

Ilja000 schreef:
Moletta, met die grote bult onder haar buik.
Lol, ken ze allemaal. Ben begonnen met rijden op de eerste dag dat er les gegeven werd en heb er uiteindelijk gewerkt. Val nu nog regelmatig in. :-)
Bella, geweldig paard. Amaretto de zwarte. Puk, klein schimmeltje, superbraaf. Voor Bentlage: een soort Willy, maar dan wat kleiner. Moletta ook (zou het in de kleur zitten?).

Geweldig om Moletta weer langs te zien komen.
En Bella....met gevaar voor hoeken :D
Mijn favo was Banjo wie kent hem nog?
Mazurka, Nanco, Quint, Job, Lecompte wat leuk om daar weer eens aan terug te denken :j

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:25

Kan het niet laten toch even te reageren. Inmiddels alweer een jaar of 12 weg bij de Eenhoorn. Als klein meisje heb ik daar leren rijden en heb daar een ontzettend leuke tijd gehad.
Les gehad van Wilma, Linda Hetebrij, Frank (dat was bibberen op je paard toen), Marlies op de maandag Amanda en later van Eva. Mijn lievelingspony waren eerst Moussie en daarna Anouk. De paarden waren voor mij toch echt Partizaan Chayo en Veros. Mijn allergrootste vriend was Black, mijn verzorgpaard (paard van Amanda later van Anneke, daarna weer van Amanda). Dat arme paard heeft echt uren naar mijn geleuter moeten luisteren. Eerst samen met Chanine, later alleen.

Echt geweldig, keten in het hok, watergevechten vreselijk veel gelachen. Paardje spelen achter bij de schietbaan. Stiekem roken in het park en natuurlijk de lol aan 'HET achterste tafeltje'. Ponykampen uit en thuis, modderbaden lol met paarden en mensen.... Ook hard gewerkt met het lossen van de stro en hooibalen, in de vakanties de dinsdagen helpen met uitmesten (ja, toen nog gewoon met de hand) en in het weekend om 8.00 op stal om te helpen met opstrooien. Heerlijk vond ik het. De eerste liefdes zijn daar ontloken en het stappen werd uitgevonden. Bij elkaar heb ik er rond de 12 jaar rond gelopen en kan niet anders zeggen als dat ik er een onwijs leuke tijd heb gehad!

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:17

sans6 schreef:
Nee Banjer was een klein schimmeltje

Oh grapje

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:36

Mijn lievelingspaard was altijd bruine, alleen heb ik er nooit op gereden...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:01

kking schreef:
Geweldig om Moletta weer langs te zien komen.
En Bella....met gevaar voor hoeken :D
Mijn favo was Banjo wie kent hem nog?
Mazurka, Nanco, Quint, Job, Lecompte wat leuk om daar weer eens aan terug te denken :j

Nanco, mijn grote vriend :) Maandenlang (zo niet jaren) ging ik naar de manege en hoefde ik niet eens te kijken op wie ik was ingedeeld. <3
Banjo is nog uit de tijd van Nibbixwoud denk ik? Mijn eerste les reed ik op Partizan. Leuke tijden inderdaad...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 20:01

Snoevie schreef:
Ravina is mijn pony

ravina is echt een schatje! ik kwam nog wel eens langs haar stal toen ze in de grote stal stond tegenover riamond etc.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:37

Ja,nu staat ze al een hele poos in een van de pensiongangen

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 20:43

naast blacky toch? (of hoe dat beest nu ook genoemd word. vergaat dat steeds) als ik eens bij dat zwarte beeszt ben staat ravina er nooit, of ik kijk scheef...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:44

Ze is er toch echt

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 21:03

jaa, ik zie het wel op de stal staan, maar tjaa. ik kijk daar eigenlijk alleen zaterdags soms... weet niet of ravina dan toevallig op de wei staat als ik er ben ;)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:10

Meestal staat ravina nu toch buiten?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 06:48

Ja,ze is gedeeltelijk met pensioen. Soms wordt ze nog gereden maar meestal staat ze buiten

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 18:27

ik zag rav laatst nog door de bak stappen :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:54

Hoi,

Kom me even melden hier. Ik heb als kleine meid leren rijden op de Eenhoorn, dit is zo'n 14 jaar geleden.. ik heb alleen geen fijne herinneringen aan deze periode, omdat ik de sfeer echt 10x niks vond. Als je geen eigen pony had telde je niet mee, en als je geen ruitjesbroek en leren laarzen had ook niet..

Nu echter ben ik een beetje aan het rondneuzen in de buurt voor stalling, en de Eenhoorn is echt bij mij om de hoek. Ik heb overigens (nog) geen pony, maar wie weet wat er komen gaat in de toekomst. ;)

Ik vroeg me af hoe de sfeer daar nu is? Is het nog steeds zo dat de meerderheid vreselijk arrogant is, en hoe is het om daar je paard of pony te hebben staan? Kun je rustig rijden etc? Pas je er ook tussen als je geen wedstrijdambities hebt, maar voor de lol door de bak wil hobbelen en buitenritjes wil maken?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:06

Ik kan je enkel aanraden om gewoon eens een paar keer heen te gaan op verschillende dagen om de sfeer te proeven. Ik kom er al 26 jaar, heb nooit een eigen paard gehad, heb nauwelijks wedstrijdambities en voel me er gewoon thuis.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:05

Ik ga met Ilja mee, ik heb er ook geen eigen paard, en kom er 25 jaar korter dan Ilja :+ (nog maar een jaartje dus), maar ik vind het ook een erg fijne manege! Natuurlijk blijven het altijd allemaal meiden en het is er niet altijd even gezellig, maar qua arrogantie vind ik het heel erg meevallen.

Ik heb geen idee hoe het is als je geen wedstrijdambities hebt. Ik doe zelf namelijk altijd wel mee met de FNRS-wedstrijden, maar er wordt niet raar opgekeken als je daar niet aan mee doet. Met de KNHS-wedstrijden weet ik niet hoe dat zit, al denk ik zo dat het wel meevalt.

Kom inderdaad een keer kijken! Ik rijd zelf op donderdagavond in de carrousel, van 20:00u-21:00u en daarna is er een beginnersles voor senioren. Als je een keer wil komen, laat het even weten, dan kan ik eventueel wel met je afspreken (ook op een andere dag, ik woon namelijk op loopafstand dus kan altijd even heen). :o

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:15

Oh dat vind ik fijn! Ik laat het je weten als ik een keer heen wil.

Bedankt voor jullie reacties! Misschien sta ik er nu wel heel anders tegenover hoor, ben 14 jaar ouder en wijzer ;) en kan nu wel wat hebben haha.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:26

Om eerlijk te zijn vind ik het een verschrikkelijke manege.
Die arme paard, staan in de winter (van wat ik kan opmerken) 24/7 op stal!
Ik heb er vroeger ook wel eens gelest en dat beviel me ook al niet, niet dat dat perse aan de manege ligt want ik ben sowieso al niet zo'n fan van FNRS maneges.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:27

Ik was trouwens wel van plan om daar met mijn bijrijdt pony Damon (zie profiel) daar wedstrijden te gaan starten, maar dat valt ook al af aangezien een startkaart aanvragen 100,- kost en dat moet mijn portemonnee op dit moment niet!

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:04

tja, ik denk dat er op iedere manege wel een paar mensen lopen waar je minder goed mee kunt opschieten..
Toen ik naar de Eenhoorn wilde gaan hoorde ik ook een paar minder leuke verhalen. Gelukkig heb ik mij daar overheen gezet want van die verhalen bleek niets waar te zijn en ik heb het er altijd erg leuk gehad!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:09

Ben d'r vroeger ook geweest 6a7 jaar terug.
Toen werd ik ook erg gepest door veel meiden.
En altijd arrogant aangekeken omdat ik daar niet reed enzo.
Ben d'r weg gegaan maar weet niet hoe het nu is.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 19:27

ik loop er ook ondertussen al 7,5/8 jaar rond. vind het nu nog steeds leuk, ondertussen daar al op minstens 35 verschillende maatjes gereden, waarvan ik er bij 3 ben afgegooid... maar dat was gewoon dom :')
ondertussen rijd ik op donderdag van 5 tot 6, altijd nog heel gezellig! en ik ben er (bijna) altijd op zaterdag. beginnertjes helpen :) altijd leuk, aanleren hoe ze moeten poetsen/opzadelen