Ponykamp Manege de Zwaanhoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: Net terug van manege de Zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:31

Hm, ben afgelopen week niet zo vaak geweest dus heb de groep ook niet zo vaak gezien, maar het zag er op afstand allemaal gezellig uit.

Ik snap alleen 1 ding niet helemaal: als Chinou iemand eraf gooit omdat diegene te veel met de teugels zit te hannessen dan mag toch gezegd worden hoe het komt? Dan weet ze dat ze de aanwijzingen over losser laten écht moet opvolgen...

ShenziMax

Re: Net terug van manege de Zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:03

Ik ben een aantal jaar geleden daar op ponykamp geweest, meer dan de helft was toen ook naar huis gegaan.
Blijkbaar is er dus nog weinig veranderd in die tijd.

C_estmoi

Re: Ponykamp Manege de Zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:47

ik vind het zo jammer dat alleen de negatieve ervaringen zo groot worden uitgelicht hier :( Ik ben zelf in week 27 een dagje langs geweest, en ik weet zéker dat die hele groep een superleuke week heeft gehad. 18 leuke kinderen, sommigen ontzettend extravert en ook juist een paar hele verlegen mensen, maar iedereen had z'n plekje. Wel heel naar voor jullie overigens dat jullie géén leuke week hebben gehad, kan me voorstellen dat wanneer het echt niet klikt met de leiding dat vervelend is..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:34

C_estmoi schreef:
ik vind het zo jammer dat alleen de negatieve ervaringen zo groot worden uitgelicht hier :( Ik ben zelf in week 27 een dagje langs geweest, en ik weet zéker dat die hele groep een superleuke week heeft gehad. 18 leuke kinderen, sommigen ontzettend extravert en ook juist een paar hele verlegen mensen, maar iedereen had z'n plekje. Wel heel naar voor jullie overigens dat jullie géén leuke week hebben gehad, kan me voorstellen dat wanneer het echt niet klikt met de leiding dat vervelend is..

Ehm, er wordt hier door enkele mensen, onafhankelijk van elkaar iets gezegd. Dit is een weergave van hoe ZIJ het beleeft hebben en aangezien zij er geweest zijn en zij jullie klanten zijn, zou ik er mijn voordeel mee doen als bedrijf.........

Evatjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:06

delerium schreef:
Hm, ben afgelopen week niet zo vaak geweest dus heb de groep ook niet zo vaak gezien, maar het zag er op afstand allemaal gezellig uit.

Ik snap alleen 1 ding niet helemaal: als Chinou iemand eraf gooit omdat diegene te veel met de teugels zit te hannessen dan mag toch gezegd worden hoe het komt? Dan weet ze dat ze de aanwijzingen over losser laten écht moet opvolgen...

Maar dat meisje op chinou zat dus niet met die teugels te hanessen, chinou schrok ergens van en toen viel ze maar de leiding zegt dus dat het door die teugels kwam maar dat was niet zo (ik was er ook bij)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:01

Wat jammer dat jullie het niet naar jullie zin hebben gehad.
Dat van Chinou is jammer, herinner me haar inderdaad als een gevoelig beestje.
Nog eens geprobeerd daar een proefje mee te rijden, was een regelrechte ramp. Toen lag ik er ook bijna naast :Y).

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:36

ikke schreef:
C_estmoi schreef:

Ehm, er wordt hier door enkele mensen, onafhankelijk van elkaar iets gezegd. Dit is een weergave van hoe ZIJ het beleeft hebben en aangezien zij er geweest zijn en zij jullie klanten zijn, zou ik er mijn voordeel mee doen als bedrijf.........

Ik ben geen werknemer van de zwaanhoek, 'Jullie klanten' is dus niet van toepassing. Verder vind ik ook dat iedereen alle recht heeft om negatieve ervaringen te delen, daar zou zeker wat mee gedaan moeten worden. MAAR dat was mijn punt niet, het enige wat ik zei is dat ik de positieve verhalen (waarvan ik ook wéét dat ze er zijn) hier een beetje mis, en dat k dat jammer vind

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:01

Ik heb zelf ook gemengde gevoelens gehad over de manege.
Maar was ook wat jonger en een beetje penny.

Ik kwam er nog in de tijd dat de paarden maar een klein stukje land tot hun beschikking hadden, ze veel op stand stonden enz... Vroeger stond de manege dan ook echt niet goed bekend. Weet niet of dat nu nog zo is...
Tegenwoordig staan de paarden heerlijk in een natuurgebied. Daardoor zit er ook gelijk wat meer spek op de ribben. Ik vind de paarden er zeker niet ongelukkig uitzien.

Qua les heb ik het altijd erg naar mijn zin gehad.
Je mocht zelf de pony kiezen waar je op wilde, dus ik reed bijna altijd op dezelfde :P.
Echt super dressuurmatig werd er niet gereden. Tenminste zo heb ik het ervaren.
Bijna wekelijks deden we iets anders aan het einde van de les, Carroussel rijden, spelletjes, zonder zadel, gymnastiek of springen. Ook deden we regelmatig buitenritten, dat was super!

lovexesmeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:28

Mijn ervaring van afgelopen week was niet zo goed. Als je het wilt weten, stuur maar een berichtje naar me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:12

C_estmoi schreef:
ikke schreef:

Ik ben geen werknemer van de zwaanhoek, 'Jullie klanten' is dus niet van toepassing. Verder vind ik ook dat iedereen alle recht heeft om negatieve ervaringen te delen, daar zou zeker wat mee gedaan moeten worden. MAAR dat was mijn punt niet, het enige wat ik zei is dat ik de positieve verhalen (waarvan ik ook wéét dat ze er zijn) hier een beetje mis, en dat k dat jammer vind

Dat er meer negatieve ervaringen zijn dan positieve zegt in mijn ogen al genoeg over het bedrijf zelf.

Evatjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:22

Het is een goed kamp voor mensen die willen afvallen je krijgt dus gewoon NIKS! :( niet naar toe gaan

lovexesmeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:32

Ook een slecht kamp gehad?

Evatjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:36

Ja, en jij???

Evatjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:36

Het was gezellig door de groep mensen, maar de rest...

lovexesmeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:40

Jup vreselijk. Ben op dinsdag al naar huis gegaan week 33

Evatjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:44

O, en als je met een zachte 'G' praat moet je ook niet gaan, ze zitten alleen maar over je accent te zeiken. :(

Evatjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:45

@lovexesmeex oww, gingen er veel die week of was je de enige??

lovexesmeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:46

Oh dat was bij ons niet zo geloof ik. Welke week was jij? Bij mij ging er zover ik weet niemand anders

flodske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:28

Ik ben er vorig jaar op kamp gegaan. Ik ben blijkbaar één van de enige die het er wel leuk vond :=

Ik ben er niet opnieuw gegaan, omdat ik het jammer vond dat we (bijna) elke dag dezefde wandelingen maakten, en (naar mijn zin) te veel stapten.

Ik vond de pony's in de Zwaanhoek heel goed verzorgd, vaak op het prachtige natuurgebied, hadden contact in hun stand met de andere pony's, hadden mooi, goed tuig...

Soms durfden de eigenaresse en haar dochter wel te roepen, maar ik denk niet dat ze het echt slecht bedoelden, maar inderdaad, soms komt het wat erg over.

Over het eten ben ik akkoord, dat vond ik ook te weinig, jammer dat we nooit een vieruurtje ofzo kregen.

Ik vond het wel fijne pony's, ik reed de hele week op Jill, n schatje <3 behalve voor het springen, dan reed ik op Whampie.

Hun lange-teugels-'systeem' vond ik wel wat vreemd, ik laat men teugels op buitenrit altijd wel redelijk lang, maar van hen moest je de teugels ook in galop lang laten, en op strand werden ze dan kwaad als je pony uit de rij ging... Tja...

Ik vond dat de accomodatie genoeg luxe had, alles wat er moest zijn, was er. Meer heb je op paardenkamp niet nodig vind ik :) .

We hebben er heel leuke dingen gedaan, al had ik meer van de springles verwacht, en vond ik de ponyspelletjes niet zo leuk, maar goed, dat is persoonlijk. Wij moesten ook een avond in het natuurreservaat giftige planten trekken, helaas was het die avond hééél slecht weer, heel harde regen en koud :brr: , langs de ene kant vind ik het normaal dat je dit doet als je van paarden houd, ik bedoel, je wilt toch niet dat die paarden doodgaan doordat ze van die plant eten? Maar langs de andere kant vind ik het ook wel vreemd dat je moet planten trekken op een kamp waarvoor je veel hebt betaald, dus dat vond ik nogal dubbel...

Maar al bij al vond ik het een fijn kamp :)
Als iemand nog iets wilt weten, hoor ik het graag.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:32

Hoe duur zijn de kampen?

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:36

deze manege staat al jaren als zeer slecht bekend hier in de buurt, vroeger noemde we het daar manege Bangladesh, diernebescherming kwam daar ook geregeld controleren... kom er zelf nooit omdat ik het daar geen aardige mensen vindt, weet niet of er nu dus al verbeteringen zijn, zijn daar wel pas mensen met hun paarden weggegaan nadat ze daar paar weken stonden, vanwege voerbeleid en de niet zo vriendelijke mensen....
persoonlijk zou ik mijn kind daar nooit naar toe laten gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:57

Mijn dochter is een paar jaar met zeer veel plezier naar stal Sintels in breda geweest met ponykamp.Maar omdat ze eens naar zee wilde, hadden we de Zwaanhoek eens geboekt.Sindsdien wil ze niet meer op ponykamp en ze was er samen met haar nichtje.Mijn dochter heeft zelf een paard dus is best een ervaren ruiter dus hadden we van te voren gevraagd hoe dat zat en of er voor haar wat te doen was.Ze gaven aan dat er rekening mee gehouden werd en het merendeel van de kinderen iets ouder is.Maar daar werd er geen reking mee gehouden en is ze gewoon in een groep geplaats waarin 6 jarige reden ,en in alles moesten ze zich aan de jongere aanpassen.Als 14 jarige is het niet leuk een buitenrit te maken met een 6 jarige in de groep die om de haverklap van zijn pony valt,dus iedere buitenrit een staprit word.Verder werd er door de leiding veel geschreeuwd en gedaan.Wel waren er begleidstertjes die wel lief waren en hadden ze samen een groepje meisjes waarmee ze het gezellig hadden.Ook vond ze de paarden goed verzorgt,ze zei; ze waren er beter voor de paarden als voor de mensen.Daar is natuurlijk ook wel wat voor te zeggen :-)

flodske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:11

@ Annabel : Een kamp kost € 320 voor van zondag tot vrijdag.

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 18:40

Inderdaad, dat meisje dat van Chinou is gevallen zat absoluut niet met haar teugels te hannesen. Chinou schrok en ze viel toen hebben ze gezegd dat het haar schuld was en zei Tjarda dat ze geen greintje medelijden had. Ook wil ik even zeggen dat mijn ouders hebben gezegd, omdat ik voordat ik op ponykamp ging op topics keek van de zwaanhoek en alleen maar negatieve verhalen zag en daardoor niet meer wilde, 'Meestal staan alleen de negatieve ervaringen op het internet en niet de positieve, je gaat het vast naar je zin hebben'. Hier ben ik het niet mee eens want er valt gewoon weinig positiefs over te zeggen en ik heb dit zelf beleefd. Ik was alleen op ponykamp en had hele leuke lieve vriendinnen en heb de hele week heerlijk gereden op Fleur maar dat was ook echt het enige leuke, ik ga niet meer naar de Zwaanhoek.

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:45

jammer, ik ga dit jaar naar de zwaanhoek maar ik ga er maar het beste van maken, weet iemand nog leuke pony's die daar zijn, ik wil graag op een lieverd, die gewoon normaal is, die niet te hard maar ook niet te zacht loopt.