Zien manegeponys eigenlijk wel eens daglicht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

drae

Re: Zien manegeponys eigenlijk wel eens daglicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:51

Hier komen de pony's en de paarden beide buiten.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:52

parador schreef:
weer zo'n topic waar maneges onderuitgehaald worden.......

En ik, als voorgaand manegeruiter, vind het toch bijzonder prettig om te lezen dat er maneges zijn waar de paarden wél buiten komen. Ik ken er drie (!) in de buurt van mijn paarden waar ze niet of hooguit enkele weken in de zomer buiten komen.

Ik denk dat er binnen de manegewereld nog best een grote slagte slaan valt!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:54

Op de manege waar ik vroeger reed hadden ze niet eens genoeg stallen om alle manegepaarden en -pony's in te doen. Verder wel veel weiland (schatting zo'n 10 hectare) dus alle manegepaarden en -pony's stonden het overgrote deel van de dag en het jaar buiten. Die paarden en pony's die in de winter op vrijdagavond nog in de lessen hadden gelopen bleven 's nachts op stal om goed op te drogen. Vaak werden deze dan ook op zaterdagochtend weer ingedeeld in de 1e les (vrijdagavond laatste les was vergevorderd, zaterdagochtend idem). In de zomerperiode stonden ze 24/7 buiten.
Pensionpaarden kwamen ook gewoon dagelijks naar buiten ongeacht het weer, van 's ochtendsvroeg tot een uur of 6-7 's avonds.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:59

De manege waar ik vroeger ging rijden had niet eens een wei of paddocks -O-
Paarden stonden buiten de lessen om altijd op stal.
MUV de zondag, dan werden ze door hun verzorger gelongeerd in de longeerkraal.
Met mooi weer werd er wel in de buitenbak gereden.

Moet er wel bij zeggen dat dit een manege was midden in de randstad. Hoe het daar nu aan toe gaat weet ik niet aangezien in daar al heel wat jaren niet meer woon.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:06

hier op de manege komen ze zomer's buiten en nachts ook en in de winter staan ze binnen alleen als er geen lessen zijn gaan ze de bak in en zondags ook

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:06

Hier een stal komen ze somers snachts op de weide, vaak ook tot 4 uur (even later beginnen de lessen), net als de manegepaarden. Van 8 tot 4 meestal.

Een andere stal kwamen ze één dag in de week 2 uur buiten :') Gelukkig is dit nu ook al meer.

EVDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:17

bij ons op de manege(en pensionstal) komen de paarden vanaf 9 tot aan wanneer de lessen beginnen op de wei! op zondagen en in vakanties staan ze vaak de hele dag buiten :)

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:20

Op alle maneges waar ik heb gereden kwamen de paarden buiten.
Allemaal

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:03

nij ons gaan altijd op de laatste dag van de laatste week de pony's naar de wei en de gevorderde mogen dan soms helpen.

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:04

bij onze manege's staan ze best vaak buiten /3

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:10

Bij mij gaan ze heel vaak de wei in. zondag bijna de hele dag. En in de zomer hebben ze 2 weken vakantie en gaan ze die 2 weken naar een vakantie wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:12

Ik ken een manege waar de paarden alleen op zondag een half uur in de paddock stonden. Erg sneu.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:14

Ja hoor, bij ons komen ze genoeg buiten. Volgens mij staan ze in de zomer ook gewoon in de wei :)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:15

Bij de manege waar ik rij, mogen de pony's bijna de hele dag naar buiten, bij de manege waar ik nu rijd wel meer, ik moet de Fjord waar ik op rij bijna altijd uit de wei halen :)

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:17

Ik ken een manege zonder weiland erom heen en ze lopen daar dus alleen in de bak of ze staan in de stal!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:19

Sneu! En dan gaan ze zich afvragen waarom de pony's zo "onfit" en saai worden :n

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:22

bij ons gaan ze somers in de wei voor en na de lessen, in de vakantie hebben ze ook echt vakantie (op de wei dus) en in de winter gaan ze in de paddock voor de lessen.
of tenminste dat was toen ik er stage liep, dat is 4 jaar geleden dus misschien inmiddels niet meer.. wel nog steeds zodra het weer het toelaat gaan ze de wei op!

xMaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:08

Zomers gaan ze hier ook voor en na de lessen op het land, en swinters af en toe los in de binnenbak.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:10

Op de manege waar ik een tijd heb gereden hadden de pony's ruime boxen en mochten ze elke ochtend rond 6 uur na het hooi naar de wei tot een uur of 12.
Dan was er les van 1 tot 9. (de paarden en pony's lopen niet meer dan 3 uur per dag en niet meer dan 2 uur achter elkaar)
In de zomer mogen ze s'avonds nog 2 uurtjes naar buiten in de padocks of wei. In de winter na de lessen nog een uurtje in de bak.
De paarden hebben in elke kleine vakantie van 1 of 2 weken vakantie in de wei en hoeven ze ook echt niks te doen behalve dat er soms buitenrittjes zijn. (dan hoeven ze maar ong. 1 keer per week te lopen)
In de zomer vakantie hebben ze echt 3 weken vakantie zonder buitenritten en dan gaan ze naar de grote boswei.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:15

waar ik stond gingen de manegepony's van zaterdag middag (na de lessen )tot maandag morgen op de wei, lekker in een kudde (ook in de winter)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:26

hier staan de pony's trouwens ook in loopstallen :)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:24

Bij ons op de manege, weet ruim 3 kwart niet eens wat een stal is.
Zij staan 24/7 buiten, weer of geen weer (uiteraard wel schuilgelegenheid)
en er wordt bijna alleen maar in buitenbak gereden, alleen als het weer het echt echt niet toe laat,
rijden we in de binnenbak.
Dusjah, er zijn manegeponies die daglicht zien ;)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 00:13

xBalou schreef:
Sneu! En dan gaan ze zich afvragen waarom de pony's zo "onfit" en saai worden :n

Saai? Sorry, maar daar ben ik het dus niet mee eens.
Als ik jou altijd in je kamer stop en laat je er dan uit, ga je dan ook alleen maar bankhangen?
En onfit? Nee, dat denk ik niet :n

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:19

Bij ons blijven ze in de winter binnen en worden vaak buiten gelongeerd en losgelaten in de buitenbak. In de zomer staan ze dag en nacht buiten en worden ze naar binnen gehaald voor de lessen. Ook krijgen ze een maand ' vakantie' hier blijven ze een maand lang op de wei staan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:25

Ik wil even voorop stellen dat niet alle maneges even slecht of goed zijn, en dus zeker niet over een kam moeten worden geschoren. ;)

Bij enkele maneges hier in de buurt komen de manege pony's in de zomer 's nachts buiten, waarom? Omdat 's nachts ze minder last hebben van de vliegen en de hitte. Daarbij stonden verschillende pensionpaarden ook 's nachts op de wei om dezelfde reden. Overdag stonden de paarden of in de paddock of op stal. Als de 'vrije' dagen van de manege waren dan stonden ook gewoon lekker buiten, of in de hal of waar dan ook. :)