Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DeSa schreef:Zoals ik het begrijp hoeft het paard niet weg maar omdat jij het graag wil kopen willen ze gerust een gesprek erover aan gaan? In dat geval zul je niet hoeven te verwachten dat ze het naar marktwaarde weg doen. Ik denk dat 2000/2500,- redelijk is.
Jolien87 schreef:paardjes123 schreef:Hoi Jolien, Ik heb mijn paard bij hippo zorg verzekerd. Onder de 4500 euro hoeft het paard niet gekeurd te worden door de dierenarts. Er komt een inspecteur van de verzekering het paard bekijken.
Succes!
Ah kijk, goed om dit soort dingen te weten, thanks!
En wat komt zo'n inspecteur doen dan, als hij het paard bekijkt?
Desondanks wil ik hem voor mijn eigen gevoel wel gekeurd hebben. Die paar honderd euro extra heb ik daar zeker wel voor over.
anneliesdj schreef:Goedzo, dan heb je iig iemand die onafhankelijk kijkt.
Het hoeft niet perse een peesblessure te zijn geweest natuurlijk, er zit daar wel meer wat kan beschadigenDus dat je echt niet meer kan springen hoef niet zo te zijn, wordt er in de lessen niet mee gesprongen?
Maar daarom is een klinische keuring natuurlijk wel aan te raden, dat ga je wel doen denk ik?
Ik hoop dat de manege je matst, als het echt zo'n lastig paard is hebben ze wss liever dat je hem meeneemt. Ik zou het op 1000 euro gooien, dat lijkt me dan voor beide partijen een nette prijs.
Jolien87 schreef:Ik heb overlegd met de manege dat er niet met hem gesprongen wordt, met het vooruitzicht dat ik hem ga kopen. Zou ik hem niet kopen, dan heb ik hier uiteraard niets over te zeggen. Ik wil het risico gewoon niet lopen dat het weer misgaat. We weten ook niet goed hoe hij de blessure heeft opgelopen, tijdens het rijden is er niets gebeurd wat erop kan wijzen. Wellicht heeft hij zich verstapt, maar dan is dit ongemerkt gebeurd.
anneliesdj schreef:Zoals TS al aangaf is het een lastpak in de lessen en zelfs nog 2 handen vol voor ervaren ruiters, dus echt betrouwbaar is hij dan niet.
Luckystory schreef:Manegepaarden zijn doorgaans erg duur. En dan maakt het niet uit of het dier al dan niet 100% gezond is.
Ik denk dat je eerder richting de 2000/2500 zal moeten denken. Als een manegepaard verkocht wordt, moet dat paard vervangen worden.
+ Dat een manege een bedrijf is en daar ook winst gemaakt moet worden. Dus ik zou er sowieso op rekenen dat de manege-eigenaar een bedrag gaat vragen waar hij zelf een ander paard voor de manege van zal aankopen + een deel winst.
En dan zit je makkelijk richting die 2000 en zelfs meer te denken.
Een manege kan vragen wat ze willen voor een paard, crisis of niet. Want als hij niet verkocht wordt zal er wel op een andere manier geld aan verdiend worden.
Luckystory schreef:anneliesdj schreef:Zoals TS al aangaf is het een lastpak in de lessen en zelfs nog 2 handen vol voor ervaren ruiters, dus echt betrouwbaar is hij dan niet.
Maar dat is geen argument tov een manege hoor. Dat paard zal zijn lessen heus wel lopen. Of hij nu mak is of niet.
Feit is dat hij daar staat en dat een eventuele verkoop betekent dat hij vervangen moet worden door bij voorkeur een paard dat wel mak is. Ga er maar vanuit dat die manege-eigenaar niet gaat toeleggen op de aankoop van een nieuw paard.
Jolien87 schreef:Maar uhh waaro zou je hem keuren? Je weet dat hij wat gehad heeft, dat hij nu goed is maar dat het terug kan komen. Eeb dierenarts kan ook niet veel anders zeggen. Verder ken je het paard al een tijd en wil je er geen zz mee rijden. Ik denk of het paard nu goed gekeurd word, de kans er echt niet minder om word dat het weer terug komt.
Over de prijs trouwens, dit paard is niet veel waard max 1000 euro. Alles wat je er meer voor betaald, betaal je omdat je hem wil hebben/eigen emotie
anneliesdj schreef:Jolien87 schreef:Ik heb overlegd met de manege dat er niet met hem gesprongen wordt, met het vooruitzicht dat ik hem ga kopen. Zou ik hem niet kopen, dan heb ik hier uiteraard niets over te zeggen. Ik wil het risico gewoon niet lopen dat het weer misgaat. We weten ook niet goed hoe hij de blessure heeft opgelopen, tijdens het rijden is er niets gebeurd wat erop kan wijzen. Wellicht heeft hij zich verstapt, maar dan is dit ongemerkt gebeurd.
Ik denk dat je daarmee jezelf wel in de vingers snijd.
Zij denken dat je hem heel graag wilt en dat zul je voelen in de prijs.
Bluppie schreef:Jolien87 schreef:Maar uhh waaro zou je hem keuren? Je weet dat hij wat gehad heeft, dat hij nu goed is maar dat het terug kan komen. Eeb dierenarts kan ook niet veel anders zeggen. Verder ken je het paard al een tijd en wil je er geen zz mee rijden. Ik denk of het paard nu goed gekeurd word, de kans er echt niet minder om word dat het weer terug komt.
Over de prijs trouwens, dit paard is niet veel waard max 1000 euro. Alles wat je er meer voor betaald, betaal je omdat je hem wil hebben/eigen emotie
Ligt er aan waarvoor je hem wilt verzekeren. Met ziektenkosten zit je toch wel veel hoger. Mijn merrie is verzekerd voor €2500 en betaal 500 euro pj.
Ik ga voor je duimen dat we snel lezen dat je Collin een goed tehuis mag gaan bieden!
Luckystory schreef:Maar jij betaalt toch ook om hem te huren? Dus ze verdienen heus wel aan hem.
+ Als jij hem koopt verliest de manege een goede klant?
Jolien87 schreef:Klopt. Al jarenlang zet ik mij actief in op de manege als vrijwilliger en bestuurslid. Daarnaast coördineer ik de onderlinge wedstrijden.
Erbij genomen dat ik een goede "sponsor" ben gezien huren relatief meer voor de manege oplevert, ben ik niet bepaald een klant die de manege zou willen missen. Althans, als ik mij zou verplaatsen in de positie van de bedrijfsleider.
Ik zie het niet als dreigement, maar het is wel een feit dat ik straks niet meer op de manege blijf rijden.
anneliesdj schreef:Jolien87 schreef:Klopt. Al jarenlang zet ik mij actief in op de manege als vrijwilliger en bestuurslid. Daarnaast coördineer ik de onderlinge wedstrijden.
Erbij genomen dat ik een goede "sponsor" ben gezien huren relatief meer voor de manege oplevert, ben ik niet bepaald een klant die de manege zou willen missen. Althans, als ik mij zou verplaatsen in de positie van de bedrijfsleider.
Ik zie het niet als dreigement, maar het is wel een feit dat ik straks niet meer op de manege blijf rijden.
Maar je ging toch ook verhuizen? Dus dan blijf je er ook niet als je het paard koopt?
anneliesdj schreef:Een manegepaard wat verkocht wordt hoeft echt niet zoveel op te brengen dat daar een nieuwe van gekocht gaat worden. Je hebt ook nog zoiets als afschrijving, hanteerd een manegebedrijf ook gewoon.
En een braaf jong paard kan meer voor de lessen ingezet worden dus verdienen ze sneller meer geld aan.