manege poelenburgh?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: manege poelenburgh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:08

Ik heb daar een aantal keer een strandrit gemaakt (met de caroussel, als uitje) en besloten er nooit meer te komen. De pony's daar waren typisch manegepony's. Sloom, niet mooi op gewicht en geen (goede) bespiering. Maar ze zeiden dat ze daar ook weinig krachtvoer kregen zodat zij goed onder controle waren buiten.

Ik vond het echt typische manegepaarden. Kan me voorstellen dat je dat niet ziet als je standaard maneges gewend bent.

Ik reed een keer op Chelle. Leuk diertje en ging flink hard, hield tong uit haar mond.. Ook nog op een haflinger gereden, weet zijn naam even niet meer (Jaap-joris?). Maar hij was flink eigenwijs en ging in de rit bij de duinen zomaar de bosjes in. Op het strand ging hij ook niet hard.

Ik vond ze gewoon te mak, zat niet veel leven in als het ware. Hopelijk is dat nu veranderd.

Maar dit zegt iemand die een manege gewend is waar je geen verschil ziet tussen manegepaarden en eigenpaarden.

FutureVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:26

heey!

ik ga misschien volgende week ook hier ook strandrit..
ik heb veel rijervaring maar nog niet zoveel op het strand. Ik wil graag een paard die snel gaat maar die wel een hele goeie rem heeft..
iemand een advies :P

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:03

gwnikdus schreef:
heey!

ik heb veel rijervaring maar nog niet zoveel op het strand. Ik wil graag een paard die snel gaat maar die wel een hele goeie rem heeft..

Een goeie rem? Die paarden stoppen echt niet als je met z'n allen over het strand rent. Maar je hebt natuurlijk bravere en minder brave.. Danny is een schatje, ik zat zelf op haflinger Iris die is ook heel snel maar wel braaf. Veel plezier !

FutureVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:55

StillAngel schreef:
gwnikdus schreef:
heey!

Een goeie rem? Die paarden stoppen echt niet als je met z'n allen over het strand rent. Maar je hebt natuurlijk bravere en minder brave.. Danny is een schatje, ik zat zelf op haflinger Iris die is ook heel snel maar wel braaf. Veel plezier !

ja, dat je ze in rengalop niet stil kan zetten snap ik ook wel.. maar ik bedoel dat als je ze weer terug wil nemen dat ze dan wel luisteren..

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:46

Super leuk daar!
ik heb 2x een strandrit gedaan daar
op Wynanda en Jakuza
Was echt geweldig!!!

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:13

ik ben net terug van kamp dus als je nog vragen hebt...

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:15

gwnikdus schreef:
heey!

alle paarden stoppen zodra de voorste stopt, ze rennen echt niet zomaar door. als je dan toch wil remmen kan je het best op skippy, die die gaat heel hard maar stopt echt zodra jij dat wilt

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:20

Ik ben daar een keer op instructie week geweest. Echt een super leuke week.

Vooral de buitenritten waren leuk. Verder leuke begeleiding etc.
Met de paarden die je opnoemt heb ik verder geen ervaring... Heb alleen maar op Ariël gereden. Dik eerste op het strand haha!

Nee maar was echt super, echt een aanrader dus!

FutureVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:45

zoofje schreef:
gwnikdus schreef:
heey!

alle paarden stoppen zodra de voorste stopt, ze rennen echt niet zomaar door. als je dan toch wil remmen kan je het best op skippy, die die gaat heel hard maar stopt echt zodra jij dat wilt

oke super! dankje!

FutureVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:19

hele leuke rit gehad op Skippy! een top-paardje!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:27

Ik heb 2 keer strandrit op Poelenburgh gedaan, op Ilona en Zingaro. :)

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:28

ik ben van plan binnenkort daar een strandrit te doen, maar ik had nog 2 vraagjes.
hebben ze daar ook friese paarden, en zo ja, hoe zijn die op het strand? (niet te snel, luisteren ze goed enz.)
En hoe duur is een strandrit? dat kon ik op de site niet vinden.
Ik wil namelijk nog altijd een x een strandrit maken op een fries, dat lijkt me gewoon zo geweldig, frieen zijn echt mijn favorieten!

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:55

Niemand?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:27

Ik weet nog dat ze een paar jaar geleden twee friese paarden hadden. De een ging altijd rollen op het strand. Op de ander had ik een keer een duinrit gedaan.

Al die paarden daar luisteren goed op het strand en zijn hartstikke braaf. Weet nog wel dat er een haflinger was die met mij een stukje door de bosjes ging. Maar alsnog zijn ze allemaal hartstikke braaf.

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:22

ivda schreef:
ik ben van plan binnenkort daar een strandrit te doen, maar ik had nog 2 vraagjes.
hebben ze daar ook friese paarden, en zo ja, hoe zijn die op het strand? (niet te snel, luisteren ze goed enz.)
En hoe duur is een strandrit? dat kon ik op de site niet vinden.
Ik wil namelijk nog altijd een x een strandrit maken op een fries, dat lijkt me gewoon zo geweldig, frieen zijn echt mijn favorieten!

ze hebben nog maar een fries paard, Iriz, ze is niet snel maar wel hartstikke braaf, vaak zitten daar mensen op die het een beetje spannend vinden

Stellaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:21

hey,
ik rij al 6 jaar op manege Poelenburgh. het is een super gezellige manege!
info over paarden. als je een heel mak paard naar het strand wilt zou ik kiezen voor Jakuza(waarmee ik zelf heel vaak naar het strand ben gegaan) of skippy of polly en nog meer. eigenlijk zijn alle paarden heel mak op het strand.
ik ben ook diegene die in de penny speelt ;) met het mystery(eigenlijk heet ze fjord. met haar kan je btw ook hele leuke buitenritten maken. heel braaf) verhaal.
als er nog vragen zijn kan ik ze beantwoorden.
groetjes Stella :D

ondertussen zijn Ilona,tornado,miss ambition en Danny overleden..... Chelle is met pensioen net als Zaartje ,Vera en Jaap Joris.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 08-06-14 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:11

YRT --> MA

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:42

Stellaaatje schreef:
hey,
ik rij al 6 jaar op manege Poelenburgh. het is een super gezellige manege!
info over paarden. als je een heel mak paard naar het strand wilt zou ik kiezen voor Jakuza(waarmee ik zelf heel vaak naar het strand ben gegaan) of skippy of polly en nog meer. eigenlijk zijn alle paarden heel mak op het strand.
ik ben ook diegene die in de penny speelt ;) met het mystery(eigenlijk heet ze fjord. met haar kan je btw ook hele leuke buitenritten maken. heel braaf) verhaal.
als er nog vragen zijn kan ik ze beantwoorden.
groetjes Stella :D

ondertussen zijn Ilona,tornado,miss ambition en Danny overleden..... Chelle is met pensioen net als Zaartje ,Vera en Jaap Joris.

Vera met pensioen? Zo oud is ze toch nog niet? Ben 10 jaar terug nog voor haar wezen kijken toen ik een paard zocht haha

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:44

Heb daar zelf ook een strandrit gemaakt! (zie onderschrift)
Was zeker aan te raden! Hele leuke begeleiding en ik had een hele leuke pony (Charly)
Heel leuk beest, zeker niet type manege pony. Niet sloom ofzo, kon leuk het boomstammetje springen. Alleen aan de kleine kant, maar dat kon voor mij gelukkig nog net

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:52

Fijn dat Chelle met pensioen is, is dr gegund. Braaf dier :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:55

Ik rijd er bijna dagelijks langs en word er voornamelijk heel verdrietig van, zoveel paarden en zo weinig land...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:00

Ik ben daar ook wel eens op strandrit geweest, vriendinnetje van mij die het heel spannend vond reed op Skippy, een heel rustig paardje. Echt heel makkelijk te rijden. Ik reed op Wynanda, ook heel fijn maar had zin om te gaan :p Vond t prima! Niet paarden die niet te rijden waren (ofja, dat wel maar dat lag aan de kindertjes die erop werden gezet dan meer..). Maar ik zou wel met de volwassenen meegaan als je een beetje kan rijden, ik ben 1x met de kinderen meegegaan omdat er verder geen plek was en wilde graag het strand op maar dat doe ik nooit meer haha

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:53

Caira schreef:
Ik rijd er bijna dagelijks langs en word er voornamelijk heel verdrietig van, zoveel paarden en zo weinig land...

Dan vind ik Poelenburgh nog meevallen! Op de manege in Heerhugowaard staan dik 60 paarden en is heelmaal géén land.