manege paard die te gevaarlijk werd ivm hersen problemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:12

Weer tijd van vakantie?? Iemand die aandacht nodig heeft??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:14

Een paard met hersenproblemen als in 'tumor, beschadiging etc', dus een medische oorzaak.. dat is toch wel even iets anders dan 'gestoord'. Gestoord gedrag vertoont een paard dat niet goed begrepen wordt, misschien niet even goed behandeld is en opnieuw vertrouwen moet winnen.
Een paard dat dmv een hersenaandoening 'gestoord' gedrag laat zien, komt het gedrag zonder dat het paard dat zelf wil en ook op frequente basis.

Maar goed het is weer komkommertijd merk ik... wanneer beginnen de scholen weer?

En wat wil je nu precies bereiken met dit topic TS? Je bent niet bepaald voor rede vatbaar en reageert zeer infantiel oftewel; kinderachtig!

Silenna

Re: manege paard die te gevaarlijk werd ivm hersen problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:25

Oh en nog iets he..
Als het paard echt hersenproblemen heeft, doet hij bij iederéén 'gevaarlijk'. Dan zou hij dat dus bij jou ook doen.
Is het toevallig een zwarte, arabische hengst, die alleen naar jou luistert..? :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:29

Als een paard niet goed functioneerd (heel vaak bang is in dit geval?) op een drukke manege, is het dier dan niet gewoon héél gevoelig en voor dat werk niet geschikt? Als een dier niet tegen drukte of zoveel verschillende ruiters kan, vind ik het juist heel eerlijk van de eigenaar dat hij/zij dit paard verkocht heeft, zodat dit paard één baasje krijgt waar die zich an kan hechten, een baasje die ook het angstproleem kan aanpakken.

Als ik eigenaar zou wezen en een paard op stal zou hebben waaraan je kan zien dat hij/zij de situatie niet aankan, en je ziet het dier wegkwijnen (ook terwijl het tijdens het rijden misschien niet zichtbaar is) zou ik er ook over denken om het te verkopen. Je wilt toch dat je dieren happy zijn? als ze bij iemand anders een beter leven kunnen hebben, is het juist een eerlijke keuze egenover het paard om het te verkopen.

Heeft het paard ook écht een kronkel in de kop of hersenproblemen, en dan bedoel ik aangetoond door een veearts, of is dit je beschrijving omdat het paard zich misschien af en toe wat wild gedraagt? Daar zit ook flink verschil in :j Maar de eigenaar zal wel naar eigen geweten gehandeld hebben, ik ga er voor het gemak niet van uit dat een manege een levensgevaarlijk paard zou verkopen aan een particulier, want dan krijg je als manege gewoon een slechte naam.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:29

_O- _O- _O- Goed gevonden Delphi.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:30

TS je hebt dus je nek gebroken door dit paard maar ze was dus wel alleen braaf bij jou? Ik wil niet weten hoe het met de andere ruiters is afgelopen :=

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:31

lifaya schreef:
TS je hebt dus je nek gebroken door dit paard maar ze was dus wel alleen braaf bij jou? Ik wil niet weten hoe het met de andere ruiters is afgelopen :=

hahahah die ruiters zijn door de grote, magische, kwaadaardige hoeven vermalen tot hondenbrokken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:33

Liesje1611 schreef:
lifaya schreef:

hahahah die ruiters zijn door de grote, magische, kwaadaardige hoeven vermalen tot hondenbrokken.

Neejoh, elk zelfrespecterend monsterpaard zou de restjes zelf opeten! pff, gras eten is voor watjes :Y)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:36

Telpeva schreef:
Neejoh, elk zelfrespecterend monsterpaard zou de restjes zelf opeten! pff, gras eten is voor watjes :Y)

Uiteraard. Van mals ruitervlees wordt hij alleen maar machtiger en gevaarlijker.

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:37

Ik heb Esther ook gekend, maar nooit op haar gereden.... Ik vond haar te eng...

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:44

Hmm ik wil toch even op een paar dingen reageren.
- Een gebroken nek is niet zo 'weer genezen' daar gaat een hele herstelperiode overheen, als je al niet in een rolstoel belandt.
- Als je er een keer van af bent gevallen en je 'nek hebt gebroken' betekent dat dus dat hij/zij gevaarlijker was bij jou dan je zegt.
- Wat wil je nou bereiken met dit topic? Dat wij zeggen: 'wauw wat kun jij goed rijden zeg.'
- Er is geen andere betekenis voor veel wit bij het oog dan een mensoog o.i.d. Een paard is niet altijd bang en zal zeker niet altijd wit bij zijn oog hebben van angst.

Misschien kan @rosan2001 ons wat meer uitleggen? Aangezien zij het paard kent..

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:46

yeah het is vakantie!!! :D

paard hebben ze waarschijnlijk gewoon laten afmaken als hij voor bijna iedereen gevaarlijk is, geloof je echt dat hij naar een andere eigenaar is?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:46

:') , TS ik denk dat je een spirituele band had met dat manegepaard.. Misschien was zij wel jouw paard in een vorig leven?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:49

ik denk niet dat het paard hersenproblemen heeft, denk eerder dat TS t heeft

óeh die is best hard :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:56

Wat een schitterend prototype pennytopic.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:13

heey ts

Het is niet te verklaren waarom het paard bij jou wel normaal deed als bij anderen
Maar het kan zijn dat je een klik had met het paard

Wel moet ik zeggen dat ik jou reacties niet vriendelijk vind. Mensen proberen jou te helpen maar jij gedraagd je als een klein kind.
Jammer dan gaat het hele doel van Bokt weg als niemand kan/mag reageren op jou reacties

Op bokt is het namelijk zo dat als jij een forum opent ieder mag reageren en jou mag helpen met jou probleem en dus commentaar mag geven
hoe moeilijk dat ook is als 14 jarige om dat te ontvangen maar dat weet je als je een forum opent.

Dus de volgende keer denk goed na of jij reacties wilt van anderen al wel positief dan negatief
Alles kan voorkomen ook waar je niet zo blij mee ben om te lezen.

En dat stukje over je nek gebroken. Dit revalideerd totaal niet snel als je dan niet in de rolstoel zit.
En dan is dat paard niet lief.

Denk goed na wat voor forum je opend aangezien ieder terug kan kijken in je geschiedenis en daar staan dit soort dingen in en dan kom je niet geloofwaardig over

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:30

Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

* De penny's zullen ook altijd spreken over wilde zwarte arabische hengste die door hun getemd en bereden worden,
uiteraard kan alleen DE penny zelf deze woeste gevaarlijke hengst berijden :Y)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:32

Lillian__ schreef:
ik denk niet dat het paard hersenproblemen heeft, denk eerder dat TS t heeft

óeh die is best hard :')

Hahahaha :')

appelXbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:47

_O- _O- _O-

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:11

Haha vind het hier steeds leuker worden _/-\o_

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:14

ALLE PENNY'S VERZAMULUUUH!

edit: sielugh

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:19

Jeetje wat zijn de bokkers weer kinderachtig zeg! :n
Ze probeert een leuk topic te openen, Tja, misschien was het paardje wel braaf bij haar?
is dat dan meteen Penny?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:20

SpecialBel schreef:
Ze probeert een leuk topic te openen, Tja, misschien was het paardje wel braaf bij haar?
is dat dan meteen Penny?

wel als ze in een ander topic zegt dat ze door dit brave paard haar nek heeft gebroken :P

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:21

SpecialBel schreef:
is dat dan meteen Penny?

Het is WEL penny als je beweert op hetzelfde paard je nek te hebben gebroken,
en in een ander topic schrijft dat hij alleen bij jou braaf is.

Neeh, sorry hoor, gaat er bij mij echt niet in.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:24

lifaya schreef:
SpecialBel schreef:
is dat dan meteen Penny?

wel als ze in een ander topic zegt dat ze door dit brave paard haar nek heeft gebroken :P

Je weet het nooit..misschien was dit de tijd ervoor?
Alsnog, ik vind het niet kunnen.