Ponyhof Aagtekerke

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:07

Annabel schreef:
Traiectum schreef:
Annabel: dus geef je geld aan een manege waar de paarden kapot gereden worden. Op wat voor manier is dat geven om de welzijn van de dieren daar?

Buuske: ik neem aan dat jullie pony geen twee maanden lang 10 uur per dag hoeft te lopen, dat deze met passend tuig gereden wordt, en dat jullie niet doorrijden als het dier geblesseerd is? 1 strandrit is inderdaad geen probleem, maar deze paarden doen veel, véél meer dan dat.

Iets minder vooroordelen kan ook wel, dit is allemaal wel heel erg overdreven wat je nu zegt.

Dit zijn geen vooroordelen. Ik ben daar twintig jaar lang iedere zomer en iedere vakantie geweest. Heb strandritten en ponykampen begeleid. Wat ik hier schrijf is geen woord van gelogen of overdreven.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:12

Kort geleden daar mijn paardje bezocht. De tranen over mijn kaken, mijn knappe knul stond er als een dood vogeltje bij terwijl hij altijd zo statig, opgewekt en knap was. ben zo boos op mezelf dat ik niet naar mijn gevoel heb geluisterd. Ik dacht het ideale plekje gevonden te hebben. De beloften waren mooi , maar helaas :(

Judass

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:15

Wat een nachtmerrie czarina, welk paardje is t? (Mag ook via pb)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:03

Als ik zo in haar profiel kijk gok ik dat het om Ibe gaat. Ik heb daar in de meivakantie mijn strandrit op gemaakt. Jammer zeg dat hij zo achteruit is gegaan, helemaal als je dacht dat je een mooi plekje had gevonden. Hij was overigens wel heel braaf buiten, hij is alleen bang voor surfplanken :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:06

Ik zou mijn paard daar dan onmiddellijk weg halen als ik hem zo zou aantreffen.. Wat was de reden dat je hem daar hebt gezet? Of heb je hem aan hen verkocht?

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:28

Vervelend.. dat is niet wat je wilt als oud eigenaar :( wat was de reden?

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:30

@ Traiectum waarom heb je dan 20 jaar kampen begeleid als je het een prut manege vind??

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:48

Klopt gaat idd om ibe. Heel fijn paardje. Hij word geloof ik wel goed verzorgt, lag meer dan genoeg hooi en stond buiten met andere paarden. Hoeven waren ook netjes, Maar het werk is erg zwaar voor hem. Telefonisch contact zeiden ze dat het super gaat. Maar hij is nu verre van de stoere krachtpatser zoals ik hem ken. Maar hopelijk komt hij gauw weer aan als hij beetje gewend is aan het nieuwe ritme met dagelijks rijden. Maar ik had gehoopt dat hij bijgekomen was ipv veel afgevallen.
We zullen over een poosje zien en anders ga ik een passende oplossing zoeken.

Ik had hem verkocht met de reden dat hij daar prive gebruikt ging worden en wat wil je dan als paard meer dan lekker over het strand rijden.
Verdere vragen of opmerkingen graag via Pb.

Leuk dat je hem gereden hebt Miccamaaike, haha surfplanken kan ik me voorstellen, liep ik ook niet dagelijks mee door de wei ;)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:32

czarina schreef:
(...)
Ik had hem verkocht met de reden dat hij daar prive gebruikt ging worden
(...)

Zo hé, ben jij even gefopt! Je wilt zoiets graag geloven natuurlijk, omdat je het beste voor je paard wil. Maar bottomline hangt de hele paardenhandel van de list en het bedrog aan elkaar en waarom zou dat met manegehouders anders zijn? Dus een tikkeltje naief is het imo. van jouw kant ook wel, om je paard aan een manege te verkopen en dan te geloven, dat ie daar niet ook voor klanten ingezet gaat worden. Bedoel ik verder niet aanvallend ofzo, ik vind het sneu voor jou en nog meer voor je paard dat het zo is gelopen, en ik hoop dat ie idd of zijn draai daar nog vindt, of dat je er in zult slagen een beter bij hem passende plek voor hem te vinden. Dat laatste zal er wrs. op uitdraaien dat je hem in eerste instantie terug moet kopen en het zou mij, gezien mijn eigen ervaring en de andere die ik hier lees, niet verbazen, als dat niet voor hetzelfde bedrag wil lukken als wat ze voor hem aan jou hebben betaald.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:58

Ja klopt Eirikur, kan mezelf ook wel enorm voor de kop slaan.
Wat dat betreft wil ik altijd het goede in de mens zien. Het bedrag wat ze betaald hadden was al enorm, in de hoop dat ze zuinig op hem zouden zijn.
Hoor net wel van miccamaaike dat hij na de rit netjes bijgevoerd word, dus we wachten even poosje af hoe de ontwikkeling gaat. Ik ga in elk geval binnenkort weer kijkje nemen.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:01

Ik ga van de zomer ook weer.. :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:58

Ik ben niet gegaan vrijdag, ben naar een andere manege geweest. Ik heb geen zin om lol te hebben ten koste van de paarden. Dan hoeft het voor mij niet. Echt jammer dat zulke mensen nog bestaan, die dat wel willen :(

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:28

ZeSteigert schreef:
Ik ben niet gegaan vrijdag, ben naar een andere manege geweest. Ik heb geen zin om lol te hebben ten koste van de paarden. Dan hoeft het voor mij niet. Echt jammer dat zulke mensen nog bestaan, die dat wel willen :(

Goedzo! Ik hoop dat veel bokkers die dit lezen jouw voorbeeld volgen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:43

Annabel schreef:
@ Traiectum waarom heb je dan 20 jaar kampen begeleid als je het een prut manege vind??

Ik heb er geen twintig jaar kampen begeleid, zo oud ben ik nou ook weer niet ;) Al gaan er regelmatig meiden van zestien mee als begeleiding, dus zoveel scheelt het niet, bedenk ik me nu. Ik heb er twintig jaar gereden, en toen ik begon was ponyhof nog van Hellen's vader, die een heel stuk eerlijker met de paarden omging, en het was veel kleinschaliger. Zo'n vijftien paarden en ponies, 's zomers 'n les en 'n strandrit op een dag. Paarden hadden het toen goed. Ik heb jarenlang wíllen geloven dat Hellen gelijk had en goed voor de paarden was, want zolang ik dat geloofde was het leuk op de manege. Pas de laatste jaren begon ik te zien wat er allemaal mis was, dat alles om het geld ging. Dat een paard daaraan kapot ging, dat maakte niet uit. En toen kon ik het niet opbrengen om te vertrekken, niet zolang mijn lievelingspony er nog stond. Toen Cindy zo kapot was gereden dat ze nooit meer geld op zou brengen mocht ik haar eindelijk voor veel te veel geld overkopen. Dat is ook meteen de laatste keer geweest dat Hellen nog geld aan me verdient heeft.

ZeSteigert: mijn complimenten. Heel netjes van je!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:01

czarina schreef:
Het bedrag wat ze betaald hadden was al enorm, in de hoop dat ze zuinig op hem zouden zijn.

Stel dat ze per buitenrit € 15,- aan hem verdienen, dus netto overhouden aan de ritprijs min de kosten. In het seizoen 2x (?) per dag, 7 (?) dagen per week is tot € 900,- per maand. Ik weet niet wat jij "enorm" vindt, dus reken zelf maar uit hoe lang ie heel moet blijven voordat ze de aanschafkosten dan hebben terugverdiend en het geld dat hij binnenbrengt pure winst is. Als ie niet al te krakkemikkig in elkaar zit, verdient hij zichzelf in één zomer 2x terug.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:18

Gok dat dat wel beetje optimistisch gedacht is, want gok dat de maanden dat ze echt veel lopen vooral juli en augustus zijn... toen wij er in de meivakantie waren konden we alleen 's avonds op rit (maar had hij volgens mij al wel gelopen met ponykamp oid)

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:19

Ik ben er 2 jaar achter elkaar op ponykamp geweest en daarna een jaar leiding (15 was ik toen).. Ik kan zeggen dat ik het 2 jaar super leuk heb gevonden (allebei de keren eigen pony mee), maar ben geschrokken hoe het er aan toe gaat toen ik leiding was. Had toen mijn eigen pony niet mee omdat er een virus was uitgebroken op stal. Dit moest ik van een vriendin horen die ook leiding was, de eigenaren hadden mij niks verteld. Pony's met 38,5 tot 39 graden koorts toch maar mee op strandrit omdat er te weinig paarden waren. Zo ook enkele 'kreupele' paarden.. Ze hadden vrij als het kon, maar kwamen ze anders te kort moesten ze toch maar 'even' een rit van 2 of 3 uur lopen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:21

jeetje zeg... dat is toch te bizar voor woorden!
Jammer dat ik dit topic niet voor onze rit heb gelezen, dan was ik op zoek gegaan naar een andere manege :(

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:22

Inderdaad, bij ons ook kreupele paarden mee.
En met meerdere op een paard, soms met 3 op een shetlander. 'T mocht allemaal..

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:23

dena_mii schreef:
Ik ben er 2 jaar achter elkaar op ponykamp geweest en daarna een jaar leiding (15 was ik toen).. Ik kan zeggen dat ik het 2 jaar super leuk heb gevonden (allebei de keren eigen pony mee), maar ben geschrokken hoe het er aan toe gaat toen ik leiding was. Had toen mijn eigen pony niet mee omdat er een virus was uitgebroken op stal. Dit moest ik van een vriendin horen die ook leiding was, de eigenaren hadden mij niks verteld. Pony's met 38,5 tot 39 graden koorts toch maar mee op strandrit omdat er te weinig paarden waren. Zo ook enkele 'kreupele' paarden.. Ze hadden vrij als het kon, maar kwamen ze anders te kort moesten ze toch maar 'even' een rit van 2 of 3 uur lopen.

Dat is dan ook de reden geweest dat ze jou vantevoren niets gezegd hebben - als je er niet van geweten had, had je je eigen pony meegenomen, dan hadden ze die week 1 van hun eigen ponies voor klanten ipv begeleiding in kunnen zetten.
Was dat het jaar dat dat kleine bonte merrietje is overleden aan droes?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:29

LoveBodin schreef:
Inderdaad, bij ons ook kreupele paarden mee.
En met meerdere op een paard, soms met 3 op een shetlander. 'T mocht allemaal..

Dit soort foto's zie ik dan ook heel vaak op fb enzo voorbij komen..
Laatst bijgewerkt door RianneH op 16-05-13 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar foto verwijderd.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:30

Nee dat is het eerste jaar geweest dat ik op kamp ben geweest.. Toen heeft mijn pony ook droes gekregen, onze pony's (2 eigen) moesten laatste nacht in de stal van Flocky en nog eentje die droes had omdat die polopaarden toen ik onze stallen moesten. Ik heb Cindy ook gekend trouwens, erg leuke pony, was toen al vaak kreupel

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:32

Traiectum schreef:
Annabel schreef:

Ik heb er geen twintig jaar kampen begeleid, zo oud ben ik nou ook weer niet ;) Al gaan er regelmatig meiden van zestien mee als begeleiding, dus zoveel scheelt het niet, bedenk ik me nu. Ik heb er twintig jaar gereden, en toen ik begon was ponyhof nog van Hellen's vader, die een heel stuk eerlijker met de paarden omging, en het was veel kleinschaliger. Zo'n vijftien paarden en ponies, 's zomers 'n les en 'n strandrit op een dag. Paarden hadden het toen goed. Ik heb jarenlang wíllen geloven dat Hellen gelijk had en goed voor de paarden was, want zolang ik dat geloofde was het leuk op de manege. Pas de laatste jaren begon ik te zien wat er allemaal mis was, dat alles om het geld ging. Dat een paard daaraan kapot ging, dat maakte niet uit. En toen kon ik het niet opbrengen om te vertrekken, niet zolang mijn lievelingspony er nog stond. Toen Cindy zo kapot was gereden dat ze nooit meer geld op zou brengen mocht ik haar eindelijk voor veel te veel geld overkopen. Dat is ook meteen de laatste keer geweest dat Hellen nog geld aan me verdient heeft.

ZeSteigert: mijn complimenten. Heel netjes van je!

Er werd gezegt dat Cindy idd verkocht werd naar een rusthuis, maar dat was dus naar jou toe?

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:33

Op die ponies doen ze ook vaak voor de foto.. alleen de grote rijden ze er wel met 2 op.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:34

Op diezelfde facebook pagina staan ook foto's waarop te zien is dat de leiding op die pony's een rit begeleid, dan natuurlijk niet met z'n tweeën erop maar toch. Vind dat je een leiding met die lengte niet op zo'n pony kan zetten.