op mijn vroegere manege ( eens zomer wel ) ging ze op wei eens de lessen gedaan waren en gingen ze er terug uit devolgende dag als de lessen herbegonnen ( ze mochten dus heel de nacht buiten blijven)
Vindt dit al schappelijker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxxiloveu schreef:Nee, ik weet het zeker ik ben zelfs een keer de hele week van 's morgen 9 uur tot 's avonds 7 uur op de manege geweest en zelfs toen kwamen ze niet op de wei........
stef schreef:Helaas heb ik er ervaring mee dat lesklanten hun mening baseren op wat ze zien in de paar uurtjes per week dat ze aanwezig zijn. Hiermee zeg ik niet dat TS dit ook doet, maar dat maakt me wel voorzichtig om zulke uitspraken klakkeloos aan te nemen.
Annetje schreef:stef schreef:Helaas heb ik er ervaring mee dat lesklanten hun mening baseren op wat ze zien in de paar uurtjes per week dat ze aanwezig zijn. Hiermee zeg ik niet dat TS dit ook doet, maar dat maakt me wel voorzichtig om zulke uitspraken klakkeloos aan te nemen.Dat ken ik inderdaad ook. De manegepaarden bij ons op stal komen elke dag buiten. Om 9 uur gaan de eerste al en rond 4 á 5 uur gaan ze weer naar binnen. Ze moeten dan om 5 of 6 uur in de les lopen. Nu staat er zelfs een kudde 24/7 buiten. De ruiters die in de tweede lesgroep rijden, krijgen hier niets van mee, de paarden staan namelijk altijd binnen als zij komen rijden en het personeel zet de paarden weer naar buiten toe. De ruiters zullen misschien ook niet weten dat ze bij ons gewoon buiten komen.
Ik vind het heel goed dat je hierover nadenkt topicstarter, maar misschien is het een idee om eens te informeren bij je instructrice of de eigenaar van de manege hoe het echt zit? Pas dan heb je zekerheid.
Mocht het echt zo zijn dat ze niet buiten komen, dan is dat inderdaad wel zielig te noemen.
Annetje schreef:stef schreef:Helaas heb ik er ervaring mee dat lesklanten hun mening baseren op wat ze zien in de paar uurtjes per week dat ze aanwezig zijn. Hiermee zeg ik niet dat TS dit ook doet, maar dat maakt me wel voorzichtig om zulke uitspraken klakkeloos aan te nemen.Dat ken ik inderdaad ook. De manegepaarden bij ons op stal komen elke dag buiten. Om 9 uur gaan de eerste al en rond 4 á 5 uur gaan ze weer naar binnen. Ze moeten dan om 5 of 6 uur in de les lopen. Nu staat er zelfs een kudde 24/7 buiten. De ruiters die in de tweede lesgroep rijden, krijgen hier niets van mee, de paarden staan namelijk altijd binnen als zij komen rijden en het personeel zet de paarden weer naar buiten toe. De ruiters zullen misschien ook niet weten dat ze bij ons gewoon buiten komen.
Ik vind het heel goed dat je hierover nadenkt topicstarter, maar misschien is het een idee om eens te informeren bij je instructrice of de eigenaar van de manege hoe het echt zit? Pas dan heb je zekerheid.
Mocht het echt zo zijn dat ze niet buiten komen, dan is dat inderdaad wel zielig te noemen.
Marye78 schreef:Het gaat nu over manegepaarden, maar ik zie dus momenteel veel prive paarden (ook pensionpaarden waar af en toe op les wordt gegeven en verder niks) die nooit buiten komen... (er is genoeg weide aanwezig, waar de rest van de paarden wel staat).Staan de hele dag te suffen in de box, ziet er heel treurig uit. Is ook geen moderne stal met ventilatoren of iets dergelijks, het is daar zoals afgelopen dagen met dat warme weer super benauwd.
Buiten de warmte, zien de paarden er ook echt niet gelukkig uit vindt ik... sommige liggen de halve dag, en staan alleen maar met hangend hoofd.. ze eten ook geen stro (niet dat dat goed is natuurlijk, maar je zou denken uit verveling), ze doen echt helemaal niks. Die paarden worden dus ook niet dagelijks gereden... meer 2 x in de week een uurtje.
De staleigenaar is het hier ook niet mee eens, maar wil zijn klanten niet kwijt..Vinden jullie dat je als staleigenaar hier iets van zou moeten zeggen?
Ragnildje schreef:Ja, ik vind van wel. Laat de staleigenaar kijken of er een mogelijkheid is om de paarden toch op de wei te krijgen
Desnoods kan de eigenaar een wei huren o.i.d.?