Dochter wil zo graag op ponykamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:22

heeey,

ik lees de penny wel eens voor mijn plezier daar staan wel eens advertenties in voor ponykampen het moet heel leuk zijn misschien kunt u het een beetje in de gaten houden ik zal zeker verder zoeken voor u u hoord het als ik iets weet

-xxx- Lisa99

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:26

ik weet wel een paar leuke

het fjordenpaard in een

boschhoeve in soerendonk

manege eekwal

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:06

Topic over ponykamp dus ik verplaats het even naar het juiste forum :)

BRT-->MA

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:06

ga ook al op kamp sinds mn 9e
al was mijn eerste jaar op mijn eigen manege
ben zelf op een kamp geweest waar ook 6/7jarige komen.
Ze worden op leeftijd en ervaring ingedeeld :j

Iejoorr

Re: Dochter wil zo graag op ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:07

dit was trouwens manege poelenburgh :j

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:51

fjordenpaard is een beetje ver weg voor TS want dat is in Drenthe. Ook heb je daar niks leerzaams en zijn het daar alleen maar buitenritten. vind de leeftijd groepen (want het is tot 19 jaar?) beetje groot verschil..

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:33

In eemnes- prov. Utrecht word voor de 2e keer een pony kamp georganiseerd, er waren vorig zelfs kinderen van 6 ;), ik vond het niet echt geweldig maarja ik ben 14. Je gaat rijden, zwemmen, lekker eten & het is gezellig!
Misschien een voordeel, het is maar 3 dagen & 2 nachtjes, dus wel leuk om een keer te proberen.
U moet maar kijken op www.wpeemland.nl , dan bij agenda staat de datum & bij activiteiten verslagen kunt u een verslag en foto's zien van vorig jaar.]
Je kunt\moet een eigen pony mee nemen, maar vorig jaar kwamen er ook kinderen zonder pony en die kregen dan een pony zeg maar!

Viviannie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:12

Als je het niet helemaal vertrouw dan moet je het eens rondvragen aan ouder op een manege waar jij naartoe wil.
Dan kan je vragen hoe het is enzo.
Vraag ene rondleiding ga daar vaker dan 1 keer naartoe en rondleiding misschien=

Viviannie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:13

Maar succes met het zoeken en wij horen het wel in dit topic als je een manege hebt gevonden

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:02

het programma van laarbrug komt mij wel bekent voor. Programma is ook leuk.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:25

hallo

Om te "oefenen" zou ze eerst ook naar een Pennyweekend kunnen gaan:

http://www.deburght.nl/pennyweekend.html

Dat heeft onze dochter destijds ook gedaan, omdat ze alleen op ponykamp gaan toch wel spannen vond.
Na dat weekend was ze zo enthousiast dat ze gelijk die zomer op ponykamp bij De Burght wilde.

Groetjes

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:58

Is het een idee dat ze met een vriendinnetje van de manege gaat?

Ik geef kampen in België, via Activak, net zoiets als vinea, een organisatie, er staan per kamp (afhankelijk van het aantal kinderen) meestal 2-3 kampleidingen..
En geloof mij, ze is zeker niet de jongste ik denk (oei, klinkt fout..) dat het probleem vooral bij u ligt, dat u moeite heeft haar los te laten maar zij zal vast en zeker een onwijs leuke week hebben.
En mocht er echt iets zijn dan belt de leiding wel hoor :)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:05

Bij de ponykampen die ik geleid heb waren ook jongere kinderen :)
Echt ontzettend leuk hoe een gemengde groep met elkaar optrekt en hoe ze zich ontfermen over de jongste *D
De leukste ervaringen heb ik gehad bij de hoeve in Elst.
De kinderen hebben een leuk programma dat voor zowel jong als "oud" leuk en goed vol te houden is :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:14

ik zou zeggen lekker laten gaan,
vriendinnen op die leeftijd heb je daar zo gemaakt, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

en de ervaring is gewoon geweldig voor ze, alleen welke ik zou het niet weten, stuur enkele maneges etc in de buurt een mail en ga ook eens een keer kijken naar de manege die je aanpreekt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:18

Als kind zijnde ging ik al met mijn 10e op ponykamp de 1e kamp uitgezocht door een kennis :r en daarna deed ik het al gauw zelf met mijn 10 jaar ik mocht namelijk 2 soms 3x per jaar op kamp (selluf mee betalen :D )

Het leukst kamp waar ik maar liefst 3x ben geweest was in Hoenderlo Bij Joke het Fjordehengstegard...echt geweldig

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:36

Ohja, weet je al op wanneer je je dochter naar ponykamp laat gaan? Ik raad de meivakantie aan, dan is het een stuk rustiger dan in de zomer, niet te warm en vaak is er ook geen regen. En ben je al wat verder met de tips?

Dingetje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 02:23

Ja ik ben om door jullie commentaar :D .
Heel erg bedankt ervoor.
Heb heel veel sites bezocht en gegoogled op ervaringen.
Ook heb ik heel veel aan pb's gehad. Met iemand geschreven die ook op ponykamp gaat.
Ik ben eruit ze gaat naar de Bongerd.
Ik en vriend vinden het doodeng maar willen daar niet haar probleem van maken.
@Suuszels: Ik hoop en waarschijnlijk heb je gelijk ;) .

Ik zal met de tijd ook schrijven hoe ze het heeft gehad.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:39

Echt super leuk dat je je dochter op kamp durft te laten gaan *D
En wanneer gaat het gebeuren?

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:49

Goed zo! Laat haar maar lekker op ponykamp gaan. Mijn dochter ging ook toen ze 9 was (nu 13). Geen probleem, alleen maar leuk. (wel kapot toen ze thuis kwam, maar dat geeft niet;-)) Vorig jaar is ze met eigen paardje naar de Bongerd geweest en ze vond dit het leukste kamp tot nu toe!
En tegenwoordig met die mobieltjes.............. kan je bv afspreken dat ze rond etenstijd even belt of dat jij haar belt. Écht je zult het zien, het valt erg mee en een weekje is zo om!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:20

marjolein__ schreef:
Goed zo! Laat haar maar lekker op ponykamp gaan. Mijn dochter ging ook toen ze 9 was (nu 13). Geen probleem, alleen maar leuk. (wel kapot toen ze thuis kwam, maar dat geeft niet;-)) Vorig jaar is ze met eigen paardje naar de Bongerd geweest en ze vond dit het leukste kamp tot nu toe!
En tegenwoordig met die mobieltjes.............. kan je bv afspreken dat ze rond etenstijd even belt of dat jij haar belt. Écht je zult het zien, het valt erg mee en een weekje is zo om!

Dit wordt alleen niet overal echt op prijs gesteld. Dan ga je ook kinderen krijgen die om elk wissewasje naar huis bellen, of het mobieltje kwijt raken. Niet dat dat het geval zal zijn met de dochter van TS, maar dit zijn wel redenen waarom ze op sommige kampen die dingen min of meer verbieden...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:26

Goed gedaan meid! Nu nog even kalmerings middelen halen voor die week en dan gaat het met jou ook vast goed komen! :D :D :D :D :D :D

Dingetje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 05:01

Aerdenhout: Ja precies. Even wat tranquilizers inslaan.

Kleinvosje: Mijn dochter zie ik haar mobiel zo verliezen. Al valt het tot nu toe mee. Ze heeft er ook maar een van 25 euo met 10 euro beltegoed. Maar ik geef hem voor de zekerheid wel mee. Denk alleen dat wij haar moeten bellen. En als ze niet belt is het alleen een goed teken. Dan bellen wij haar wel.

Marjolein: Dat is heel fijn om te horen. Ik heb eergisteren naar ze gefaxed ben benieuwd wanneer ze staat ingeschreven.

Rianneke: Ik durf het nog steeds niet goed. Alleen zet ik me er over heen. MOet van mijn probleem niet de hare maken. En als ik hoor hoe positief iedereen over ponykamp is geeft me dat al een beter gevoel. Wie weet hoe positief ik over ruim een half jaar post *D .

jet99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:07

ik ging ook op m'n negende voor het eerst op kamp. ik vond het echt GE-WEL-DIG!! ik ging naar manege de bongerd in glimmen (groningen dacht ik) suc6!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:10

Ik ging altijd op ponykamp op de Boschhoeve in soerendonck, daar kwamen kinderen van allerlei leeftijden! Vaak ook rond de negen/tien. Je kunt trouwens daar ook een proefbuitenrit maken (om te kijken of je de paarden en accomodatie etc. wel leuk vindt) en vaak kom je dan al kinderen tegen die in dezelfde week op kamp willen gaan!

Misschien is het een mogelijkheid om haar naar een ponykamp in de buurt te sturen? Mocht er dan iets aan de hand zijn, of mocht ze toch heimwee krijgen of het niet naar haar zin hebben, kun je altijd snel daar zijn.

Il00n__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:50

Programma van Manege Laarbrug is zeker heel leuk!
Van alles wat, veel paardrijden o.a. spelletjes/dressuur/springen/ en elke dag een buitenrit *\o/*
Leuke pony's/paarden voor ieder wat wils! :D