Manege poelenburgh ervaringen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:29

_Cathalijne schreef:
mm, ik ben een paar jaar geleden bij poelenburgh op jeugdkamp geweest. Opzicht vond ik het een prima manege, alles was super geregeld, paarden stonden er netjes bij etc. Wat ik wel jammer vond, was dat je geen vast paard kreeg, en dat het programma een verrassing was, ofwel je wist niet waar je aan toe was, (nu ben ik een type dat heel erg leeft volgens een vast ritme), dus ik vond dat wel vervelend. Ook was de groep vrij groot (50+) en aangezien ik al zo verlegen was was het gewoon heel lastig om dan contacten te maken, waardoor je de week grotendeels in je eentje doorbrengt (maar als je met een vriendin gaat zul je dat probleem denk ik niet hebben :P)
Daarnaast vond ik de instructie ook niet zo heel erg leuk, om eerlijk te zijn. De lessen waren gewoon goed, alleen de instructrice die die week de lessen deed mocht ik niet zo erg. Zo had ik 1x mijn zweep uitgeleend aan een ander meisje die op buitenrit ging (1 uur), maar ze waren na anderhalf uur nog niet terug. Gevolg ik in de springles zonder zweep. Toen heeft ze echt minstens 10 minuten lopen "schreeuwen" tegen me hoe stom dat was, en dat je altijd een zweep moest hebben blablabla. Uiteindelijk heeft ze me voor de rest van de les grotendeels genegeerd. ipv dat ze even aan de kant vraagt aan één van die meisjes of iemand een zweep heeft, heeft ze me een half uur lang aan laten modderen zonder zweep (nee je mocht niet praten tijdens de les, dus ik kreeg zelf niet de kans om het te vragen). Pas toen het andere meisje terug was van de buitenrit, en ik dus weer mijn zweepje terug had begon ze weer wat tegen me te zeggen. Vond ik een beetje raar.
Heb ook meegemaakt dat een meisje heel erg bang was voor een pony (caroussel, pony naast haar had al een keer getrapt, dus kind (zo'n 7 jaar) zat gewoon bang op de pony. In plaats van dat zo'n kind een beetje gerustgesteld wordt, werd er alleen maar op haar gevit, dat ze zich niet moest aanstellen etc. Sorry hoor, maar dat vind ik niet de manier om zoiets op te lossen.
Oh en ik had meer verwacht van de strandrit. In zeeland ben ik ook wel eens op strandrit geweest, en daar rijdt je dan echt 2 uur over het strand (incl. rengalop:D). Hier rij je eerst ongeveer een 1 door de bossen. Ga je vervolgens een kwartiertje naar het strand (wat overigens wel heel hard gaat), om vervolgens ook weer een uur terug door de bossen te moeten. Eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat we langer op het strand zouden zijn.
Nogmaal, ik wil echt geen "rel" schoppen met deze post. Het is inmiddels al weer een jaar of 4 geleden dat ik daar op kamp ben geweest. En uiteraard heb ik ook heel veel leuke dingen daar gedaan. En natuurlijk een paar hele leuke paardjes ontmoet, waaronder ullister. Wat vond ik dat een geweldig paard (lekker snel:)).

ja denk dat t altijd wel aanligt wat voor mensen er zijn... ik lag met meiden op de kamer die graag tandpasta op je gezicht smeerde :P maarja dat lag gewoon aan hun zelf en met de rest van de kamer hebben we ze toen teruggepakt :P
maar bij mij was de strandrit juist super.. tja je moet wel ff door t bos.. maar daar gingen wij ook al hard.. en het strand was helemaal geweldig..
maar ik snap je wel hoor, en dat je geen rel wil schoppen :D en dat doe je toch niet?! iedereen heeft zo z'n eigen ervaring ;)

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:05

Marthaaa schreef:
roos11 schreef:
ik ben vorige zomer op instructie week geweest, ik vond het leuk maar ik was bijna de enigste die alleen kwam, dus dat was wat minder maar met z'n 2 en is het leuker. de lessen waren ook leuk en de buitenritten ook, het eten was lekker. bij de instructie week had je niet echt leiding overdag. er waren heel veel verschillende paarden en pony's. we gingen ook naar het zwembad, dat was ook erg leuk.

Hoe oud was jij toen ?
Had je daar ook zo'n 'poetspaard'?
Hoe oud waren de andere kinderen ?

ik was daar 13, ik had geen poetspaard. de gemiddelde leeftijd was 15. Ik zat elke keer op een ander paard, ik heb en op 2 paarden heb ik 2 keer gereden, ook op tarzan. Die is echt heel erg leuk met dresuur. Oja en als je een buitenrit of strandrit gaat maken, moet je niet op bobby XD die kwam niet voor uit, die zat achter me en we waren de rest van de groep een soort van kwijt tijdens de galop, we hoorden al die mensen achter bobby haar aanmoedigen om sneller te gaan XD

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:18

Ben er 2 keer op instructieweek geweest en vond het beide keren erg leuk! Mijn ervaring is wel dat er veel eigen paarden worden meegenomen en dat je in de lessen iets minder aandacht krijgt wanneer je op een manegepaard rijdt, omdat de instructrices meer uitdaging zien in het verbeteren van paarden die ze nog niet kennen. Maar dan heb ik het dus alleen over instructieweken, want naar het jeugdkamp werden een heel stuk minder eigen pony's meegenomen, dus daar zul je dat probleem niet hebben.
Vond de buitenritten (en dan natuurlijk vooral de strandrit) erg leuk! Verantwoordelijke begeleiding en brave paarden.
Het hele team daar vond ik ook heel aardig en gezellig. Je kunt erg met ze lachen. :j Slaapplaatsen zijn ook allemaal netjes verzorgd en over het eten was ik ook wel te spreken.
Kortom: ik kan het je zeker aanraden!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:31

biancaxlove schreef:
UMayDream schreef:
Waarom mogen sommigen niet op buitenrit dan?

Omdat sommige daar niet geschikt voor zijn, ik vond tarzan heel leuk, weet niet of hij er nog is.. maar die mocht niet want hij was 7 en die vonden ze te jong :S en hij was te onervaren voor buitenritten..
Hij was wel een super dressuurpaardje

tarzan is er nog :j
hij mag niet naar buiten vanwege een blessure te jong is een beetje vreemd? :')
ik zie trouwens staan dat veel mensen alleen maar op hun poetspaard reden
dat hat ik niet :n (uiteindelijk maar gelukkig want wat een rotpaard had ik uitgekozen xd)
ik reed elke les op een ander behalve bij caroussel daar reed ik 2x op dezelfde
onze groep was met 33 dacht ik het maximaal is geloof ik 40

_Lisanne

Re: Manege poelenburgh ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:39

Ik ben 3 keer op kamp geweest bij poelenburgh.
Alle keren toch wel een beetje een vast paard gehad. Reed eigenlijk elke dag wel op dat paard. Hartstikke leuk, want aan t einde van de week gaat het dan echt een stuk beter.
De leiding vind ik echt super aardig en is hartstikke gezellig. :D

Een aanrader dus!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:40

En Zingaro is het leukste paard wat er nog staat :D
(als hij er nog staat hahah)

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:13

Klinkt allemaal heel erg leuk ! :)
Ik denk dat dat 'm wordt , op Jeugdruiterkamp . Wie o Wie gaat er mee ?

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:14

Ik ga in de allerlaatste week van de zomervakantie op jeugdkamp. :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:06

Marthaaa schreef:
Klinkt allemaal heel erg leuk ! :)
Ik denk dat dat 'm wordt , op Jeugdruiterkamp . Wie o Wie gaat er mee ?

ga maar in de meivakantie :j
dan ben ik er ook :D

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:38

Haha , ik ga toch in de zomervakantie .

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:54

aah jammer, maar veel plezier als je gaat :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:54

Ik vind het echt een verschrikkelijke manege. Duidelijk verschil tussen pensionpaarden en manegepaarden. Ben er een aantal keer op strandrit geweest en ik walg ervan. Wij gaan daar ook nooit meer heen. Ik hoop dat het ondertussen al verbeterd is en de paarden meer voer krijgen, want ze kregen echt net genoeg voer.
Toen wij praatten met iemand van die manege werd ons ook verteld dat de paarden weinig voer kregen zodat ze rustig waren voor de buitenritten die daar gehouden worden. De paarden die wij meekregen waren ook erg sloom en waren echt typisch van die manegepaardjes die door je been heen lopen en al dat soort dingen, vond ze er ook niet heel goed uitzien.. Qua bespiering, gewicht, vacht en de manier waaruit ze uit hun ogen keken. :n

En dit vonden nog 20 andere mensen die daar dus ook nooit meer heen gaan..
Nee geef mij maar gewoon mijn eigen manege waar bijna alle manegepaarden M-waardig gereden kunnen worden, goede bespiering hebben, er super goed uit zien, en waarvan je niet kan zien of het nou manegepaard of pensionpaard is. :o

Maarja, het is maar net wat je gewend bent.. :Y)

Maargoed dit was iets van twee/drie jaar geleden. Ik hoop dat het allemaal is verbeterd en dat is het waarschijnlijk ook als ik jullie zo zie praten! :)

roostexas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:12

mijn oude pony staat nu al jaren op poelenburgh..
ben er nog een paar keer geweest om haar op te zoeken jaren terug..
vond het er wel leuk uitzien,en mijn pony zag er ook goed uit..
voor de meiden die daar rijden, kennen jullie silke? een haflinger?
en hoe is het met haar?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:48

ben er gister weer geweest
heb een super strandrit gehad ondanks de regen.
silke ken ik niet :n

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:51

Geryon schreef:
Ik vind het echt een verschrikkelijke manege. Duidelijk verschil tussen pensionpaarden en manegepaarden. Ben er een aantal keer op strandrit geweest en ik walg ervan. Wij gaan daar ook nooit meer heen. Ik hoop dat het ondertussen al verbeterd is en de paarden meer voer krijgen, want ze kregen echt net genoeg voer.
Toen wij praatten met iemand van die manege werd ons ook verteld dat de paarden weinig voer kregen zodat ze rustig waren voor de buitenritten die daar gehouden worden. De paarden die wij meekregen waren ook erg sloom en waren echt typisch van die manegepaardjes die door je been heen lopen en al dat soort dingen, vond ze er ook niet heel goed uitzien.. Qua bespiering, gewicht, vacht en de manier waaruit ze uit hun ogen keken. :n

En dit vonden nog 20 andere mensen die daar dus ook nooit meer heen gaan..
Nee geef mij maar gewoon mijn eigen manege waar bijna alle manegepaarden M-waardig gereden kunnen worden, goede bespiering hebben, er super goed uit zien, en waarvan je niet kan zien of het nou manegepaard of pensionpaard is. :o

Maarja, het is maar net wat je gewend bent.. :Y)

Maargoed dit was iets van twee/drie jaar geleden. Ik hoop dat het allemaal is verbeterd en dat is het waarschijnlijk ook als ik jullie zo zie praten! :)

Een aantal puntjes herken ik, een aantal niet. Ben niet echt fan van de manege zoals sommige al gemerkt hebben, maar toch: de paarden zagen er juist wel goed uit, ook werd er genoeg voer gegeven en slome paarden heb ik ook niet ontdekt juist veel pit :+

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:56

roostexas schreef:
en hoe is het met haar?

Silke is volgens mij al heel lang weg. Zou kunnen dat ze overleden is maar dar weet ik echt hélemaal niet zeker! Welke pony was van jou dan?

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:21

maritJ_e schreef:
ben er gister weer geweest
heb een super strandrit gehad ondanks de regen.
silke ken ik niet :n

Haha met mij :D

Was super leuk, ik vond het een erg mooie manege! Paarden zagen er keurig verzorgd uit en goed passend tuig.

roostexas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:31

marjolein_el schreef:
roostexas schreef:
en hoe is het met haar?

Silke is volgens mij al heel lang weg. Zou kunnen dat ze overleden is maar dar weet ik echt hélemaal niet zeker! Welke pony was van jou dan?

silke was dus mijn oude pony..
hoor net dat ze inderdaad ingeslapen is..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:40

Meisje wat mijn pony rijdt is 2 jaar terug met een vriendin heen geweest, wel met eigen pony's.
Zij vonden het geweldig!