_Cathalijne schreef:mm, ik ben een paar jaar geleden bij poelenburgh op jeugdkamp geweest. Opzicht vond ik het een prima manege, alles was super geregeld, paarden stonden er netjes bij etc. Wat ik wel jammer vond, was dat je geen vast paard kreeg, en dat het programma een verrassing was, ofwel je wist niet waar je aan toe was, (nu ben ik een type dat heel erg leeft volgens een vast ritme), dus ik vond dat wel vervelend. Ook was de groep vrij groot (50+) en aangezien ik al zo verlegen was was het gewoon heel lastig om dan contacten te maken, waardoor je de week grotendeels in je eentje doorbrengt (maar als je met een vriendin gaat zul je dat probleem denk ik niet hebben)
Daarnaast vond ik de instructie ook niet zo heel erg leuk, om eerlijk te zijn. De lessen waren gewoon goed, alleen de instructrice die die week de lessen deed mocht ik niet zo erg. Zo had ik 1x mijn zweep uitgeleend aan een ander meisje die op buitenrit ging (1 uur), maar ze waren na anderhalf uur nog niet terug. Gevolg ik in de springles zonder zweep. Toen heeft ze echt minstens 10 minuten lopen "schreeuwen" tegen me hoe stom dat was, en dat je altijd een zweep moest hebben blablabla. Uiteindelijk heeft ze me voor de rest van de les grotendeels genegeerd. ipv dat ze even aan de kant vraagt aan één van die meisjes of iemand een zweep heeft, heeft ze me een half uur lang aan laten modderen zonder zweep (nee je mocht niet praten tijdens de les, dus ik kreeg zelf niet de kans om het te vragen). Pas toen het andere meisje terug was van de buitenrit, en ik dus weer mijn zweepje terug had begon ze weer wat tegen me te zeggen. Vond ik een beetje raar.
Heb ook meegemaakt dat een meisje heel erg bang was voor een pony (caroussel, pony naast haar had al een keer getrapt, dus kind (zo'n 7 jaar) zat gewoon bang op de pony. In plaats van dat zo'n kind een beetje gerustgesteld wordt, werd er alleen maar op haar gevit, dat ze zich niet moest aanstellen etc. Sorry hoor, maar dat vind ik niet de manier om zoiets op te lossen.
Oh en ik had meer verwacht van de strandrit. In zeeland ben ik ook wel eens op strandrit geweest, en daar rijdt je dan echt 2 uur over het strand (incl. rengalop:D). Hier rij je eerst ongeveer een 1 door de bossen. Ga je vervolgens een kwartiertje naar het strand (wat overigens wel heel hard gaat), om vervolgens ook weer een uur terug door de bossen te moeten. Eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat we langer op het strand zouden zijn.
Nogmaal, ik wil echt geen "rel" schoppen met deze post. Het is inmiddels al weer een jaar of 4 geleden dat ik daar op kamp ben geweest. En uiteraard heb ik ook heel veel leuke dingen daar gedaan. En natuurlijk een paar hele leuke paardjes ontmoet, waaronder ullister. Wat vond ik dat een geweldig paard (lekker snel:)).
ja denk dat t altijd wel aanligt wat voor mensen er zijn... ik lag met meiden op de kamer die graag tandpasta op je gezicht smeerde

maar bij mij was de strandrit juist super.. tja je moet wel ff door t bos.. maar daar gingen wij ook al hard.. en het strand was helemaal geweldig..
maar ik snap je wel hoor, en dat je geen rel wil schoppen