Manege nieuwe regel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 15:17

Janine1990 schreef:
Paardje1993 schreef:
Ze zeiden dat paarden er weinig over lopen, maar de ruiters vaker. dit is ook ivm verkleuringen.
wat voor tips hebben jullie dan voor m'n aigles en kousen?
Anders zien jullie over 1 jaar wel vanzelf 'kantine X ergste zweetvoetengebouw 2011'.

Verkleuringen zou je niet krijgen door op sokken te lopen????? :D
Wat een heldere lichten op jouw manege zeg... :P

Gewoon lekker zweten, gewoon alles er op aan laten komen...

Snap overigens niet hoe het een stallengang kan heten, als de paarden er niet overheen lopen, maar jullie wel... Hoe moeten die paarden de stal uit? :+
In het gebouw van mijn paard heb je een gang met links en rechts van het gangpad de paardenstallen. Als je je paard aan de linkerkant hebt staan is daar ook een deur voor naar buiten, maar ik heb het paard rechts met als enige toegangsweg dat gangpad. Stel ik had links mijn paard staan, kon ik ook van buitenaf in de stal, maar dat gaat nu helaas niet. Hierdoor ben ik gebonden aan die stomme regel. |(

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:18

RUI -> MA

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:19

? vreemde toestand en bananasplit waardig! je gaat toch geen kwetsbare vloer neerleggen in een stal?? dat is het zelfde als vloerbedekking op de stoep leggen.. 8)7

BrittOllie

Re: Manege nieuwe regel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:19

inn de stallen gang wat bizar
moet je op je sokken een paard opzadelen _O-

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:20

Je moet van die plastic hoesjes kopen die je over je schoenen kan doen (zoals in een zwembad)... kan je gewoon alles aanlaten, hoef je alleen maar die dingen er overheen te doen...

Maar raar hoor... welke manege is dat?

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 15:23

Nickas schreef:
Je moet van die plastic hoesjes kopen die je over je schoenen kan doen (zoals in een zwembad)... kan je gewoon alles aanlaten, hoef je alleen maar die dingen er overheen te doen...

Weet niet of dat goed is, maar kan eens proberen. Manege ligt ergens in Overijssel, in de buurt van Hardenberg (manegenaam zal ik maar niet noemen, voor het geval daar nog meer negatieve kritiek op komt).

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:24

Wilde net vragen, wat voor manege is dat. Je voet breken is zo gebeurd.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:29

Moet het paard nu ook zijn hoefjes wassen voor hij met die vieze modder voeten binnen komt?
En hebben ze ook aan de veiligheid gedacht? Hebben ze tevens een auto aangeschaft die ritjes naar het ziekenhuis doet voor mensen die een paard op hun voet hebben gehad?

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 15:29

Zijn er meer mensen bekend met de ongemakken van de aigle-laars? 8-)

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 15:30

annehoe schreef:
Moet het paard nu ook zijn hoefjes wassen voor hij met die vieze modder voeten binnen komt?
En hebben ze ook aan de veiligheid gedacht? Hebben ze tevens een auto aangeschaft die ritjes naar het ziekenhuis doet voor mensen die een paard op hun voet hebben gehad?
we hebben wel van vorig jaar een wasplek, waarbij ze er wel vanuit gaan dat we ze goed verzorgen voordat ze de stal in gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:33

Paardje1993 schreef:
In het gebouw van mijn paard heb je een gang met links en rechts van het gangpad de paardenstallen. Als je je paard aan de linkerkant hebt staan is daar ook een deur voor naar buiten, maar ik heb het paard rechts met als enige toegangsweg dat gangpad. Stel ik had links mijn paard staan, kon ik ook van buitenaf in de stal, maar dat gaat nu helaas niet. Hierdoor ben ik gebonden aan die stomme regel. |(

Je staat er dus in pension met een eigen paard/lease paard???
Is toch van de zotte... Of het nu eigen paard is of niet, als je er als mens niet overheen mag lopen op schoenen, komen de paarden die rechts staan dan ook gebonden aan een aantal keer per week uit de stal????
Of verplicht niet op ijzers?

Sorry hoor, maar als je een manege hebt, moet je je niet druk gaan maken over een nieuwe vloer, ook niet over andere beschadigingen... Doe je dat wel, moet je je als eigenaar van iets dergelijks eens goed nadenken over of je wel thuishoort in zo'n branche.... :\

Echt heeeel erg idioot hoor...

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:47

Mest de eigenaar de stallen in die gangen dan ook op zijn/haar sokken uit :+ ?

Ik vind het ontzettend onveilig om op je sokken tussen de paarden te lopen.

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 15:50

Jockey_my schreef:
Mest de eigenaar de stallen in die gangen dan ook op zijn/haar sokken uit :+ ?

Ik vind het ontzettend onveilig om op je sokken tussen de paarden te lopen.
Ik neem aan van wel, maar het is wel gevaarlijk. Maar zijn er nog meer mensen met Aigle-problemen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:55

Ik denk dat iedereen wel problemen heeft met Aigle, rubber laat namelijk niets door... Neemt ook niets op. Ik heb semi leren rijlaarzen, en nooit problemen met nare geurtjes. Misschien mede doordat ik veters op de enkel heb.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:56

als ik mijn paardje aan de stal bind om zijn stal uit te mesten loopt hij ook de hele tijd op en neer te drentelen. Dan zou je daar dus op langer termijn ook slijtage van krijgen.. Ik denk zelfs dat het nog sneller slijt dan iemand die met laarzen loopt.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:58

Nou, zometeen moet je eerst nog een matje uitrollen naar de poetsplaats zodat je paard niet over de nieuwe vloer loopt.. :=

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:00

Janine1990 schreef:
Ik denk dat iedereen wel problemen heeft met Aigle, rubber laat namelijk niets door... Neemt ook niets op. Ik heb semi leren rijlaarzen, en nooit problemen met nare geurtjes. Misschien mede doordat ik veters op de enkel heb.
Enkelveters kunnen idd veel schelen. Ikzelf heb die van pg. 2. Draag normaal witte sportsokken en heeel soms zwart-grijze (V&D).

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:01

ik hoop maar dat er vloerverwarming in zit :')

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:03

Ik zou ze eens vragen waarom ze een nieuwe vloer erin hebben gelegd waar je niet eens "normaal" gebruik van kan maken.

miranda1967

Ik zou er weg gaan ..wat een rare regel zeg !

Janine1990

Ik draag vrijwel altijd paardrijsokken, zijn speciaal geweven (???), kosten een euro of 8/9 maar heb je wel wat aan vind ik. Makkelijk droog, badstof in de voet wat veel opneemt. En nooit last van geurtjes na het rijden...

Jeroennn: Dat zou maar beter zijn ja... :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:04

Haha, wat een domme regel zeg. Kun je ze niet eens opbellen met de vraag wat ze nu precies bedoelen? En of je nu echt serieus met je sokken in de stal moet gaan staan :+ .

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:06

De kantine vind ik dan nog oke, bij ons is het vaak wel een modderboeltje ;)
Maar in de stalgang, misschien iets scherps, en dan heb je een leuke splinter, of een paard stapt op je tenen, dit vind ik wel erg overdreven....

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:14

en wat nou als je een paard hebt die lekker met zijn hoef gaat schrapen op die duren vloer? denk dat ook dat meer schade oplevert dan iemand die 100 keer met laarzen er over heen loopt...
Onzin regel

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:16

Paardje1993 schreef:
Nickas schreef:

Weet niet of dat goed is, maar kan eens proberen. Manege ligt ergens in Overijssel, in de buurt van Hardenberg (manegenaam zal ik maar niet noemen, voor het geval daar nog meer negatieve kritiek op komt).

Dan weet ik wel welke manege jij bedoeld volgens mij,
heb ooit eens bij een stal in Hardenberg gekeken toen ik een manege zocht.
Vind het idd een erg vreemde regel, wie legt sowieso geen stevige vloer in een manege?
Zou het nog eens navragen, erg gevaarlijk ook.