mag je bij jullie met je eigen dekje rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emajeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:23

Wat een onzin zeg...
Dat je voor de leuk één dekje en peesbeschermers koopt om met bijvoorbeeld vrij rijden of een evenement te gebruiken kan ik wel begrijpen maar je koopt toch geen hoofdstel/zadel voor een manegepaard/pony? Tenzij je hem least en als enige nog maar rijdt.

Bij ons is het gebruik van eigen dekje en peesbeschermers wel toegestaan, maar als een paard/pony meerdere lessen achter elkaar loopt moet je zelf eerder stoppen om het om te wisselen voor de volgende ruiter. 't kost je dus alleen maar tijd. :P

Wat betreft hoofdstel, hulpteugels en zadel, dat wordt écht niet op prijs gesteld. En terecht naar mijn mening, bij ons zijn de spullen schoon en goed passend.

Anoniem

Re: mag je bij jullie met je eigen dekje rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:26

Vind het een beetje 'stoer-doenerij' :+ Het heeft geen nut, ze hebben de spullen niet voor niets op de manege.

sarah__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:34

heey,

ik vind het altijd wel erg leuk je eigen spullen te hebben. Zo leer je ook goed om te gaan met je spullen en zo een goede overgang te maken naar je eigen knollie. Ik vind het altijd veel leuker als je naar difosa ofsow gaat en lekker allemaal zooi kopen voor je ponies ook al zijn ze niet van jou. Zo lijkt het net of je een eigen knollie hebt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:35

pony_girl95 schreef:
heey,

ik vind het altijd wel erg leuk je eigen spullen te hebben. Zo leer je ook goed om te gaan met je spullen en zo een goede overgang te maken naar je eigen knollie. Ik vind het altijd veel leuker als je naar difosa ofsow gaat en lekker allemaal zooi kopen voor je ponies ook al zijn ze niet van jou. Zo lijkt het net of je een eigen knollie hebt. :D

difosa? Is dat een nieuwe winkel? :roll:

sarah__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:36

Bizzybijtje schreef:
pony_girl95 schreef:
heey,

difosa? Is dat een nieuwe winkel? :roll:

haha grappig hoor :(

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:59

Bij ons hebben alle paarden en pony's een eigen zadel en hoofdstel dekje en poetsspullen om besmetting tegen te gaan. Het is niet toegestaan om met eigen spullen te rijden. En dat heeft meerdere hele goede redenen waarvan de meeste al in dit topic genoemd zijn en dus ook niet herhaald hoeven te worden

alovej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:25

Ik heb zelf ook 4 dekjes, een knal roze,zalmroze,groen met beige & een witte.
Ik heb ook 2 halsters,en een zacht bontje voor over het zadel.
En ik wil ook peessjes gaan kopen dus bij ons op de manege is het niet super abnormaal!

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:27

@ Mies: Ja, een vriendin van mij had toen een eigen zadel gekocht en ze reed elke week op dezelfde.
Er werd natuurlijk wel even gekeken of het goed lag ;) Maar ik moet zeggen dat ik geen andere mensen ken die met een eigen zadel rijden op m''n manege. Vind het ook een beetje onzin!

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:31

Heee, een vriendin van mij reed volgens mij ook bij manege Spaarnwoude! Misschien ken je haar wel!?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:00

oee leuk!
wie is het?

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:41

Alles is aanwezig, alleen niet altijd van zo'n goeie kwaliteit. Er zijn ook veel mensen die eigen halster of dekje gebruiken. (1 iemand gebruikt zelfs eigen zadel.) :)

Ik gebruik altijd alles van de manege :)

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:47

de manege paarden hebben allen een eigen dekje, maar bij het huren, of als je het vraagt mag je heus wel je eigen gebruiken. maar een hoofdstel vind ik net wat overdreven hoor, als je geen eigen paard of verzorg hebt. beetje zonde van je geld.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:51

Ik ken wel mensen die dat doen, vreselijk! Je eigen witte dekje voor een wedstrijd kan ik me voorstellen, maar de complete optoming?
Nee, absoluut niet. Ik denk op zich dat het wel mag, want ze zijn bij ons niet zo moeilijk, maar het zou echt niet in mij opkomen.

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:53

Ik rijd zelf niet op een manege, vroeger natuurlijk wel.. Wij hebben het zelf nooit gedaan. Ik vind het onzin, die paarden/pony's hebben hun eigen goedpassende spullen dus waarom anders?
En wat als er een schimmel heeft en jij er bijvoorbeeld op rijdt met je eigen dekje en vervolgens naar je verzorgpony gaat en daar ook weer gaat rijden met hetzelfde dekje.

Nee van mij hoeft het niet, ik vind het overbodig en zonde van het geld, ik zou het inderdaad ook liever gebruiken voor een nieuwe rijbroek! Maar goed, ieder z'n eigen keus!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 23:11

hee maar ff tussen 300 haakjes, ik rijd wel steeds op dezelfde... dus dat van schimmel enzo kan nie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:38

op de manege waar ik gereden heb daar reed iedereen met het dekje van de manege. met manege logo op.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:21

Op mijn manege mag je zelfs met eigen hoofdstel en zadel rijden :D
Ik rijd zelf met eigen dekje en hoofdstel.

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:26

xXEviIXx schreef:
Vanillia schreef:
Hier rijdt iedereen gewoon met het dekje van de manege, zou ook niet weten waarom je je eigen spullen zou kopen voor een manegepaard, alle spullen zijn daar immers aanwezig.

wij vinden het gewoon leuk om mooie eigen spullen te hebben :p
dekjes kan je altijd voor elk paard of pony gebruiken (hoofdstel ook wel).
maar ik snap dat sommige maneges het niet handig en schoon vinden! ;)
bij ons zijn btw alle dekjes hetzelfde, en bij ons in de carrousel MOETEN we een speciaal carrousel dekje gebruiken met de sponsors er op en de carrousel kleur.

Ben het eigenlijk niet met je eens dat je een hoofdstel byna voor elk paard of pony kan gebruiken...
Inverband waarschijnlijk de maten, en ook de bitten niet altijd het zelfde zijn,
nu heb ik niet alle pagina`s doorgelezen dus weet niet of dit uberhaupt ookal gezegt is!

Groetjes! (:)

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:27

PrimaDonna_ schreef:

Ook met zadel?
en wie controleert dat dat Zadel wat jij hebt past op die pony waar jij op rijdt?

(:)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:27

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 23-02-22 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:29

Mandieetjee schreef:
PrimaDonna_ schreef:

Ook met zadel?
en wie controleert dat dat Zadel wat jij hebt past op die pony waar jij op rijdt?

(:)

Dat vraag je dan gewoon aan 1 van de eigenaren op de manege, maar het komt zelden voor hoor. De mensen die een eigen zadel hebben die rijd gewoon niet fijn met het zadel van het paard.

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:30

Nu heb ik inderdaad vroeger ook op een manege gereden, en daar had ik een lease pony, nu werd deze pony ook voor de lessen gebruikt maar minder aantal uren als toen ik haar had geleased, en had daar eigen op maakt gemaakt tuig voor, en dat lag ook in de zadelkamer maar dan in een aparte kast die ik had gekregen.

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:31

Klopt het komt niet zo vaak voor, maar goed ik ben al ruim 7 jaar niet meer op een manege geweest :O
inverband mijn eigen paarden en met wedstrijden rijden er geen manege pony:)

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:35

Ik rijd al een tijdje niet meer op manegepaarden,
maar bij ons hebben ze zogenaamde ''schuimrubbers''.
Ik persoonlijk vind dat niet mooi staan. De zadels zijn niet van heel hoge kwaliteit, dus zijn er schuimrubbers nodig zodat de paarden en pony's geen last van de rug kunnen krijgen.
Ik had dan ook een eigen dekje gekocht, en mocht deze gebruiken onder de voorwaarde dat er nog een bontje tussen kwam. En tja. Qua zadels. Als manegeruiters daar hun geld aan willen uitgeven, en het mag van de manege, dan denk ik: waarom niet.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:38

Bij ons hebben de meeste paarden en pony's 2 verzorgsters, dekjes zijn er sowieso wel ruim voor alle paarden en pony's, maar meestal kopen we zelf ook dekjes/halsters enz. Zadels hebben ze wel alleen zelf, nieuw hoofdstel komt weinig voor maar zoiets koop je ook niet elk jaar nieuw :P
Ik koop zelf ook dekjes/halsters/dekens voor m'n verzorgpony, alle verzorgsters weten wel of iets past bij hun pony, en de kleinere meisjes vragen het anders wel aan de 'grotere mensen'.
Als iemand die 1x per week komt voor de les z'n eigen dekje/hoofdstel meeneemt word diegene denk ik wel raar aangekeken :P
Is ook nog nooit gebeurd dusja :+