manege de boschhoeve in soerendonk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CRos95

Re: manege de boschhoeve in soerendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:42

Dus je geeft toe dat je zelf niet hebt opgelet? tjaa daar kan de boschhoeve niks aan doen;)
Er lopen min 2 leiding rond (op een kamp van 5 zelfs) en dan is er soms 1 bezig en de andere is bij de kinderen

en idd Shapo en Saffier rocks (L)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:45

Ik had geen tijd om op de kids te letten. er werd van mij verwacht dat ik van alles in en rondom de stallen deed.
De tent staat al jaren te koop, dat geeft de motivatie van de eigenaar ook wel goed weer denk ik zo.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:52

volg dit even..

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:09

Te koop? weet ik niks van, maarjaa... Peer is een super leuke vent, dus ik weet niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:12

Nee, dat weten de meeste gasten niet. Maar het staat al zeker zo'n 6 jaar te koop. Reden dat hij het niet verkocht krijgt: Toestand van de manege is niet al te best (zeg ik nog niets over het huis) & Peer wil op het terrein blijven wonen. Als Peer zo'n leuke vent was (in plaats van een bemoeizuchtige alcoholist), was dat voor kopers vast geen probleem geweest.

missy_jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:44

Ik lees al tijden mee op bokt, maar hier wil ik wel even reageren.

Ik ben 2 jaar op ponykamp geweest bij de boschhoeve, ik denk nu zo 7/8 jaar geleden.
En ik heb er wel een paar dingen over te zeggen.

Allereerst zijn de ponies absoluut niet geschikt voor buitenritten (athans dat was toen).
Bij buitenritten ging er altijd wel 1 aan de kletter. Het was zelfs een keer zo dat ze allemaal op hol sloegen
waar bij zo goed als alle kinderen er af waren gevallen. Een vriendin van mij had
zelfs een zware hersenschudding. Dat was niet eens het enige, maar Peer wilde haar zelfs niet
naar de dokter brengen. Uit pure ellende hebben haar ouders haar uiteindelijk opgehaald en naar een eigen
dokter gebracht, die er zelfs van schrok hoe erg haar letsel was. Ik vind dit werkelijk schandalig. Mischien komt hier
het ambulance gerucht wel vandaan.
Een week later sprak ik iemand die was er 2 weken geweest die zei dat er bij haar
een paard een been had gebroken nadat er weer paarden op hol waren geslagen ( paard heette Lotte volgens mij).

Ik was erg bang voor Peer ook, wat een enge vent vond ik dat.

Verder waren de lessen veel te groot, bestonden uit groepen van ong. 18.
Het eten was verder niet echt lekker en meestal ook te weinig voor iedereen.

Overigens waren de spelletjes en de dropping enzo wel heel leuk en heb ik desondanks het bovenstaande wel 2 leuke weken gehad.

Ik heb trouwens 1 week Julia als pony gehad. Wat een gaaf beest vond ik dat. Was er 3 keer afgevallen en ze was zo vals als het maar kan, maar ik was helemaal verliefd haha. Leuk om te lezen dat ze er nog steeds is.

Het andere jaar had ik macho, een 4-jarige haflinger. Die was gewoon braaf, maar heel hysterisch voor dazen,dus die werd helemaal ingepakt voor een buitenrit, wat er overigens erg stoer uit zag.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:10

De pony's slaan nu (bijna) nooit meer op hol hoor ;)
Bang voor peer:o, het is echt een leuke vent xD

groepen bestaan nu uit max 10
Eten is top en meestal veel te veel :p

Julia staat er idd nog steeds, is veel minder schuw geworden, maar kan nog wel eens racen :p
Macho is verkocht

missy_jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:18

De meninge zullen altijd verdeeld blijven denk ik. Iemand gaat denk ik sowieso ook niet
zijn eigen manege een negatieve beoordeling geven.

Maar nu ik toch in dit topic ben.

Zijn robbedoes, michelle en daydream er nog? Zo ja, hoe gaat het met hun?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:23

Denk ik ook ;), het is niet mijn manege hoor! Ik rijd op de Paardesprong in Neerijnen, is ook een topic over (wel een stuk positiever...)

Robbedoes: volgens mij niet, ik ben er in de carnavalsvakantie geweest en heb hem niet gezien geloof ik (zijn naam komt ook niet bekend voor)
Michelle: Ja die staat er nog en het gaat super met haar! Wat een poeppie! (ik moest haar elke dag helpen zadelen, omdat het meisje wat erop reed thuis niet hoeft te zadelen :P)
Daydream: Ja die staat er ook nog en ook met haar gaat het goed! Liep ook mee met ponykamp en was echt een schatje, is 1x geschokken, maar verder een toppony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:24

Robbedoes is al lang verkocht.. Beestje had last van singelvrees & daar konden ze niet zo fijn mee omgaan daar..

missy_jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:27

Het was ook al heel lang geleden dat ik daar was haha. Oh wat jammer,
had wel gewilt dat robbedoes bij mij op de manege had gestaan
in de tijd dat ik nog manegeruiter was dan

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:56

__Laura schreef:
Robbedoes is al lang verkocht.. Beestje had last van singelvrees & daar konden ze niet zo fijn mee omgaan daar..

beetje oneerlijk om dat naar de manege op te schuiven... Op een manege is het eenmaal zo dat een paard elke keer door een ander op wordt gezadelt! Kunnen zij ook niks aan doen ;)
maargoed, Julia was eerst ook zo'n probleempaardje, maar is nu weer een vrolijk en blij paardje die het heerlijk vind om te werken en zo zijn er meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:00

robbedoes mocht pas in de bak opgezadeld worden, dat werd gedaan door instructrices.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:19

Oh okee, dat wist ik niet ;)

robinkusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:53

hoezo dronke alcoholist?
hij is 62 hij is een oude man, misschien is ie soms een beetje raar maar hij is een prima mens hoor dus ik weet niet wat jij allemaal zegt maar kom anders deze zomer weer leiding geven?
Dan zie je dat alle kinderen het er super naar hun zin hebben en dat het een geweldige manege is met superleuke ponykampen :D

Saffier & Shapo de beste paardjesss <3

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:57

Ik zie wat mensen voorbij komen die deze manege al wat langer kennen dus bij deze nog even deze quote :)
Calanddra schreef:
Hier nog mensen die haflinger Belle kennen?

Afbeelding

Ze heeft enkele tijd terug op deze manege gestaan. Ondertussen staat ze al 2 jaar bij mij op stal, de eigenaren zijn dan ook erg benieuwd naar meer informatie (hoe was ze, foto's, aan wie is ze verkocht, etc) over Belle.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:02

Ik ken Belle nog!

Dat is wel al heel lang geleden, maar volgens mij was het een van de liefste haffies die daar stonden. Ik heb volgens mij ook nog ergens foto's van haar, maar die zijn nog uit de tijd voor de digitale camera invasie. Misschien kun je bokker marin16 (dacht ik) pb'en. Zij is een aantal keer mijn ponykamp leiding geweest en zal je misschien meer kunnen vertellen!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:14

We weten iig al dat ze op haar derde al op de manege stond. Iig toen is ze daar ingereden en heeft bokker bellenadie op haar gereden. Ik gok dus dat ze toen 3 was.

Dankzij nog een andere bokker een boel info te weten gekomen. Ook hoe ze weg is gegaan bij de manege (verkocht aan een meisje, stond na een maand weer te koop). Stalgenootje heeft haar bij een handelaar gekocht, ze stond toen daar net een maandje toen ze te koop kwam. We denken dus dat dat meisje dus bij die handelaar hoorde (ze probeerde een aantal pony's uit en koos Belle om te kopen, ze kende haar dus verder niet).

Maarja, dan is ze dus waarschijnlijk vanaf haar derde tot haar zevende op de manege gestaan, maar dat weten we niet zeker. Manege zelf is ook al benaderd en kon niks zeggen, alleen dat ze er heeft gestaan.

Haar eigenaren zijn ook erg benieuwd waar ze was voor de manege, ouders ed. Maar of dat gaat lukken? :=

Ik zal haar eens een berichtje sturen :)) dankje!
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 09-03-10 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:21

Heeft ze alleen op de Boschhoeve gestaan qua manege?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:22

Ja :) iig dus op haar derde, maar we weten niet waar ze daarvoor was.

Waarschijnlijk is ze dus ong. een maand nadat ze weg is gegaan bij de manege terecht gekomen bij mijn stalgenoten

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:24

En kan het niet misschien zijn dat ze daar gefokt is? Ik weet dat er in het verleden vaker haflinger veulens geboren zijn daar (dat heb ik mij laten vertellen ;))

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:34

Dat zou ook idd best kunnen :) maar de manege kon daar dus niks over zeggen. Het lijkt me dat als dat zou zijn ze dat zouden melden. Ze konden niet eens meer de jaren noemen dat ze er was :+

Het enige wat ze wilden/konden zeggen was dat ze er heeft gestaan :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:09

robinkusje schreef:
hoezo dronke alcoholist?
hij is 62 hij is een oude man, misschien is ie soms een beetje raar maar hij is een prima mens hoor dus ik weet niet wat jij allemaal zegt maar kom anders deze zomer weer leiding geven?
Dan zie je dat alle kinderen het er super naar hun zin hebben en dat het een geweldige manege is met superleuke ponykampen :D

Saffier & Shapo de beste paardjesss <3

Die man begint met bier tappen zo gauw hij in de kantine is (uurtje of 10 's ochtends & zijn hele huis staat vol met bierflesjes). Ik heb nergens gezegd dat hij dronken was, alleen een alcoholist.
Nooit van m'n leven zal ik terug komen op die manege :n

Ik zie ook wel dat de kinderen het naar hun zin hebben, maar of het het leukste kamp is? Nee? Of het verantwoord is? Nee..

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 22:08

ik was van der zomer op kamp vond het heel erg leuk daar

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:09

Ik heb even op de hyves gekeken van de manege en vind Belle erg veel weghebben van Kanjer, is hij ook gefokt op de manege?