Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:32

na de S moet je weer lichtrijden tot de letter waar je de volte 15 meter moet rijden

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:33

dank je (en jammer dat dat moet)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:02

Een vraag.
Gisteren heb ik de f9 gereden, alleen ik kom ergens even niet uit wat betreft het commentaar.

X halthouden en groeten: Meer stappassen
B halthouden 4 seconden stilstaan: Via stappassen
Lijkt mij toch dat het dezelfde oefening is of begrijp ik het verkeerd?? :?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:49

Overgang van draf naar halthouden moet via de stap. Dus doorzitten in draf, opvangen, stappen, halthouden.
Bij x heb je dus te kort gestapt en bij b helemaal niet.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:58

Ik heb op mijn manege de f6 proef gereden en de theorie gedaan, maar nog steeds geen diploma ontvangen. Dit was al in september. Nu zeggen ze op de manege iedere keer wat anders. Ik heb het aan de fnrs gevraagd en die zegt dat er niets is aangevraagd. Ik zit er aan te denken om ergens anders te gaan rijden, kan deze manege het diploma dan voor mij aanvragen?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:43

Denk dat je het beste even een mail kan sturen naar de FNRS. Zij kunnen je dan ook vertellen hoe het gaat als je nu naar een andere manege zou gaan.
Probleem van de manege is misschien dat de diploma's geld kosten (volgens mij 2,50). Dus dat ze daarom niet worden aangevraagd.
Op de vorige manege waar ik les gaf hebben ze het opgelost door het inschrijfgeld te verhogen met een "paar cent" en kregen de klanten het diploma dan gratis.
Anderen lossen het op om klant tijdens diplomaproef voor diploma extra te laten betalen. Dus gewoon even vragen op de manege hoe zij het regelen en via FNRS om meer informatie vragen.

Als ik het goed heb begrepen heb je wel theorie gedaan. Dit is dan waarschijnlijk wel doorgegeven aan de FNRS, omdat je dus niet persé de diploma's hoeft te bestellen als manege zijnde. Dus dan is het wel geregistreerd bij de FNRS.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:58

De FNRS weet pas dat iemand theorie heeft gedaan/gaat doen als er een diploma aangevraagd wordt, eerder niet. Het maken van de theorievragen wordt niet apart geregistreerd, de manege is dus de enige die weet dat Muztang theorie heeft gedaan.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:15

In je paspoort staan toch de stempels en als je theorie gedaan hebt, wordt dat ook genoteerd? Misschien niet officieel geregistreerd bij fnrs, maar op een andere manege kan je dan gewoon verder waar je gebleven was.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:35

Niet alle bedrijven vullen de paspoorten in.
Je hebt de meeste kans als je je protocollen nog hebt. En dan zul je moeten overleggen met je nieuwe manege. Misschien moet je de theorie overdoen, misschien moet je vanaf een bepaald niveau alles overdoen, misschien vragen ze je diploma aan. Alles is mogelijk :)

Annamarieex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:15

Ik heb even een rare vraag,
Wat voor consquenties heeft het voor je proef om in F12 licht te gaan rijden?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:20

Annamarieex schreef:
Ik heb even een rare vraag,
Wat voor consquenties heeft het voor je proef om in F12 licht te gaan rijden?

Ik houd meestal aan dat je dan per onderdeel van mij een punt minder krijgt dan je zou krijgen als je wel gewoon gaat doorzitten... en ook bij je zit zal ik het meenemen...

Het is volgens mij ook mogelijk om bij de FNRS dispensatie voor doorzitten aan te vragen... echter wordt dit wel bij je zit dan nog voor een deel meegenomen...

Het kan heel goed dat andere juryleden het net weer anders oppakken dan dat ik dat doe...

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:22

ik ben het met ynskek eens
per onderdeel een punt minder omdat je het niet met doorzitten hebt getoond
en bij de zit kan dan het doorzitten ook niet beoordeeld worden dus een lager cijfer

Annamarieex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:48

Okee heel erg bedankt!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:52

Volgens een van de bijscholingen is dat in overleg mogelijk als je een beperking oid hebt. Dan kan het secretariaat met de jury overleggen. Het moet niet zo zijn dat als jij om een beperking of medische reden écht niet door kunt zitten, je vast gaat lopen. Anderzijds, moet het niet een excuus gaan worden omdat je het niet zo goed kunt of je paard niet lekker zit. Dus: overleg.

Er wordt dus vanuit de FNRS zelf geen dispensatie gegeven.

Wie boven de F12 hier en daar een onderdeel blijft lichtrijden (dus het doorzitten vergeet) krijgt van mij een onvoldoende.

Annamarieex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:27

Ilja000 schreef:
Volgens een van de bijscholingen is dat in overleg mogelijk als je een beperking oid hebt. Dan kan het secretariaat met de jury overleggen. Het moet niet zo zijn dat als jij om een beperking of medische reden écht niet door kunt zitten, je vast gaat lopen. Anderzijds, moet het niet een excuus gaan worden omdat je het niet zo goed kunt of je paard niet lekker zit. Dus: overleg.

Wie boven de F12 hier en daar een onderdeel blijft lichtrijden (dus het doorzitten vergeet) krijgt van mij een onvoldoende.

Nee, het is niet dat ik niet kan door zitten maar ik vroeg het me gewoon af :p

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:32

Ik heb morgen F10 eerste keer.
Mijn pony strekt alleen de hals niet is dat erg? En hebben jullie nog tips?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:47

Annamarieex schreef:
Ilja000 schreef:

Nee, het is niet dat ik niet kan door zitten maar ik vroeg het me gewoon af :p

Als je vanaf het begin blijft lichtrijden en ik weet van niets, dan onderbreek ik de proef even om te informeren of het een vergissing is of niet. Zo niet, dan in ieder geval geen pp, want dan toon je toch een wezenlijk deel van de proef niet :) Bij een vergissing (komt ook nog wel eens voor) zien we wel weer verder.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:48

JoycexEnya schreef:
Ik heb morgen F10 eerste keer.
Mijn pony strekt alleen de hals niet is dat erg? En hebben jullie nog tips?

Het gaat met name om de hulpen die jij geeft. Dus licht contact blijven houden en blijven uitnodigen.
Verder is het maar 1 onderdeel in je proef, dus wie weet kun je dat goed compenseren.
Edit: aanvulling: de jury schat natuurlijk wel in wat de mogelijkheden van jouw pony zijn en in hoeverre de door jou gegeven hulpen effectief zijn.,

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:04

We zijn hard bezig, start met me.eigen pony. Ook de middendraf is niet zuiver dat zijn de enige punten waar we moeite mee hebben.

simone1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 07:51

ik heb even een vraag mijn dochter gaat 2x de F3 rijden 1x op eigen pony en 1x op een manegepony....stel dat ze bij allebei een wp zal halen worden er dan 2 in haar paspoort gezet of telt het maar 1x omdat ze 2 dezelfde proefjes rijdt??

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 08:59

Op dezelfde dag bedoel je? Dan telt er maar een geloof ik omdat je geen 2pp op een dag mag halen vanuit het reglement

simone1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:22

klopt op 1 dag zelfde wedstrijd zelfde manege

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:59

Artikel 7.b uit het reglement (versie april 2014) geeft aan dat er 1 pp per proevendag gehaald kan worden. Er mogen wel 2 proeven gereden worden.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:38

Ik heb het zondag helaas niet gehaald 207 punten. Ze was totaal niet aan been, hals strekken ging super goed. Hadveel impuls verlies, ze viel door binnen been of over buitenschouder.

Maar wat is precies vrije stap de vorige keer liet ik haar te strak en nu te los. Gooide na de hoekletter me teugels los wat ik altijd doe.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:59

Niet losgooien, vrije stap is het paard wat meer teugel geven, maar wel nog met contact...even kort gezegd.