Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenHorse

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:51

F4, sorry vergeten te vermelden. Ik heb trouwens mijn beugels altijd wat korter, ten eerste omdat we op veelzijdigheidszadels rijden, en ik ergens had opgepikt dat het dan het beste is om gewoon fijn met je knieën tegen dat knieblad (heet dat zo? :p) te zitten. Daarnaast verlies ik in galop nog weleens grip op mijn beugels, en met een gaatje korter is dat in ieder geval voorlopig mijn kleine oplossing. Worden daar punten van afgetrokken op je houding oid? Het is niet dat ik met mijn knieën in mijn nek zit, maar ik kan net aan mijn hakken nog een beetje uitdrukken.

Paard is heel fijn en als je hem gewoon actief houd (wat hij van nature al is) dan gaat hij vanzelf aan de teugel lopen. Hoef er haast niks voor te doen en geeft toch wel een soort zelfvertrouwen :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 21:50

Ligt eraan hoe kort ze zitten en aan je jury, de een zegr er wat van en heb je een 6 de ander zet alleen beugels langer en toch een 7 en de volgende maakt het niks uit.

ik heb waarschijnlijk 26 oktober ook wedstrijd met een nieuwe pony.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:06

ik ga morgen voor het eerst fnrs starten. maar in de galop wil ze soms wat hard.
is dat een erg probleem.
ik rij f6A

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:09

Heb vandaag wedstrijdje gehad bij Ini Slot in Wittelte, uiteindelijk 2e geworden met 230 punten! Reed F10b. Deze jury was echt enorm fijn! Gaf mij na het rijden een mooi compliment en na de prijsuitreiking had ze het geduld om mensen nog wat uitleg te geven over dingen die op hun protocol stonden en mij wat uitleg te geven over hoe ik van die enkele 5 volgende keer een 7 zou kunnen maken! Echt een toppertje deze vrouw!! (En dat mag ook wel eens gezegd worden vind ik)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 07:32

@Jpitty, klinkt inderdaad goed! Met zoveel punten in de F10 moet je wel een heel nette proef gereden hebben. Was dat op een manegepaard?

@Iemanthia, in de F6 is het wel de bedoeling dat je de galop onder controle hebt. Diep zitten en kleine kneepjes in de teugels geven.

@KirstenHorse, in de F4 gewoon netjes op de letters rijden, voltes rond. Voor nagefelijkheid zal je geen extra punten krijgen.
Beugels heel kort zal je houding en zit niet ten goede komen.. Misschien even een instructrice laten kijken of ze niet tè kort zitten?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:18

Binnenkort m'n laatste keer F13 *\o/*
Hopelijk haal ik weer een winstpunt, want dit is niet m'n favoriete proef allertijden..
Zijn er nog specifieke tips voor het figuur gebroken lijn met volte 10m de verkeerde kant op? Mijn instructeur noemt het een niet -bestaand rot figuur :'). Verder moet ik op de volte enkele sprongen middengalop laten zien (pas de tweede volte), nu wacht ik meestal een kwart volte, en rijd dan middengalop tot de C in dit geval. Is dat goed of moet ik echt na enkele sprongen m'n paard terugnemen naar de arbeids?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:54

Even rechtstellen op AC lijn dan moet het goed komen. Maar een stom figuur is het wel.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:17

Tilmar schreef:
@Jpitty, klinkt inderdaad goed! Met zoveel punten in de F10 moet je wel een heel nette proef gereden hebben. Was dat op een manegepaard?

Jup, idd een manegepaard! Voelde wel heel goed aan! De nummer 1 had trouwens maar 1 puntje meer dan ik!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 15:37

Vandaag de proef gedaan. Mijn verzorgpaard dacht dat het juryhokje bruine tuiger merries opat dus erlangs gaan was lastig :'). Verder ging de proef oke , al was Bubbles vet gespannen maar had verwacht op niet boven de 200 punten te komen. Toch super verbaast met mijn 213 punten en de volgende keer f7!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:37

Ik had trouwens best een aparte commentaar gekregen om mijn beenligging. Er stond bij: 6/ been lang. Wat bedoelen ze hier mee?, want mijn been is lang en druk mijn hakken goed uit dus ik was verbaasd. Zijn mijn benen te lang voor mijn paard?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:46

Ik denk dat ze bedoelen dat je je been lang moet maken. :+ Maar dat zou ik dan ook letterlijk opschrijven en niet alleen 'been lang'.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:50

Ja ik vond dat ook raar :+, maar als ik het filmpje terug kijk zijn mijn benen juist lekker lang dus ik snap het niet meer haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:51

Nee, ik vind het ook een beetje raar hoor. :P Maar het is wel voldoende, je hebt geen 5 gekregen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:54

Precies :D, ik was al lang blij dat ze uberhaubt voorbij de jury durfde :+
De eerste keer wel met een hupsje maar meer paarden vonden dit (gelukkig) eng :'). Ik ben iig best tevreden voor de eerste keer met haar :j

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:39

ondanks dat de witte hekjes erg spannend zijn. toch redelijk kunnen rijden 216 punten. volgende keer op voor diploma

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:42

Bij welke manege rij je?

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:50

de wedstrijden rij ik bij hippisch centrum de achterhoek

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:37

Heb vandaag een hele leuke dag gehad :) Heb uiteindelijk 208 punten gereden, helaas net te weinig. Had officieel 210 punten, maar -2 aftrek omdat ik mijn paard te laat in galop kreeg (lees: hij ging vreselijk hard draven:}). Heb het enorm naar mijn zin gehad ondanks dat ik nerveus was en ik ben nog blij ook met 208 punten! Eerste keer officieel FNRS (F4) proefje ^^

16 november revanche op mezelf! Heb er vertrouwen in en verwacht dat ik minder nerveus ben :)
Heb veel zesjes en vijven gekregen, af en toe naar mijn mening een piestie streng, maar ik hoor het graag en ga lekker aan de slag tijdens de lessen :) Veel commentaar ook, hartstikke fijn!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:43

ik zit de va1 door te nemen. moet je de slaom ook in de verlichte zit doen?
of mag je met f6 in ee hogere vaardigheid starten?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:05

Ik ben laatst weer beetje begonnen met wedstrijdjes rijden. Vandaag F6 gereden met 227 punten.
Nu vroeg ik mij eigenlijk af.. Je ziet niet snel 8e of hoger voorbij komen. Wanneer geeft een jury een 8? Ik wil graag verbeteren en dus weten hoe ze de dingen beoordelen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:16

Als iets bovengemiddeld goed gaat :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:17

Ik heb vandaag nog wat 8en kunnen geven voor afwenden bij de A en hals strekken. :D
Maar ook 4en gegeven.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:23

Ik zit met mijn punten die ik uitdeel tussen de 1 en de 10. Heb alles al wel een paar keer gegeven. :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:33

lotteElb schreef:
Even rechtstellen op AC lijn dan moet het goed komen. Maar een stom figuur is het wel.

haha ben gelukkig niet de enige met die mening.
Zijn er nog tips voor de verruimde galop op de volte?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:36

ik had een keer een 9 voor een a afwenden c rechterhand